• 15.954 nieuwsartikelen
  • 178.921 films
  • 12.263 series
  • 34.064 seizoenen
  • 648.970 acteurs
  • 199.236 gebruikers
  • 9.387.225 stemmen

Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)

zoeken in:

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12870 stemmen

"Voor een jaar" lijkt mij compleet onbelangrijk in deze context. Je mag die Jaguar volledig testen in dezelfde mate als je hem daarna thuis gaat gebruiken. Na de testrit heb je dus een volledig beeld van de auto.

Al is ook daar de analogie alweer krom, aangezien de kwaliteit van een wagen ook afhangt van het functioneren in verschillende omstandigheden (in tijd). Iets wat DVDs anders ligt.

Tijdens een testrit zal er in ieder geval niemand zeggen dat je maar 60 mag met je Jag, en dat je hem maar moet aanschaffen om er 120 mee te rijden.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

dragje schreef:

Men, jij dus ook, kan gewoon een recensie lezen over een film, informatie inwinnen via google, vrienden, boeken enz. Dat is geen stelling, dat zijn feiten.

Jij vindt echter dat al deze mogelijkheden jou 'te weinig' garantie bieden om te kunnen bepalen of een film het waard is om aan te schaffen. Saillant detail.

Je gaat steeds voorbij aan het verschil tussen een film willen zien en een film willen hebben. Onderhond heeft het al vaker genoemd, hier is een groot verschil tussen. En 20 euro betalen om een film te zien is gewoon te veel, dus dit doe ik zelden. 3 euro om een film te huren vind ik redelijk, dit doe ik dan ook regelmatig. Op die manier (en andere legale manieren) kan ik overigens nog steeds 95% van wat ik wil zien vinden.

neo

• 15436 berichten
  • 10048 stemmen

kappeuter:

''Als ALLE films tijdig in de bioscoop zouden zijn te zien en in de videotheek te huur, zou jij niet gaan downloaden?''

Onderhond: ''Zou men al beginnen met op TV een serieus aanbod aan films te schenken zou ik heel wat minder downloaden inderdaad. Dan is die nood er ook niet meer. Daarbij komt dat wanneer een interessante film in de bios komt ik hem vooraf niet ga downloaden.

Ik kon het dus nog enigzins begrijpen dat iemand download als het of moeilijk te krijgen is of pas veel later via de normale wegen te krijgen is. Maar als je helemaal op je wenken zou worden bediend, dan zou er alsnog gedownload gaan worden voor niks? Om geld te besparen?

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12870 stemmen

Maar als je helemaal op je wenken zou worden bediend, dan zou er alsnog gedownload gaan worden voor niks? Om geld te besparen?

Lijkt me moeilijk te bepalen en erg afhankelijk van de prijs die daar tegenover staat. Zoals ik al zei, een maandabo van 30 euro vind ik een schappelijke prijs om per dag een filmpje naar wens te kunnen meepikken.

Elke dag 8 euro aan een bioscoopbezoek moeten spenderen vind ik dan weer overdreven. Ook niet echt leuk trouwens. Zelfde geldt voor de videotheek.

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

Maar als je helemaal op je wenken zou worden bediend, dan zou er alsnog gedownload gaan worden voor niks? Om geld te besparen?

Ja dus

kos

• 46708 berichten
  • 8865 stemmen

Het downloaden van illegaal aangeboden liedjes, films en games is volgens een Nederlandse rechter verboden.

27 juni 2008 - De rechtbank in Den Haag heeft deze week een vonnis uitgesproken met het oordeel dat het kopiëren van illegaal materiaal ook een illegale handeling is.

Volgens de rechter is het kopiëreren van illegaal materiaal, ook voor eigen gebruik, volgens de wet niet toegestaan en dus illegaal.

In Nederland gold al lang de unieke situatie dat het downloaden van bestanden met copyright door de vingers wordt gezien, en alleen het uploaden strafbaar was. Nu de rechter heeft geoordeeld dat als de bron illegaal is hetzelfde geldt voor elke kopie, komt er wellicht een einde aan deze situatie.

Wat de gevolgen zijn van het vonnis is onduidelijk. Een verbod op (illegaal) downloaden of een verhoging van de thuiskopieheffing ter compensatie is mogelijk. Als het echter van een wettelijk verbod komt, is het juist ook goed mogelijk dat de kopieheffing op blanco mediadragers (cd's, dvd's) juist daalt. Minister Plasterk pleitte dit jaar ook al voor een EU-regeling voor thuiskopieheffingen. Eerder dit jaar sprak de rechter in Den Haag zich juist nog uit tegen een kopieerheffing op MP3-spelers

Bron: tweakers.net

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Komt nu dus wel heel dichtbij.

Lui (crew films)

• 3493 berichten
  • 11966 stemmen

hmm het kan dan wel verboden worden, maar mensen houden er toch niet mee op.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Misschien wel als Brein nu extra hard zijn best gaat doen. Met boetes strooien dus, en anders geen internet verbinding meer zoals nu in Frankrijk.

