• 16.433 nieuwsartikelen
  • 180.218 films
  • 12.398 series
  • 34.342 seizoenen
  • 651.691 acteurs
  • 199.723 gebruikers
  • 9.421.715 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3410 stemmen

Movie-Addicted

• 2221 berichten
  • 3435 stemmen

Poeh, er zijn meerdere van dat soort films gemaakt. Dat er verschillende verhalen van mensen uiteindelijk bij elkaar komen en/of in verbinding staan.

Kan je misschien iets specifieker zijn? dan kan (kunnen) we/ik voor je aan de slag...

filmliefhebber92

• 1196 berichten
  • 2591 stemmen

Ik zoek een film volgens mij scandinavisch en ik geloof dat ie enkele jaren geleden op zapp is geweest. Het gaat over een zieke vader of moeder en de kinderen hebben geld nodig en gaan geld stelen. Ik weet dat er eentje goed kon klimmen op zo'n klimmuur.

O volgens mij werkte die zieke moeder op de bank die ze gingen overvallen.

Ik hoop dat iemand het weet. Alvast bedankt

sporthaas

• 123 berichten
  • 605 stemmen

Nee het is volgens mij een tijdstip.

sporthaas

• 123 berichten
  • 605 stemmen

Movie-Addicted schreef:

Poeh, er zijn meerdere van dat soort films gemaakt. Dat er verschillende verhalen van mensen uiteindelijk bij elkaar komen en/of in verbinding staan.

Kan je misschien iets specifieker zijn? dan kan (kunnen) we/ik voor je aan de slag...

Film is vrij recent. Volgnes mij valt er bij een kerel een lijk op zijn moterkap.....

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3410 stemmen

sporthaas schreef:

(quote)

Nee het is volgens mij een tijdstip.

11:14?

sporthaas

• 123 berichten
  • 605 stemmen

Ja hellemaal te (Fillum)Gek.... Dat is hem

thanks....

Niet zo recent als ik dacht.....

lebowski

• 173 berichten
  • 324 stemmen

Een moeilijke denk ik, deze jeugdfilm heb ik als jongetje op tv gezien (begin jaren zeventig), zover ik me herinner uit het Oostblok, over een blind jongetje met een pelikaan, die hem helpt. Heeft toen diepe indruk op me gemaakt. Iemand een idee?

Movie-Addicted

• 2221 berichten
  • 3435 stemmen

The Blind Bird a.k.a Slepaya Ptitsa 1963

The Blind Bird Slepaya Ptitsa Soviet Union, 1963

A young boy who finds a blind pelican talks his grandfather into taking the bird in for medical help in this sentimental children's story. The two search for a doctor after they read a newspaper article about the famous physician arriving in Moscow. The boy hopes that successful surgery will enable the bird to fly south for the winter with the rest of his flock. The film won the grand prize in the Children’s category at the Venice Film Festival in 1964.

De video clip Slepaya Ptits...

Succes!

The CBS Children's Film Festival with Kukla, Fran and Ollie

Voor eventueel meer info

Arcisure

• 5 berichten
  • 4 stemmen

hallo,

ik zoek al heel lang een film maar via google kom ik er niet uit.

Deze film heb ik zo'n 2-3 jaar geleden op TV gezien.

Een scene gaat alvolgend

Een jongen (rond 11 jaar) en vader krijgen te maken met een soort van afrekening.

ze worden meegenomen naar een ijshockey zaal waar op 3 ijshockeyers na niemand is.

Vader en zoon moeten met hoofd op de grond liggen en opeens wordt de zaal blauw verlicht.

iemand schiet dan een puck tegen z'n hoofd aan. Als ik het me goed herinner ging het vooral om zijn vader, hij had iets gedaan, of had bepaalde informatie. Uiteindelijk worden ze gered (?)

het loopt in iedergeval goed af.

Verder speelt een gevonden revolver en een hut ook een belangrijk verhaal in de film.

