- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel #2
Ik zoek... een filmtitel #2
A.L.I.E.N
-
- 775 berichten
- 1054 stemmen
Hey allemaal,
ik zoek een filmtitel van een film die ik lang geleden (rond 2004/2005) op TV1 (één) heb gezien. Ik heb hem nooit helemaal gezien, slechts een stukje, maar dat is me altijd bijgebleven. De laatste tijd denk ik er vaak aan.
Wat ik me dus herinner, het film van rond de eeuwwisseling (jaren '90 of begin jaren 2000, in elk geval VOOR 2006). Het verhaal speelde zich af in een woestijnachtig gebied (het zuiden van de VS of Mexico of ergens in/rond Latijns en/of Zuid-Amerika. Misschien zelfs in Spanje). De film straalde een beetje een westernsfeertje uit, maar het speelde zich niet af in het verleden dacht ik.
In elk geval. Op het moment dat ik begon te zien, werden er 3 jongemannen gearresteerd ofzo. Het leek net of er juist een zwaar gevecht/ongeluk was gebeurd in het woestijnachtige gebied (er lagen zelfs een of meer autowrakken, maar ik ben hier niet zeker van!). In elk geval, één van de jongemannen werd als schreeuwend weggedragen en ook de andere 2 mannen zaten op de grond een beetje sip te wezen.
Daarna kwamen die 2 overbleven mannen in een soort zuiderse en gevaarlijke gevangenis terecht. Met overal zwaar crapuul en waar je als gevangene moest oppassen. Op een bepaald moment zei één van de mannen tegen de andere (terwijl ze met andere gevangenen op de binnenplaats werden 'uitgelaten') dat "als hij hier wou overleven, dat hij zich nergens mee mag bemoeien" (ongeveer toch). Vlak daarna stapte de andere man, ondanks het advies van zijn vriend, af op een groepje gevaarlijke gevangen en ging voor één van hen (een grote, woest uitziende kerel) staan. Deze begon in die man zijn maag te slaan en hij werd 'uitgeschakeld' ofzo. Die ene man (het advies had gegeven om niet te moeien), was dus nu nog alleen.
Even later ging hij praten met een iets rustigere/wijzere gevangene (een native-American dacht ik) en hij kocht er een mes van. Die 'native' zei zelfs nog expliciet iets van "dat het een goed mes was".
Daarna kwam er een scene in de eetzaal. De man (één van de hoofdpersonage's vermoed ik dus) zat te eten en tegenover hem zat er ook een andere gevangene te eten. Ze zaten daar met hun tweeën, verder was de eetzaal zo goed als leeg. Op een bepaald moment werden er plots messen getrokken en de 2 gevangenen begonnen te vechten. De hoofdpersoon verdedigde zich met het 'goede' mes dat hij gekocht had, terwijl de andere gevangene zich moest verdedigden met het mes van zijn bestek waar hij mee at. Die andere gevangene was ook tamelijk agressief en wild, maar uiteindelijk werd hij neergestoken door het hoofdpersonage (met dat goede mes dus). Daarna kwamen er geloof ik cipiers tussen, maar dat weet ik niet meer zo goed.
Verder dacht ik ook dat één van de hoofdpersonage's een vrouw was (met donkerder haar), die weliswaar niet voorkwam in de scene's in de gevangenis.
Dat is het stuk dat ik heb gezien. Ik dacht dat het een Amerikaanse film was, maar het kan ook een Spaanstalige film (uit Latijns/zuid-Amerika of Spanje) zijn. Zoals ik al zei: ik heb hem op TV1 (één) gezien rond 2004/2005 of héél mss 2006, dus hij is van voor die tijd. Maar hij was ook niet extreem oud, echt van rond de eeuwwisseling ofzo. De laatste tijd denk ik terug vaak aan die scene's uit die film.
Weet iemand, aan de hand van de beschrijving hierboven, wat de titel van deze film is?
Alvast bedankt.
keukenzout
-
- 429 berichten
- 473 stemmen
Ik zoek een Zweedse/Deense/Noorse film over een bekende punk zanger die overleden is. Centraal stond zijn onbeantwoorde liefde.
Alexander1900
-
- 1708 berichten
- 563 stemmen
@ A.L.I.E.N
Ik gok op deze film: Lockdown (2000) en anders weet ik het niet.
