- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge #2
Horrorfilm Challenge #2
ikkegoemikke
-
- 3506 berichten
- 5018 stemmen
Miss Milton en ik hebben deze week onze tweede zoon mogen verwelkomen. 
Dus voor nu bestaat mijn horror nog even uit slapeloze nachten, naast alle moois.
Van harte gefeliciteerd
Zelf twee kinderen hebbende, weet ik maar al te goed wat er op je afkomt
Geniet ervan want ze zijn groot voor je het beseft.
alexspyforever
-
- 21564 berichten
- 2328 stemmen
't Is nog een beetje te vroeg om al aan de horrorchallenge te denken (hopelijk weer op gang gestampt door John Milton op't einde van het jaar) maar ik kon het niet laten om dit al te delen.
Eindelijk was de ultieme horrorchallenge-lijst gisteren klaar. Ik ben er een hele tijd mee bezig geweest maar de volgende lijst bevat alle gekeken films tijdens de challenges van 2016 t/m 2025. Inclusief enkele afleveringen van series en shorts. Het eindresultaat is een onuitputtelijke bron van inspiratie met zo maar eventjes 6485 films. Hiervan heb ik er zelf al 1810 gezien (een kleine 27%)
Dus als jullie op het einde van het jaar niet weten wat kijken, dan begint je zoektocht alhier.
Veel plezier ermee
Ik check het forum nog eens na maanden. Ik heb ondertussen nog een 2-tal horrorfilms bekeken (Blood Gnome, Within) en een kleine recensie geschreven erbij. Ik dacht ik ga toch eens kijken of er hier nog wat gebeurt, niet veel zo te zien. Misschien toch eens tijd om wat te organiseren ik heb nu nog een goeie 2 weken voordat ik weer een een nieuw project kan aanvatten voor mijn job, dus ik dacht in de tussentijd misschien toch nog eens wat organiseren want de horrorchallenge is nog ver af. Ik wilde nog eens een trashchallenge doen. En proficiat John Milton met de 2de spruit! Ik beloof dan ook plechtig dat ik de horrorchallenge van dit jaar ter harte neem, Miss Milton zal mij dankbaar zijn denk ik 
joolstein
-
- 11183 berichten
- 9187 stemmen
Gefeliciteerd Miss Milton en John Milton met de tweede mini Milton... vooral veel genieten
Oh en euh...mijn kids zijn al wat ouder maar had afgelopen dagen ook slapeloze nachten want dan kan het zomaar zijn dat je samen met je zonen tot in de late uurtjes staat te swingen of rocken op Paaspop...maar dat is wel minder horror
En alexspyforever deed tot 19-03 mee aan Ice sucks… you can slip into a trash fire Winter 2026: A Seasonal Trash Production challenge dus laat maar komen, een nieuwe cahllenge! Moet wel bekennen dat werk is veranderd dus...soms minder tijd om wat te schrijven maar komt wel goed!
Hier al wat voorpret.....kwam deze Pater Noster and the Mission of Light (2024) tegen en dat was een heerijk stukje DIY-filmmaken! Die past perfect in een trash challenge, als ook in de horrorchallenge!
alexspyforever
-
- 21564 berichten
- 2328 stemmen
Ik heb je trouwens een pm gestuurd dan kunnen we dit weekend van start gaan wat mij betreft.
remorz
-
- 2504 berichten
- 2767 stemmen
Dus voor nu bestaat mijn horror nog even uit slapeloze nachten, naast alle moois.
Gefeliciteerd, familie Milton!
Dentheman
-
- 496 berichten
- 681 stemmen
John Milton
-
- 24327 berichten
- 13494 stemmen
John Milton
-
- 24327 berichten
- 13494 stemmen
Na een periode van absolute abstinentie en amper films kijken met de nieuwe realiteit van een baby en een peuter, begon ik bijna te denken dat de horrorchallenge wellicht te hoog gegrepen was, dit jaar.
Maar de uk is bijna 3 maanden, en het filmbloed kruipt weer waar het niet gaan kan. Ik was vandaag vrij, en heb zowaar een beginnetje gemaakt met de Side-challenge... Ik doe hem iets kleiner dit jaar denk ik, 26 categorieën.
ikkegoemikke
-
- 3506 berichten
- 5018 stemmen
Miljaar, deze post heb ik compleet gemist.
