- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Wie is de Super Tip-Topper?
Wie is de Super Tip-Topper?
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Heb een beetje hetzelfde hoor, krijg je als student met een baan en druk sociaal leven. Een filmpje van 90 minuten prop ik er liever tussendoor dan een 2 /12 uur durend drama
Niet dat ik het één beter vind dan het ander door de speelduur of genre, het is gewoon de situatie die het wat lastiger maakt qua tijd.
Hopelijk doen er nog wat meer mensen mee
Ik ga iig alvast even m'n hersens kraken over de tips. En de eerste originele tip is iig al binnen, ben benieuwd!!
Btw: Als ik je tip niet heb bekeken, mag je hem gerust laten staan. Die van Spetie ga ik sowieso kijken, de andere is nog maar afwachten. Ik ga namelijk geen 2e keer je tip laten schieten 
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3129 stemmen
Word ik nou automatisch aan de lijst toegevoegd of heb ik ergens in een ver verleden toegezegd met een nieuwe ronde mee te doen? 
Edit: Oh ja, ik weet het alweer... als ik zou winnen. 
Ja, en je zou meedoen zodat je mij Tree of Life opnieuw zou kunnen tippen
.
Ik ga me dit weekend even verdiepen in de nieuwe tips.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Mijn tips (en uitleg) :
Reinbo - Amer (2009) Ik hoop echt dat dit in het juiste keelgat schiet bij jou. Maar ik heb er wel vertrouwen in, echt een enorm imponerende film op visueel vlak. Extreem voorbeeld van style > substance. En die soundtrack...oooh die soundtrack!
Observator - 15: The Movie (2003) Heerlijke maffe mix tussen humor en drama. Visueel ook bijzonder aantrekkelijk. Past denk ik prima in jouw straatje.
melvddonk - Shimotsuma Monogatari (2004) Na twee veilige tips vond ik het wel eens tijd worden om iets nieuws aan te bieden. Dit kleurrijke en ongelooflijk schattige filmpje zal het vast wel goed doen. Misschien een leuke opstap naar de Aziatische film buiten de eerdere anime om.
rensie32 - 13 Tzameti (2005) Een sfeervolle en zeer zeker stijlvolle Franse thriller. Vind jouw smaak samen met Chevy het lastigste in te schatten, maar hiermee denk ik toch iets moois te hebben gevonden wat ik zelf ook erg tof vond.
the pope - Wai Dor Lei Ah Yut Ho (2010) Beste slasher van de laatste jaren. Bikkelhard en kwalitatief staat het als een huis, een instant win.
chevy93 - Kokuhaku (2010) Heb lang getwijfeld over het soort tip dat ik je zou geven. Met Kokuhaku geloof ik iig niet dat het fout kan gaan. Hopelijk duurt hij niet te lang
DVD-T - Faster, Pussycat! Kill! Kill! (1965) Heerlijk vrouwelijk machtsvertoon en je 4* voor Bitch Slap beloven alvast veel goeds!! Een echte classic van een eigenzinnige regisseur.
FillumGek - Haunted World of El Superbeasto, The (2009) Ik neem aan dat je vroeger ook weg was van de series op Cartoon Network, en met name Ren & Stimpy... die heerlijke krankzinnige ongein. Daar deed Rob Zombies' animatiewerkje heel erg aan denken namelijk. Nazi's, Zombies, Babes en veel cameo's.. echt een fantastische ADHD rit.
Number23
-
- 8638 berichten
- 5699 stemmen
Word ik nou automatisch aan de lijst toegevoegd of heb ik ergens in een ver verleden toegezegd met een nieuwe ronde mee te doen? 
Edit: Oh ja, ik weet het alweer... als ik zou winnen. 
Overigens zou ik willen benadrukken dat ik ditmaal gewoon weer graag alle soorten films getipt krijg. Wel wil ik benadrukken dat de films niet te lang moeten zijn (bij voorkeur niet veel langer dan 2 uur). Hier heb ik noch de tijd voor, noch de zin in. Kort, maar krachtig, wordt hopelijk het devies van mijn tips.