Wie herkend deze scene en weet de title van film? Ik wil hem graag nog eens zien

Ch3wb4cc4h

• 116 berichten
  • 0 stemmen

Arcisure

• 5 berichten
  • 4 stemmen

ja dat is hem. bedankt.

TZNom

• 2 berichten
  • 1 stemmen

Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een film, waarvan ik de titel helaas niet meer weet.

Het gaat over een blanke jongen die omgaat met negers. Hij wordt hierdoor ook wel een 'wigger' genoemd. Echter is er een andere blanke jongen die een hekel heeft aan negers en dus ook aan die wigger. Die blanke jongen slaat die wigger zodanig in elkaar, dat hij invalide raakt. Aan het einde van de film, zie je die jongen die invalide is geslagen, uit zijn rolstoel komen. Hij probeert een trap op te lopen, maar dit gaat erg moeizaam. Een zo'n negervriend van hem, staat erbij en kijkt er naar en loopt daarna weg.

Volgens mij was het ook zo, dat die wigger verliefd was op de vriendin van die blanke jongen, die hem invalide heeft geslagen.

Ik weet dat dit weinig info is, maar dit is het enige wat ik ervan kan herinneren.

Ik zou deze film graag nog een keer willen zien, want die film heeft erg veel indruk op mij gemaakt.

Wie o wie, kan mij helpen?

Alvast bedankt!

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

TZNom schreef:

Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een film, waarvan ik de titel helaas niet meer weet.

Het gaat over een blanke jongen die omgaat met negers. Hij wordt hierdoor ook wel een 'wigger' genoemd. Echter is er een andere blanke jongen die een hekel heeft aan negers en dus ook aan die wigger. Die blanke jongen slaat die wigger zodanig in elkaar, dat hij invalide raakt. Aan het einde van de film, zie je die jongen die invalide is geslagen, uit zijn rolstoel komen. Hij probeert een trap op te lopen, maar dit gaat erg moeizaam. Een zo'n negervriend van hem, staat erbij en kijkt er naar en loopt daarna weg.

Volgens mij was het ook zo, dat die wigger verliefd was op de vriendin van die blanke jongen, die hem invalide heeft geslagen.

Ik weet dat dit weinig info is, maar dit is het enige wat ik ervan kan herinneren.

Ik zou deze film graag nog een keer willen zien, want die film heeft erg veel indruk op mij gemaakt.

Wie o wie, kan mij helpen?

Alvast bedankt!

Geen idee, maar misschien deze?

TZNom

• 2 berichten
  • 1 stemmen

moviemafketel schreef:

Geen idee, maar misschien deze?

Nee, dit is 'm helaas niet. De film die ik bedoel bestaat al langer. Ik geloof dat ik de film in 2004 of 2005 heb gezien, en toen was ie ook nog niet zo heel erg oud.

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Mijn broertje vertelde een paar dagen geleden een plot van een film aan me, die ik al eens ooit gezien heb, en vroeg hoe die film ook alweer heet. Ik heb tot nu toe nog geen idee, terwijl ik de film wel al eens gezien heb, erg frustrerend! Misschien weten jullie het.

Het gaat over een vrouw die gaat trouwen. Ze verliest net voordat ze gaat trouwen haar aanstaande man en gaat dan bij zijn vrienden wonen.

movierobert

• 168 berichten
  • 1847 stemmen

Zoek een bekende ''maffia'' film

Wet er nog een paar momenten van en kan maar niet op de naam komen.

Jongen komt in aanraking met drugs, en later is die een rijke drughandelaar.

Zijn vader speelt ook een belangrijke rol in de film, en die komt weer bij hem wonen.

Ook gaan ze na een drugs deal, waarbij een vrouw met een heze stem, seks heeft met een van de tegen partij en hem ondertussen door ze hoofd schiet en gewoon door gaat.