A.L.I.E.N
-
- 775 berichten
- 1054 stemmen
Bedankt voor je antwoord. Maar het is niet Lockdown helaas. De personage's uit de film die ik zoek waren namelijk blank en niet donker van huid (niet racistisch bedoeld btw). Was ik wel vergeten te vermelden in mijn bericht hierboven. De scene's die ik heb gezien hadden ook echt een zuiders en armzalig/ouderwets sfeertje (daarmee dat ik aan het denken was aan Mexico of Spanje of mss zelfs Australië). Het was ook eerder een trage speelfilm met wat diepgang dan een "flitsende" film. Maar toch bedankt voor je antwoord. Iemand anders?
xxsanneew
-
- 3 berichten
- 1 stemmen
Hallo iedereen!
Ik heb ooit een keer een film gezien op de televisie, alweer 6-8 jaar geleden gok ik. Het was een horrorfilm/thriller achtig iets. Voor zover ik weet zat in de titel het woord 'Case' of zelfs iets met 'Cold/Gold Case'.
De film gaat over een gezin die een huis koopt met oa. een zwembad erbij. Het is een groot huis met grote tuin, volgens mij redelijk afgelegen. Ze komen er in de loop van de film achter dat de oude eigenaar van het huis (volgens mij samen met zijn vader oid.) hun bespeelt op een hele enge manier. De kinderen komen bijv. rare dingen tegen in het bos.
Op een gegeven moment rijdt de vader van het gezin 's nachts naar het huis, door het bos, en rijdt daarbij een hert aan. De volgende ochtend ligt het paard van hun dochter bebloed en al (dood) in het zwembad.
Aan het einde van een film zijn de ouders een bos ingelokt en komen ze terecht in een gegraven gat, de oude eigenaar heeft ze daar heen gejaagd oid. De moeder valt daar in en ze ziet daar allemaal skeletten en lijken liggen.
Vaag verhaal, maar iemand enig idee hoe de film heet?
Alexander1900
-
- 1708 berichten
- 563 stemmen
Dat is Cold Creek Manor (2003). Gisteren nog op dvd gezien. 
ManuelaBremer
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > Op zoek naar filmtitel HELP:
Filmkenners.. HELP, ik ben op zoek naar de titel van deze film:
Het gaat om een alleenstaande ouder die een kind heeft. Dit kind wordt zo in bescherming genomen.. komt nooit het huis uit, geen school en geen contact met de "real world".. Het kind heeft thuis ALLES wat een kind fantastisch vind: ballenbak, trampoline, dik speelparadijs. Het kind is iets ouder, maar heeft nog complete fantasie en kent de struggles van het echte leven niet. Is gewoon in zijn denkvermogen nog een klein kind. Je denkt echt: dit kan niet... PLOT TWIST: Vervolgens blijkt het kind ziek te zijn en niet lang te leven, de ouder heeft het kind zo opgevoed om haar te besparen van de narigheid in de buitenwereld en haar optimaal te laten genieten van de fantasiewereld (alles is mooi en goed).
Het is een vrij oude film, heb hem gekeken toen ik zelf kind/tiener was (inmiddels 27).
De ballenbak e.d. kan ook iets anders zijn, maar even voor de beeldvorming. Het was in ieder geval een playground thuis. Volgens mij komt aan het eind de andere ouder ook weer in beeld en die snapt dus niet waarom zijn/haar kind zo vreemd is opgevoed, totdat die persoon er dus achter komt dat het kind ziek is. Ze nemen geloof ik daarna samen afscheid van het kind, wanneer deze komt te overlijden.
aarthaver
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > Oude film over olympische skikampioene.....:
Echt, járen geleden (ook rond Kerts) was op tv een film die ging over een Amerikaanse olympische skikampioene, die na een ongeval een been kwijt raakte. Zij ging les geven op een school en kreeg een vriend, die zelf vloog maar in zijn vliegtuig crashte. Weet iemand hier meer over te vertellen?
Bubblez
-
- 2057 berichten
- 2497 stemmen
In Film > Algemeen > Oude film over olympische skikampioene.....:
Echt, járen geleden (ook rond Kerts) was op tv een film die ging over een Amerikaanse olympische skikampioene, die na een ongeval een been kwijt raakte. Zij ging les geven op een school en kreeg een vriend, die zelf vloog maar in zijn vliegtuig crashte. Weet iemand hier meer over te vertellen?
