- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Filmquizen
Filmquizen
timbo_
-
- 13112 berichten
- 3748 stemmen
Vond het ook weer niet al teveel voorstellen. Sluit me bij de rest aan de acteeropdrachten zijn gewoonweg niet leuk.
Hannibal
-
- 9128 berichten
- 3089 stemmen
Wat een dom programma, het lijkt wel De Lama's.
Het wordt echt weer eens tijd voor een goed filmprogramma in Nederland.
Silvio Dante
-
- 2943 berichten
- 2136 stemmen
In Film > Filmgames > Silvio's Grote Filmquiz:
Vanwege de grote populariteit van Matson's filmquiz, heb ik er ook eentje gemaakt.
Zelfde site, zelfde principe.
Enige verschil: Gelieve geen opzoekingswerk te doen.
Deze week: 50 alternatieve films
chevy93
-
- 12714 berichten
- 1269 stemmen
Hmm... dit is mij iets te moeilijk.
Maar nummer 11?
Silvio Dante
-
- 2943 berichten
- 2136 stemmen
Ik geef toe, er zitten een paar moeilijke tussen. Maar wat betreft nummer 11: zeer herkenbare still uit een recente film met meer dan 800 stemmen. Goed doenbaar dus.
chevy93
-
- 12714 berichten
- 1269 stemmen
Ik bedoelde meer dat het plaatje er erg uitnodigende uitziet
huVILEub
-
- 3081 berichten
- 537 stemmen
1 Goed, nr. 11.
Zijn 2 en 44 niet dezelfde?
Dit is toch te moeilijk voor mij.
Co Jackso
-
- 21924 berichten
- 2768 stemmen
1 Goed, nr. 11.
Zijn 2 en 4 niet dezelfde?
Dit is toch te moeilijk voor mij.
Je bedoelt 2 en 44. Zelf weet ik er wel een aantal, maar 50 fragmenten is toch wel heel veel om in één keer door te werken.
Bélon
-
- 1795 berichten
- 0 stemmen
OK weekje of zo later: kunnen we misschien de antwoorden krijgen?
(Had je al een PB gestuurd maar misschien heb je die niet geactiveerd of ik heb zelf iets niet goed gedaan)
Bélon
-
- 1795 berichten
- 0 stemmen
...
(Irritant hoor: wel in andere topics posten maar je eigen topic niet in de gaten houden)
Dan graag een slotje.
Silvio Dante
-
- 2943 berichten
- 2136 stemmen
Denk je dat ik me ga bezig houden met een lijstje te maken van 50 antwoorden als je nog niet eens de moeite hebt gedaan om te zoeken? Heb daar trouwens nu de tijd niet voor, de examens staan voor de deur.
Bélon
-
- 1795 berichten
- 0 stemmen
Ik dacht dat je het lijstje al op voorhand had gemaakt.
Ik heb eigenlijk alleen de antwoorden op nr. 11 en 46 nodig (al komen ze redelijk bekend voor, ik kan er niet op komen).
Nou ja we zien wel, succes met je examens, is inderdaad wel iets belangrijker dan een quiz.
Silvio Dante
-
- 2943 berichten
- 2136 stemmen
Het lijkt me interessant om de andere MM'ers -of het nu Belgen of Nederlanders zijn- iets te laten weten over een filmquiz die plaatsvindt in hun omgeving.
Als er enkele MM'ers geïnteresseerd zijn, kunnen ze eventueel samen een team vormen of wanneer er meerdere vrijwilligers zijn, kunnen ze het tegen elkaar opnemen,... Je bekijkt het maar.
Donderdag 6/5 is er alvast de kinepolis filmquiz in alle filialen in Vlaanderen. Deze begint om 18.30 u en inschrijven doe je via de site.
Ikzelf zal ook aanwezig zijn: heb zonet via de radio (stubru) een plaats kunnen bemachtigen in het team dat Sam de Bruyn vertegenwoordigd. Enfin, zoiets.
Post zoveel mogelijk filmquizen zou ik zo zeggen!
Mochizuki Rokuro
-
- 18920 berichten
- 15250 stemmen
Volgens mij is dat quizzen wel iets typisch Vlaams. Daar kun je toch in kroegen en zo wekelijks quizzen over uiteenlopende onderwerpen?