Waarschijnlijk is die heel makkelijk, maar kon de echt niet meer opkomen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Jennifer Tilly is volgens mij die vrouw met de hese stem, maar kom even niet op de titel.

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Blow?

edit: Mafiafilm met Jennifer Tilly = volgens mij Bound?

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

movierobert schreef:

Zoek een bekende ''maffia'' film

Wet er nog een paar momenten van en kan maar niet op de naam komen.

Jongen komt in aanraking met drugs, en later is die een rijke drughandelaar.

Zijn vader speelt ook een belangrijke rol in de film, en die komt weer bij hem wonen.

Ook gaan ze na een drugs deal, waarbij een vrouw met een heze stem, seks heeft met een van de tegen partij en hem ondertussen door ze hoofd schiet en gewoon door gaat.

Waarschijnlijk is die heel makkelijk, maar kon de echt niet meer opkomen.

Ik bedoelde Padrino, El (2004)

movierobert

• 168 berichten
  • 1847 stemmen

Jep dankje moviemafketel

Was er nooit opgekomen, naam zegt me ook helemaal niks.

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

melvddonk schreef:

Mijn broertje vertelde een paar dagen geleden een plot van een film aan me, die ik al eens ooit gezien heb, en vroeg hoe die film ook alweer heet. Ik heb tot nu toe nog geen idee, terwijl ik de film wel al eens gezien heb, erg frustrerend! Misschien weten jullie het.

Het gaat over een vrouw die gaat trouwen. Ze verliest net voordat ze gaat trouwen haar aanstaande man en gaat dan bij zijn vrienden wonen.

Catch and Release (2006)

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

moviemafketel schreef:

Ik bedoelde Padrino, El (2004)

dat klinkt als een bad rip-off van Blow

Blow (2001)

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Ja, die bedoel ik. Bedankt!

filmliefhebber92

• 1196 berichten
  • 2591 stemmen

filmliefhebber92 schreef:

Ik zoek een film volgens mij scandinavisch en ik geloof dat ie enkele jaren geleden op zapp is geweest. Het gaat over een zieke vader of moeder en de kinderen hebben geld nodig en gaan geld stelen. Ik weet dat er eentje goed kon klimmen op zo'n klimmuur.

O volgens mij werkte die zieke moeder op de bank die ze gingen overvallen.

Ik hoop dat iemand het weet. Alvast bedankt

Niemand die het weet?

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

filmliefhebber92 schreef:

Niemand die het weet?

misschien wat meer info?

was het dan in zweeds of noors taal? wie speelde in mee? wat was setting van deze film? nu? of 30 of 40 jaar geleden?

starwars321

• 167 berichten
  • 915 stemmen

ik zoek een film dat zich afspeelt in de middeleeuwen het gaat over een meisje waarvan de moeder word verkracht en daarna moet ze bloed van de duivel drinken ofzoiets het was een soort oorlogsfilm meer weet ik niet meer

starwars321

• 167 berichten
  • 915 stemmen

ik zoek nog een film het is een waargebeurd verhaal en was een paar jaar geleden op tv, het gaat over een moeder die geen kinderen kan krijgen dus gaat ze een baby stelen 15 jaar later is die baby/jongen een straatkind geworden en op het einde van de film blijkt dat zijn lerares zijn echte moeder is

filmliefhebber92

• 1196 berichten
  • 2591 stemmen

Uzza_Sparta schreef:

(quote)

misschien wat meer info?

was het dan in zweeds of noors taal? wie speelde in mee? wat was setting van deze film? nu? of 30 of 40 jaar geleden?

Het was in het Nederlands nagesynchroniseerd op ned 3. De oorspronkelijke taal weet ik niet. De film is gemaakt na 2000 denk ik. Echt een scandinavische jeugdfilm.

filmliefhebber92

• 1196 berichten
  • 2591 stemmen

Ik heb hem net gevonden het was deze Klatretøsen (2002)

Degene die zochten of meedachten bedankt

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.