MENU

2,71

Horror / Mystery

geregisseerd door David Twohy
met Bruce Greenwood, Holt McCallany en Olivia Williams

De Amerikaanse onderzeeër U.S.S. Tiger Shark is op een routineklus tijdens de Tweede Wereldoorlog. Het zal voor de crew, samengepakt in de nauwe gangen van de boot, echter een angstaanjagende ervaring worden wanneer er vreemde dingen beginnen te gebeuren op de boot.

avatar van boemboem27
geplaatst op 18 maart 2010, 21:18 uur, permalink
heb 'm na 3 kwartier uitgezet.
boeide geheel niet.
horror ???
het enige wat mooi was is het dts geluid.
verder vond ik het helemaal niets...

avatar van MNV2
geplaatst op 29 maart 2010, 19:09 uur, permalink
Ik verschoot wel toen er in de eindcredits "written by Darren Aranofsky" stond. Niet gedacht dat de regisseur van onder meer Requiem for a Dream en Pi zich bezig hield met horrorfilms als deze. Below is wel een vermakelijk horrofilmpje maar het verloop is weer bijzonder cliché wat wel een beetje jammer is. Audiovisueel is dit ook alweer volledig volgens het boekje. Effecten zijn dan ook redelijk, al zagen de scènes waarin de buitenkant van de duikboot zichtbaar was er nogal nep uit. Schrikmomenten werken ook al voor geen meter en echt eng werd het ook al nergens. Acteerwerk daarentegen was zeker niet slecht..

1.5 sterren

geplaatst op 7 mei 2010, 12:27 uur, permalink
Vond er niet zo veel aan. Te wazig. De film is eigenlijk alleen gebaseerd uit de sfeer.

Killer-Instinct
geplaatst op 16 augustus 2010, 17:04 uur, permalink
Ik had deze film lang geleden gezien en was hem eigenlijk helemaal vergeten,dus dan is het altijd prettig om een film nog een keer te kijken.
Gister na studio voetbal aangezet,dus lekker laat in het donker,en ik vond het een heerlijke film.

Er staat bij de beschrijving dat het een mystery/horror is maar mystery/thriller vind ik persoonlijk een betere beschrijving.

Ik vond het vooral een originele film,want ik kende nog geen film als dit die zich afspeelt op een onderzeeer en wat een perfecte locatie,waar je nergens heen kan en bent overgeleverd aan wat er met hun in die onderzeeer zit.

Je moet de film wel met een korreltje zout nemen want een geest die een onderzeeer kan omkeren moet je je niet aan storen en dat deed ik niet.
Ik vond het mystery rond de verdronken 'kapitein' goed uitgewerkt,en de acteurs zetten allemaal een goede prestatie neer.
1 Van die gozer deed me denken aan die dikke uit The Hangover,je zal vast wel weten wie ik bedoel als je de film ziet.

De schrik-effecten zijn vaak cliche maar werken voor mij wel en de sfeer is heerlijk.
Het de horror-versie van Das Boot noemen is iets teveel eer,maar je kan het wel de horror-versie van U-571 noemen.

Geen briljante film maar ik heb me meer dan vermaakt en is zeker aan te raden om een keertje te kijken.

avatar van JT Chinaski
geplaatst op 20 augustus 2010, 13:47 uur, permalink
Killer-Instinct schreef:

Dat is Zach Galifianakis, die speelt inderdaad ook in The Hangover

Killer-Instinct
geplaatst op 20 augustus 2010, 15:51 uur, permalink
Oh is het ook echt dezelfde acteur?? _O^
Geen wonder dat ik eraan dacht
Thanks 4 the info.

geplaatst op 22 december 2010, 11:16 uur, permalink
Knap gemaakte film: superspannend, geheimzinnig, griezelig en een goede rolbezetting. Alleen bij zo'n film had het einde wel wat origineler gekund.

avatar van Rodger
geplaatst op 12 maart 2011, 9:25 uur, permalink
ik vind deze prachtig, erg spannend, en goed in elkaar gezet...
3.5**

avatar van John Lee Hooker
geplaatst op 18 maart 2011, 1:14 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Beetje langdradig.

De sfeer is opzich wel goed. Lekker knus in het bootje, paar lampjes erbij en de muziek is niet te overdreven.

Gelukkig kon de cast er nog enigszins wat spanning in houden.

Jammer van die cliché dingen zoals een gordijn opzij schuiven waar niks achter zit, een hand op iemands schouder leggen, een spiegel die niet klopt, of met een theorie aankomen waar opeens iedereen van gaat twijfelen..

Die rollende ton op het dek vond ik één van de mooiste shots. Verder is het visueel niet erg bijzonder.

Iets te saai.

avatar van Brooklyn
geplaatst op 17 april 2011, 17:10 uur, permalink
Aranofsky?

avatar van eavymetal
geplaatst op 5 juli 2011, 14:15 uur, permalink
Goed en lekker claustrofobisch.

geplaatst op 10 augustus 2011, 23:20 uur, permalink
Vlotjes.

Een echte voltreffer is het niet, maar als pretentieloos tussendoortje mag het best gezien worden. Beetje jammer van de wat povere onderwater CG beelden, vooral omdat er verder bij momenten erg mooi camerawerk inzit. Er wordt nogal wat getuimeld en gedraaid, wat soms erg mooie scenes oplevert.

