• 16.433 nieuwsartikelen
  • 180.217 films
  • 12.398 series
  • 34.341 seizoenen
  • 651.689 acteurs
  • 199.721 gebruikers
  • 9.421.705 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Cold Light of Day, The (1996) ?

-edit- The Pledge zou ook kunnen, beiden hebben hetzelfde verhaal en dan is er ook nog de Duitse voorganger Es Geschah am Hellichten Tag (1958) én Es Geschah am Hellichten Tag (1997)

Danit

• 46 berichten
  • 3 stemmen

Se7en...je bent geweldig dat is hem!!!! joepie

anoos_999

• 4 berichten
  • 0 stemmen

Hoi

Ik ken nog een film uit het verleden maar niet de naam. Begin jaren tachtig. Het gaat over een aantal amerikaanse jongens (nerts) die met vakantie naar de kust gaan voor het vieren van de schoolvakantie, springbreak. Daar wordt een van de nerts verliefd op een mooie dame met blond permanent.

Er is ook een patserige aerobicleraar in de film aanwezig die sportles geeft om of nabij het hotel waar ze in zitten. Ook hij probeert de dame te versieren maar dit lukt niet. Ik dacht even dat dat Val Kilmer was. Uiteindelijk wordt die blonde dame verliefd op de nert en rijden ze op het eind van de film weg in een cabrio. Ik dacht een VW kever.

Wie, oh wie, weet de naam van deze film nog.

gr andre

Baggerman

• 10842 berichten
  • 8299 stemmen

Is het niet gewoon Revenge of the Nerds?

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

yeyo

• 6361 berichten
  • 4649 stemmen

Of Spring Break (1983) misschien?

New Luna Moon

• 19 berichten
  • 1 stemmen

jarno1975 schreef:

(quote)

Skills (2010) misschien?

Nee dit is duidelijk Yamakasi - Les samouraïs de...

dionysìa

• 1 berichten
  • 0 stemmen

Hello people,

Wie o wie helpt me aan de volgende filmtitel.

De film heb ik een jaar of 10 geleden gezien en begint met een jongen die op een weg loopt en

of er ontploft iets of hij bloed al (kan het me niet helemaal goed voor de geest halen)

De rest van de film gaat over explosieven in een huis in een buurt ofzo..

Ik herinner er niet heel veel van maar weet wel dat (vooral het begin) de film veel indruk op me maakte vroeger.

Hopelijk weet iemand over welke film ik het heb.

Groeten Dionysia

_Se7en_

• 2046 berichten
  • 1808 stemmen

Arlington Road (1999)

Erg goede film.

Esp

• 115 berichten
  • 647 stemmen

Hey Moviemeter gebruikers,

Ik zoek een filmtitel van een film die ik niet heb gezien. Maar m'n Nederlands docente had het erover en ik was er erg benieuwd naar.

Het was in ieder geval een verfilming van een gebeurtenis over een jongen die een plan maakt en later ook uitvoert waarbij hij met vuurwapens de school binnenloopt en iedereen begint neer te schieten. Er was ook iets met een jongen en een meisje. Zo'n jongen durfde eindelijk het meisje uit te vragen (of het meisje durfde de jongen uit te vragen) maar werd toen plotseling neergeschoten door die jongen met die wapens.

Als het goed is is dit gebaseerd op een soortgelijke gebeurtenis die plaatsvond in Amerika en in Duitsland als ik me niet vergis. Volgens mij was die in Duitsland vrij recent, en had de film een Duitse titel (iets met 'aus' erin). Hopelijk kent iemand deze film. Alvast bedankt.

Movie-Addicted

• 2221 berichten
  • 3435 stemmen

Esp schreef:

Hey Moviemeter gebruikers,

Ik zoek een filmtitel van een film die ik niet heb gezien. Maar m'n Nederlands docente had het erover en ik was er erg benieuwd naar.

