- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2552 stemmen
Ik denk dat je deze bedoelt: DeepStar Six (1989)
't stukje waarvan 1 van die gasten door 't midden wordt gegeten blijft me sinds dan tot nu bij. Zo te zien is dat ook 't poster van de film.
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8299 stemmen
Graag wil ik de titel weten dat ik heel lang geleden op tv heb gezien;
Het ging over de moorden op de arme kinderen die achterlieten in de bossen,
vooral ging het om de zwarte kinderen die mogelijk verkracht waren en daarna vermoord waren.
De FBI of dergelijkse onderzoekteams ging er eerst van uit dat de serieverkrachter/moordenaar zeker
de blanke man moest zijn, maar niet veel later ontdekten ze dat die man niet blank was
maar de werkelijke zwarte serieverkrachter/moordenaar.
Na de lange zoektocht vond men hem inderdaad via radiozender of zoiets.
Mogelijk heet die man willem of William, maar kan me wel vergissen.
Ik heb geprobeerd via de google deze naam te vinden, maar tevergeefs.
De film zou mogelijk afgespeeld zijn in Louisanna of Missippissi.
Switchback (1997)?
Danit
-
- 46 berichten
- 3 stemmen
Ik denk geen Switchback,maar vraag het wel even voor voor de zekerheid aan die gene...nog wat aanvullende/ander info
"Ja zeker, het is waargebeurde verhaal. Het ging zo ongeveer over : De zwarte meisjes vooral werden aan de boom vastgebonden , verkracht en vermoord, en achtergelaten. Dat maakte voor de hele dorpen beangstigend dat de kinderen in hun huizen moesten blijven.
De zwarte kindermoordenaar wist toch de kinderen te roven, verkrachten en vermoorden, vast wel totaal 8 of meer. Hij werkte bij de radiozender of zoiets. Dat bleek dat hij de enige kind was van de ouders, of het wel zo was , weet ik niet meer.
Die film was uit de jaren 85 mogelijk gemaakt, of later, weet ik niet. Want ik heb op tv 2 delige films gezien of juist een lange film daarover gezien.
De hele onderzoekteam heeft het behoorlijk achter hem lang gezeten zodat men hem kon betrappen via de rivier of zo, of de brug. "
Allison '85
-
- 66 berichten
- 0 stemmen
Ik denk dat je deze zoekt...
Wayne Willams.
Danit
-
- 46 berichten
- 3 stemmen
Ik ga het vragen,het lijkt er inderdaad op!Ik laat het hier weten
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Hoe weet je er toch altijd zoveel Allison85?
Je hebt nog op geen enkele film gestemd 
MBa@NL
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Ik ben op zoek naar de titel van een film welke draaide om een spel... twee (staat mij iets van bij althans) kinderen hadden op zolder een speldoos gevonden (oud en stoffig) maar dit bleek niet zonder gevolgen. Om te overleven moest het spel uitgespeeld worden.
Meer weet ik er op dit moment niet van maar net met een bepaald beeld op TV dacht ik eigenlijk dat het om deze film ging maar dat bleek helaas niet zo te zijn.
Ben benieuwd of iemand wat kan met mijn, toch wel, vage omschrijving.
thekid
-
- 80 berichten
- 49 stemmen
Ik ben op zoek naar de titel van een film welke draaide om een spel... twee (staat mij iets van bij althans) kinderen hadden op zolder een speldoos gevonden (oud en stoffig) maar dit bleek niet zonder gevolgen. Om te overleven moest het spel uitgespeeld worden.
Meer weet ik er op dit moment niet van maar net met een bepaald beeld op TV dacht ik eigenlijk dat het om deze film ging maar dat bleek helaas niet zo te zijn.
JUMANJI
newG
-
- 956 berichten
- 2356 stemmen
Natuurlijk Jumanji (1995) ofwel Zathura: A Space Adventure (2005)
MBa@NL
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Geweldig! 2 minuten later al het antwoord wat ik zocht. Bedankt!
nubdienub
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Hallo moviemeter....
Ik heb een tijd geleden (1 tot 4 jaar geleden) een film gezien waarvan ik de titel niet meer weet.
Het gaat over een man die op een eiland word "Gevangen".
Het eiland word beheerd door de overheid (geen idee welke, waarschijnlijk van de VS) en je kan er onmogelijk af want dat hebben ze direct door.
Het eieland is verdeeld in 2 delen, het ene deel voor de "Gewone mensen" en het andere deel voor een soort van rimboe gothic figuren.
Verder heeft de hoofdpersoon een wapen met een kleine kernkop erop die hij moet repareren.
Omdat de mensen gewoon op het eiland gepleurt zijn moeten ze zich zelf redden met hout uit het bos dus ze hebben veel middeleeuwse wapens (bogen, speren, balista's etc...).
Iemand enig idee welke film dit is?
suussuus76
-
- 12 berichten
- 0 stemmen
Hallo,
Lang, lang lang geleden heb ik een keer een film gezien. Het ging over een vrouw die om een of andere reden in de woestijn in Afrika terecht kwam, en die vervolgens gered wordt door pygmeeën (ik geloof een stel) . Ze leert vervolgens hun gebruiken en technieken van overleven.