Verdomme, ik heb je film van 124 minuten getipt. Veranderen dan maar??
Number23
-
- 8638 berichten
- 5699 stemmen
Mijn tips (en uitleg) :
Reinbo - Amer (2009) Ik hoop echt dat dit in het juiste keelgat schiet bij jou. Maar ik heb er wel vertrouwen in, echt een enorm imponerende film op visueel vlak. Extreem voorbeeld van style > substance. En die soundtrack...oooh die soundtrack!
Observator - 15: The Movie (2003) Heerlijke maffe mix tussen humor en drama. Visueel ook bijzonder aantrekkelijk. Past denk ik prima in jouw straatje.
melvddonk - Shimotsuma Monogatari (2004) Na twee veilige tips vond ik het wel eens tijd worden om iets nieuws aan te bieden. Dit kleurrijke en ongelooflijk schattige filmpje zal het vast wel goed doen. Misschien een leuke opstap naar de Aziatische film buiten de eerdere anime om.
rensie32 - 13 Tzameti (2005) Een sfeervolle en zeer zeker stijlvolle Franse thriller. Vind jouw smaak samen met Chevy het lastigste in te schatten, maar hiermee denk ik toch iets moois te hebben gevonden wat ik zelf ook erg tof vond.
the pope - Wai Dor Lei Ah Yut Ho (2010) Beste slasher van de laatste jaren. Bikkelhard en kwalitatief staat het als een huis, een instant win.
chevy93 - Kokuhaku (2010) Heb lang getwijfeld over het soort tip dat ik je zou geven. Met Kokuhaku geloof ik iig niet dat het fout kan gaan. Hopelijk duurt hij niet te lang
DVD-T - Faster, Pussycat! Kill! Kill! (1965) Heerlijk vrouwelijk machtsvertoon en je 4* voor Bitch Slap beloven alvast veel goeds!! Een echte classic van een eigenzinnige regisseur.
FillumGek - Haunted World of El Superbeasto, The (2009) Ik neem aan dat je vroeger ook weg was van de series op Cartoon Network, en met name Ren & Stimpy... die heerlijke krankzinnige ongein. Daar deed Rob Zombies' animatiewerkje heel erg aan denken namelijk. Nazi's, Zombies, Babes en veel cameo's.. echt een fantastische ADHD rit.
Hee ik doe ook nog mee 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
- Reinbo: Fleurs du Mal (2010)
- Observator: Notre Jour Viendra (2010)
- Jeroentjuhhhhh: Kaboom (2010)
- melvddonk: Vreemd Bloed (2010)
- rensie32: Hævnen (2010)
- the pope: Napapiirin Sankarit (2010)
- Chevy: Neds (2010)
- DVD-T: Rabbit Hole (2010)
- FillumGek: 22 Mei (2010)
- Number23
Zijn dit alle deelnemers???
Fleur du mal ken ik al: een 3.
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2935 stemmen
Mijn tips (en uitleg) :
Heeft hij al getipt gekregen van Reinbo, en ook al gezien. 
Maar met Kokuhaku scoor je waarschijnlijk toch dubbel. /happy face
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8225 stemmen
Btw: Als ik je tip niet heb bekeken, mag je hem gerust laten staan. Die van Spetie ga ik sowieso kijken, de andere is nog maar afwachten. Ik ga namelijk geen 2e keer je tip laten schieten
Goed zo
Dan doe ik misschien ook weer mee en beloof ik je een kortere film te tippen.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Heeft hij al getipt gekregen van Reinbo, en ook al gezien. 
Maar met Kokuhaku scoor je waarschijnlijk toch dubbel. /happy face
Doe ook mee joh
Edit:
the Pope - Hobo with a Shotgun (2011) Één van de stoerste filmpjes van de laatste jaren. Heerlijk over the top.
