Firewall (2006)

Verenigde Staten / Australië
Thriller / Actie

geregisseerd door Richard Loncraine
met Harrison Ford, Paul Bettany en Virginia Madsen

Computerveiligheidsexpert Jack Stanfield heeft voor de Landrock Pacific Bank het veiligheidssysteem ontwikkeld. Dit systeem kan slechts op één manier gekraakt worden, namelijk door Jack zelf. Crimineel Bil Cox heeft het leven van de familie Stanfield voor maanden geobserveerd en ontvoert vervolgens Jacks vrouw en kinderen in hun eigen huis, zijn eis: Jack moet $100 miljoen stelen van zijn eigen werkgever. Om zijn gezin te redden probeert Jack een zwakke plek in zijn eigen beveiligingssysteem te vinden.

>_<
Niet zo bijzonder, deze film. Aardig verhaal, Ford en Bettany acteerden wel goed.
Vond het einde beetje cliche, good guy kills bad guy happy ending.
Al met al redelijk vermaak.

avatar van SuperSideSwipe
Een film die erg goed, spannend en onderhoudend uit de bus weet te komen ondanks het al 1000x uitgekauwde verhaal.

Dit komt voornamelijk door de wederom briljante Ford, die altijd een film iets extras weet mee te geven.

Natuurlijk weet je al ver van tevoren hoe deze film zal eindigen, maar ondanks dat, zitten er redelijk wat goed verzonnen wendingen in het verhaal.

Deze film staat garant voor een uitstekende avond in de bios.

Als je niet tegen ditsoort film kan waar alles eigenlijk al bekend is, kun je hem wellicht wel beter overslaan.

avatar van taborano
Ford komt inderdaad erg ongeloofwaardig over als vader van een kind van 8, kan iemand hem gaan vertellen dat hij toch echt een 65+ er is.
En ondanks dat de Indiana Jones trilogie tot mijn favorieten behoort, denk ik dat deel 4 met Ford beter niet door kan gaan, bederft toch een deel van de lol, te lang doorgaan. (Rolling Stones b.v.)
**1/2

Is weeeeeeeeeer zo'n film dat hij zijn gezin moet beschermen, de zoveelste van Ford. Kijk bv. naar die film waarin hij president is van the US en zijn vliegtuig wordt overmeesterd, wacht zal het even opzoeken.

Lola3 schreef:

Air Force One was het, een goeie trouwens maar het einde zeer slecht, en nu is er weer een met hetzelfde verhaal weer met Ford,... Pffffffffffff ffffffffffffff

tja niet echt een bijzonder verhaal...
beetje standaard film, waarvan je het einde al kunt raden:
bleh

Het is een aaneenschakeling van cliché's en dingen die al eerder gedaan zijn in andere films. Zonde van je tijd.

Net gekeken, beetje standaard film maar toch vermakelijk.
Enige wat me heel erg opviel was het gebruik van een laptop op einde van film. Zal niet vertellen wat enzo .

3 sterren voor het vermaak

spannende film, maar denk dat de film wat te lang duurde, op een gegeven moment krijg je wel een beetje genoeg van al die mislukte acties, en inderdaad beetje standaard, dit hebben we allemaal wel eens eerder gezien zo'n film.

goeie film , boeiend van begint tot einde.

Mooie en goede film. Keek lekker weg en was nog soms spannend ook. Had naar mijn mening zelfs nog wat langer mogen duren mits het goed uitgewerkt wordt. maar dit was ook wel leuk 4 *

Wat een ontzettend uitgekauwd en voorspelbaar verhaal! Daar helpt geen deugdelijke acteerprestatie meer aan... De film eindigt dan ook symbolisch met een vechtpartij die zelfs hilarisch is te noemen.
Het is jammer dat het titelthema niet wat dominanter en beter uitgediept voor het voetlicht is gebracht, dat had de film kunnen onderscheiden. Nu dekt de titel Firewall de lading dan ook maar minimaal.
Zo bleef de film steken op een 13 in een dozijn produktie. Maar wellicht dat de DVD-industrie er nog iets mee kan..

