- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm draft en KO
Horrorfilm draft en KO
Basto
-
- 12172 berichten
- 7472 stemmen
4-1 Hoewel Possession een cult-klassieker is, maar ook vooral dat.
Een van de beste films van de jaren 80 en een absoluut hoogtepunt uit de horror.
Echt bizar hoe men hier stemt. Lijkt wel gesponsord door Pathé.
Glacius
-
- 4303 berichten
- 3040 stemmen
Een van de beste films van de jaren 80 en een absoluut hoogtepunt uit de horror.
Verbaast mij soms ook een beetje, maar goed ieder zijn of haar ding.
Pakistaanse crap niet gezien...
alexspyforever
-
- 21528 berichten
- 2328 stemmen
Tja we zijn tot 256 films gegaan en op het einde leek de inspiratie bij een aantal users toch een beetje op. Een aantal kijken ook nauwelijks films van de vorige eeuw en als het merendeel uit de 21ste eeuw vijver zit te vissen dan krijg je sitauties met 104 films uit het afgelopen decennium met maar liefst 12 stuks uit 2019, 63 films uit de periode 2000-2009. Van de vorige eeuw blijven de 80s wel het populairste met 32 stuks.
Ik had het ook liever wat meer gevarieerd gezien maar ik ben het ondertussen al gewoon. zo kijk ik ook wat meer modernere horror al verkies ik meestal wat sommige de ouwe meuk noemen.
Basto
-
- 12172 berichten
- 7472 stemmen
Ik moet zelf ook toegeven dat ik de laatste 10 jaar juist weinig horrors heb gezien (daarvoor zag ik vrijwel alles op dat gebied). Kan daarom vaak niet stemmen, waardoor juist het moderne werk weer door gaat. En echte tips heb ik er ook nauwelijks in ontdekt...
alexspyforever
-
- 21528 berichten
- 2328 stemmen
78 The Collector (2009) - MovieMeter.nl Stephanie (2017) - MovieMeter.nl
Stephanie was een interessant uitgangspunt al is het me niet duidelijk wat de makers nu wilden vertellen, leek me nogal een stuurloos project. the Collector is niet nadenken horror en een van de weinige horrors met 'traps' waar die traps ook centraal staan en de focus niet plots wordt verlegd naar de conflicten tussen de potentiële slachtoffers.
1-0
Noodless
-
- 10065 berichten
- 6193 stemmen
jammer, maar ik moet passen...stem zou hoogstwaarschijnlijk naar The Collector gegaan zijn want die vond ik wel goed.
Shaky
-
- 3737 berichten
- 13163 stemmen
3,5* vs 3,5*
Deel III van The Collector is in de maak, ik ben eens benieuwd of dat wat gaat worden.
3-0
joolstein
-
- 10972 berichten
- 9084 stemmen
The Collector (2009) vs Stephanie (2017)
2,5 * vs 3,5"
Met het uitblijven van innovatieve boobytraps blijft het een middelmatige Slasher. Dan toch liever de film die wel braaf maar tenminste probeert om te spelen met genrecliches.
3-1
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3872 stemmen
Beiden goed maar niet meer dan dat.
3-2
Gewoon voor het acteerwerk van het kleine meisje.
alexspyforever
-
- 21528 berichten
- 2328 stemmen
79 Daemonium: Underground Soldier (2015) - MovieMeter.nl Livide (2011) - MovieMeter.nl
Weinig stemmen voor Daemonium ik verwacht dus weer een 24-uurs battle.
0-1
Shaky
-
- 3737 berichten
- 13163 stemmen
Voor mij geldt juist dat ik Livide niet gezien heb. Ik zie de volgende battle over 24 uur wel voorbij komen 
joolstein
-
- 10972 berichten
- 9084 stemmen
Daemonium: Underground Soldier (2015) vs Livide (2011)
4* vs 4,5*
Argentijnse vs Franse film
1-2
Glacius
-
- 4303 berichten
- 3040 stemmen
Had Daemonium destijds wel zien staan op Netflix, maar nooit gekeken.
Shadowed
-
- 11421 berichten
- 6719 stemmen
Grappig om te bedenken dat het evenement vorig jaar op 1 januari officieel ten einde was gekomen. Nu gaan we maart aantikken en zijn we de eerste K.O. ronde nog niet eens door. 
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3872 stemmen
Sometimes it's like watching paint dry

Ik moet wel zeggen dat ik dit jaar al meer films van de lijst heb gezien dan vorig jaar. En ook al een paar leuke verassingen gevonden ertussen.
joolstein
-
- 10972 berichten
- 9084 stemmen
Ik sta volgens Letterboxd op 249 van de 256 films dat is 97% Nog 7 films te gaan en dan heb ik ze allemaal gezien. En met het tempo waarin nu de K.O. rondes gaan, moet dit zeker gaan lukken! 
alexspyforever
-
- 21528 berichten
- 2328 stemmen
Grappig om te bedenken dat het evenement vorig jaar op 1 januari officieel ten einde was gekomen. Nu gaan we maart aantikken en zijn we de eerste K.O. ronde nog niet eens door.
