• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.048 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.262 acteurs
  • 199.281 gebruikers
  • 9.390.664 stemmen

Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)

zoeken in:

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Inderdaad erg jammer dat zoveel mensen het verknallen voor de anderen omdat ze niet 15 dagen kunnen wachten. Heeft al menig serie een voortijdig tv einde gekost.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Stel je niet zo aan zeg.

Lekker 3 kwartier kijken zonder reclames en tv banners en ook nog eens weken vroeger....maar hey, vooral lekker naar de tv kijken over een paar weken! Ik veroordeel je niet. Zou je andersom ook niet moeten doen.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Er is idd best wat voor te zeggen om als ze een serie zowaar pas 15 dagen na de release in Amerika uitzenden, dat eens te belonen door de serie gewoon op tv te kijken.

Echter.... Veronica??? nee, sorry. Als ik een WOII serie zit te kijken er flitst een kop van Beau van Erven Dorens of een dergelijke proleet door mn beeld, met de boodschap dat hij weer 1 of ander flutprogramma heeft, is voor mij de lol er wel snel af.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ik hou er niet van om op een bepaalde dag van de week op een bepaald uur van die dag perse dan te moeten kijken. Ik bepaal zelf wel wanneer ik wil kijken.

Maar wel complimenten voor de zender dat ze de serie al zo snel hebben. Idem met Net 5 die Lost seizoen 6 al 3 dagen na release ook uitzenden.

bboybram

• 11 berichten
  • 4 stemmen

[download tip verwijderd]

Ik heb nog 17 minuten te gaan kan niet wachten om het te zien.

1 Kan niet wachten to april wou je me met Dexter ook 2 jaar laten wachten?

2 Heb een pure hekel aan ondertiteling vooral die van Veronica. Wie ondertitelt er Liedjes en waarom de tekst veranderen zodat het in het nederlands ook rijmt?

3 4 april komt de 4de Episode al uit dus dan loop ik al bijna de helft achter

FlyLo

• 1070 berichten
  • 745 stemmen

timbo_ schreef:

Inderdaad erg jammer dat zoveel mensen het verknallen voor de anderen omdat ze niet 15 dagen kunnen wachten. Heeft al menig serie een voortijdig tv einde gekost.

Wat maakt dit in hemelsnaam uit? Kijkcijfers worden toch berekend adhv een stuk of 1000-1500 mensen die kijken met zo'n speciaal doosje.

riesma

• 3706 berichten
  • 3083 stemmen

timbo_ schreef:

FlyLo schreef:

Wat maakt dit in hemelsnaam uit? Kijkcijfers worden toch berekend adhv een stuk of 1000-1500 mensen die kijken met zo'n speciaal doosje.

Inderdaad. Die Breinmentaliteit komt langzamerhand m'n strot uit. Ik denk niet dat HBO ook maar 1 nacht wakker ligt omdat hun serie ook (let op 'ook') gedownload wordt. Uiteindelijk heeft SBS hem toch gekocht, ofwel, de inkomsten zijn al binnen. Het is alsof je een brood koopt maar het niet eet. Alsof de bakker dat zou interesseren.

Vanmiddag de eerste aflevering gezien en ik zit er meteen in. Qua opzet, acteerwerk, regie en special effects is er niets vernieuwends of verrassends te ontdekken. Dat had ik stiekum van te voren al verwacht, Band of Brothers was al realisme ten top (voor zover ik dat kan beoordelen, uiteraard). Zelfs de interviews met veteranen vooraf aan de aflevering zijn terug. Dat doet allemaal niets af aan de kwaliteit van de serie, zoals ik nu verwacht dat de (rest van de) serie gaat zijn. Gereedschap maakt geen mooie stoelen, maar kunde. Het gouden WOII-trio van Spielberg, Hanks en HBO-Playtone heeft genoeg van die kunde in huis. Op naar deel 2!

