• 12.666 nieuwsartikelen
  • 167.942 films
  • 10.903 series
  • 31.281 seizoenen
  • 626.325 acteurs
  • 195.671 gebruikers
  • 9.159.469 stemmen

Laurel & Hardy

zoeken in:

alexspyforever

• 21228 berichten
  • 2328 stemmen

Film Pegasus schreef:

Ik ben aan de hand van icheckmovies films en kortfilms aan het bekijken van Laurel en Hardy. Op zich best wel leuk, maar een hele andere stijl dan andere legendarische komieken Charlie Chaplin en Buster Keaton. Deels omdat het een duo is, maar ook veel meer slapstick en taartengooi-humor dan Chaplin en Keaton. Maar bij elk van die namen in elk geval wel visuele humor met een groot talent voor timing.

Over Keaton kan ik me niet uitspreken, want van hem heb ik zo goed als niets gezien. Maar ik ben wel akkoord met de vergelijking met Chaplin. Het valt toch op dat in de periode voor WO II de komische acteurs toch de grootste sterren waren die nu nog vaak worden genoemd als het over comedy gaat. Zeker in de periode van de silents denk ik dat het erg moeilijk was om andere genres dan comedy goed over te kunnen brengen. Comedy is sterk geëvolueerd, veel minder slapstick, al zal het altijd wel populair blijven denk ik zeker bij het jongere publiek. Maar persoonlijk heb ik dan liever dat men kijkt naar Laurel & Hardy dan naar die goedkope parodieën zoals Epic Movie, Hot Shots of Scary Movie.

Film Pegasus (moderator films)

• 30696 berichten
  • 5299 stemmen

Absoluut!!

neo

• 15411 berichten
  • 9694 stemmen

Brix

• 19440 berichten
  • 4836 stemmen

Voor de L&H fans > Laurel und Hardy | ARTE

Vannacht te zien op ARTE TV > 01:20 uur

Dk2008

• 10627 berichten
  • 765 stemmen

Beste komieken (acteurs). Gewoon hoe ze zijn, dus los van die films die minder zijn dan die talkies, die ook niet allemaal even geweldig meer zijn. En die silents ben ik op 1 à 2 na helemaal niet meer aan begonnen.

Zie eerdere berichten.

Ze zijn gewoon grappig in hun mimiek en uitstraling.

(Volgens I check movies 45 gezien maar zullen wel veel meer zijn, misschien wel alles. Zie ook Film >> Cast en crew >> Abbott & Costello

Offtopic: Mr. Bean blijft overigens nog steeds het leukste typetje, maar Atkinson vind ik maar een vervelende vent. Johnny & Rijk die natuurlijk ook van L&H zijn afgeleid, blijven ook geweldig leuk, maar staan niet eens op IMDb helaas. (En één van de acht wel). De Mounties dan weer niet, op wat dingen na...en Snip en Snap is voor mijn tijd, nou gaan we wel heel erg offtopic.

kappeuter (crew films)

• 74051 berichten
  • 5900 stemmen

Steve Coogan, John C. Reilly to Star in Stan Laurel, Oliver Hardy Movie | Variety

The movie follows Laurel and Hardy as they set out on a variety hall tour of Britain in 1953. Diminished by age and with their golden era as the kings of comedy behind them, they face an uncertain future. As they crisscross the country, attendances are disappointingly low. But they’ve always been able to make each other laugh, and as the charm of their performances shines through their audiences laugh too, and the tour becomes a hit.

Dk2008

• 10627 berichten
  • 765 stemmen

Dk2008 schreef:

Er is ook een Talkies 3 dvd. Die heb ik niet. Ben dus weer klaar.

Die heb ik sinds vorig jaar wel. Mochten er leuke tussen zitten dan laat ik het hier weer weten.

Dk2008

• 10627 berichten
  • 765 stemmen

De eerste dvd zit er op. Flauw, gedateerd, dat zullen veel mensen nu wel vinden.... en is eigenlijk wel zo. Het is bewaard voor de toekomst, zo begint het voorfilmpje waarmee ze iedere short opnieuw mee beginnen. Dat weet ik niet hoor. Het is iets van vroeger en zie het niet als mijn taak om het door te geven aan een ander.

Ik vreeste aanvankelijk ook wel het ergste, die slapstick toestanden zijn meestal ook niet meer aan mij besteed. Het vierde filmpje bijvoorbeeld, twice two spelen ze een dubbele rol waaronder travestierollen, L&H zijn getrouwd met elkaars zussen. Nou ja.

De filmpjes zijn allemaal heel wisselend in situaties dat wel. Twee zijn dan nog wel redelijk goed (Their first mistake en Me and my pal). Het derde filmpje is dan nog wel vrij goed, Towded in a hole, waarin ze een boot hebben gekocht. De dvd sluit verrassend goed af met toch een zeer leuke Busy bodies, waarin de eigenlijk oliedomme Stan als uitstekende aangever werkt voor Oliver. En het gestuntel van de één in de andere situatie is hilarisch. Ook is het allemaal erg goed uitgedokterd, dat begint eigenlijk al met die ingebouwde platenspeler. Waarna vervolgens de rest op de werkplaats afspeelt.

Dk2008

• 10627 berichten
  • 765 stemmen

Dvd 2. De eerste Dirty Works, met L&H als schoorsteenvegers is erg leuk. En de tweede Oliver the eigth, een ouderwetse "horrorkomedie" en met het mimespel is ook leuk (met mooie rollen ook van Mae Busch/Jack Barty). De rest is matig tot teleurstellend.

Dievegge

• 3060 berichten
  • 7894 stemmen

Dit zijn mijn favoriete kortfilms met Laurel & Hardy:

1. The Music Box

2. The Laurel-Hardy Murder Case

3. Liberty

4. Beau Hunks

5. Below Zero

6. Night Owls

7. Putting Pants on Philip

8. Be Big!

9. The Chimp

10. The Finishing Touch

En mijn favoriete langspeelfims:

1. Sons of the Desert 5,0*

2. Our Relations 4,5*

3. The Flying Deuces 4,0*

4. Pardon Us

5. A Chump at Oxford

6. Saps at Sea 3,5*

7. Way Out West

8. Swiss Miss 3,0*

9. Pack Up Your Troubles

10. The Bohemian Girl

kappeuter (crew films)

• 74051 berichten
  • 5900 stemmen

Stan & Ollie (2019) - vanaf 10 januari 2019 in de bioscoop

Dievegge

• 3060 berichten
  • 7894 stemmen

Steve Coogan als Stan Laurel will ik best wel eens zien.

kappeuter (crew films)

• 74051 berichten
  • 5900 stemmen

Laurel and Hardy: 12 essential films | BFI

BFI schreef:

Legendary comedy duo Stan Laurel and Oliver Hardy worked on more than 100 shorts and feature films together. But which are the best? Here’s the long and the short of it.

Beau Hunks (1931) en Chickens Come Home (1931) staan nu ook op MM trouwens!

kappeuter (crew films)

• 74051 berichten
  • 5900 stemmen

Turner Classic Movies schreef:

Actor and Star Wars icon Mark Hamill talks about his lifelong love and emotional connection to the comedy duo Laurel and Hardy. From silents and talkies to shorts and feature-length films, the archetypal pair spent nearly 30 years bringing hilarious hijinks to the silver screen, and Mark explains why their legacy has endured.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.