Het was in ieder geval een verfilming van een gebeurtenis over een jongen die een plan maakt en later ook uitvoert waarbij hij met vuurwapens de school binnenloopt en iedereen begint neer te schieten. Er was ook iets met een jongen en een meisje. Zo'n jongen durfde eindelijk het meisje uit te vragen (of het meisje durfde de jongen uit te vragen) maar werd toen plotseling neergeschoten door die jongen met die wapens.

Als het goed is is dit gebaseerd op een soortgelijke gebeurtenis die plaatsvond in Amerika en in Duitsland als ik me niet vergis. Volgens mij was die in Duitsland vrij recent, en had de film een Duitse titel (iets met 'aus' erin). Hopelijk kent iemand deze film. Alvast bedankt.

Klass (the class 2007)

Stukje wat jij bedoeld hieronder;

Klass 2007 einde 10van10

of;

Klass 2007 einde 9van10

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2554 stemmen

Er is ook een Nederlandse film m.b.t. een groep jongeren die misdaad pleegden waar ik even niet op kan komen. De hoofdrol speler z'n naam is Stam. De 'leider' was een jonge met lang haar en er was nog een andere jongen, die volgens mij kaal is en nog de leider's vriendin.

Verder herinner ik me een aantal stukjes:

- De vriendin van de leider raakte zwanger van hem en dat werd door haar vader niet geaccepteerd.

- De vriendin wordt verliefd op Stam en wilt samen met hem weggaan (waar weet ik niet).

- De leider had financiele problemen en ging bij een oudere meneer (een Turk, denk ik), maar werd uit de pand gestuurd, waarop die woedend met z'n pistool naar binnen ging schieten. Hij raakte de kleindochter van de oude meneer.

- Als laatste misdaad, probeerden ze een oudere stel te beroven dat bij de kassen een woning hadden. Het ging natuurlijk mis, want er was geen buit. De bende bestond nog toen uit 3 jongens en een meisje (de vriendin), de jongens hadden een zwarte apenpak en het meisje een roze (of witte) konijnenpak.

- Op een gegeven moment doodde de leider de oudere vrouw tijdens dat laatste overval, door haar keel door te snijden, voordat ze dood ging keek ze naar de hoofdpersonage en zei ''Stammie''. Ik ben vergeten wat er met de man gebeurde.

- Als laatst werd het Stam iets teveel, waardoor die met een pistool de leider een aantal keren raakte. Toen werd Stam (bewuste keuze) neergestoken door de kale jongen, die ervandoor ging.

- Als laatste stukje zie je de vriendin van de leider in haar 1tje bij een perron op een trein wacht, huilend van wat er was gebeurd.

Best een indrukwekkende film. Dat is als het geen aflevering van een serie is of iets anders, maar naar mijn weten was het gewoon een film.

Movie-Addicted

• 2221 berichten
  • 3435 stemmen

Film die jij bedoeld is: van God Los, met Tygo Gernandt (hij speelt in deze film geen Stam maar Stan)

Van God Los

Gebasseerd naar het waargebeurd verhaal "de bende van Venlo"

Succes met met de 2 films

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2554 stemmen

Juistem! Ik kom die film altijd bij m'n werk tegen (steelcase dan), maar alleen aan de voorkant denk ik van 'Wat voor film mag dit wel niet zijn?'.

Ik zal hem een keer zien, want ik vond het toen echt een goeie film.

Bedankt.

mennoszz

• 2 berichten
  • 0 stemmen

hallo iedereen

ik ben op zoek naar een film volgens en die gaat over een groep van 5 mannen en die zijn allemaal werkloos geraakt en die gaan dan door middel van te strippen geld verdienen weet iemand hoe deze film heet ik weet nog dat 1 man dik was en 1 een echte Liverpool supporter.

b.v.d.

mennoszz

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Yes dat is hem:) dank je wel!!

Denizdropdead

• 12 berichten
  • 764 stemmen

Ik zoek een film waa ik vaagnog iets van weet,

iets met een meisje dat in een kast word opgesloten en daar een of andere boek vind

met iets erin ofzo, en dan komt er een keer een eng blauwachtg jochie invoor.