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Stel je niet zo aan zeg.

Lekker 3 kwartier kijken zonder reclames en tv banners en ook nog eens weken vroeger....maar hey, vooral lekker naar de tv kijken over een paar weken! Ik veroordeel je niet. Zou je andersom ook niet moeten doen.

Doe ik wel. Door mensen zoals jij worden series na één seizoen niet meer uitgezonden of naar onmogelijke tijdstippen verplaatst omdat ze te weinig kijkers trekken.

FlyLo

• 1070 berichten
  • 745 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Doe ik wel. Door mensen zoals jij worden series na één seizoen niet meer uitgezonden of naar onmogelijke tijdstippen verplaatst omdat ze te weinig kijkers trekken.

Reageer vooral niet op de argumenten waarom dit níet het geval is! Maakt het allemaal zoveel boeiender!

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

FlyLo schreef:

Yep en die mensen zullen niet veel verschillen van jullie. Downloaden is de doodsteek voor series op tv. Zie je laatste jaren ook overduidelijk. Praktisch alleen Nederlandse series scoren nog op tv. Omdat die niet vooraf te downloaden vallen.

Verder overigens nog geen argument gelezen.

FlyLo

• 1070 berichten
  • 745 stemmen

Kan er op de één of andere manier niet worden ingegrepen tegen algemene en opzettelijke onwetendheid?

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

FlyLo schreef:

Kan er op de één of andere manier niet worden ingegrepen tegen algemene en opzettelijke onwetendheid?

Je kan ook gewoon uitleggen waarom ik zo ontwetend ben ik plaats van je dramatische act op te voeren.

Justinw

• 5378 berichten
  • 1803 stemmen

Jongens waarom een probleem. Er word gedownload maar die hele industrie verdient nog steeds bakken met geld.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Nogmaals gaat helemaal niet om geld verdienen. Nadeel is dat Nederlandse zenders stoppen met uitzenden omdat veel mensen downloaden en series daardoor te weinig kijkers trekken.

Justinw

• 5378 berichten
  • 1803 stemmen

het is toch ook aantrekkelijker om de te kijken wanneer je wilt. Deels gerealiseerd door UPC etc. En hoelang je wilt. Ik heb Prison Break gevolgd op tv maar elke week 1 aflevering ik werd er naar van.

Emiledj

• 159 berichten
  • 97 stemmen

Vandaar dat ik lekker wacht totdat ie op dvd verschijnt. Tuurlijk kun je downloaden, streamen, op tv kijken, maar ik houd ervan om het origineel in mijn huiskamertje te kieken net als de metal box van BoB.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Justinw schreef:

het is toch ook aantrekkelijker om de te kijken wanneer je wilt. Deels gerealiseerd door UPC etc. En hoelang je wilt. Ik heb Prison Break gevolgd op tv maar elke week 1 aflevering ik werd er naar van.

Zeg ook nergens dat ik het niet begrijp. Vind het alleen vervelend dat series er soms door vastlopen of worden uitgezonden op onmogelijke tijdstippen met een half jaar vertraging

riesma

• 3706 berichten
  • 3083 stemmen

Ten eerste, waar heb jij (timbo) die feiten vandaan?

Ten tweede, deze discussie past beter in het download topic, niet hier.

Justinw

• 5378 berichten
  • 1803 stemmen

Ik download vaak films die ik een keer wil zien of gewoon nog nooit gezien had. De echt mooie films koop ik gewoon op dvd. en soms huur ik ook nog wel eens een dvd'tje.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

riesma schreef:

Ten eerste, waar heb jij (timbo) die feiten vandaan?

Ten tweede, deze discussie past beter in het download topic, niet hier.

