Revenge of the Nerds (1984)

Alternatieve titel: De Nerds Slaan Terug

2,38

geregisseerd door Jeff Kanew
met Robert Carradine, Anthony Edwards en Timothy Busfield

Een aantal 'nerds' - sociaal in laag aanzien staande schoolfrikken met geen schijn van kans bij de meisjes - formeert een collegedispuut dat het tijdens jaarlijkse competitie tegen meer atletisch ingestelde jongensclubs opneemt.

82 BERICHTEN12 MENINGEN

avatar van lars-pixar

geplaatst op 4 augustus 2010, 11:55 uur, permalink
Leuke film tot de 30 minuut want dan kon je het verhaal verwachte.Verder kwamen er een paar geslaagde grappen in voor. 3,0*

geplaatst op 4 augustus 2010, 12:05 uur, permalink
Gisteren (dinsdag 3 augustus) op tv bekeken, leuke film, leuk idee. en toch wel erg leuke grappen er in. 3.5 is deze zeker waard! ๐Ÿ™‚

geplaatst op 4 augustus 2010, 18:04 uur, permalink
Zelden zo'n domme film gezien. Ten eerste waren ze niet een keer in een college te zien op een universiteit. De stereotypen waren superdom en de humor was erg ver te zoeken, hooguit 2 keer gegrijnsd. Waarom ik dit uberhaupt heb uitgezeten weet ik ook niet.

avatar van HarmJanStegenga
geplaatst op 24 augustus 2010, 22:58 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Na het begin, en nadat ik nerd Robert Carradine de eerste paar keer zag lachen, dacht ik echt dat dit een totaal kansloos, ongrappig en vreselijk irritant filmpje ging worden.

Dat viel redelijk mee, gelukkig. Echt grappig wordt het dan misschien nooit, maar ik heb best een paar keer stiekem zitten lachen. Daarnaast is het sfeertje leuk en kent de film een paar vermakelijke scénes; die camera's en dat feestje met die joints bijvoorbeeld.

Vond de twee hoofdrolspelers wel het minst leuk. Ach, uiteindelijk kijkt het allemaal wel aardig weg en wordt het naar het einde toe steeds beter. Echt goed wordt het niet.

geplaatst op 16 oktober 2010, 11:07 uur, permalink
De American pie van de jaren 80. In die(!) context is het best aardig.

geplaatst op 25 december 2010, 16:14 uur, permalink
Had er ietsje meer van verwacht.
Vind dit toch niet echt american pie. Dat vind ik beter. ๐Ÿ‘
Hier en daar toch nog wel goeie momenten, maar over het algemeen een beetje tegengevallen.

avatar van DragQueen
geplaatst op 16 augustus 2011, 8:53 uur, permalink
Gelukkig viel het redelijk mee. Ik had een ergere komedie verwacht. Al is het domme verhaal flinterdun. De humor is zo flauw, dat het bij vlagen zelfs een beetje grappig wordt. Ook geeft de cast wel leuke invulling aan hun rollen. 2,5 Ster.

avatar van maxroelofs
geplaatst op 1 oktober 2011, 23:55 uur, permalink
Wat een geniale film!

De film heeft een geniale opzet. Deze wordt boven verwachtingen uitgevoerd. In het begin verwachtte ik echt een flop film die misschien wel een 0.5 zou krijgen. Als ze eenmaal in de auto rijden en de soundtrack op komt wist ik waar het naar toe zou gaan. Het perfecte stereotype nerd die nog voor veel humor zorgde. een ontzettende rij droge grappen en fenomenaal uitgevoerde situaties. Ik kan niet anders zeggen dan dat de humor n deze film helemaal geslaagd is.

De ontzettend goede typetjes worden sterk neergezet door acteurs die zich perfect in hun rol lijken te kunnen inleven. Bijna iedereen komt hier mee weg. Helaas gold dit niet voor iedereen. De Grootste pestkop kwam niet erg sterk over op mij.

Wat ik erg prettig vond aan de film was dat het allemaal eens niet zo snel ging. Dan heb ik het niet over de situaties maar over de muziek. Ze namen rustig de tijd om je ook van het nummer te laten genieten en draaide hem vrijwel altijd helemaal af. In veel recente films wordt er maar een klein stukje van het nummer gespeeld en dan gaan ze weer verder.

Wat me ook opviel was das het me helemaal niks stoorde dat deze film uit 1984 komt. Het draagt daardoor van nature al wat meer oubolligheid met zich mee. Geweldig hoe dat in deze tijd dan weer tot zijn recht komt.

Verder is dit wel een van de betere komedies die ik heb gezien. Normaal heb ik niet zo veel met komedies op een paar uitzonderingen na. Sex drive is nog altijd mijn favoriete komedie. Ik ga zeker de vervolgdelen kijken.

avatar van Dee Al
geplaatst op 2 oktober 2011, 0:06 uur, permalink
Ik verwachtte een flutkomedie, een B film, toen ik deze huurde. Maar ik dacht 'laat ik hem tegen beter weten in toch maar huren'. Ik ging er dan ook met die inzet naar kijken en ik werd positief verrast. Hij heeft weinig inhoud zoals ik verwachtte, maar de grappen eromheen (die toch de komedie maken) waren goed. En dan wil ik wel genoegen nemen met zo'n film. Hij was vermakelijk om naar te kijken. De acteurs waren uit het juiste hout gesneden om in een dergelijke film te spelen. De grappen en scènes waren leuk om naar te kijken en ik kreeg geen hekel aan de personages, zoals ik in B-films altijd krijg. Deze ontstijgt voor mij dan ook het niveau van een B film. Natuurlijk was er ontzettend sprake van stereotyping, maar niet op een storende manier. Goed geslaagde komedie. Ik heb er lekker mee gelachen en dat is toch de bedoeling. Voldoende.

avatar van Sanderkeuh
geplaatst op 15 januari 2012, 23:09 uur, permalink
Ik verwachtte ook een flop afgaande op de scores hier, maar de film heeft me aangenaam verrast.
Het verhaal is natuurlijk niet speciaal en de lach van de nerds waren meer irritant dan grappig, maar het is een vermakelijke film.
De film deed me vooral denken aan de slechte American Pie spinoffs (vooral Beta House natuurlijk), maar Revenge of the Nerds is tenminste leuk gebracht.