In ieder geval, hartelijk bedankt 
John Milton
-
- 24327 berichten
- 13494 stemmen
Haha dat vermoedde ik al 
En intussen is de Side challenge grotendeels klaar, qua concept. Volgens mij wel aardig qua afwisseling na 2 challenges met een immense subgenre lijst. 
joolstein
-
- 11183 berichten
- 9187 stemmen
En intussen is de Side challenge grotendeels klaar, qua concept. Volgens mij wel aardig qua afwisseling na 2 challenges met een immense subgenre lijst.
Euh... is deze Side challenge voor iedereen...of alleen voor jou persoonlijk? Niet dat het verschil maakt hoor! Maar ben al begonnen met het verzamelen van films voor de horrorchallenge! Doe de lijst van vorige jaar over, maar met een extra uitdaging...behalve North American horror wil ik ditmaal Amerika overslaan (zal er natuurlijk wel een paar tussendoor sneaken) Dat valt nog niet mee maar bij 79 van de 100 categorieën is er nu een film gevonden.
John Milton
-
- 24327 berichten
- 13494 stemmen
In principe wordt deze nieuwe de ("officiële") side challenge voor deze editie, maar het staat je natuurlijk vrij als veelkijker om daarnaast (of in plaats van) die van vorig jaar aan te houden. Daar zat mega veel werk in, dus dan ben ik niet beledigd 
Of als je echt badass wilt zijn. BOTH.
remorz
-
- 2504 berichten
- 2767 stemmen
Bedoel je dat deze nieuwe, vers ontwikkelde side challenge de subcategorie-challenge komt te vervangen?
John Milton
-
- 24327 berichten
- 13494 stemmen
Dat is wel het plan! Dit zijn ook een soort subcategorieën trouwens, maar na twee edities met een immense lijst aan subgenres, leek het me geen gek idee wat afbreuk wisselen dit jaar. Toch?
Mochten mensen 26 echt te weinig vinden dan zou ik hem wellicht uit kunnen breiden naar rond de 50?
remorz
-
- 2504 berichten
- 2767 stemmen
Ik persoonlijk schrik niet zozeer van die inperking. Maar ik ben dan ook nog nooit tot de 100 geraakt
, 26 moet wel lukken
.
Al denk ik dat 50 voor de gemiddelde deelnemer nog een fijne uitdaging kan vormen, bij 26 is dat misschien niet zo. Maar dat ligt natuurlijk allemaal aan het format cq de inhoud.
joolstein
-
- 11183 berichten
- 9187 stemmen
Misschien voor de subcategorie-challengeeen soort van terug naar de roots? En er dus 31 van maken? De horrorchallenge was het eerste jaar namelijk ook alleen de maand oktober met elke dag een film. Doordat sommige over-enthiousiast en niet waren te sioppen.... maakte dat het twee maanden is geworden.... 
John Milton
-
- 24327 berichten
- 13494 stemmen
Volgens mij waren er een hoop users die het de afgelopen 2 edities nèt even te lang vonden duren. Van mij mag er ook wel iets afgeschaafd. alexspyforever vindt daar wellicht ook iets van? 
Ongeveer anderhalve maand en wel 50 stuks (voor de sub side challenge!) zou ook kunnen als compromis, wat mij betreft.
Collins
-
- 7464 berichten
- 4437 stemmen
Ik heb vorig jaar de subcategorieën als leidraad voor mijn kijklijst gebruikt en denk dat dit jaar weer te gaan doen. Omdat het kijken van 100 films mij niet lukt, lukte ook het afstrepen van alle categorieën niet. Enigszins frustrerend. Voor mij is een aantal van 50 een haalbare uitdaging. Ik ben voor.
Prima compromis John Milton. Kan mij nog de discussie van (ik dacht) twee jaar geleden voor de geest halen. Die ging over de lengte van de challenge. De meesten vonden twee maanden te lang, meen ik mij te herinneren. Voor mij geldt dat ook. Na zes weken horrorchallenge nader ik vaak wel het verzadigingspunt. Voor mij zijn zes weken voldoende.