De info is summier, maar ik geloof dat ik nog klein was toen ik de film zag. toch heeft het indruk gemaakt, dus ik ben benieuwd........
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8299 stemmen
Het zullen wel Bosjesmannen zijn, want Pymeeën wonen volgens mij middenin het oerwoud. Komt me bekend voor, maar de titel schiet me even niet te binnen.....
Edit: wellicht deze Far Off Place, A (1993) of deze: Lost in Africa (1994)
Of héél misschien deze: Gods Must Be Crazy II, The ...
suussuus76
-
- 12 berichten
- 0 stemmen
oeps!!! bosjesmannen
Dom van me... ik wist nog dat ze klein waren.
Ik kan me nog wel "plaatjes " uit de film herinneren. Bijvoorbeeld dat de bosjesmannen een stel waren. En dat de blanke vrouw die gered wordt helemaal uitgedroogd en uitgehongerd zich op voedsel stort. en ik bedenk me ook nu dat ze klikkende geluiden in hun taal hadden.
suussuus76
-
- 12 berichten
- 0 stemmen
nee, geen olifanten (a far place off ) en ook al zit de titel goed, "los in africa" ook niet...
Brix
-
- 19722 berichten
- 5148 stemmen
Hallo,
Lang, lang lang geleden heb ik een keer een film gezien. Het ging over een vrouw die om een of andere reden in de woestijn in Afrika terecht kwam, en die vervolgens gered wordt door pygmeeën (ik geloof een stel) . Ze leert vervolgens hun gebruiken en technieken van overleven.
De info is summier, maar ik geloof dat ik nog klein was toen ik de film zag. toch heeft het indruk gemaakt, dus ik ben benieuwd........
Ben je zeker dat het een vrouw was?
Even op 'alles selecteren' klikken wanneer je het bericht van 'Baggerman', met plotbeschrijving wil lezen.
suussuus76
-
- 12 berichten
- 0 stemmen
ja, dat weet ik zeker... er zat ook zeker geen hond in
DoBster
-
- 6 berichten
- 0 stemmen
Ook ik ben op zoek naar de titel van een film. Ik kan me alleen nog een scene herinneren waarin de acteur les krijgt op een soort tuig wat een vliegende dinosaurus nabootst. Hij valt er steeds af. Op een gegeven moment moet hij zijn échte dinosaurus roepen om daarmee te gaan vliegen. Dit lukt niet en gaat samen met een ander een nest van een (volgens mij) albino dinosaurus beklimmen. Dit wordt dan uiteindelijk "zijn" dinosaurus.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
John Lee Hooker
-
- 14934 berichten
- 1625 stemmen
Hey ik zoek er ook een.
Er speelt een redelijk bekende acteur in, al weet ik z'n naam niet meer. De man heeft een bepaalde aandoening waardoor hij 'bang' voor vrouwen is omdat hij niet weet wanneer hij verliefd is en wat echt of nep is. Maar eigenlijk gedraagt hij zich heel cool, hij zegt maar weinig en wat hij zegt is goed.
Hij ontmoet Sara, gaat daar mee uit eten en gaat mee naar haar huis maar ze hebben alleen maar droge gesprekken.
Dan is Sara weg en vervolgens duikt hij nog mat wat andere vrouwen in bed, waaronder zijn psychiater. Ook zit hij in een restaurant met een vrouw en zij roept opeens dat ze van hem houd, luidkeels. Ook heeft hij medicijnen nodig en rookt hij ook nog wat marihuana om de zorgen over Sara te vergeten.
Uiteindelijk vinden ze elkaar in een videotheek, met een happy end.
Iemand die dit herkent?
kappeuter (crew films)
-
- 74676 berichten
- 5987 stemmen
Wellicht Numb (2007)
newG
-
- 956 berichten
- 2356 stemmen
Ook ik ben op zoek naar de titel van een film. Ik kan me alleen nog een scene herinneren waarin de acteur les krijgt op een soort tuig wat een vliegende dinosaurus nabootst. Hij valt er steeds af. Op een gegeven moment moet hij zijn échte dinosaurus roepen om daarmee te gaan vliegen. Dit lukt niet en gaat samen met een ander een nest van een (volgens mij) albino dinosaurus beklimmen. Dit wordt dan uiteindelijk "zijn" dinosaurus.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
ik zou zegge avatar 
DoBster
-
- 6 berichten
- 0 stemmen
ik zou zegge avatar
Nee, dat is hem niet al kan ik me voorstellen dat die film in je opkomt na mijn vage omschrijving....In mijn film heeft de acteur last van hoogtevrees en wordt toch in de groep vliegeniers geplaatst...
finalman
-
- 1767 berichten
- 1587 stemmen
Bij Child's Play (1988):
Iemand die me kan helpen met de titel van een andere film, die gelijkaardig is aan Child's play?
Ik was nog een jochie, en ik herinner me dat er een pop was die slecht was, tegenover een jochie. Op het einde van de film zei een mevrouw dat het joch dood was in z'n bed, en de familie huilde.
De pop is in brand gevlogen of zo.
Het is vaag, wat ik vertel, maar ja, ik was hoe dan ook klein hé
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.