- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
simonvinkie
-
- 2271 berichten
- 827 stemmen
Ik heb vroeger in mijn kindertijd een film gezien over een jongen die tijdens een droom allemaal draken ontmoet, en daar allemaal avonturen mee beleeft. Een kinderfilm dus, waarvan ik graag de titel van zou willen weten. Misschien weet iemand het?
yeyo
-
- 6360 berichten
- 4645 stemmen
Ik zoek een film die ik onlangs tegenkwam hier op moviemeter. Een obscuur horrorfilmpje over één of andere demonische heavy metal-band of zo. Het zou wel is goed kunnen dat het geregisseerd werd door een Italiaanse cultcineast. Wie kan me helpen?
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Helaas weet ik het niet yeyo, maar ik moet nu wel denken aan een redelijk recente film die in de stijl van Argento zou zijn (maar of ie dan ook Italiaans is? Kan ook Amerikaans zijn). Vermoorde vrouwen en messen kwamen er dan ook in voor, ben ik vrij zeker van. Verder waren de meningen nogal verdeeld hier op MM, van matige stijloefening tot (klein) meesterwerk, als ik me niet vergis.
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8299 stemmen
Ik zoek een film die ik onlangs tegenkwam hier op moviemeter. Een obscuur horrorfilmpje over één of andere demonische heavy metal-band of zo. Het zou wel is goed kunnen dat het geregisseerd werd door een Italiaanse cultcineast. Wie kan me helpen?
Is het die waarin de leadzanger van de band een demon of iets dergelijks is en dat diegenen die naar de muziek luisteren in zombies veranderen?
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8299 stemmen
Ik heb vroeger in mijn kindertijd een film gezien over een jongen die tijdens een droom allemaal draken ontmoet, en daar allemaal avonturen mee beleeft. Een kinderfilm dus, waarvan ik graag de titel van zou willen weten. Misschien weet iemand het?
The NeverEnding Story?
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Lijkt wel erg op from Dusk till Dawn eigenlijk yeyo, maar die ken je uiteraard al.
Sasja
-
- 1338 berichten
- 120 stemmen
ikzelf ken niet zoveel horrorfilms met demonische heavy metal band maar de gene die ik wel ken zijn
Cradle of Fear en de korte film van lordi
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Helaas weet ik het niet yeyo, maar ik moet nu wel denken aan een redelijk recente film die in de stijl van Argento zou zijn (maar of ie dan ook Italiaans is? Kan ook Amerikaans zijn). Vermoorde vrouwen en messen kwamen er dan ook in voor, ben ik vrij zeker van. Verder waren de meningen nogal verdeeld hier op MM, van matige stijloefening tot (klein) meesterwerk, als ik me niet vergis.
yeyo
-
- 6360 berichten
- 4645 stemmen
Is het die waarin de leadzanger van de band een demon of iets dergelijks is en dat diegenen die naar de muziek luisteren in zombies veranderen?
Ja, ik meen mij te herinneren dat het zo een plot was.
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8299 stemmen
Zo eentje heb ik laatst goedgekeurd, dus hij staat op de site, maar de naam? En ik kan 'm niet meer terugvinden!
yeyo
-
- 6360 berichten
- 4645 stemmen
Had ook een erg cheesy, kleurrijke cover. Verder herinner ik me helaas weinig van.
yeyo
-
- 6360 berichten
- 4645 stemmen
Hmm nee, het was geen recente film. Hoogstwaarschijnlijk jaren '80.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Scream dream werd onlangs toegevoegd.
yeyo
-
- 6360 berichten
- 4645 stemmen
Is het helaas ook niet, al lijkt dat evenzeer een vermakelijke film. 
brucecampbell
-
- 3316 berichten
- 7481 stemmen
Misschien Slaughterhouse Rock?
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Of misschien deze: Trick or Treat (1986)
yeyo
-
- 6360 berichten
- 4645 stemmen
Of deze misschien.
Bingo! Muchos gracias! 
En bedankt aan iedereen anders ook, ik heb er meteen wat andere leuke titels bij.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Haha dat er zo veel films over eigenlijk een krankzinnig onderwerp als deze kunnen gaan. Zooitje verknipte geesten zijn er toch 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ik zoek ook nog een film.
Ik weet er niet heel erg veel mee van dus het worden wat losse flodders.
Het gaat over een Engelse familie(beetje aso's) waarvan ik dacht de vader even de cel in moet en dan weer terug komt.
Hij wil een keer met zijn familie een leuke vakantie vieren. Geld heeft die nooit. De politie zoekt hem geloof ik weer als ze met de auto (schoonmoeder geloof ik ook mee) op pad gaan. Uiteindelijk komen ze bij hun vakantiehuis aan het water(heelmooi en rustgevende plek).
Volgens mij hadden ze de reis gewonnen met iets of zo.
Ze komen op die plek nader tot elkaar. De politie kom op het laatst wel bij dat vakantiehuis aan. Ik weet even verder niet zoveel meer. Hoop dat jullie kunnen helpen, was dus Brits dat wel.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Nee het is echt een Britse film. Ook meer drama dan humor.
Het is echt ook zo'n asogezin en die vader heeft een trainigspak aan geloof ik.
narva77 (crew films)
-
- 12743 berichten
- 6545 stemmen
Nee het is echt een Britse film. Ook meer drama dan humor.
Het is echt ook zo'n asogezin en die vader heeft een trainigspak aan geloof ik.
afcamarco
-
- 13 berichten
- 182 stemmen
Hallo Allemaal,
Ik zoek een film dat gaat over een soort van dwerg die gouden muntstukken zoekt ofzo, het is een horror film.
Gr Marco
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.