Een 3*** lijkt me de perfecte score voor deze film.

avatar van 93.9
geplaatst op 14 februari 2013, 21:45 uur, permalink
Einde is echt verrassend leuk.

geplaatst op 17 februari 2013, 22:13 uur, permalink
Jeugdsentiment waar ik vandaag maar weer voor ongeveer de 10e keer naar heb gekeken. Ik kan niet anders dan heel erg blij worden van deze film.

Nog altijd 4,0*.

avatar van dutchtuga
geplaatst op 17 februari 2013, 22:27 uur, permalink
Takeshi op de driewieler ๐Ÿ™‡

geplaatst op 17 februari 2013, 23:01 uur, permalink
Onbetaalbaar! ๐Ÿ˜„

God, ik kan nog zoveel meer grappen uit de film noemen waar ik van geniet.

"What the fruck is a frush?"
"That's my pie!"
"Are you gonna eat that?"

๐Ÿ˜‚

avatar van mrwhite
geplaatst op 18 februari 2013, 7:52 uur, permalink
Toch wel blij dat er nog een paar mensen zijn die de genialiteit van deze film inzien.

geplaatst op 18 februari 2013, 13:14 uur, permalink
Haha, gewoon enorm goede herinneringen aan!

avatar van Re73
geplaatst op 18 februari 2013, 17:35 uur, permalink
Inderdaad al blijft deel 1 toch nog steeds de beste, uit de tijd dat we er nog uit moesten om een filmpie te huren! Pure nostalgie 1 van de betere comedies uit de eighties!!! .
Deze film of eigenlijk deel 1 natuurlijk heeft het woord "nerd" bekend gemaakt!

ipman-99
geplaatst op 11 december 2013, 0:37 uur, permalink
"Maybe we should have robster craws. What the fuck are robster craws?" ... ๐Ÿ˜œ " !!!

Heerlijke komedie (Heropfrissing) ๐Ÿ˜› !!! Opnieuw is dit heerlijk genieten van deze
heerlijke komedie ! Heerlijke absurde komische situaties volgen elkaar op een leuke manier op. Pure nostalgie van een film die me echt kan doen lachen ..., vol van die droge humor van die o zo typische karakters ๐Ÿ˜‰ ! Robert Carradine alias Lewis Skolnick geeft een schitterende performance als één van de nerds. Julia Montgomery alias Betty Childs is een opvallende verschijning die tevens ook uit de kleren gaat in deze komedie ! De Nerds worden overal gepest ..., maar de manier dat ze terug slaan is puur entertainment !

geplaatst op 2 mei 2014, 20:52 uur, permalink
Leuke komedie met goed geslaagde grappen.

avatar van Vinokourov
geplaatst op 26 maart 2015, 21:48 uur, permalink
Dit viel me nog alleszins mee, maar meer dan een magere voldoende zit er niet in hoor. Tuurlijk zit zo'n highschoolfilm waarbij de underdog zegeviert, tjokvol cliché-personages en sommigen daarvan leveren ergernis op. Het verhaaltje stelt uiteraard ook niks voor en tegen het eind wordt het heel suf allemaal. Maar enige sympathie kan ik wel voor deze film opbrengen. Je ziet dat met veel lol deze film gemaakt is en een paar flauwe grapjes waren nog wel okee.

avatar van goongumpa
geplaatst op 19 juni 2015, 16:36 uur, permalink
Lieve film.

avatar van Kondoro0614
geplaatst op 15 november 2015, 0:28 uur, permalink
Revenge of the Nerds

Na alle ellende wat zich gister heeft afgespeeld in Parijs had ik toch zelf zin in een komedie film, ik was niet toe aan een actie film door de heftige beelden die ik gezien heb aangezien we het live mee kregen (wij waren op een verjaardag). Ik kon me vanochtend nog goed herinneren dat Revenge of the Nerds was toegevoegd aan Netflix, een komedie film die ik toch al voor een langere tijd op mijn netvlies had gebrand want ik wou hem erg graag zien, leek me namelijk een super geinige film (van buiten af). Ik moet dan wel toegeven dat de film zo slecht nog helemaal niet was, het was niet super goed, daar verre van maar het was niet oersaai, dat is toch het beste?

Ik moet dan daarbij wel eerlijk toegeven dat het verhaal niet van het was, een best wel doorstoken verhaal wat je eigenlijk al van het beeld af kon lezen want (voor mij) was hij heel erg voorspelbaar wat het toch wat minder maakt. Het concept was daar in tegen nog wel geinig. Het acteerwerk liep ook wat achter de feiten aan en was, zoals het verhaal ook niet denderend. Revenge of the Nerds heeft geen irritante afspeelduur waardoor de film toch wel aangenaam blijft te kijken en ik niet gespoeld heb. De grappen waren aan de slechte kant en het kon mij niet echt aan het lachen krijgen, dat was jammer. Toch leuk om zo even op een zaterdag ochtend te kijken en daar is hij zeker geschikt voor, de rest moet je dan maar even vergeten. Want de concentratie in mij zelf kon ik soms ook van ver halen.