132.211 gebruikers | 83.365 films | 30.189 regisseurs | 3.421.935 berichten | 4.775.936 stemmen

Centraal download-discussietopic (GEEN downloadtips!)

gebruiker
bericht

bericht [permalink] geplaatst op 28 januari 2012, 19:53 uur
korenbloem02 schreef:
En zijn vriendin dan?
Die krijgt een kadootje, net zo wanneer je een CD of DVD koopt en weggeeft. ;)
want als ik de rechten heb betaald voor een cdtje: en rip dit naar een mp3tje en upload het voor mijn vriendin en zij download dit. Is zij (nu nog niet, maar straks) en ik toch allebei strafbaar. En ik wil tijdens een fb chat een nummer aanraden aan een vriend van me. En normaal zou hij even de cd lenen of op een tape overzetten, maar nu upload ik het nummer ff voor hem. Vroeger kwamen we vaker bij elkaar over de vloer, maar onderhouden nu steeds meer contacten via de chat. En dit stuk ziet men gewoon niet in. Dat het consumenten gedag al lang niet meer het zelfde is als in de jaren 60 70
In weze is dit inderdaad het 'illegaal' kopieeren en mist de rechthebbende hierdoor auteursrechten. Nogmaals : ik vind het niet zo erg, doe er toch niet aan mee, en loopt de industrie hopeloos achter.
Zoals een user hiervoor al stelde: dit is een etische kwestie, en absoluut geen diefstal, hoe je het ook went of keert.
Diefstal is inderdaad een veel te groot woord, maar het blijft het onthouden van auteursrechten.

bericht [permalink] geplaatst op 30 januari 2012, 17:00 uur
Megaupload data 'to be destroyed': Could feds swoop on file-sharers? | ZDNet

Lekker is dat. Ik gebruikte MegaUpload alleen als ik fotos naar mijn vrienden wilde sturen en die had ik ook altijd op mijn eigen systeem staan. Er zijn vast veel mensen die al hun files bij MegaUpload hebben opgeslagen. Die zijn straks dus alles kwijt.

bericht [permalink] geplaatst op 30 januari 2012, 18:21 uur
Het offline halen en criminaliseren van Megaupload is niets meer dan Propaganda geweest. Zoveel mensen gebruikten megaupload voor zoveel verschillende dingen. Maar goed alles om een oud businessmodel in stand te houden. Hoera!

bericht [permalink] geplaatst op 31 januari 2012, 23:17 uur
De websites van The Pirate Bay moeten worden geblokkeerd. Dit heeft de rechter besloten en Ziggo moet hieraan voldoen. Ondanks dat Ziggo zelf het hier niet mee eens is, gaat Ziggo dus The Pirate Bay blokkeren.

De blokkering is vanaf vandaag van kracht

bericht [permalink] geplaatst op 1 februari 2012, 0:49 uur
En zelfs een vierjarige die het kan omzeilen. :') Way to go BREIN!

bericht [permalink] geplaatst op 1 februari 2012, 6:46 uur
Hmm... sinds die foute sites uit de lucht zijn krijg ik eindelijk wat inkomsten via mijn paypal op de website van mijn vorige film.
Ook alle hosting servers reageren direct op mijn verzoek illegale versies en clips van mijn laatste film te verwijderen. Ik krijg zelfs huil mailtjes van die dombo's die mijn clips rippen en voor geld aanbieden omdat ze al "hun inkomsten" kwijtraken. Serieus!

bericht [permalink] geplaatst op 1 februari 2012, 13:08 uur
welke foute sites??? En je denkt serieus dat het blokkeren van TPB bij ziggo en Xs4all daar effect op heeft. Het spijt me, maar kan dit moeilijk geloven. Heb je een link om welke film het gaat,

bericht [permalink] geplaatst op 1 februari 2012, 13:34 uur
Zijn gewoon nog tientallen andere sites waar je 'Caged' kun downloaden. Alsof er afgelopen week een bult mensen jouw film proberen te downloaden vanaf Pirate Bay maar dat dat niet lukt en dat ze meteen de film gaan kopen.

Misschien is het toeval maar om nou te zeggen 'Ja, ik zie de vruchten afgeworpen worden door het verbod op Pirate Bay kan je gewoon niet menen.'

bericht [permalink] geplaatst op 1 februari 2012, 14:27 uur
Ik constateer alleen maar dat sinds megaupload, filesonic e.a. sites offline liggen en ik een week bezig ben om alle geripte clips van sites te halen (niet de torrents, maar de "pay with creditcard to see this Dutch actress naked") ik een piek zie in de officiële aankoop op mijn site.

Fuck 'm all

bericht [permalink] geplaatst op 1 februari 2012, 14:56 uur
Stats or it didn't happen.

Mijn Google Ads inkomsten zijn er trouwens op achteruit gegaan deze week. Moet de kleine, hardwerkende man uiteindelijk toch weer inleveren tov de grote corporaties ...

bericht [permalink] geplaatst op 1 februari 2012, 15:10 uur
Right.. ik ga jou mijn PayPal inkomsten tonen...
Je kunt me ook gewoon niet serieus nemen natuurlijk. Wat jij wil.

bericht [permalink] geplaatst op 1 februari 2012, 15:20 uur
Ik vraag geen absolute getallen, percentuele verhoudingen zijn goed genoeg.

bericht [permalink] geplaatst op 1 februari 2012, 16:50 uur
16 buy's over de laatste 3 dagen ipv 3 over de maand ervoor.

bericht [permalink] geplaatst op 1 februari 2012, 16:54 uur
Da's dan een plotse stijging van 5300%. Laat me dan ook gewoon toe een beetje cynisch te reageren op jouw conclusie.

bericht [permalink] geplaatst op 1 februari 2012, 17:21 uur
Ten eerste is een "piek" geen "stijging". Als dit 30 dagen doorgaat praten we nog eens. En vanwege het volume overigens helemaal niet zo schokkend hoor. Vast niet opgelet tijdens economielessen.

Maar wat ik zeg, wat jij wil...

bericht [permalink] geplaatst op 1 februari 2012, 17:57 uur
@ Onderhond
Da's dan een plotse stijging van 5300%. Laat me dan ook gewoon toe een beetje cynisch te reageren op jouw conclusie.

Mee eens ook is het 2x klikken en alle genoemde mega ups staan weer als vanouds.