Jack (1996)

Komedie / Drama

geregisseerd door Francis Ford Coppola
met Robin Williams, Diane Lane en Jennifer Lopez

Een bevalling met een heks als moeder en een blikken man als toekijkende vader (beiden weggehaast uit een gekostumeerd bal) moet een bijzonder kind opleveren. Dat is de kleine Jack dan ook. Hoewel, klein... De boreling groeit met een razend tempo. Als Jack zijn eerste verjaardag viert ziet hij eruit als een kleuter en op zijn vierde moet hij zich al scheren. Jack heeft een uniek groeiprobleem: hij veroudert vier keer zo snel als een ander mens.

film_kaza
dat iemand nou 4 keer zo snel ouder word is meer een feit, heeft deze film nog verder iets spannends?

Poison
Hilarische kleuterfilm
Goed om 1 keer te zien, maar voor de rest kan het mij gestolen worden...

avatar van JorritS
Kan me herinneren dat deze film me vroeger wel geraakt heeft, maar kan me er nu niet veel meer van voor de geest halen. 3*

Ik vind het Zeer Knap van Robin Williams dat hij zo'n rol durft te spelen in een film. ( Bijna alle Acteurs doen het allemaal voor het geld)
Aangezien dat wel logisch is, en BTW Jennifer Lopez kan ZOOOOOO
niet acteren.
Die hersenloze Diva moet gewoon Zingen.
En Francis Ford Coppola heeft een verkeerde stap gemaakt door deze
film met Komedie en Drama te combineren, eigenlijk hoefde hij de film uberhaupt niet een te produceren/maken.
Alhoewel hij wel een risico heeft gewaagd, is het toch nog best een redelijke film geworden met een leuke, trieste, (hoe je het ook wil noemen) verhaal.

Dit heb ik nooit verwacht van Coppola. een matige film en de humor was nou ook niet bepaald hoogstaand. een 1

avatar van DragQueen
Leuke en soms ontroerende film, met een leuk verhaaltje. het acteerwerk is goed, en williams is goed gecast voor deze rol. de humor is bij vlagen vermakelijk, en je krijgt toch wel symphatie voor het karakter dat williams neerzet. 3 sterren.

avatar van niethie
Vroeger vond ik dit een geweldige film, heb hem pas geleden nog een keer herkeken en vond het nog steeds wel grappig met een geinig rolletje van williams, het is geen meesterwerk maar al die lage stemmen en berichten vind ik ook wat overdreven.
3 sterren

avatar van M_M
M_M
Ik heb 'm laatst gezien.
Prachtige en ook vooral zielige film!
Ik vond het prachtig hoe Williams acteerde!
Leuke film voor een zondagmiddag op de bank.

under/the/sea
Francis Ford Coppola mag zich schamen voor deze film. Schande dat de regisseur van de The Godfather films deze film geregisseerd heeft. Het zal nooit meer goed komen met Francis Ford Coppola.

avatar van Elineloves
Ik was vroeger zo ontzettend gek op deze film! Dit is echt jeugdsentiment.. kan me herinneren dat ik flink moest huilen bij deze film. Ik zou hem misschien nog eens opnieuw moeten bekijken, want het is ondertussen al jaren geleden.. maar anderzijds is het misschien ook goed om deze herinnering te koesteren. We'll see.

under/the/sea schreef:

Jaartje later kwam hij met The Rainmaker he, niet vergeten. Maakte alle oneffenheden meteen weer glad.

avatar van Xx_se7en_xX
TheThirdMark schreef:

Misschien vind hij die ook niks.

avatar van Minotaures
Diane Lane en J.L.

avatar van harm1985
Tijd geleden dat ik deze heb gezien, geen idee dat Coppola, toch een van mijn favoriete regisseurs, deze heeft geregisseerd. Beetje standaard Robin Williams filmpje, gekke bekken trekken, en af en toe op de emotie spelen.

avatar van Beertje45
Mijn meest favoriete komedie met Robin Williams. Je ziet zo de pretlichtjes in zijn ogen tijdens een echte superprestatie van die man als een kind dat opgescheept zit met een volwassen lichaam. Ook een erg grappige rol van Bill Cosby en de kinderen doen het ook heel leuk. Het verhaal is komisch, maar ook regelmatig dramatisch zwaar geladen en in zo'n rol blijft Robin moeiteloos overeind.

Robin Williams was fenomenaal.

avatar van Miszmi
Vandaag maar eens herbekeken. Ik moet zeggen dat ik de film toch wel iets anders in mijn hoofd had zitten, het feit dat ik het niet droog kon houden was ik maar even vergeten . Het verhaal is niet zo spectaculair, de plotomschrijving vertelt namelijk al een heel groot deel van het verhaal. Hoe ze echter acteren, hoe alles in elkaar is gezet, geweldig! Het lijkt mij heel lastig om als een man van ±40 (geen idee hoe oud hij toen was) te acteren als een tienjarige. Hoe Williams dit heeft neergezet, chapeau! Ook de kinderen zitten allemaal goed in hun rol, evenals de ouders van Jack. Lopez ben ik normaal geen fan van als actrice, maar in deze film heb ik mij geen seconde aan haar lopen ergeren, misschien mede doordat zij een redelijk kleine rol had. Begrijp dan ook niet zo goed dat er hier gekozen is om haar in de credits te zetten ipv bijvoorbeeld Zolotin, die een veel grotere rol op zich heeft genomen.

De ouder wordende Jack heeft weinig indruk op mij achtergelaten, meer het feit hoe het verhaal wordt verteld. In eerste instantie kinderen vol met vooroordelen, gevolgd door een hechte vriendschap tussen deze zelfde kinderen en Jack. Voorspelbaar? Ja, volgens mij heb geen moment in de film gehad dat ik dacht 'die zag ik niet aankomen'. Ik denk dat dit deels bij dit genre hoort, ik ken weinig films uit dit genre die niet voorspelbaar zijn. Ik heb genoten van deze film, kan eigenlijk geen minpunten bedenken, behalve dat de poep- en plashumor wat minder kon.