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8277 stemmen
Filmkenners.. HELP, ik ben op zoek naar de titel van deze film:
Het gaat om een alleenstaande ouder die een kind heeft. Dit kind wordt zo in bescherming genomen.. komt nooit het huis uit, geen school en geen contact met de "real world".. Het kind heeft thuis ALLES wat een kind fantastisch vind: ballenbak, trampoline, dik speelparadijs. Het kind is iets ouder, maar heeft nog complete fantasie en kent de struggles van het echte leven niet. Is gewoon in zijn denkvermogen nog een klein kind. Je denkt echt: dit kan niet... PLOT TWIST: Vervolgens blijkt het kind ziek te zijn en niet lang te leven, de ouder heeft het kind zo opgevoed om haar te besparen van de narigheid in de buitenwereld en haar optimaal te laten genieten van de fantasiewereld (alles is mooi en goed).
Het is een vrij oude film, heb hem gekeken toen ik zelf kind/tiener was (inmiddels 27).
De ballenbak e.d. kan ook iets anders zijn, maar even voor de beeldvorming. Het was in ieder geval een playground thuis. Volgens mij komt aan het eind de andere ouder ook weer in beeld en die snapt dus niet waarom zijn/haar kind zo vreemd is opgevoed, totdat die persoon er dus achter komt dat het kind ziek is. Ze nemen geloof ik daarna samen afscheid van het kind, wanneer deze komt te overlijden.
Is dit wellicht Jack (1996)?
chantys
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > Ik zoek de titel van een film:
Hoi Hoi,
Ik heb al gezocht in de databank van deze site, maar kan de film die ik zoek niet vinden.
Het is een film die ik ergens tussen 1995 en 2000 heb gezien.
Maar of hij ook uit die tijd komt weet ik niet (hij kan dus ook ouder zijn)
Het plot is als volgt
Het gaat over een bank. Zij nemen iemand aan om een zeer veilig nieuw niet te kraken systeem aan te leggen. De man die voor dit bewakingssysteem heeft gezorgd, breekt aan het einde van de film zelf in bij de bank.
Wie weet om welke film het gaat?

pietkeun
-
- 33 berichten
- 166 stemmen
Bezoekers van de toekomst die hier rampen bezoeken.
Thx.
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8277 stemmen
Volgens mij Timescape (1992).
Bubblez
-
- 2057 berichten
- 2497 stemmen
Ik denk aan The Time Shifters (1999)
Bubblez
-
- 2057 berichten
- 2497 stemmen
Het gaat over een bank. Zij nemen iemand aan om een zeer veilig nieuw niet te kraken systeem aan te leggen. De man die voor dit bewakingssysteem heeft gezorgd, breekt aan het einde van de film zelf in bij de bank.
Firewall (2006), maar die valt buiten de jaartallen die je noemt.
Liana90
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > Help! Ik zoek een film maar weet de titel niet meer.:
Een tijdje geleden heb ik een film gezien, maar weet dus de titel niet meer.. ik kan hem nog kort omschrijven..
Een man (psychisch in de war blijkt achteraf) gaat opzoek naar de moordenaar van zijn vrouw en kind, komt van alles te weten, gaat naar psychische ziekenhuizen..... maar blijkt aan het eind van de film zelf de moordenaar te zijn...
Wie kan zich hieruit een film herinneren?
Norma
-
- 3463 berichten
- 5088 stemmen
Liana90 zoek je wellicht Dream House (2011) ?
Liana90
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Liana90 zoek je wellicht Dream House (2011) ?
JAAA bedankt! Je bent een topper!
snakevega
-
- 106 berichten
- 92 stemmen
Ik zoek een zwart wit film uit de jaren 60 denk ik. De film gaat over een groot gezin waar alle jongens van het gezin naar de oorlog moeten om te vechten. Allen komen ze om. Wie kent de titel van deze prachtfilm?
rowanb8
-
- 43 berichten
- 32 stemmen
Ik zoek een film/serie waarin 'Kevin hart' tegenover een Chinese vechtmeester staat en tegen de Chinees zegt: 'who are you'
'Who me?'
'Yes you'
(En dat hij naar rechts draait)
'And who is he'
'Who me?'