Lui (crew films)

• 3493 berichten
  • 11966 stemmen

ik download zelf ook regelmatig, maar het lijkt mij overdreven om boetes uit te gaan delen

Film Pegasus (moderator films)

• 31163 berichten
  • 5455 stemmen

Lui schreef:

ik download zelf ook regelmatig, maar het lijkt mij overdreven om boetes uit te gaan delen

Dat lijkt me één van de nadelen bij verboden zaken.

Lui (crew films)

• 3493 berichten
  • 11966 stemmen

haha helaas wel ja, ik zou ook wel iedere film orgineel willen kijken, maar ik kijk meestal 1 of meerdere films per dag. dus ik red het niet om alles orgineel te kopen, ben nog maar 16 verder gaat wel zowat al mijn geld ook op aan orginele dvd's

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Buiten dat is het bizar om mensen (zoals in Frankrijk blijkbaar gaat gebeuren) te remmen ohgv werk, studie, sociale contacten omdat ze wel eens een plaatje/filmpje downloaden...

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

10 jaar geleden konden ze toch ook zonder?

Lui (crew films)

• 3493 berichten
  • 11966 stemmen

zoals hierboven staat tijdelijk geen internetverbinding meer vind ik echt onzin

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Kan jij vinden. Het is toch echt bijna werkelijkheid. Nederland volgt waarschijnlijk later.

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Ach, van mij mogen ze zoveel mogelijk blazen als ze willen. Er zal niets veranderen aan het feit dat men (de wet, het goede, de politiek, blablabla) continu achter de feiten aanloopt. Dat was vroeger al zo, is tegenwoordig ook zo en zal in de toekomst ook zo zijn. Ik wordt van dit bericht nou niet koud of warm van. Eerder

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Erwinner schreef:

10 jaar geleden konden ze toch ook zonder?

En de wereld staat stil?

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Neuh, die draait rond net als 10 jaar geleden.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je wel anders gaat praten als je geen verbinding meer krijgt.

Lui (crew films)

• 3493 berichten
  • 11966 stemmen

van mij mogen ze het ook doen, lig er niet wakker van

Adrenal

• 1381 berichten
  • 0 stemmen

Weet iemand waar je goede Aziatische films kan downloaden?

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

Adrenal schreef:

Weet iemand waar je goede Aziatische films kan downloaden?

zie titel van deze top-ic.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Kan toch ook legaal Combi.

Trouwens, ik wil wel weten of dat legaal ergens kan!

Max en Joep

• 1815 berichten
  • 0 stemmen

Legan schreef:

Ik wordt.....

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Hey, meegaan met de tijd. Dat doet tog iedereen?

Yliah Atreides

• 5 berichten
  • 1 stemmen

Acteurs, Filmbazen, Filmstudio's...

Als je het mij vraagt verdienen ze toch genoeg. Ok, ik ben volwassen genoeg om te begrijpen dat het hier om het principe gaat. Maar toch, er is GEEN ander alternatief voor een film te bemachtigen, dan op DvD. Je kunt dus over een zeker monopoly spreken als het op films aankomt.

Als je de statistieken kan geloven, en dan heb ik over degenen die aantonen WAAR je geld exact naartoe gaat (Heb ik eens in de krant gelezen), is er maar BIJZONDER weinig geld van de ~ 20 Euro die daadwerkelijk nodig is voor de break-even te halen. (Zodat ze geen verlies maken)

Is het dan zo een schande als ze de DvD'tjes 10 euro goedkoper maken, en dat alle acteurs/Filmstudio's, 50% minder verdienen. (Je gaat me nie zeggen dat films hieronder gaan lijden?!)

Maar ja, er is niemand op deze wereld die met "liefde" minder geld wilt verdienen zeker. Rijke mensen (Filmstudio's weer) hebben nu eenmaal meer macht en recht, en zij zullen waarschijnlijk weer het lange eind trekken...

starbright boy (moderator films)

• 22422 berichten
  • 5127 stemmen

Je hebt er bijzonder weinig kijk op.

Ten eerste is er natuurlijk een bovenlaag van acteurs en andere betrokkenen bij film die veel verdient. Dat gaat om een kleine groep mensen van de tienduizenden die er werken. Daaronder werken tienduizenden mensen in de filmindustie die doodgewone salarissen verdienen. Net zoals in een gewoon bedrijf. Daar verdient de top misschien ook wel te veel, maar daaronder zitten nog talloze mensen die weinig verdienen. Daar komt nog bij dat er vele films verliesgevend zijn, zowel grote hollywoodfilms als kleinere films met weinig budget. Bovendien lijk je te vergeten dat van het geld dat je uitgeeft aan je DVD niet alleen de sterren en de studio's eten, maar ook nog heel erg veel andere mensen en bovendien zijn DVD's de afgelopen jaren razendsnel veel goedkoper geworden. Zeker als je even wacht en de film niet meteen hoeft te hebben als hij uit gaat komen.

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

starbright boy schreef:

Je hebt er bijzonder weinig kijk op.

Allemaal wel leuk en aardig wat je zegt, maar feit is toch dat er een hoop aan de strijkstok blijft hangen. En met jouw redenatie kan je werkelijk alles vergoeilijken.

Als je je bedenkt hoeveel mensen afhankelijk zijn van criminaliteit, moeten we ze dan ook niet een handje helpen?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.