- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
Miljacka
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Hallo, ik weet niet helemaal hoe dit precies werkt dus ik begin maar gewoon met het omschrijven van de film. Of eigenlijk zoek ik al een tijdje naar 2 films die ik me vaag kan herinneren.
De eerste ging over een reizende man die terecht kwam in een woestijn en daar bij een klein dorp terecht kwam. Daar aangekomen werd hij verliefd op een vrouw en zo begon hun liefde, alleen was er iets met die vrouw doordat ze ziek was? De film was in zwart-wit en kwam bij mijn weten uit Mongolie.
De tweede film kan ik me nog minder herinneren en is ook in zwart-wit, waarbij je in het begin een soort silhouet van een misvormde man ziet die achter een schermpje zit en zijn verhaal vertelt. Verder kan ik me niks anders herinneren dan het einde, waarbij het scherm omhoog gaat en blijkt dat hij 'normaal' is en dat voorwerpen als balken en muurhoeken ervoor zorgden dat hij misvormd leek achter het scherm, maar dat hij daar nu dus voor genezen is, ofzoiets. Heel vaag.
Ik hoop dat iemand me kan helpen en anders ga ik weer moedeloos verder zoeken op het internet. 
John Lee Hooker
-
- 14934 berichten
- 1625 stemmen
Die tweede klinkt wel interessant.
zicht
-
- 211 berichten
- 218 stemmen
In De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic:
Hallo, ik heb een vraagje, weet niet of dit het goede topic daarvoor is, maar doe het hier maar. Ik heb vroeger eens een fim gezien over mensen die in een luchtbel leefden op de bodem van de zee onder een omgekeerd schip. Er waren zelfs kinderen geboren, en kan me nog herinneren dat ze gered werden en dat de kids voor het eerst in hun leven daglicht zagen. Dat was ook gelijk het einde van de film. Ik weet niet meer hoe die film heet. Ik zou hem erg graag nog eens willen zien of gaan kopen op dvd. Wie kan mij hier helpen met mijn vraag?
Alvast enorm bedankt voor de antwoorden, en excuses voor als dit het verkeerde topic zou zijn voor zo'n vraag.
kos
-
- 46751 berichten
- 8898 stemmen
@Miljacka:
Ik weet niet in welke hoek je het precies zoekt, maar ik zou bijna gaan denken aan Suna no Onna en Tanin no Kao.
kos
-
- 46751 berichten
- 8898 stemmen
In De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic:
Hallo, ik heb een vraagje, weet niet of dit het goede topic daarvoor is, maar doe het hier maar. Ik heb vroeger eens een fim gezien over mensen die in een luchtbel leefden op de bodem van de zee onder een omgekeerd schip. Er waren zelfs kinderen geboren, en kan me nog herinneren dat ze gered werden en dat de kids voor het eerst in hun leven daglicht zagen. Dat was ook gelijk het einde van de film. Ik weet niet meer hoe die film heet. Ik zou hem erg graag nog eens willen zien of gaan kopen op dvd. Wie kan mij hier helpen met mijn vraag?
Alvast enorm bedankt voor de antwoorden, en excuses voor als dit het verkeerde topic zou zijn voor zo'n vraag.
Dat is volgens mij een Disneyfilm uit de jaren 60 of 70, kan alleen niet op de naam komen.
Miljacka
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
@kos
De eerste film was inderdaad Suna no Onna
Tweede film was volgens mij een oude hollywood- of Amerikaanse film (geen Aziatische film) over een misvormde man; dat is alles wat ik me herinner. En wellicht iets met een circus.. hoe meer ik erover denk hoe waziger alles wordt. 
In elk geval heel erg bedankt!
goongumpa
-
- 3057 berichten
- 4083 stemmen
@kos
De eerste film was inderdaad Suna no Onna
Tweede film was volgens mij een oude hollywood- of Amerikaanse film (geen Aziatische film) over een misvormde man; dat is alles wat ik me herinner. En wellicht iets met een circus.. hoe meer ik erover denk hoe waziger alles wordt.
narva77 (crew films)
-
- 12743 berichten
- 6545 stemmen
Jaaaaa, die zocht ik dus ook al voor Zicht, maar kon hem niet meer terugvinden! Bedankt! 
Ik zat óók nog even te denken aan die "Captain Nemo"-films, maar ik denk niet dat ie die bedoelde...
stfuympos
-
- 13366 berichten
- 731 stemmen
Volgens mij staat er "luchtbel" in de beschrijving, zou dus niet echt moelijk moeten zijn. 
