• 16.343 nieuwsartikelen
  • 179.971 films
  • 12.388 series
  • 34.317 seizoenen
  • 651.356 acteurs
  • 199.651 gebruikers
  • 9.416.837 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

_Se7en_

• 2045 berichten
  • 1805 stemmen

Brix schreef:

Inderdaad, die mensen weten niet wat ze aanrichten .

lutjewegje

• 1 berichten
  • 0 stemmen

Bij Shawshank Redemption, The (1994):

ben op zoek naar een film die in de jaren 67 - 68 in de nederlandse bioscopen draaide onder de naam MIJN PRINSES. Het gaat over een ambassadeursvrouw die kanker krijgt en via therapien en een klein wondertje geneest.

Wie weet de \Engelse titel en de hoofdrolspelers

Gerard

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

Jessen0wnt schreef:

Film over een Joods gezin, ze zijn volgens mij orthodox en ze krijgen een oppas. Er zijn drie kinderen, roodharig jongetje plast de hele tijd in zijn broek en doet alsof hij een baby is omdat zijn moeder net een nieuw kindje heeft gekregen. Verder herinner ik nog een scène waarin ze eenden gaan voeren.

Left Luggage?

yellowflag

• 147 berichten
  • 343 stemmen

Hallo allemaal

Film 1

*spoiler alert*

ik ben al een tijdje op zoek naar de titel van een film die gaat over een aantal mannen die een prostituee (of zomaar een grietje) meenemen naar hun huis of hotelkamer. Dit grietje valt dan per ongeluk met haar hoofd tegen een haak in de muur waardoor ze sterft. Vervolgens ontstaat er paniek wat ze met het lichaam moeten doen en spanningen onderling over wie hen zal verraden. Uiteindelijk vermoorden ze elkaar allemaal en begraven ze elkaar in de woestijn. iemand enig idee. Ik denk rond 2002 of 2003 dat ik m gezien heb op band.

Film 2

Een andere film is over een alien ergens op een andere planeet of ruimteschip die binnengedrongen is daar en zich snel vermenigvuldigt. Probleem is echter dat de kennis die het wezen heeft en leert, ook gelijk bij zijn nakomelingen aanwezig is en zo dreigt slimmer te worden dan de mensen die het opjagen. Ik dacht eerst aan relic en starship troopers, maar die zijn het niet.. Any idea?

thanks!

groeten Yellowflag

kos

• 46751 berichten
  • 8898 stemmen

yellowflag

• 147 berichten
  • 343 stemmen

Hoi Allemaal

ik heb nog een vraagje over een film die ik gezien heb en de titel niet meer van weet:

het is een film uit de jaren 70 of 80 over een jongen of man die na een ongeluk met een geheimzinnige vrachtwagen vol met groen gif onzichtbaar wordt. Er is ook een climax in de film dat hij naar een berg of zo moet en daar een vijand moet verslaan terwijl die onzichtbaar is. meer weet ik er niet meer van helaas.

Film 2: Deze gaat over een stel dat bij de zee wordt bij een vuurtoren. hij verdient heel goed en zij wordt door hem mishandeld. Ze gaat ervandoor nadat ze weer in elkaar geramd is en begint een nieuw leven, maar hij komt achter haar aan. Film is van eind jaren 80.

bedankt alvast.

groeten

yellowflag

yellowflag

• 147 berichten
  • 343 stemmen

ok! bedankt voor de snelle reactie. Ik denk wel dat het em is. Kan ik m gaan downloaden en bekijken.

groeten

Yellowflag

TheDude1973

• 5 berichten
  • 53 stemmen

yellowflag schreef:

Film 2: Deze gaat over een stel dat bij de zee wordt bij een vuurtoren. hij verdient heel goed en zij wordt door hem mishandeld. Ze gaat ervandoor nadat ze weer in elkaar geramd is en begint een nieuw leven, maar hij komt achter haar aan. Film is van eind jaren 80.

100% dat dit hem is:

Sleeping with the Enemy (1991)

yellowflag

• 147 berichten
  • 343 stemmen

TheDude1973 schreef:

(quote)

100% dat dit hem is:

Sleeping with the Enemy (1991)

ja, dat is m. achteraf zo voor de hand liggend....duh

Bedankt!

met vr gr

yellowflag

gertholtjer

• 1 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Algemeen > gezocht titel van een film:

Ik zoek de titel van een film die ik vaak heb gezien ongeveer 42 jaar geleden.

Het is een film in de genre van ali baba.

Een jongen vindt een fles waar een geest( reus ) inzit. Deze helpt hem om de hart van een arabische prinses te veroveren. Er speelt een slechterik in met de naam Jaffa.

De jongen heeft via de geest een kruisboog gekregen waarmee hij altijd raak schiet.

De vader van de prinses wordt vermoord door een soort pop met meerdere armen gemaakt door de schurk Jaffa.

Een soort sprookjes achtige film.

Wie heeft deze film of weet de titel.

