Dream House (2011)

Drama / Mystery

geregisseerd door Jim Sheridan
met Daniel Craig, Rachel Weisz en Naomi Watts

De succesvolle uitgever Will Atenton (Daniel Craig) stopt met zijn baan in New York om, samen met zijn vrouw Libby (Rachel Weisz) en twee dochters, te verhuizen naar een schilderachtig dorpje in New England. Maar dan komen ze erachter dat in hun perfecte huis een moeder en haar kinderen zijn vermoord. Het hele dorp is van mening dat haar man, de enige overlevende, de dader is. Wanneer Will deze tragedie onderzoekt, komt zijn enige aanwijzing van Ann Paterson (Naomi Watts). Zij is een buurvrouw die goed bevriend was met de familie. Will en Ann proberen samen het verontrustende mysterie op te lossen.

Matige film waarin een uitgever zijn baan opzegt om meer tijd te kunnen besteden met zijn gezin. Het plot van deze film is wat voorspelbaar vooral vanwege de montage en casting. Verder komt het allemaal nogal geforceerd over. Wel een goeie opbouw en het winterse landschap waar de film zich afspeelt is mooi in beeld gebracht.

avatar van Daan258
Prima mysterie/thriller.
Heb me hier goed mee kunnen vermaken. Prima verhaal, goede cast, goed acteerwerk en een lekkere sfeer.
Vooral de eerste helft was erg vermakelijk, jammer dat je de plottwist al zo snel te zien krijgt waardoor gelijk de 2e helft van de film een stukje minder interessant en leuk is. '
Toch nog wel een 3,0*

avatar van comely
Gewoon overslaan deze film.

Een onvervalste miskleun waarin de cast van prima acteurs er helemaal niets van bakt. Daniel Craig is bijna genant om naar te kijken

cma
Zeker geen slechte film! Wat iemand hier typt dat hij het eerste half uur wel om te pruimen vond, dat is bij mij precies andersom; zo zie je maar, hahaha. Dacht de eerste 20 minuten "wat wordt dit voor een burgertruttige film", maar dat gevoel verdween na die tijd.

Eigenlijk had ik in de eerste 10 minuten al door dat het een tikkeltje anders in elkaar stak. Ik zou de film eerder als mysterie typeren, dan als drama; beetje een (psychologische) thriller. Het is maar van welke kant je het bekijkt

Het duurde even voordat de film op gang kwam. Irriteerde mij de eerste momenten aan Craig, achteraf gezien hoorde dat onwennige misschien bij zijn rol die later in de film geopenbaard werd.

Had al gelijk doordat de vork anders in de steel zat maar kon mijn vinger er niet precies op leggen. En daar houd ik van, verassingen.

Het idee wat er nu precies gebeurd is vond ik goed maar zeer slordig afgewerkt.

Een film met net iets te veel plotwendingen. Maar de echte (en beste) twist zit hem in de laatste scène: het hoofdpersonage passeert een etalage waarin het boek ligt dat hij geschreven heeft. Een boek waarin hij in het begin van de film zegt dat hij hem gaat schrijven. Alles wat ertussen ligt is het verhaal van dat boek.

avatar van dalma
deze film verdient echt wel meer. hij kijkt lekker weg en er zijn ook de plotwendingen.

avatar van Tiany
Matige thriller. Absurd verhaal, maar kon me toch zo ver krijgen hem helemaal uit te kijken.

avatar van joshua1988
dalma schreef:

had precies hetzelfde gevoel en daarom ook wonderlijk dat anderen niet in staat zijn om zo te genieten -;)

avatar van Banjo
Beter dan ik verwacht had en er zat een goede twist in..
Leuk voor een regenachtige middag..

3 sterren

avatar van Agent47
Een van de betere films in deze genre die ik de laatste tijd heb gezien. Vermakelijke film. Leuke plot(ten). Goede cast.
Alleen het einde was wat matig naar mijn mening. Mocht dit beter zijn afgerond dan had het zelfs 4 sterren gekregen.

scorsese schreef:

Haha wat voorspelbaar? Sorry maar waar precies had jij door dat de buurman een man had ingehuurd om z'n vrouw te vermoorden voor het verzekeringsgeld, maar het verkeerde huis had? Dat valt toch niet te voorspellen haha
Ik vond het einde juist super verrassend en totaal niet wat ik had verwacht. Ik dacht zelfs even dat Will een affaire had met die buurvrouw en dat z'n eigen vrouw haar kinderen en zichzelf neer had geschoten.
Ik vond het wel een goede film, bleef geboeid en vol spanning kijken. Zo zie je maar dat meningen verschillen.

Aangezien het 3 jaar geleden is dat ik de film heb gezien, moet ik het antwoord op je vraag schuldig blijven.