Het voorgaande jaar deden we een lijstjes KO dat ging sowieso veel sneller. De eerste keer dat we dit deden was het ook een film KO maar met een stuk of 100 films minder dan nu. Dat er meer en door een aantal redelijk tot erg obscure films werden gekozen helpt natuurlijk niet mee voor het tempo. Je kan natuurlijk de regel van je moet beide films hebben gezien afschaffen maar vind ik eigenlijk totaal oneerlijk. Niemand ziet graag zijn films er uit gaan op die manier denk ik. De bedoeling is ook om de genomineerde films een kans te geven en je kijk te verbreden 
Zo heb ik gemerkt dat bij een goed aantal films gewoon kan zeggen copy paste wat shadowed erover heeft geschreven.en ja jij kan ook erg kritisch zijn hoor 
En ja vanaf ronde 2 zal het zeker sneller gaan.
alexspyforever
-
- 21528 berichten
- 2328 stemmen
Ik sta volgens Letterboxd op 249 van de 256 films dat is 97% Nog 7 films te gaan en dan heb ik ze allemaal gezien. En met het tempo waarin nu de K.O. rondes gaan, moet dit zeker gaan lukken!
Denk dat ik ook wel op 100% ga uitkomen uiteindelijk. Hoewel die ene van Lars von Trier ligt er uit daar ga ik wellicht mijn tijd niet meer insteken.
Basto
-
- 12172 berichten
- 7472 stemmen
Het voorgaande jaar deden we een lijstjes KO dat ging sowieso veel sneller. De eerste keer dat we dit deden was het ook een film KO maar met een stuk of 100 films minder dan nu. Dat er meer en door een aantal redelijk tot erg obscure films werden gekozen helpt natuurlijk niet mee voor het tempo. Je kan natuurlijk de regel van je moet beide films hebben gezien afschaffen maar vind ik eigenlijk totaal oneerlijk. Niemand ziet graag zijn films er uit gaan op die manier denk ik. De bedoeling is ook om de genomineerde films een kans te geven en je kijk te verbreden 
Zo heb ik gemerkt dat bij een goed aantal films gewoon kan zeggen copy paste wat shadowed erover heeft geschreven.en ja jij kan ook erg kritisch zijn hoor 
En ja vanaf ronde 2 zal het zeker sneller gaan.
Ik vind dat dus onzin dat je ze beide gezien moet hebben. Sommige films heb ik namelijk expres niet gezien omdat ik denk dat ik van te voren redelijk goed kan inschatten of ik het goed ga vinden of niet.
Nu wint vaak de obscure film, omdat enkel fans van die niche die gezien hebben en de rest niet mag stemmen.
Maar enige terughoudendheid als je één titel niet gezien hebt (en daar ook geen goed beeld van hebt), zou wel goed zijn.
alexspyforever
-
- 21528 berichten
- 2328 stemmen
Ik vind dat dus onzin dat je ze beide gezien moet hebben. Sommige films heb ik namelijk expres niet gezien omdat ik denk dat ik van te voren redelijk goed kan inschatten of ik het goed ga vinden of niet.
Nu wint vaak de obscure film, omdat enkel fans van die niche die gezien hebben en de rest niet mag stemmen.
Maar enige terughoudendheid als je één titel niet gezien hebt (en daar ook geen goed beeld van hebt), zou wel goed zijn.
Dus jij zou het helemaal ok vinden dat ik automatisch alle Carpenter films die ik nog niet heb gezien meteen al een tegenstem ga geven omdat zijn films me weinig kunnen boeien. Ik geloof nooit dat jij dan geen kritiek naar mij zal hebben met die gedachtengang. Wat voor nut heeft het dan nog om films te gaan nomineren die voor nogal wat mensen als tips kunnen dienen als men gaat stemmen op basis van veronderstellingen.
Basto
-
- 12172 berichten
- 7472 stemmen
Dus jij zou het helemaal ok vinden dat ik automatisch alle Carpenter films die ik nog niet heb gezien meteen al een tegenstem ga geven omdat zijn films me weinig kunnen boeien. Ik geloof nooit dat jij dan geen kritiek naar mij zal hebben met die gedachtengang. Wat voor nut heeft het dan nog om films te gaan nomineren die voor nogal wat mensen als tips kunnen dienen als men gaat stemmen op basis van veronderstellingen.
Tuurlijk zou ik daar kritiek op hebben. Ik heb kritiek op iedereen die tegen mijn favoriete film stemt. Vooral als je m
WEL hebt gezien. 
Maar als jij The Thing, The Fog, Halloween en Mouth of Madness slecht vindt, zou ik jouw tegensten voor Village of the Damned of Ghosts of Mars tegenover een film die jij 5* geeft wel begrijpen en billijken.
Ik geef verder ook enkel aan dat de huidige methode ook zijn flaws heeft.
alexspyforever
-
- 21528 berichten
- 2328 stemmen
Anyway tijd voor een nieuwe battle:
80 The Blair Witch Project (1999) - MovieMeter.nl The Ring (2002) - MovieMeter.nl
0-1
Shadowed
-
- 11421 berichten
- 6719 stemmen
The Blair Witch Project (1999) vs The Ring (2002)
(3,5*) - (3,5*)
Blair Witch knapper in elkaar gestoken met een kleiner budget. The Ring gaat bij herziening ook denk ik omlaag.
2-1