Number23 - Ils (2006) Opvallend spannende film, hopelijk kijk je 'm in de juiste omstandigheden en zien we je terugkomen zonder nagels 
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
Ja, en je zou meedoen zodat je mij Tree of Life opnieuw zou kunnen tippen
.
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2935 stemmen
Doe ook mee joh
Zou eigenlijk wel moeten. Kan eindelijk iemand jou 'Innocene' gaan tippen! 
Wil overigens best meedoen, echter wat zijn de kosten?
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Het kost een beetje tijd om de tips te kijken, verder niks 
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2935 stemmen
Hm. Ik heb wel tijd. Zal ik de volgende ronde maar gewoon instappen?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
- Observator: Tsumetai Nettaigyo (2010) (Stijlvol en apart, ligt jou wel
- Jeroentjuhhhhh: Sien Nui Yau Wan (1987) Kunstig cheesy filmpje,. Moet jouw ding wel zijn.
- melvddonk: Daiteiden no Yoru Ni (2005) In alles een hele mooie film.
- rensie32: Marathon Man (1976) Gedegen thriller die je nog niet kent, maar wel gezien moet hebben.
- the pope: Akmareul Boattda (2010) Gruwel en spanning, als ik het goed vind, vind jij het dat meestal ook.
- Chevy: Insider, The (1999) Om de een of andere manier vind ik deze degelijke film prima bij je passen..
- DVD-T: Fuk Sau (2009) Stijlvolle actiethriller. Al denk ik niet dat ik weer de volle 5 zal scoren hiermee.
- FillumGek: Crna Mačka, Beli Mačor (1998) Doe eens wat geks.
- Number23: Go (1999) Gewoon leuk!
- Boogeyman: ]Squartatore di New York, Lo (1982)Eat this!
- Spetie: Mary and Max (2009)Erg benieuwd, deze kan alle kanten op bij jou.
- Knisper: Man Who Fell to Earth, The (1976) Een lastige film, maar als je net als bij IE het verhaal loslaat is het een intrigerend schouwspel. Hoop dat die bevalt.
- Cheo: Trainspotting (1996) Vind het lastig je te tippen, maar denk dat deze je wel zal bevallen.
rensie32
-
- 4359 berichten
- 1773 stemmen
Had er ook al een paar klaar staan:
Reinbo - Winchester '73. Verbaasde me dat je deze nog niet gezien had. Leuke, vlotte, entertainende western.
Chevy - Der Tunnel. Misschien niet waar je om gevraagd hebt, maar ik vind dit toch een aanrader 
Spetie - Bend of the River. De westerncombinatie tussen Mann en Stewart ligt jou volgens mij wel.
Observator - Milk. Nog van vorige ronde.
Jeroentjuhhhh - Haze. Nog van vorige ronde
The Pope - All the President's Men. Jaren '70 thrillers scoren over het algemeen goed bij jou, dus vandaar deze keuze.
Melvddonk - Super. Leek me wel iets voor jou.
Number23 - The Sting. In de categorie klassiekers die je gewoon moet zien. Hoop dat deze je iets meer bevalt dan me vorige tip.
Fillumgek - Komt nog.
Boogeyman - Komt nog.
Knisper - Underground
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8225 stemmen
oke met zo'n tip doe ik wel weer mee. 
Observator
-
- 18281 berichten
- 3579 stemmen
Hm. Ik heb wel tijd. Zal ik de volgende ronde maar gewoon instappen?