Ik weet niet meer of het een meisje of een jongetje was die werd opgesloten in de kast.

beetje baggere samenvatting maar ik kan het me niet meer zo goed herinneren,

wel weet ik dat het een horror was.

Movie-Addicted

• 2221 berichten
  • 3435 stemmen

Lady in white 1988 misschien?

Lady in White 1988

Anders moet je even deze engelse woorden bij google intypen (dat doe ik altijd)

horror movie girl boy locked up in a closet finds a book blue looking boy

meestal krijg je dan een aantal resultaten wat overeen komen.

Succes

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Grudge, The (2004) óf de originele, of het tweede deel Moet je even kijken, klinkt iig als the grudge.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3410 stemmen

Heb The Grudge allang niet meer gezien maar dat jongetje (Toshio) is gewoon wit toch? Dan zou het Ju-On: The Grudge kunnen zijn, op de poster staat namelijk een blauwe Toshio. Van een boek weet ik niks van, wel een zwarte kat.

Denizdropdead

• 12 berichten
  • 764 stemmen

ik zal eens kijken of het een van die films is, bedankt :'D

brouwer27

• 3 berichten
  • 1 stemmen

In Film > Algemeen > Ik ben op zoek naar deze titel:

Ik ben op zoek naar een titel van een film.

Ik heb deze film als kleine jongen op videoband gehad. Deze was opgenomen van de tv.

Het ging over een inbraak en diefstal. Ik weet nog dat het ging over een meesterdief/inbreker. Dit was een vrouwelijke dief.

Ze reed in de film in een zwarte auto en ik weet nog dat een scene in de film was dat ze de tijd opnam van de aanrijd tijd van de politie. Dit was tussen het politie bureau en het pand waarin ze zou inbreken/iets zou stelen.

Ik weet dat dit een vaag verhaal is maar ben opzoek naar de titel van de film.

De film is tussen 1980 en 1995 gemaakt.

Vrouwelijke hoofdrol speelster.

VS opgenomen en VS cast.

Iedereen die dit leest alvast bedankt voor het meedenken.

Mvg,

Brouwer27

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1718 stemmen

Entrapment misschien? Is uit 1999.

brouwer27

• 3 berichten
  • 1 stemmen

Madecineman schreef:

Entrapment misschien? Is uit 1999.

Nee dit is hem niet. Hij is ouder.

Ik kan ook niet meer vertellen over deze film.

Toch bedankt

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3133 stemmen

brouwer27 schreef:

In Film > Algemeen > Ik ben op zoek naar deze titel:

Ik ben op zoek naar een titel van een film.

Ik heb deze film als kleine jongen op videoband gehad. Deze was opgenomen van de tv.

Het ging over een inbraak en diefstal. Ik weet nog dat het ging over een meesterdief/inbreker. Dit was een vrouwelijke dief.

Ze reed in de film in een zwarte auto en ik weet nog dat een scene in de film was dat ze de tijd opnam van de aanrijd tijd van de politie. Dit was tussen het politie bureau en het pand waarin ze zou inbreken/iets zou stelen.

Ik weet dat dit een vaag verhaal is maar ben opzoek naar de titel van de film.

De film is tussen 1980 en 1995 gemaakt.

Vrouwelijke hoofdrol speelster.

VS opgenomen en VS cast.

Iedereen die dit leest alvast bedankt voor het meedenken.

Mvg,

Brouwer27

Dat is Real McCoy, The (1993).

brouwer27

• 3 berichten
  • 1 stemmen

Dat is Real McCoy, The (1993). [/quote]

Dat is hem zker.

Dankje wel man. Dat je met mijn verhaal dit hebt bedacht is geniaal.

Topper

sporthaas

• 123 berichten
  • 605 stemmen

Hallo allemaal,

Ik zit te kraken op een naam van een fim.

Titel is geloof ik met cijfers.

Film gaat over een aantal gebeurtennissen/gevolgen van mensen. Uiteindelijk staan dezel allemal met elkaar in verbinding....?

Any ideas?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.