Firewall (2006)

Verenigde Staten / Australië
Thriller / Actie

geregisseerd door Richard Loncraine
met Harrison Ford, Paul Bettany en Virginia Madsen

Computerveiligheidsexpert Jack Stanfield heeft voor de Landrock Pacific Bank het veiligheidssysteem ontwikkeld. Dit systeem kan slechts op één manier gekraakt worden, namelijk door Jack zelf. Crimineel Bil Cox heeft het leven van de familie Stanfield voor maanden geobserveerd en ontvoert vervolgens Jacks vrouw en kinderen in hun eigen huis, zijn eis: Jack moet $100 miljoen stelen van zijn eigen werkgever. Om zijn gezin te redden probeert Jack een zwakke plek in zijn eigen beveiligingssysteem te vinden.

Tarkus schreef:
Goede film, met een goed acterende Harrison Ford en een zeer goede Paul Bettany.
De film doet me wel een beetje denken aan "Air Force One", ook met Ford en waar hij ook in z'n eentje de hele boel oplost.
Had toch iets meer vaart in de film willen zien, vooral het begin is wat langzaam, maar toch is het een goed verhaal en een prima film die zeker 4,5 sterren waard is.

Na bijna 8 jaar de film eens opnieuw bekeken.
Blijft een goede en spannende film met een puike cast.

avatar van xxERWINxx
13 in een dozijn film over een vader die zijn gezin moet beschermen tegen losgeld.
Weinig actie in deze film, begint ook behoorlijk sloom, het einde valt ook best tegen want het is ook ineens afgelopen terwijl hij alles nog moet vertellen aan iedereen wat zijn gezin en hij zelf heeft meegemaakt en zullen ze het geloven?
Toch geef ik deze film wel een voldoende want hij verveeld niet.

avatar van Antonev
Gisterenavond kwam ik deze tegen tijdens het zappen. Ik had geen idee wat voor film het was, dus zonder enige voorkennis gekeken. Het verhaal is hartstikke standaard, maar wél goed uitgevoerd en bij vlagen best spannend. Mooi om eens gezien te hebben.

Hij deed me overigens sterk aan de film 'Trespass' denken.

avatar van IH88
“I just hacked into your accounts.”

Een wat belegen thriller. Harrison Ford kan dit soort rollen nog in zijn slaap spelen, en dat heeft hij volgens mij ook iets te letterlijk genomen. Het ligt niet alleen aan hem, want ook het script laat steken vallen. Van spanning is geen sprake, en Bettany is te veel gentleman om een overtuigende bad guy te spelen Een gijzeling lijkt in deze film meer op een theekransje. Het vergezochte einde is de kers op een zeer oude en belegen taart.

avatar van tronnie
ja wel aardige thriller...maar ik denk dat een computerveiligheidsexpert wel een
iets complexer wachtwoord zou gebruiken dan de naam van zijn boot