• 16.333 nieuwsartikelen
  • 179.953 films
  • 12.386 series
  • 34.314 seizoenen
  • 651.306 acteurs
  • 199.644 gebruikers
  • 9.416.295 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

MessiahDJ

• 4 berichten
  • 0 stemmen

Baggerman schreef:

Misschien heb je wat extra info? Was de film b.v. Engelstalig?

Oh sorry, vergeten te zeggen.

Ja inderdaad engelstalig, en niet bepaald recent gemaakt.

Het was ook een donker sfeertje aan de fillm.

Groetjes, Bram

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2552 stemmen

kos schreef:

Pingu?

(embed)

.

TrickySmalls

• 607 berichten
  • 782 stemmen

TrickySmalls schreef:

Heb ditmaal 2 films waarvan ik de titel niet weet.

1: Het enige wat ik nog weet dat er een aantal mensen een gevecht aangaan met een stel badguy's op een dak van een gebouw. Deze gaan uiteindelijk dood waarna de goodguy's de bivakmutsen afpakken en de helikopter ingaan van de badguy's, niet wetende dat het de goodguys zijn die zojuist zijn ingestapt.

wimnoot

• 3963 berichten
  • 3930 stemmen

Swordfish heeft wel een beetje zo'n einde.

J. Clouseau

• 980 berichten
  • 1093 stemmen

MessiahDJ schreef:

Dag iedereen, ik ben nu al 2 jaar ( niet overdreven ) op zoek naar de titel van een, denk ik onbekende, film.

De eerste scene in de film is eingelijk een man die zit in de sofa voor zijn camera, en hij spreekt over hoe kort het leven is als je de eerste 5 jaar van je leven niet herinnert, de laatste 7 jaar dement zou kunnen worden. En als je alles daartussen overhebt, moet je nog eens al je slaap ervan aftrekken. Al zo'n dingen dat hij zei.

Geen idee hoe het verder ging, maar ik denk met wezen, en pff... Geen idee eingenlijk

Heeft er iemand zeer aub een idee hoe deze film heet?

Mvg, Bram

Lijkt me een Woody Allen-film, weet alleen niet meteen welke. Kijk eens hier.

John Lee Hooker

• 14934 berichten
  • 1625 stemmen

Thanks kos

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Gisteren zag ik een korte film van Buster Keaton getiteld The Play House (erg leuk). Daarin zit een scène waarin Keaton droomt dat hij alle rollen vervult in een orkest, inclusief het publiek. Dus dan zie je Keaton als dirigent, als bassist, als trompetter, etc. Vaak in één shot. Nou weet ik zeker dat ik dit idee al eens eerder heb gezien (een persoon die alle onderdelen van een orkest speelt), maar ik kan me niet herinneren waar. André van Duin had zo'n sketch geloof ik, maar die zoek ik niet. Iemand een idee? Het hoeft niet uit een film te zijn, het kan ook tv-werk zijn.

gilraen

• 7 berichten
  • 64 stemmen

gilraen schreef:

Ik ben al een tijdje op zoek naar een film.

Ik weet nog dat het verhaal iets weg had van Paranormal Activity, maar dat de hoofdrolspelers iets ouder waren.

Ze werden 's nachts in hun slaapkamer lastiggevallen, maar dit lag niet aan een van de bewoners (zover ik weet). De politie wordt er al vrij snel bijgehaald.

Het zou goed kunnen dat het geen serieuze thriller was (of uberhaupt een thriller).

Iemand een idee?

Baggerman

• 10842 berichten
  • 8299 stemmen

The One Ring schreef:

Gisteren zag ik een korte film van Buster Keaton getiteld The Play House (erg leuk). Daarin zit een scène waarin Keaton droomt dat hij alle rollen vervult in een orkest, inclusief het publiek. Dus dan zie je Keaton als dirigent, als bassist, als trompetter, etc. Vaak in één shot. Nou weet ik zeker dat ik dit idee al eens eerder heb gezien (een persoon die alle onderdelen van een orkest speelt), maar ik kan me niet herinneren waar. André van Duin had zo'n sketch geloof ik, maar die zoek ik niet. Iemand een idee? Het hoeft niet uit een film te zijn, het kan ook tv-werk zijn.