Baggerman

• 10842 berichten
  • 8299 stemmen

Misschien deze?:

The Thief of Bagdad

dominion

• 4062 berichten
  • 0 stemmen

Alladin ?

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2553 stemmen

Kan Aladdin niet zijn. Ik denk dat het Baggerman's suggestie is.

dominion

• 4062 berichten
  • 0 stemmen

Het was te proberen.

Brix

• 19722 berichten
  • 5148 stemmen

gertholtjer schreef:

In Film > Algemeen > gezocht titel van een film:

Ik zoek de titel van een film die ik vaak heb gezien ongeveer 42 jaar geleden.

Het is een film in de genre van ali baba.

Een jongen vindt een fles waar een geest( reus ) inzit. Deze helpt hem om de hart van een arabische prinses te veroveren. Er speelt een slechterik in met de naam Jaffa.

De jongen heeft via de geest een kruisboog gekregen waarmee hij altijd raak schiet.

De vader van de prinses wordt vermoord door een soort pop met meerdere armen gemaakt door de schurk Jaffa.

Een soort sprookjes achtige film.

Wie heeft deze film of weet de titel.

Dat lijkt een beetje op deze film: Freccia d'Oro, La (1962)

Maar daarin gebruikt de held geen kruisboog maar een gewone boog (met magische pijl)

puckb96

• 1849 berichten
  • 0 stemmen

FILM 1:

Ik zoek een film waarbij nog weet dat één of andere man in paarse ochtendjas of pyama ligt te slapen en dan ineens wordt opgepakt door een man en bijna wordt gewurgd op het balkon (het regent volgens mij) en dan wordt ie nog net op tijd gered.

FILM 2:

Een mannelijke neger en een vrouwelijke neger zitten s'avonds op een of andere brug (ze zijn niet bij elkaar) en vervolgens gooit de mannelijke neger die vrouwelijke neger van de brug af en is ze dood en valt ze op een vrachtswagen.

Kent iemand één van deze twee of allebei?

jumpstylemovie

• 6225 berichten
  • 1221 stemmen

Geen idee waar je het over hebt maar die 2e film moet ik zien!

Kr!kke

• 5394 berichten
  • 2568 stemmen

@ puckb96: nog nooit gehoord van een "zwarte"?

jone

• 1 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Overige films > Wie kent de titel van deze film?:

Hallo, ik ben opzoek naar de titel van de volgende film.

De film gaat over een man die samen met een paar andere personen in een ruimtestation is. De film switcht heen en weer tussen de aarde en het ruimtestation. Apart detail hierbij is dat de man in kwestie niet weet wat de realiteit is: zijn werk in het ruimtestation of de momenten dat hij meent weer op aarde te zijn.

De momenten dat hij op aarde is, zeggen mensen tegen hem dat hij zich inbeeld dat hij in een ruimtestation is. En andersom.

De film eindigt met een voice-over die iets zegt als: maar wat als realiteit heel anders blijkt te zijn? Je ziet vervolgens de man liggen op de vloer van het ruimtestation met een alien-achtig beest op zich.

Wie oh wie?!?! Dankjewel! (het is overigens niet solaris)

Jone

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2553 stemmen

2001: A Space Odyssey? (een wilde gok)

kos

• 46751 berichten
  • 8898 stemmen

of Solaris.

kos

• 46751 berichten
  • 8898 stemmen

puckb96 schreef:

FILM 2:

Een mannelijke neger en een vrouwelijke neger

.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

kos schreef:

of Solaris.

Wie oh wie?!?! Dankjewel! (het is overigens niet solaris)

Baggerman

• 10842 berichten
  • 8299 stemmen

Waarschijnlijk bedoelt kos dat het ook Solyaris (= ook Solaris) kan zijn, de Russische versie....

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Astronaut's Wife, The (1999) zou het kunnen zijn. Blijft een gok.

puckb96

• 1849 berichten
  • 0 stemmen

Kr!kke schreef:

@ puckb96: nog nooit gehoord van een "zwarte"?

Slaat nergens op, neger is toch niets beledigends? Nog iemand een suggestie vna mijn films?

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

@ jone: het kan ook 'Moon' (2009) zijn, misschien? De hoofdpersoon is in die film wel alleen, geloof ik.

_Se7en_

• 2045 berichten
  • 1805 stemmen

puckb96 schreef:

(quote)

Slaat nergens op, neger is toch niets beledigends? Nog iemand een suggestie vna mijn films?

Ik vind 'zwarte' wel erg beledigend klinken, zeg dan gelijk roetmop.

jarno1975 (moderator series)

• 10974 berichten
  • 2799 stemmen

Niet tot niet blanke ras behorende negroïde kleuring van Afrikaanse afkomst.

Dat moet de volledige lading dekken lijkt me.

Allemaal commentaar maar niemand die met een goede suggestie komt. Neger of zwarte is volgens mij gewoon een normale uitdrukking

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.