Je hebt gelijk. Laatste reactie hier anders gaan we maar door in downloadtopic. Ben journalist op Media en Entertainment redactie. Krijg dit zeer regelmatig te horen van zenders over het waarom buitenlandse series een half jaar later, niet meer of om 23.00 uur 's avonds worden uitgezonden.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Series pas jaren later uitzenden deden ze vroeger ook al, dus dat kan niet de reden zijn. Het laatste seizoen van Six Feet Under werd pas twee jaar na het seizoen daarvoor uitgezonden. En dat was dan alweer een jaar of vier nadat het in Amerika op de buis was geweest. Dan kan je toch niet verwachten dat er nog veel mensen naar kijken? Alles was inmiddels te downloaden en gewoon op DVD te koop.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

doodah schreef:

tssssss, pindakazen. Kijk het toch gewoon als het uitkomt op tv!

Doe ik ook.

En wat maakt het uit dat je een TV serie download, dat merkt niemand hoor.

Hoe denken jullie dat kijkcijfers berekend worden? Dachten jullie dat er een apparaatje in je tv zat die bijhoudt welk programma je kijkt?

Nee, er is een groep Nederlanders die een kastje heeft (apart kastje). En die worden gebruikt om de kijkcijfers voor het hele land te berekenen. Het lijkt erop dat mensen als timbo_ niet begrijpen dat het geen ene moer uitmaakt of ik mijn series kijken via torrents, via internet (ja, deze serie is gratis te volgen via HBO) of via Nederlandse TV.

Ik neem aan dat de mensen die zo'n kastje hebben, zelf kiezen of ze The Pacific kijken.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Wat vinden we van het download van buitenlandse series? Dit n.a.v. de discussie in The Pacific topic, aangezien er daar zowel gedogers als tegenstanders zijn van het downloaden hiervan.

Ik ben benieuwd wat jullie denken.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Pitakaas schreef:

Doe ik ook.

En wat maakt het uit dat je een TV serie download, dat merkt niemand hoor.

Hoe denken jullie dat kijkcijfers berekend worden? Dachten jullie dat er een apparaatje in je tv zat die bijhoudt welk programma je kijkt?

Nee, er is een groep Nederlanders die een kastje heeft (apart kastje). En die worden gebruikt om de kijkcijfers voor het hele land te berekenen. Het lijkt erop dat mensen als timbo_ niet begrijpen dat het geen ene moer uitmaakt of ik mijn series kijken via torrents, via internet (ja, deze serie is gratis te volgen via HBO) of via Nederlandse TV.

Ik neem aan dat de mensen die zo'n kastje hebben, zelf kiezen of ze The Pacific kijken.

Jullie zijn net als de mensen die een dergelijk kastje hebben een dwarsdoorsnede van de bevolking. Die downloaden ook. Zeg ook steeds mensen als jullie en niet specifiek jij. En bovendien kan ik natuurlijk niet weten of jij en je mededownloaders hier niet toevallig een kastje hebben staan.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Het is vooral gemakzucht denk ik. Het kan en het mag nog, dus waarom zou ik het niet doen. Dan kan ik het op m'n eigen tijdstip kijken. Ik kan het wel opnemen, maar dan moet ik weer door reclames spoelen of het hoofd van Beau van Erven Dorens of Gerard Joling voorbij zien komen.

Wachten op fanondertiteling snap ik eigenlijk niet. Die is zo vreselijk slecht dat ik me er als ondertitelaar diep voor schaam.

Ook is het haantjesgedrag duidelijk terug te zien: Dat jij kan zeggen: Oh, die heb ik al gezien. Doe ik soms zelf ook, hoor

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

timbo_ schreef:

Die downloaden ook. Zeg ook steeds mensen als jullie en niet specifiek jij.

Aangezien het wel/niet hebben van zo'n kasje hier toch redelijk essentieel is, is "mensen zoals jullie" niet echt correct.

riesma

• 3706 berichten
  • 3083 stemmen

Vervolg van Overigen >> Televisie >> The Pacific.

timbo_ schreef:

Ben journalist op Media en Entertainment redactie. Krijg dit zeer regelmatig te horen van zenders over het waarom buitenlandse series een half jaar later, niet meer of om 23.00 uur 's avonds worden uitgezonden.