Verder een resem aan bekende gezichten, al horen ze dan vaak niet bij de meest gevleugelde acteurs. Paar verrassingen ook, zoals Zach Galifianakis, wist niet dat die al zolang meedraaide, ook niet iemand die je in een film als deze verwacht.

Het sfeertje in de duikboot is goed waarmee meteen ook de basis voor de gehele film gelegd is. De rest is soms wat vlakjes uitgewerkt, schrikeffectjes zijn soms wat flauw en het bovennatuurlijk tintje had ook beter gekund. Maar het benauwde sfeertje blijft verder wel hangen, waardoor het allemaal erg goed genietbaar is.

Niet geweldig dus, maar best interessant en aardig vlot. En alleen al de moeite door de resem bekende namen (van de tweede rij) die hieraan deelgenomen hebben.

avatar van RuudC
geplaatst op 10 november 2011, 10:57 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Met termen als de Tweede Wereldoorlog en duikboten heb je vrij eenvoudig mijn aandacht te pakken. Zo was dat ook met Below, maar dat liep toch flink uit een op teleurstelling. Nu vind ik het niet erg wanneer oude oorlogen met horror gecombineerd worden, maar Below blijkt al snel een behoorlijk lege film te zijn. Sowieso is de film niet claustrofobisch, omdat Amerikaanse onderzeëers blijkbaar behoorlijk ruim waren, en eng of mysterieus vond ik het eerlijk gezegd ook niet echt. De bemanningsleden hallucineren er op los, maar verder dan willekeurige schrikmomenten komt het niet. Niet dat de film direct slecht is, maar het heeft gewoon weinig te bieden. Van de maker van het erg vermakelijke Pitch Black, valt het erg tegen.

geplaatst op 14 november 2011, 19:26 uur, permalink
Gisteren eens bekeken en had er eigenlijk meer van verwacht. 'k had eerder een thriller/horror verwacht, maar het eerst uur wordt het eigenlijk nooit spannend. Het laatste half uurtje wordt de film wel beter, maar blinkt toch nergens uit. Geen bekende cast ook, maar storen deed dit niet.
Tja echt slecht is hij niet, maar 'k had er toch veel meer van verwacht. Geef toch maar Ghost Ship.

avatar van Perry Meer
geplaatst op 12 februari 2012, 21:40 uur, permalink
zeker geen slechte film, wellicht wat weinig spectakel maar onderhoudend, spannend en vol fraaie beelden, ik heb mij prima vermaakt met deze film

3 sterretjes

avatar van Gang_Star
geplaatst op 12 mei 2012, 19:51 uur, permalink
Een duistere mysterieuze film, met een goede sfeer maar te weinig vermaak. De film is nauwelijks spannend.

avatar van Dennissssss
geplaatst op 27 mei 2012, 21:45 uur, permalink
Vrij matige b-film met toch een paar bekende acteurs erin. Dat was vast een vergissing om hier in mee te spelen!

avatar van Friday the 13 th
geplaatst op 20 oktober 2012, 11:34 uur, permalink
De setting , een duikboot, was veel belovend. Een spannende horror/thriller op de zee of op een schip kan werken. Dat is al meermaals bewezen.

Maar Below raakt letterlijk en figuurlijk kant nog wal. Erg rommelig en veel te veel personages. Nergens voel je een echte dreiging er de film is nergens vernieuwend. Wat een over use aan horrorclichés.

Ook alles behalve personages die je interesseren. Niemand draag je hier een warm hart toe en het kan je gewoonweg niet bommen wat met hun gebeurd.

avatar van blue_blood
geplaatst op 11 november 2012, 18:02 uur, permalink
Een onderzeeër is een uitstekende setting om een lekker claustrofobisch sfeertje op te bouwen. De ''horror'' was echter ver te zoeken in deze film. Below bevat weinig spannende momenten en onnodig veel personages. Wel vond ik het verassend om Zach Galifianakis hierin te zien. Ook "Darren Aranofsky" in de eindcredits deed mijn wenkbrauwen fronzen.

Had hier meer van verwacht.

avatar van FILM!BOY!
geplaatst op 24 november 2012, 20:13 uur, permalink
Horror? Nee, absoluut niet! Er zit maar één moment in de film dat je iets bloederigs ziet. De film heeft spannende momenten, maar is net iets te langdradig. Ik vind deze film net geen 3,0 waard.

avatar van DragQueen
geplaatst op 14 april 2013, 18:09 uur, permalink
Niet altijd overtuigend deze film. De sfeer is prima gebracht, maar de uitvoering van het verhaal laat te wensen over. Had beter gekund. Het acteerwerk is dan zo slecht nog niet. De setting van de film, biedt verder veel potentie. Maar die wordt nergens ten volle benut. 2,5 Ster.

geplaatst op 15 september 2013, 20:48 uur, permalink
steengoede en spannende thriller.

goed uitgedachte verhaallijn en boeit tot het eind.

avatar van Left4Dead
geplaatst op 28 mei 2014, 10:42 uur, permalink
Weer eens gekeken en blijft een heerlijke film.

Leuk verhaal, prima regie en script. Beeld, geluid en soundtrack ook prima. Leuke casting die het verrassend goed doet. Eigenlijk snap ik de lage waardering hier niet maar het is niet aan mij om een oordeel te vellen.

Heerlijk verhaal om een regenachtige dag om te krijgen.