- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm draft en KO
Horrorfilm draft en KO
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3872 stemmen
The Body Snatcher (1945) vs The Fly (1986)
4-3
Karloff en Lugosi konden me toch net iets meer overtuigen dan Davis en Goldblum.
Noodless
-
- 10065 berichten
- 6193 stemmen
Ok Hollywood007 tis gebeurd
The Fly is dead. Jammer...maar met 4-3 ķan ik me verzoenen.
Nu is er een winnaar.
Basto
-
- 12174 berichten
- 7472 stemmen
The Body Snatcher (1945) vs The Fly (1986)
4-3
Karloff en Lugosi konden me toch net iets meer overtuigen dan Davis en Goldblum.
En de briljante make up effecten van Chris Wallas dan? Het is toch geen acteurs ko?
alexspyforever
-
- 21532 berichten
- 2328 stemmen
En de briljante make up effecten van Chris Wallas dan? Het is toch geen acteurs ko?
Maar het is evenmin een make-up effecten of visuele KO.
Iedereen gebruikt zn eigen criteria om te oordelen welke film ie beste vindt van de 2. Het is allemaal compleet subjectief hoe goed je het allemaal vindt of niet.
De effecten van een film uit de jaren 80 versus eentje uit de jaren 40 is appels met peren vergelijken. Bij Body Snatcher zijn de effecten ook niet zo belangrijk.
alexspyforever
-
- 21532 berichten
- 2328 stemmen
90 The Brøken (2008) - MovieMeter.nl A Quiet Place (2018) - MovieMeter.nl
Tja ik ben al lang vergeten waar The Broken over ging maar erg onder de indruk was ik niet na afloop.A Quiet Place had ik zelf graag genomineerd maar wibro was me voor. Dus makkelijke keuze, topfilm.
0-1
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3872 stemmen
Ik bedoel dat ze me met mee krijgen in het verhaal. Snatcher 3.5* tegen the Fly 3*
body snatcher is in zen geheel gewoon een betere film voor mij. Ik oordeel uiteraard niet enkel op acteurs
Ik heb zonet Scare campaign bekeken maar ik ben er nog niet uit naar wie mijn stem gaat. Beiden krijgen 4*
Hier moet ik toch nog eerst een nachtje over slapen. 
Basto
-
- 12174 berichten
- 7472 stemmen
3* voor The Fly is ook absurd laag. Meesterlijke Cronenberg. Nadeel is wel dat Goldblum het personage neurotische wetenschapper in Jurassic Park (en nog een hand vol films) nog vaak over deed en de rol in The Fly daardoor veel van z’n oorspronkelijkheid verliest. Bovendien nergens past het zo goed als bij zijn geestelijke transformatie tot vlieg.
Geena Davis was toen ook een ontdekking.
Shadowed
-
- 11421 berichten
- 6719 stemmen
The Brøken (2008) vs A Quiet Place (2018)
(2,5*) vs (3,5*)
1-4
alexspyforever
-
- 21532 berichten
- 2328 stemmen
3* voor The Fly is ook absurd laag. Meesterlijke Cronenberg. Nadeel is wel dat Goldblum het personage neurotische wetenschapper in Jurassic Park (en nog een hand vol films) nog vaak over deed en de rol in The Fly daardoor veel van z’n oorspronkelijkheid verliest. Bovendien nergens past het zo goed als bij zijn geestelijke transformatie tot vlieg.
Geena Davis was toen ook een ontdekking.
Ik vond Goldblum zijn personage eigenlijk best wel arrogant en irritant, een show-off zeg maar. Niet meteen iemand waar ik veel sympathie voor had. Het is natuurlijk subjectief maar ik vond het verhaal van The Body Snatcher ook sterker en diepgaander dan the Fly dat ik eerder oppervlakkig vond.
Absurd laag? Dan mag ik ook zeggen dat ik jouw oordeel van 1* voor Two Thousand Maniacs meer dan extreem laag vind, de briljante twist ten spijt 
Kondoro
-
- 11543 berichten
- 2880 stemmen
Ik heb het gevoel dat ik echt pas mee kan stemmen als we veel verder zijn in de battles. Ik doe erg mijn best de nog niet gekeken films te kijken, en ben al lekker op weg.
Basto
-
- 12174 berichten
- 7472 stemmen
2000 maniacs moet ik nog eens herzien. Zou best kunnen dat ik dan hoger eindig. Zag m ooit op crappy vhs.
Dat Goldblum een arrogante irritante show of is, is natuurlijk zijn personage en vliegen zijn nu eenmaal geen gezellige sociale dieren. En voor zijn mutatie is hij nog gewoon naïef en bescheiden. Gewoon ijzersterke rol als je het mij vraagt. Acteerwerk is altijd top bij Cronenberg.