Dan vraag ik me toch af waarom er (altijd) zo snel 1+1=2 gedaan wordt. Internet is zo makkelijk de boeman te noemen. En dat gebeurt ook te snel. De 'schuld' ligt toch echt bij de entertainmentindustrie zelf, die maar eens moeten meegaan in de ontwikkelingen en niet per sé zo convertioneel willen zijn. HBO doet dit nu wel goed: na de uitzending is de aflevering via een stream op hun site te bekijken.

Daarbij wordt zoals gezegd het internet als slecht bestempeld. Is dit ook de enige reden waarom zenders een serie annuleren of verschuiven? Er zitten toch nog een paar stappen tussen. De simpele theorie (eerder nog hypothese) "downloaden via internet = daling kijkcijfers" wordt wel erg makkelijk en te snel gemaakt, waarbij veel randvoorwaarden, tussenstappen en andere oorzaken maar voor het gemak vergeten worden.

Patran

• 5 berichten
  • 160 stemmen

Goedenmiddag Timbo, voor deze gelegenheid mijn moviemeter account maar weer eens aangezwengeld!

Ik moet het toch met de anderen eens zijn hier hoor. De film/tv-serie industrie zal niet de eerste bedrijfstak zijn die zichzelf naar de **** helpt omdat ze niet weten hoe om te gaan met internet. Zowel je baas (de papieren krant) als de muziekindustrie heeft hier ook een handje van.

Het gaat in veel gevallen gewoon om het gemak en de eigen controle over het tijdstip waarop men dingen doet/kijk. Natuurlijk speelt prijs ook mee, maar alles wat bestaande "oude" bedrijfstakken doen is het straffen van de loyale en betalende kijker (Brein reclame, 100 niet skipbare voorstukjes, reclame etc. op een dvd of betaal en inlogschermen voor nieuws of nog erger DRM). Daarbij komt dat de prijzen van alle problemen doorberekend worden (wederom aan de betalende klant) in plaats van dat er gezocht wordt naar een structurele oplossing die past in de nieuwe wondere wereld van het internet!

Bij Bol.com is er een mooi boekje genaamd Free! wat de mogelijkheden van het gratis/goedkoop als verdienmodel laat zien. Bedrijven als Google en Youtube zijn er groot mee geworden Dit boek is natuurlijk geheel in de trend ook gratis te downloaden via de website van Bol. -> Link toegevoegd

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Jullie zijn net als de mensen die een dergelijk kastje hebben een dwarsdoorsnede van de bevolking. Die downloaden ook. Zeg ook steeds mensen als jullie en niet specifiek jij. En bovendien kan ik natuurlijk niet weten of jij en je mededownloaders hier niet toevallig een kastje hebben staan.

Maar dan kan ik toch op geen enkele manier de kijkcijfers beïnvloeden? En de mensen die zo'n kastje hebben en series downloaden, zijn dan ook de moeilijkste niet en zetten het kastje dan gewoon als hij op Veronica komt aan.

Ik vind je argumentatie nogal moeilijk te volgen.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Indien jij geen kastje hebt kan jij die niet beinvloeden. Het gaat dan ook niet specifiek om jou of de mensen hier maar meer om de downloader in zijn algemeenheid.. Daarbij is het natuurlijk onlogisch dat de mensen met zo'n kastje dat doen. Want wie gaat er nu op tv kijken naar iets dat hij al heeft gezien. Die kijkt wel naar iets anders.

Feit blijft in ieder geval dat sinds een aantal jaren er onmiskenbaar een gigantische daling is ontstaan in de kijkcijfers van buitenlandse series en dat die daling voor Nederlandse series niet geldt. Ik zie daar weinig andere verklaringen voor dan het downloaden.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.