Was al aan het googelen maar kan m niet vinden
Alexander1900
-
- 1708 berichten
- 563 stemmen
Ik zoek een film/serie waarin 'Kevin hart' tegenover een Chinese vechtmeester staat en tegen de Chinees zegt: 'who are you'
Ik denk dat je Chris Tucker bedoeld. In Rush Hour 3... of in de andere delen.
Soortgelijke tekst: Rush Hour 3 - You? Me? Him? - YouTube
rowanb8
-
- 43 berichten
- 32 stemmen
Ik denk dat je Chris Tucker bedoeld. In Rush Hour 3... of in de andere delen.
Soortgelijke tekst: Rush Hour 3 - You? Me? Him? - YouTube
Haha ja die, 1000x dank
Stefanie71
-
- 8 berichten
- 7 stemmen
Ik ben op zoek naar de titel van een (spaghetti) western die ik in de jaren 70 op tv heb gezien
Het verhaal gaat iets van, blanke vrouw wordt ontvoerd door indianen en haar man moet een bijna onmogelijke race rennen om haar terug te krijgen, anders wordt ze van de klif geduwd. Het lukt hem net niet binnen de tijd en een vrouw met zak over haar hoofd gaat over de klif rand, even later blijkt dat de dochter van de indianen hoofdman van plaats gewisseld heeft met de blanke vrouw. Ik kan er een eind afzitten want het is erg lang geleden, maar zoiets was het, nu nog de titel erbij
Ik weet dat ik het toen een fantastisch verhaal vond dus het lijkt me leuk om deze nu nog eens te gaan bekijken
Alexander1900
-
- 1708 berichten
- 563 stemmen
Ik ben op zoek naar de titel van een (spaghetti) western die ik in de jaren 70 op tv heb gezien
Deze Against a Crooked Sky (1975) ?
Stefanie71
-
- 8 berichten
- 7 stemmen
@Alexander1900: Volgens mij is dat em inderdaad, zat ik er toch links en rechts wat af met het verhaal
Thanks!
DannyEnde
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
In Film > Overige films > ik zoek een film:
Ik weet niet of het hier geplaatst mag worden maar op hoop van zege...
Ik heb laatst met mijn vriendin een oorlogsfilm gekeken over een man ergens in Azie. Deze man moet ontsnappen van de vijand en door middel van een boot ontkomt die via een rivier. Hij moet de landsgrens oversteken om in veiligheid te komen , wat hem lukt.
Zou iemand hier wat helder licht op kunnen schijnen?
bvd
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
In Film > Overige films > ik zoek een film:
Ik weet niet of het hier geplaatst mag worden maar op hoop van zege...
Ik heb laatst met mijn vriendin een oorlogsfilm gekeken over een man ergens in Azie. Deze man moet ontsnappen van de vijand en door middel van een boot ontkomt die via een rivier. Hij moet de landsgrens oversteken om in veiligheid te komen , wat hem lukt.
Zou iemand hier wat helder licht op kunnen schijnen?
bvd
Kan het deze zijn?
Staat me bij dat zoiets wat je beschrijft daar deels in zat.
DannyEnde
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Kan het deze zijn?
Staat me bij dat zoiets wat je beschrijft daar deels in zat.
Ik heb even gekeken maar dat is hem niet. Het deel wat ik beschrijf speelt zich vooral aan het einde van de film af. Hij eindigd dat hij in de nacht op de landsgrens af drijft en opeens gaan er lichten aan op de brug waar er om en nabij100 millitairen staan. De brug is rood.
Tot over gaat mijn geheugen. Ik vermoed dat deze film op netflix staat/heeft gestaan
L Bergstra
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Hey
Oke ik heb al een lange tijd gezocht naar de titel, maar weet niet precies het hele verhaal dus dat maakt het wat lastig... Het lijkt een beetje op Intouchable en Me before you. Een vrouw is ziek en gaat gedurende film achteruit, ze opent een solliciatie voor een hulp/begeleider in huis. Zijn erg streng, maar uiteindelijk kiezen ze toch voor een meisje die continu laat is, niet zo een goede ook en alles nog een beetje moet leren. Met school loop het niet top en aan het eind van de film overlijd de vrouw. Hopelijk kan iemand er wat mee, hoor het graag!