Hier is incidenteel een quiz. Heb ooit in Nijmegen deelgenomen vanuit het FIlmhuis waar ik toen werkte (en werd samen met mijn maat in de finale verslagen).
Neemt niet weg dat het wel een leuk idee is. Ik zou dan graag een team vormen met enkele users die bepaalde genres die gaten zijn in mijn kennis en kunde een beetje dichten.
jordybeukeboom
-
- 6794 berichten
- 2423 stemmen
Vroeger waren er filmquizzen op de MM-chat
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Die zijn er nog steeds, hoor.
Alleen minder frequent. Eerst was het wekelijks. Nu is het afhankelijk van of een gebruiker een complete quiz wil samenstellen.
kos
-
- 46272 berichten
- 8559 stemmen
Voor de echte kenners!!
De David Thomson’s Stump-the-Film-Buff 50 Movie Questions Quiz!
kingkrizz
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
In Film > Filmgames > FilmQuiz:
Schrijf je in op Daily Mail Quiz Home - dailymailquiz.com voor de categorie Movies!
Krijg je dagelijks een email met een afbeelding van een acteur, een filmscene of filmposter, die je kan beantwoorden door te replyen.
Andere categorieen: Muziek & Algemeen, wel alleen Engelstalig.
Resurrection
-
- 104 berichten
- 0 stemmen
In Film > Filmgames > Whatthemovie.com:
Ik heb even snel gezocht, maar ik kon nog geen topic vinden over deze site. Het is een filmquiz waarbij het gaat om de titel van zo veel mogelijk screenshots te raden. Ik vind het zelf behoorlijk verslavend. WTM | Discover Movies another Way - whatthemovie.com
chevy93
-
- 12714 berichten
- 1269 stemmen
Heb dat een hele tijd gedaan. Ben er al een aantal jaar(?) mee gestopt, geloof ik. Zal eens kijken wat ik er nu van bak.
Spiekercoen
-
- 326 berichten
- 1423 stemmen
Er is maandelijks een filmquiz in 't Hoogt in Utrecht op de 2e woensdagavond van de maand om 20.30 uur. Deelname is gratis voor teams van 2 tot 5 personen.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Ben dit jaar begonnen met filmquizzen en het gaat tot nu toe best goed. In Leiden het totaalklassement van de lokale filmquiz gewonnen en daarmee een passe-partout voor het Leids Filmfestival.
En afgelopen weekend eens meegedaan met de filmquiz in Filmhuis Den Haag en daar tweede geworden. Hoofdprijs was drie maanden gratis toegang en dus wel erg aantrekkelijk, maar de tweede prijs (etentje en film naar keuze) is ook erg leuk.
H.Joosten
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
In Film > Filmgames > Filmquiz, wie helpt me?:
Hallo,
Ik doe mee aan een superleuke quiz, maar kan een aantal filmvragen niet vinden. Wie kan me helpen:
1 Welke Nederlander speelde in een film met Kirk Douglas?
2 Welke beroemde en Oscar winnende acteur maakte zijn acteerdebuut in een toneelstuk over een Noorse familie met drie dochters?
3 Onder andere de actrices Kim Basinger en Geena Davis probeerde dezelfde rol te bemachtigen maar deze ging uiteindelijk naar een 12 jarige. Welke film?
4 Uit welke Oscar winnende film komt de uitspraak 'The stone of scone. The mystic coronation stone of te Scottich Kings. Legend has it that the stone served as Jacob's pillow while he was dreaming in Bethel?
5. Deze meervoudige oscarwinnaar is vooral bekend om zijn scène met 15000 achtergrondspelers.
Bedankt!
kappeuter (crew films)
-
- 73752 berichten
- 5867 stemmen
Filmquiz: Eye Know Right!? bij Eye Film in Amsterdam | Eye - eyefilm.nl
Donderdagavond organiseert het Eye een online filmquiz. De vragen beslaan de hele filmgeschiedenis. Inschrijven is niet nodig. Ronald Simons en Shanella Bleecke verzorgen de presentatie.
DjFrankie
-
- 3111 berichten
- 3199 stemmen