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Reinbo - Amer (2009)
Observator - 15: The Movie (2003)
melvddonk - Shimotsuma Monogatari (2004)
rensie32 - 13 Tzameti (2005)
the pope - Hobo with a Shotgun (2011)
chevy93 - Kokuhaku (2010)
DVD-T - Faster, Pussycat! Kill! Kill! (1965)
FillumGek - Haunted World of El Superbeasto, The (2009)
Number23 - Ils (2006)
Boogeyman - Yattâman (2009)
Spetie - Woman, The (2011) Of wou je een nieuwe? (weet het niet meer)
Deze ronde iets meer hit-or-miss titels gegeven, ben dus erg benieuwd! Vooral die voor Boogeyman, fingers crossed 
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8225 stemmen
Spetie - Woman, The (2011) Of wou je een nieuwe? (weet het niet meer)
Nee prima, ik zag dat de film nu wel beschikbaar is. 
rensie32
-
- 4359 berichten
- 1773 stemmen
Goede tip
Was er ook al een tijdje naar op zoek.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Ik denk dat ik deze ronde ook weer eens instap als dat nog kan? Dan graag. 
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3400 stemmen
Morgen heb ik trouwens nog tijd om 1 of 2 films van deze ronde te kijken 
De films die ik nog moet zijn btw:
Number23 – Animal Kingdom (2010)
MoFeDu – Serpico (1973)
Film Pegasus – Chi Bi
Goldenskull – Osoi Hito
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8225 stemmen
- Reinbo: Klopka (2007) Spannende Oostblokthriller, dat moet wel wat voor jou zijn.
- Observator: Grønne Slagtere, De (2003) Deense humor, dus da wordt lachen.
- Jeroentjuhhhhh: Tunnel, The (2011) Fijne horror in de stijl van [Rec] en niet onbelangrijk, duurt slechts 90 minuutjes
.
- melvddonk: Okuribito (2008) Jij houdt het hier niet droog bij, wedden?
- rensie32: What Ever Happened to Baby Jane? (1962) Echt een tip voor jou, gewoon erg goede film.
- the pope: Armée des Ombres, L' (1969) Wederom een erg spannende thriller voor jou, die liggen jou wel.
- Chevy: Dear Zachary: A Letter to a Son about His Father (2008) Lijkt me wel een mooie docu voor jou en eens wat anders dan een (lange) thriller.
- DVD-T: Submarino (2010) Gokje, maar dit sterke drama is wel wat voor jou denk ik.
- FillumGek: Station Agent, The (2003) Een echte gok, maar wel een leuke film.
- Number23: Artificial Intelligence: AI (2001) Lijkt me echt iets voor jou, E.T. maar dan anders.
- Boogeyman: Cook the Thief His Wife & Her Lover, The (1989) Kun je weer meeladderen met deze film en daarnaast vind jij het zeker goed, aangezien je visueel mooie films altijd goed kan waarderen.
- Knisper: Kokuhaku (2010) Deze moet jij gewoon gezien hebben.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8225 stemmen
Nee hoor kan niet alle kanten op, staat op een dikke 4,5*. 
Was trouwens wel een goede tip geweest.
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
Ik zou op zich nog best weer mee willen doen, maar mijn verstand zegt: niet doen. Na 2 mislukte deelnames zie ik weinig kans op verbetering. Wat is wijsheid?
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8225 stemmen
Je gevoel achterna gaan. De ratio is namelijk niet altijd leidend. 
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Knisper - Pop Skull (2007) Ik denk echt dat jij zo'n hallucinante nachtmerrie van dit soort wel kunt waarderen.
Lord Flashheart - Driemaal is scheepsrecht
?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Doorgaan, mijn twee eerste deelnames waren ook slecht....
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3400 stemmen
Welke 2 users hebben mijn tips nog niet bekeken trouwens? Gewoon benieuwd, ivm het uitdelen van tips in de nieuwe ronde.
Number23
-
- 8638 berichten
- 5699 stemmen
Number23 - Ils (2006) Opvallend spannende film, hopelijk kijk je 'm in de juiste omstandigheden en zien we je terugkomen zonder nagels
Haha je had onthouden dat ik nogal slechte horror-kijker was? Dat wordt kijken op een heldere zaterdagmiddag dan 
Nee harstikke leuk joh, ben zeer benieuwd.