• 10.611 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: John Luessenhop

Met onder meer: Richard T. Jones, Gabriel Casseus en Master P

Gesproken taal: Engels

Plot Lockdown

Avery Montgomery is een jonge talentvolle zwemmer die zijn plannen om een diploma te halen een tijdje moest opbergen om voor zijn vriendin Krista en hun zoon Jordan te zorgen. Hij heeft zijn droom om verder te kunnen studeren echter nooit opgegeven en hij werkt zich ondertussen de naad uit het lijf om zijn inschrijvingsgeld bij elkaar te sparen. Zijn geduld en hard werk worden beloond: nadat hij een belangrijke zwemwedstrijd op indrukwekkende wijze wint, wordt hij benaderd door een talentscout van een prestigieuze universiteit. Die wil hem zo snel mogelijk aantrekken. Avery is in de wolken en besluit het goede nieuws te vieren met zijn vrienden Dre en Cashmere. Diezelfde avond worden de drie mannen echter gearresteerd: de politie verdenkt hen ervan een drive-by schietpartij te hebben gepleegd. Avery houdt vol onschuldig te zijn, maar hij wordt - net zoals zijn vrienden - veroordeeld. Slechts één man gelooft in de onschuld van Avery en is bereid voor hem te vechten: de zwemscout die hem heeft ontdekt.

logo tmdbimage

stinissen (crew films & series)

Deze film laat goed zien hoe je onschuldig in de gevangenis terecht komt en hoe je moet overleven in deze afschuwelijke hel. Goed drama een dikke 7 dus 3.5*

avatar van sjob

sjob

best wel een stuk beter dan ik had verwacht de meeste films van master p zijn namelijk echt k*t.

deze is gewoon prima als je van gevangenis-films houdt. alle cliche's komen langs zonder dat dat hinderlijk is.

avatar van Armenia_NL

Armenia_NL

Is een vette film, Master P is ok

avatar van Cennie

Cennie

Heel grappig gedaan, vooral de teksten die lijken rechtstreeks uit een 'gangster' almenak te komen erg vermakelijke film

avatar van DragQueen

DragQueen

Wel een ruige film. het verhaal is degelijk en laat goed zien hoe je onschuldig in de bak kunt komen. en bovendien komen de gevaarlijke omstandigheden van de bajes in amerika ook aan bod. verder wel prima acteerwerk, en een goede portie spanning en actie. er komen nogal wat cliche's aan bod, maar dit stoort echter nergens. prima gevangenis film. 3,5 sterren.

avatar van patrick17

patrick17

Een prima film toch wel... De film laat duidelijk zien hoe iemand onschuldig de gevangenis in kan komen.. Het laat zien wat de gevangenis inhoudt (verkrachtingen/moorden)... De film is best spannend en het einde is ook sterk.

Een dik verdiende 3.5 *

avatar van mixmaster

mixmaster

een hele goeie film , die geen moment verveeld.

sterk geacteerd en mooi in elkaar gezet.

als je van gevangenis films houd dan moet je deze zeker zien !

avatar van Kimbo72

Kimbo72

Als ik voor elk woordje fuck een euro kreeg was ik nu al binnen

ik vond hem zeer matig.

avatar van ICE1907

ICE1907

mwa nog niet eens zo slecht , ik vond hem wel goed maar je moet natuurlijk niet hoge verwachtingen hebben voor het kijken.

Er wordt goed geacteerd en dat maakt de film stukken beter.

avatar van G to the J

G to the J

Slappe film..

Dat het in amerikaanse gevangenissen niet echt leuk is wisten we al..

Nja,, Doet me gewoon niks zo'n film

avatar van laulau

laulau

stinissen schreef:

je hebt helemaal gelijk!

avatar van kaketoe

kaketoe

De film laat inderdaad op een goede manier zien hoe je onschuldig in de gevangenis komt. Alleen zitten er wel veel dezelfde gebeurtenissen in die ik al eerder heb gezien in een gevangenis film. Buiten dat is het een zeer vermakelijke film en er is een goede sfeer aanwezig. Het einde was wel een beetje voorspelbaar.

avatar van Chief

Chief

Ik ben een fan van films in genre 'gevangenis.' Ik heb er dan inmiddels ook al vele gezien die het harde leven/ de wereld achter de tralies realistisch en knap neer kunnen zetten. Denk bijvoorbeeld aan "Blood In Blood Out" van Taylor Hackford (waarin overigens maar een klein gedeelte van de film over gevangenis gaat). Hierin sluit Miklo zich aan bij de brute bendes van San Quinten en is er ook daadwerkelijk in San Quinten gefilmd...een mooie prestatie als regisseur denk ik zo.

Als we kijken naar Lockdown, vind ik dit een topper in de reeks gevangenissenfilms. Kei hard neergezet en een heerlijke wegkijker wat betreft de typetjes/ bendes, de smerige vuiligheid en complotten die gesmeed worden onderling en nog veel meer dan dat. Ik beoordeel deze film dan ook binnen het kader van gevangenisfilms als echte topper en dan komt 'ie voor mij uit op 5 sterren. Vanuit een wat breder perspectief binnen filmland komt de film voor mij op 3,5 ster, mede gezien ook de goede verhaallijn die er in zit.

Naar boven afgerond: 4,5 ster en een dikke aanrader voor eenieder die genre gevangenisfilms graag kijkt.

avatar van orbit

orbit

• 12092 berichten

Deze is wel een beetje overthetop hard.. maar desalniettemin wel spannend.

avatar van dragonmaster

dragonmaster

tv-film die mij niet langer dan 20 minuten wist te boeien. matig geacteerd en voorspelbaar verhaal.

avatar van kArIzMa_Movie

kArIzMa_Movie

dragonmaster schreef:

tv-film die mij niet langer dan 20 minuten wist te boeien.

Daarna begint de film pas. Heel jammer. Je hebt de film niet eens gezien.

avatar van Siem Shady

Siem Shady

Ik vind dit gewoon een prima film hoor!!

prima jail flik

avatar van Escaper

Escaper

Net mogen aaschouwen.

105 minuten boeiend!

avatar van suzanshady

suzanshady

Net gezien!

Vond t echt een geweldige film:)

avatar van rolfgizmo

rolfgizmo

top!! goeie -g- vibe

avatar van MovieMind

MovieMind

Matig standaard gevangenis tv-filmpje..

avatar van Decec

Decec

Een goede drama/thriller film...

Prima en spannend verhaal...

Prima acteerwerk...

Wel leuk bekende acteur Bill Nunn ...

Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Prima achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

avatar van missl

missl

Rauwe gevangenis film over mannen die onschuldig vast zitten en daar allemaal anders mee om gaan.

avatar van Brabants

Brabants

• 2008 stemmen

Lockdown is een prima film binnen het gevangenis genre. Alle elementen zijn aanwezig en het verhaal en acteerwerk is meer dan prima. Boeiend uitgewerkt verhaal van begin tot einde.