Volgens mij heeft Danny Kaye ook eens zoiets gedaan, maar zeker weten doe ik het niet....

John Lee Hooker

• 14934 berichten
  • 1625 stemmen

The One Ring schreef:

Als het geen film hoeft te zijn, dan is wellicht het nummer Hey Ya van Outkast een optie?

Movieknight22

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Wie kan helpen ? Ik zoek de titel van een Amerikaanse film (thriller-griezelgenre) die uit 2 of 3 korte films van elk ong. 30 minuten bestaat.

Eén ervan gaat over een koppel die 's avonds langs een “spookhuis” wandelt. In dit huis zou vroeger een moordenaar hebben gewoond die zijn slachtoffers onthoofdde. Sinds jaren heeft niemand er een voet gezet. Voor de grap beslist de vrouw naar binnen te gaan. Zij dringt het huis binnen langs een zijvenster. Na een tijdje hoort de man zijn vrouw gillen. Op het gelijkvloers ziet hij een deur opengaan en een schaduw van een grote struise man die een soort zeis in de handen houdt. Hij hoort zijn vrouw schreeuwen. Hij rent er naar toe en grijpt naar een wapen die hij in de gang vindt. Wanneer de deur nogmaals opengaat, zwaait hij zijn wapen en onthoofdt de man. In feite ging het echter om zijn vrouw. De vrouw had voor de grap enkele vrienden uitgenodigd om de verjaardag van haar man te vieren. De genodigden hielden zich allen in de kamer verborgen en iemand had zich verkleed als de moordenaar. Een verhaal met een zeer naar einde.

Eén van de andere films speelde zich af in een radiostation waarin de presentatrice vertelde over een moordenaar. Al die tijd houdt de moordenaar in kwestie zich achter haar verborgen.

Wie herinnert er zich zoiets en kan mij de titel bezorgen ? Volgens mij iets met “Horror night” of zoiets. Alvast bedankt.

Movieknight22

MessiahDJ

• 4 berichten
  • 0 stemmen

J. Clouseau schreef:

(quote)

Lijkt me een Woody Allen-film, weet alleen niet meteen welke. Kijk eens hier.

Nee, jammer genoeg staat hij er ook niet tussen.

Maar toch erg bedankt voor de moeite.

Groetjes, Bram

kos

• 46751 berichten
  • 8898 stemmen

John Lee Hooker schreef:

(quote)

Als het geen film hoeft te zijn, dan is wellicht het nummer Hey Ya van Outkast een optie?

Precies. En Andre van Duin heeft het idd ook gedaan als de Heidezangers (eigenlijk behangers) .

Layla!

• 175 berichten
  • 276 stemmen

Hello people!

Ik ben opzoek naar de titel van een film die gaat over een meisje dat gedachte kan lezen. Ze hoort opeens allemaal stemmen van mensen en komt terecht in een gesticht.

Daar wordt ze volgens mij gerekruteerd voor een geheime dienst en helpt ze een crimineel te vangen. Iets in die trant..

Layla!

• 175 berichten
  • 276 stemmen

Laat maar, ik heb hem al..

'Thoughtcrimes (2003)'

afcamarco

• 13 berichten
  • 182 stemmen

Hallo allemaal,

Een vraag.. Ik ben op zoek naar een film dat gaat over een school waar allemaal tuig zit, en de leraren worden vervangen door (leraren) als robots. Heeft iemand enig idee hoe deze film heet?

Alvast bedankt!!

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Misschien deze? afcamarco.

afcamarco

• 13 berichten
  • 182 stemmen

moviemafketel schreef:

Misschien deze? afcamarco.

Ja dat is uhm man Tnx!!

mikey

• 29001 berichten
  • 5148 stemmen

Kijk het origineel ook eens.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Lijkt me best wel een brute film .

MessiahDJ

• 4 berichten
  • 0 stemmen

MessiahDJ schreef:

Dag iedereen, ik ben nu al 2 jaar ( niet overdreven ) op zoek naar de titel van een, denk ik onbekende, film.

