- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Filmquizen
Filmquizen
troy31
-
- 329 berichten
- 130 stemmen
ha filmlovers,
ik heb iets leuks gelezen in de filmkrant.
11 mei a.s. wordt de nationale filmquiz gehouden in lux in nijmegen. weet iemand of dit leuk is om te zien, of het overdag is of 's avonds? nou is zondag niet zo'n hele handige dag, maar het lijkt mij wel leuk om het te bekijken. zijn er mensen die dit ook een leuk idee vinden? misschien kunnen we er een minimoviemetermeeting van maken? ik hoor het wel.
groetjes.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Zondag 11 mei. Entree € 4,50
Zaal open om 13.30 uur. Prijsuitreiking om 17.00 uur.
Verdere info: http://www.lux-nijmegen.nl/diversen/filmquiz/filmquiz.html
Je kan meedoen als je de vragen op de site goed beantwoord. Best pittig trouwens.
Maar ik ga er zeker heen, dus als er nog meer liefhebbers zijn...
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Dat plaatje is echt moeilijk te raden! Hadden ze 't nou even iets groter gemaakt..
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Is het misschien Cocoon ?
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Plaatje 1 bedoel je??? Ziet er een beetje onsmakelijk Nederlands jaren '70 uit. Wat dat betreft ben ik blij dat ze het niet groter hebben gemaakt.
'Rooie Sien' of zoiets denk ik.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
'Rooie Sien' of zoiets denk ik.
Kan, want de afgebeelde actrice is Mimi Kok.
Zitten we misschien niet tegen het achterhoofd van Sjef van Oekel te kijken ?
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Dank U FK! Gé Braadslee dus. Maar volgens IMDB deed Sjef van Oekel niet mee. Zou ook Sacco van der Made kunnen zijn.
De 'open vraag' lijkt me niet erg moeilijk.
Vorige keer dat ik inlogde stond er over plaatje 2 bij 'wie is deze man?'. Staat er nou niet meer. Maar wie is die kerel? Erg makkelijk met die pet en bril. Wie is die meid ernaast? Lijkt een beetje op Rachel Weisz.
troy31
-
- 329 berichten
- 130 stemmen
ja het is overdag, dus dat lukt wel.
lijkt me leuk. wie gaat nog meer? misschien kunnen we eerder afspreken en lekker een terrasje pakken, of achteraf een hapje eten.
wie geeft zich nog meer op 
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Zou ook Sacco van der Made kunnen zijn.
Yes !!!. Dit is natuurlijk good old Sacco.
Dat is toch die regisseur Abbas Kiarostami (ofzo, ze geven toch ook het antwoord van vraag 1 ????)
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Tuurlijk. Maar alleen als wij winnen 
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Dat is toch die regisseur Abbas Kiarostami (ofzo, ze geven toch ook het antwoord van vraag 1 ????)
Ja natuurlijk.
Vandaar dat die vraag er ook niet meer bijstaat. Ik ben er niet helemaal bij vandaag.
Die actrice is trouwens Mania Akbari uit de film 'Ten'.
ps: we zijn dus nu met zijn 3-en voor 11 mei? wie meer?
T.O.
-
- 2413 berichten
- 2790 stemmen
Ik ben al twee keer naar de filmquiz in Lux geweest en het is zeker de moeite waard, net als de studentenfilmquiz in Kriterion A'dam trouwens (die is wel iets minder).
rzasa
-
- 396 berichten
- 159 stemmen
Op www.cinema.nl is nu een leuke online filmquiz te doen. Registreer en spelen maar!!!
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Helemaal vergeten te tippen. Ik heb het even bekeken gisteren, en het zit goed in elkaar. De quiz heeft alleen nog wat meer spelers nodig. Je kunt trouwens ook als gast meespelen zonder te registreren.
Directe link: http://www.cinema.nl/cinemaquiz
Padd0
-
- 804 berichten
- 3074 stemmen
Volgens mij heb ik al een paar moviemaatjes langs zien komen. Zo heb ik ene Ramon Krikke gezien en ook nog Macmanus. Ben benieuwd wie ik nog meer tegenkom
.
Padd0
-
- 804 berichten
- 3074 stemmen
Valt me trouwens wel op dat er veel vragen vaker langskomen. Kan ook aan mij liggen dat ik er te lang achterzit
.
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
hey FK ik heb je net als gast300 verslagen 
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Ik verloor net in de tweede ronde van Ramon als gast303. Ik zal nu ff registreren. Als er een herman of herman78 langskomst, dan weten jullie dat ik het ben. Ik ben trouwens niet enorm goed ofzo. Het viel me al mee dat ik net de tweede rond haalde.
Er is trouwens ook een leuke muziekquiz die op dezelfde manier werkt. FF Googlen op netspanning en vpro en je vindt hem wel.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Ik speel vaak tegen mr. frielink nu op plaats 154
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Oh, ik kan gewoon inloggen onder mijn gegevens waarmee ik ook geregistreerd had bij Netspanning.
Net voor het eerst de 3de ronde gehaald. 347 punten, 219e plaat. Valt me nog mee.
mr.Frielink
-
- 744 berichten
- 0 stemmen
leuk spelletje, maar soms wel dezelfde vragen. Ik zie vaak Macmanus voorbij komen.
Padd0
-
- 804 berichten
- 3074 stemmen
Ik speel trouwens onder de naam Dragas dus als jullie door die naam worden ingemaakt weet je wie het doet
.
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
Padd0... die was spannend!!! close finish!
Padd0
-
- 804 berichten
- 3074 stemmen
Ik weet het uiteindelijk heb ik 497 punten gehaald.