Mocht toendertijd opblijven van me moeder toen deze film op tv was vandaar dat ik het nog wist. 
Vond hem wel spannend toendertijd.
Nirak
-
- 11 berichten
- 0 stemmen
Na van de week weer een mooie gevangenis film te hebben gezien,
Dacht ik weer aan een film die ik jaren geleden had gezien.
Wat ik mijn alleen kan herrinderen is dat ze gingen ontsnappen met een vuilniswagen..En toen liep de dvd vast. en heb nooit het eind kunnen zien.
Kan iemand mij helpen met de titel
Wil hem zo graag nog eens zien
Karin
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Was dat niet toevallig Runaway Train?
Nirak
-
- 11 berichten
- 0 stemmen
Runaway Train net opgezocht en gelezen
, En nee het was echt bijna het einde dat ze ontsnapte..je zag echt dat die in de vuilniswagen zat, en dat de ladingklep of hoe dat ook mag heten dicht gaan.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Once Upon a time in America?
Nirak
-
- 11 berichten
- 0 stemmen
@ moviemafketel
Lijkt me wel een goeie film , maar dat is hem ook niet.
Ik weet ook geen acteurs
meer.Alleen dat stukje bleef hangen ( letterlijk en figuurlijk)
Is wel voor 2004.
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8299 stemmen
, En nee het was echt bijna het einde dat ze ontsnapte..je zag echt dat die in de vuilniswagen zat, en dat de ladingklep of hoe dat ook mag heten dicht gaan.
Balen, ik ken die film ook, maar kom ook niet op de titel. Kan weer lekker de hele nacht door mijn hoofd gaan malen.....
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Weet jij wel iets meer info nog dan Baggerman?
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8299 stemmen
Volgens mij is het deze:
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Die ken ik ook nog, maar dat is lang geleden. Kon me de vuilniswagen dus niet meer herinneren.
Nirak
-
- 11 berichten
- 0 stemmen
Ik heb net even gekeken, Tja die Kale ( Willem Dafoe)
Komt mij wel bekend voor.
Dochter vroeg al, en is het die ( wat trailers gezien)
En ik ben er nog niet zeker van,
Ja het einde is die vuilniswagen, en dat komt dan vaak niet in een trailer of tekst voor
Maar in iedergeval bedankt voor het meezoeken.
Morgen weer een dag
Fijne nacht gewenst
narva77 (crew films)
-
- 12743 berichten
- 6545 stemmen
"Plot Keywords" voor "Animal Factory" op IMDb:
"Garbage Truck"

Nirak
-
- 11 berichten
- 0 stemmen
Narva77. Baggerman en Moviemafketel
Bedankt,
Ben er nu dus achter. Kijken of ik deze film nog ergens kan huren. Kopen kan ook
Thanks.
Nirak
-
- 11 berichten
- 0 stemmen
Ik heb er nog eentje, en weer weet ik er niet veel van , Sorry
Was over een geest die steeds bij iemand introk na dood gaan
Zie laatste stuk voor mij
Donkere man en blanke man voor mij
Op een soort auosloperij of iets anders met metaal
op een bouwwerk en na gevecht, zag je door aanraking de geest overgaan
Het is niet Ricohet, met Denzel Washington
Ik dacht altijd dat die Raven heete, maar die is het ook niet
Hoop dat jullie het weten
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ook niet toevallig Fallen (1998) met Denzel Washington?
Nirak
-
- 11 berichten
- 0 stemmen
Ghost is een heel andere film, die onthou ik wel
En Moviemafketel, je geloof het of niet
Maar na dat ik het had neergezet, dacht ik
Het kan ook Fallen zijn... (heeft met iets fantasie weg , van de titel Raven
Ik las net een stukje en ja Azazel kwam er in voor.
Ik weer blij.. Thanks again
inglouriouspulp
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Ben ook een titel kwijt van een film.
De film begint met een man in een bar. Er komen vervolgens overvallers de bar binnen en de man stopt de overvallers o.a. door een koffiepot in het gezicht van een van de overvallers kapot te slaan. Hij wordt tijdelijk de lokale held.
Gaandeweg de film komt er een plotwending waarbij blijkt dat de man alles behalve een held is. En zijn familie weet niets van zijn duistere kant af.
Staat me ook iets van bij dat zijn zoon tegen het eind een belager vermoord terwijl hij uitgeteld op de grond ligt...
Iemand een idee?
mister blonde
-
- 12718 berichten
- 5876 stemmen
History of Violence van Cronenberg
mister blonde
-
- 12718 berichten
- 5876 stemmen
Is het niet gewoon the Getaway van Peckinpah?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.