De eerste scene in de film is eingelijk een man die zit in de sofa voor zijn camera, en hij spreekt over hoe kort het leven is als je de eerste 5 jaar van je leven niet herinnert, de laatste 7 jaar dement zou kunnen worden. En als je alles daartussen overhebt, moet je nog eens al je slaap ervan aftrekken. Al zo'n dingen dat hij zei.

Geen idee hoe het verder ging, maar ik denk met wezen, en pff... Geen idee eingenlijk

Het was een engelstalige film, niet zeker of het Amerikaans / Brits was.

Heeft er iemand zeer aub een idee hoe deze film heet?

Mvg, Bram

Iemand een idee, sorry om opdringerig over te komen.

Maar het is echt van levensbelang dat ik dit weet, haha

Mvg

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2552 stemmen

Ook een film waarvan ik de titel niet weet.

Het gaat over een film die een beetje te vergelijken is me The Abyss.

Wat ik me kon herinneren is dat het over een onderwater ploeg gaat waarvan één van hun onderzeeër aangevallen wordt door iets. Iemand van dat onderzeeër komt klem te zitten tussen een schuifdeur en overlijdt, waarvan maar 1 het overleeft.

Daarna ontstaat er een probleem 'onderwaterbasis', waarvan één van de bemaning een duikpak aantrekt en erop af duikt om te kijken wat er aan de hand is. Daarna wordt die naar binnen gehaald door de rest en die kerel beweert dan dat er nog ''iets'' daarbuiten is. Zodra die dat zegt komt door 't gat waar hij heen is getrokken een soort monster (vaag herinneren dat het een soort krab-achtige monster was) en vreet hem door 't helft, als paniek rent iedereen weg.

Veel herinner ik me niet van alleen een aantal deathscène's. Een man wordt door iemand anders met een soort elektrische wapen perongeluk vermoordt. En nog iemand anders ging uit paniek in een capsule om naar boven te ontsnappen, maar terwijl die dat deed, werd zijn gezicht door 't snelheid langzaam opengesneden.

Ben erg benieuwd wat voor film dat was, want vroeger vond ik het best gaaf.

mikey

• 29001 berichten
  • 5148 stemmen

Leviathan of zo??

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2552 stemmen

mikey schreef:

Leviathan of zo??

Ik dacht eerst dat het die was. Had net het ff snel op YT gecheckt, maar is het helaas niet.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Below (2002) misschien?

mikey

• 29001 berichten
  • 5148 stemmen

deep rising misschien...??

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2552 stemmen

Beiden niet.

Het is gewoon een Amerikaanse film. Niets met of tijdens een oorlog te maken, ik geloof dat ze vanwege wetenschappelijke doeleinden daar zijn. Bijna hetzelfde decor en sfeer als The Abyss. Maar dan met een soort grote krabachtige monster.

Het had eerst een kleine onderzeeër geramd. En uiteindelijk viel het de basis van de onderwater wetenschappers aan.

thunderball

• 5917 berichten
  • 1422 stemmen

mikey schreef:

deep rising misschien...??

Die lijkt me niet.

Geen enkele scene die hier wordt omschreden zit er in.

Ook geen krabachtig wezen, maar een octopus,

DonOswaldo

• 6430 berichten
  • 1931 stemmen

Ik denk dat je deze bedoelt: DeepStar Six (1989)

grappig, was zelf helemaal vergeten dat ik die ooit gezien heb.

Danit

• 46 berichten
  • 3 stemmen

Ik heb er ook weer 1 namens iemand,suggesties???

Graag wil ik de titel weten dat ik heel lang geleden op tv heb gezien;

Het ging over de moorden op de arme kinderen die achterlieten in de bossen,

vooral ging het om de zwarte kinderen die mogelijk verkracht waren en daarna vermoord waren.

De FBI of dergelijkse onderzoekteams ging er eerst van uit dat de serieverkrachter/moordenaar zeker

de blanke man moest zijn, maar niet veel later ontdekten ze dat die man niet blank was

maar de werkelijke zwarte serieverkrachter/moordenaar.

Na de lange zoektocht vond men hem inderdaad via radiozender of zoiets.

Mogelijk heet die man willem of William, maar kan me wel vergissen.

Ik heb geprobeerd via de google deze naam te vinden, maar tevergeefs.

De film zou mogelijk afgespeeld zijn in Louisanna of Missippissi.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.