avatar van Escobar
Ik vond het best wel een aardige film. Zat vol met spanning. Alleen zijn er twee dingen die me tegenstonden. Ten eerste ford deed teveel pogingen die zijn gezin in gevaar brachten. En ten tweede hij wordt te oud om als computer expert door het leven te gaan beetje net zo'n gevoel als dat clint eastwood die nog steeds een vrouwen verslinder speeld op zijn 70ste.
Voor de rest best een aardige film als je van spanning houd teminste

vorige week gezien, goeie film, het einde is helaas in het eerste kwartier al bekend, zeker als je bekend bent met harrison ford. Toch waren de laatste scenes heel spannend, en het voelde goed om de badguy onder zijn voorwielen te zien:) *3.0

beetje standaard film, Ford is superman, redt zijn gezin ,redt de wereld, een droomman voor vele vrouwen, baaah voorspelbaar 0.5

avatar van Ajax&Litmanen1
Vond hem een beetje tegenvallen. Ik zag de trailer en verwachte een vette wraakfilm. Eerst inbreken in de bank en dan keihard wraak op de daders. maar die wraak was niet meer dan een kwartiertje van de film, als hij per toeval het huis ontdekt waar zijn gezin gegijzeld zit. En het inbraakgedeelte vond ik niet super boeiend eerlijk gezegd.

Jammer, want Ford is normaal een goede acteur en het verhaal had zoveel beter kunnen zijn dan dat het geworden is.
Overigens, ik heb me best wel vermaakt hoor, maar het is niet geworden wat ik gehoopt had.
2,5 ster.

Ik moet zeggen dat HF weer een goeie film heeft gemaakt ik heb met spanning zitten te kijken.

Wat een mislukte poging om ongeloofwaardige gebeurtenissen geloofwaardig te maken.
Een 63-jarige nauwelijks kunnen typende man die met de Ipod van z'n dochter 100 miljoen steelt.

Zeker!?

Leuke film maar niets bijzonders. Het is bijzonder slecht gestemd met de goede films want je moet ze met een kaars zoeken en je mag blij zijn om er 2 echte goeie te vinden per jaar. Met deze film was het nog wel af en toe spannend maar het is allemaal zoveel van hetzelfde.
Nu ben ik de Prison Break aan het volgen en bemerk dat deze serie wel de spanning erin kan houden en wel 22 afleveringen dus het kan wel. Dus een kleine 3 sterren voor deze film.

Redelijk goede film! goed en leuk verhaal. gelukkig ben ik er niet voor naar de bios geweest.

Op zich inderdaad een beetje een standaard en voorspelbare film. Heeft echter zijn spannende momenten.
Is een leuke film voor een gezellig avondje bij de buis.

Denk dat de mensen die hem echt goed vonden nog niet veel films hebben gezien.

Ik had echt het gevoel van "been there, done that" bij deze film.

Wat een cliche-film, de prullenbak in graag.

Firewall (2006) begint goed, erg vermakelijk. Helaas zakt het dan allemaal een beetje in elkaar door de voorspelbaarheid, clichématigheid en het spanningloze einde. De gemakkelijke oplossingen irriteerde mij ook mateloos, zo simpel gevonden dat ineens die hond een zender in zijn riem heeft zitten.

Acteerprestaties waren verder degelijk, uitgezonderd die van Mary Lynn Rajskub, haar acteer ‘prestaties’ waren namelijk lachwekkend slecht.

vond hem ook zwaar tegenvallen, heeft iets weg van hostage. maar die was 10 keer beter.

Wist mij zelden te boeien. Ik vond het een flauw afkooksel van (idd Holmes) Hostage of bijvoorbeeld een Cellular.

Juist geslaagd; 2.5*

Ik vond hem juist stukken beter dan die twee.

Al een geluk dat smaken verschillen . Toegegeven, Ford is een stuk belangrijker en beter qua talent dan Die Hard Willis en Screaming Basinger.
Maar ik blijf erbij...

avatar van The_Game
Een prima film, waar je niet bij na hoeft te denken. Ford is nog steeds even gedreven als altijd, maar blijft een saaie acteur (in mijn ogen, ieder zijn mening). Zie dat velen hem vergelijken met Hostage en dat valt goed te begrijpen, alleen is die film wel beter op alle gebieden.

2.0* voor het het avondje vermaak.

Doom schreef:

Helemaal mee eens..

En die zender wordt ook nog eens getraceerd op een verlaten plekje langs een snelweg.. hebben ze in de VS al overal wifi?

avatar van tevelenco
Ik dacht een lekkere no nonsense aktiethriller te gaan bekijken.
Maar dat viel dus behoorlijk tegen.
Het eerste deel van de film vond ik ronduit saai.
Het tweede deel bevatte wat meer aktie en was wel wat beter.
Maar de film werd voor mij nooit echt boeiend en of spannend.
Het verhaal kende voor de rest weinig verrassingen en hing met tal van cliche`s aan elkaar.
Tel daarbij op de wel erg oude en houterig akterende Harrison Ford, die totaal niet geloofwaardig overkomt als aktieheld.
Dan zullen jullie wel begrijpen dat ik hem niet al te best vond.