menu

Film / Filmgames / Filmquizen

zoeken in:
kos
Die shortlist is door het publiek samengesteld? In dat geval verbaast het absoluut niet. Integendeel zelfs.

Ik verbaas me eigenlijk alleen over Rickman in de lijst. Daarmee wil ik niet zeggen dat het een geweldige lijst is, maar dit is gewoon precies wat ik verwacht van een publiekslijst.

Madecineman (moderator)
Wel behoorlijk obvious lijstje inderdaad maar ga zo toch maar kijken en als het niks is hebben we altijd nog de... DVD-speler

neo (crew)
Iemand hier die het gezien heeft?

Klein stukje, kan me moeilijk indenken dat iemand hier voor z'n plezier naar kijkt. Veel verder dan even dwepen met namen als Fellini of Visconti kwamen de meesten ook niet.

Madecineman (moderator)
Met een half oog zitten kijken... Dat Johnny Depp uitgeroepen is als beste acteur ooit zegt al genoeg lijkt me. Met een serieuze filmquiz had het weinig te maken iig.

Madecineman schreef:
Dat Johnny Depp uitgeroepen is als beste acteur ooit zegt al genoeg lijkt me.

Mwah, had slechter gekund. Wat mij betreft is alleen De Niro beter uit dat rijtje.

Madecineman (moderator)
Het is ook zeker geen slechte acteur maar... Beste ooit???

The Last
Depp is zo'n beetje de minste uit dat hele rijtje, hij mag al blij zijn dat hij tussen al die grootheden staat (hoewel hij zeker geen slechte acteur is).

Maar goed, 't is ook een publiekslijst, dus zoiets was wel te verwachten.

Johnny Depp is in ieder geval wel de beste uit bovenstaande lijstje.

Dat Johhny Depp op 1 stond viel te verwachten, maar Alan Rickman op twee?! Het is dat ze toegaven dat de Rickmanfanclub flink gestemd heeft.

Alan Rickman? Nooit van gehoord, blijkt dus in o.a. Perfume gespeeld te hebben?!

Johnny Depp behoort nog geen eens tot de beste acteurs van dit decennium, laat staan tot de beste acteur allertijden. Viel nog mee dat Mastroianni geselecteerd was, had ook absoluut moeten winnen.

The Last
Rickman is toch echt een redelijk bekende acteur hoor. Vooral bekend van de Harry Potter films als professor Snape, en natuurlijk Hans Gruber in Die Hard.

Alan Rickman is toch niet onbekend? Speelde belangrijke bijrollen in Sweeney Todd, Harry Potter en Die Hard. Meestal schurken. Altijd goed, absoluut de beste uit de Harry Potter-stal, maar de tweede beste acteur aller tijden? Nog lang niet.

Speelde inderdaad wel in bekende films mee, maar heb zijn gezicht nooit aan een naam gekoppeld. Ik vond hem in Die Hard laatst wel een goede rol neerzetten als schurk, maar om dan gelijk zijn naam na te lezen.....Daar let ik nooit zo op.

The One Ring schreef:
Alan Rickman is absoluut de beste uit de Harry Potter-stal

Hmm, zo glashelder lijkt me die claim niet. David Thewlis en Emma Thompson doen niet (veel) voor hem onder.

kos
Alan Rickman is een uitstekend acteur ondanks Harry Potter en wat commerciële rommel.

In Film > Filmgames > Flixster - Film quiz maken:

Op http://www.flixster.com kan je zelf een Film quiz samenstellen met foto's, videofragmenten of geluidsfragmenten. Je moet wel een account aanmaken. Je kan je quiz dan delen met alle andere gebruikers, en er wordt een topscore bijgehouden per quiz.

Het zou leuk zijn moesten MovieMeter-users quizzen voor elkaar maken, op die manier is toch een minimum aan niveau en kwaliteit gegarandeerd.

Indien er nog geïnteresseerden zijn, wil ik alvast een eerste quiz maken.

Ik stel voor dat je als voornaam gewoon je Moviemeter-gebruikersnaam neemt en als achternaam 'Moviemeter', indien je een account aanmaakt.

Hier ook nog een wekelijkse filmquiz georganisseerd door mijzelf maar voor een ander forum. maar wil best een mm sub klassementje maken mocht er veel interesse zijn.

filmquiz - timgeurts2 - timgeurts2.googlepages.com

Deze week is trouwens wel een redelijk makkelijke na twee wat moeilijkere.

In Overigen > Televisie > Grote Filmquiz:

Gaat er zo nog iemand kijken naar de Grote Filmquiz op Ned3?

Dat was een grappig fragmentje, van Kate Winslet! Kijkt er iemand?

neo (crew)
Hier eentje. Helaas is het na de eerste editie, die ook al niet zo geweldig was, een vrij matige filmquiz geworden.

neo (crew)
Geheel in de lijn der verwachting... Ja, ik heb mij vermaakt maar gooi nu eens al die acteer dingen eruit zeg. Geef mij maar meer van die 'handen bij de knoppen' rondes.

Reinbo
Precies, vond wel dat ze slecht waren in de muziek ronde. Ik kon enkel Modern Times niet plaatsen, maar hoe je de Blues Brothers nu niet kun herkennen...

Het ergste van dat nummer van The Blues Brothers is dat het niet eens van The Blues Brothers was, maar oorspronkelijk uit de tv-serie Peter Gunn komt. Na ja. Van de film 9 to 5 had ik nog nooit gehoord, dus dat nummer kon ik niet plaatsen, naast die van Modern Times niet.

Verder inderdaad een matige voorstelling. Meer vragen en minder theater is ook mijn advies. Hou het tempo erin.

starbright boy (moderator)
Bob Bouma is dood. Ondanks dat zou ik weleens een serieuze filmquiz op TV willen. Waarbij een vraag als Wie regisseerde 81/2? Fellini, Bertolicci, Visconti of Begnini wordt afgekeurd als te makkelijk.

Desalnietemin heb ik aardig vermaakt, maar daar blijft het bij. Vooral ook een veel te volgestopt programma. De helft van de rondes eruit.

Dat gedoe in die telefooncel was idioot, ja. Laat cabaretiers of grappenmakers lekker even zulke dingen doen. Trouwens ook niet normaal hoe lang die Van Ammelrooy met een papier zat te frotten. Overigens waren die huilscenes ook compleet belachelijk, vooral die doos die over die tafel heen rolde.

Verder wel vermakelijk, alleen nogal makkelijke vragen. Posters raden, hints, scenes nadoen was ook wel goed te doen maar vaak weer veel te kort. De pogingen om de acteurs iets interactiefs te laten doen vielen helaas veelal compleet in het water en hielden alles alleen maar op.

Ik zou veel liever onbekende filmfans zien strijden i.p.v. een stel Nederlandse acteurs.

neo (crew)
Mij zou het een zorg wezen wie er meedoen, als het tempo er maar lekker in zit en de vragen (bij voorkeur) moeilijker zijn.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:33 uur

geplaatst: vandaag om 16:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.