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3872 stemmen
Ik hou ook meer van het origineel met vincent price. Maar voor deze remake versie is ook al weer een tijdje geleden dat ik hem nog gezien heb. Misschien moet ik hem nog maar eens een re-watch gunnen.
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Twee top films (beiden 4,5*)
Ik kies toch voor A Quiet Place 2-5
Shaky
-
- 3737 berichten
- 13163 stemmen
91. Martyrs (2008) - MovieMeter.nl
vs
Sentô Shôjo: Chi no Tekkamen Densetsu (2010) - MovieMeter.nl
Weer eentje die ik moet uitzitten.
Shadowed
-
- 11421 berichten
- 6719 stemmen
Martyrs (2008) vs Mutant Girl Squad (2010)
(5,0*) vs (1,0*)
2-0
alexspyforever
-
- 21532 berichten
- 2328 stemmen
Ik vind ze allebei maar niks, maar van die Japanse kitsch heb ik mijn buik vol
3-0
joolstein
-
- 10976 berichten
- 9086 stemmen
Hm, moet je werken gaat het hier opeens een stukje sneller 
Martyrs (2008) vs Sentô Shôjo: Chi no Tekkamen Densetsu (2010)
4* vs 4*
Indrukwekkende New French Extremity vs Puike Japanse splatter-horror
De eerste mag nog wel een puntje erbij hebben! Pascal Laugier is fantastische filmmaker!
5-0
Tja voor de statistieken deze ook nog even
3* vs 4*
Hmm, de eerste film was zeker verhaaltechnisch aardig maar bezit iets te weinig shock, de andere doet niet echt onder voor menig superheldenfilm en is aardig goed popcornvoer. Indrukwekkend werd het niet echt, wel erg vermakelijk!
2-6
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3872 stemmen
The Others (2001) vs Scare Campaign (2016)
Ik dacht dat de laatste tussenstand op 4-1 stond als ik me niet vergis. Ze krijgen beiden 4*. Bij the others zag ik indertijd de twist niet aankomen, bij scare campaign wel. Maar deze laatste was wel leuker. Maar al bij al (het maakt toch niet echt uit gezien de tussenstand zoals die nu is) gaat men stem naar the Others hoewel scare campaign zeker wel een zeer leuke ontdekking was.
5-1
joolstein
-
- 10976 berichten
- 9086 stemmen
92 Friday the 13th (1980) vs Frankenhooker (1990)
4* vs 0,5*
Een van de grote slashers tegen tja wat eigenlijk? Het is niet grappig, er is geen horror en door gebrek aan budget is het ook nog armoedig.
1-0
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3872 stemmen
Volgens de sterren die ik gaf moet ik op Friday stemmen maar Frankenhooker is zeker wel degene die ik zal opzetten als ik moet kiezen. Gewoon omdat dat meer mijn ding is, maar Jason blijft natuurlijk onmiskenbaar de betere film.
2-0
alexspyforever
-
- 21532 berichten
- 2328 stemmen
4* vs 0,5*
Een van de grote slashers tegen tja wat eigenlijk? Het is niet grappig, er is geen horror en door gebrek aan budget is het ook nog armoedig.
1-0
En er zit warschijnlijk ook teveel naakt in? 
En dan Poultrygeist de hemel in prijzen, begrijpen wie kan 
2-1
Basto
-
- 12174 berichten
- 7472 stemmen
3-2 bij herziening bleek Frankenhooker best briljant.
joolstein
-
- 10976 berichten
- 9086 stemmen
En er zit warschijnlijk ook teveel naakt in? 
En dan Poultrygeist de hemel in prijzen, begrijpen wie kan
Naakt is soms mooi meegenomen maar totaal geen vereiste om het een goede film te maken. Sterker als er één ding tijdens de Trash-challenge is gebleken dan is het wel dat de meeste films die te zwaar op naakt inzetten, echt niet om door te komen waren. Ben niet voor niets voortijdig met kijken gestopt.
Frankenhooker was kolderiek grappen op Frankenstein. Ik zie er geen humor in dat een stel hoertjes ontploffen of dat een mannenhoofd op een vrouwenlichaam stond. Veel te makkelijke lach. Wat betreft Poultrygeist vond ik het inderdaad wel een stuk leuker maar dat wil ook niet zeggen dat het nu direct een horrorfilm is die ik in een top 100 zal zetten. Het zal niet eens in het lijstje voorkomen!
Wel heeft het sowieso betere gore, en ken ik geen andere films waar Indianen-kippen- zombies in musical vorm rondlopen en tja grappen ...een woordspeling als C.L.A.M. alleen al was een stuk beter. Oké er waren ook ontelbare poep-en-pies grappen neemt niet weg dat er gelukkig ook andere grappen waren en daardoor was de film soms lekker bot en incorrect.