• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.901 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.958 gebruikers
  • 9.370.024 stemmen

Laurel & Hardy

zoeken in:

zinulzki

• 126 berichten
  • 639 stemmen

Kent er iemand toevallig de sketch van L&H waarin Hardy met een kreeft in zijn broek op een hoge stelling gaat werken en hij denkt dat Laurel in zijn achterste knijpt? Met alle gevolgen vandien natuurlijk... Dit zoek ik ook al jaren.

Tha Flow

• 283 berichten
  • 854 stemmen

Volgens mij is dat de korte film 'Liberty'. Staat hier niet op de site want hij duurt maar 20 minuten.

Is te vinden op de 'Laurel & Hardy - Silents 2' dvd's. Bij bol voor 20 euro's.

Youtube

niethie

• 7319 berichten
  • 7239 stemmen

Laurel en Hardy ofwel de dikke en de dunne wie kent ze nou niet, vroeger veel short van hun gezien erg flauw maar juist daarom uitermate vermakkelijk, heb hier ergens nog wat videobanden van ze liggen zal binnekort weer eens herzien, kijken of ik het nog steeds zo leuk vind.

De Mees

• 558 berichten
  • 64 stemmen

flauw?

Kijk een naar de "Music Box", helaas ma deze niet op MM.

Adrenal

• 1381 berichten
  • 0 stemmen

Het is gek hoe ze een grap zoveel keer kunnen doen met maar een heel klein beetje verschil en toch blijf ik er mee lachen.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Music Box is gewoon geniaal. Moest die op MM staan had die op mijn nummer 1 gestaan. Maar qua lengte kan het uiteraard niet. In ieder geval een aanrader.

Goodfella_90

• 10407 berichten
  • 2595 stemmen

Afgelopen week was er een Laurel & Hardy conventie. Allerlei duo's kwamen daar om zoveel mogelijk op de heren te lijken.

foto'tje. In het regionale dagblad DvhN stond een foto die veel meer gelijkenissen vertoont, maar die kan ik jammer genoeg niet vinden.

Josla.com

• 19 berichten
  • 18 stemmen

Eigenlijk zijn alle stukken geniaal, tenminste waarin ze als duo spelen.

De hele serie heb ik ondertussen echt al meer dan 100x gezien, ken ze helemaal uit mijn hoofd, maar het blijft leuk, en ik vindt het heerlijk ontspannend om er naar te kijken:)

Die Hard,Willis

• 4005 berichten
  • 1360 stemmen

Op het moment heb ik 62 van hun films in mijn bezit. Inclusief hun korte films. Ik tel ze wel nooit als 62 films als ik mijn collectie tel.

Die Hard,Willis

• 4005 berichten
  • 1360 stemmen

Zou iemand mij mischien de titel kunnen geven van de film waarin er 2 kleine Laurel & Hardy's zijn. Sorry voor de gebrekkige omschrijving maar dat was alles wat mijn vader er nog van wist.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Die Hard,Willis schreef:

Zou iemand mij mischien de titel kunnen geven van de film waarin er 2 kleine Laurel & Hardy's zijn. Sorry voor de gebrekkige omschrijving maar dat was alles wat mijn vader er nog van wist.

Je zal toch iets specifieker moeten zijn. Ik kan er niets van terugvinden.

En voor de liefhebbers van het dynamische duo:

De allerlaatste beelden ooit gemaakt van Laurel & Hardy samen in 1956.

Let op hoe sterk Oliver Hardy vermagert is na Stanley zijn laatste hartaanval.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Die Hard,Willis schreef:

Na lang zoeken toch gevonden.

En je kan zelfs nog het hele filmpje bekijken.

Brats, een 20 minuten short movie uit 1930 geregisseerd door James Parrott.

imdb-pagina.

Die Hard,Willis

• 4005 berichten
  • 1360 stemmen

Bedankt Speedy.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Graag gedaan.

tsjidde

• 2112 berichten
  • 4038 stemmen

speedy23 schreef:

De allerlaatste beelden ooit gemaakt van Laurel & Hardy samen in 1956.

Let op hoe sterk Oliver Hardy vermagert is na Stanley zijn laatste hartaanval.

En gewoon doorpaffen die Stan...

Die ene blonde vrouw lijkt overigens wel wat op Ginger Rogers, maar ik heb geen idee of dat klopt.

Ollie is inderdaad afgevallen, zeg.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

tsjidde schreef:

En gewoon doorpaffen die Stan...

Dat was in mijn geboortejaar, 1956. Toen waren de sigaretten immers nog niet schadelijk.

Adrenal

• 1381 berichten
  • 0 stemmen

Van Laurel & Hardy ben ik zeker ook een fan! Vooral van hun (geluidloze) werk in de studio's van Hal Roach is hilarisch. De alleroudste filmpjes vind ik ook wel het bekijken waard, al is het eerder om hun(positieve) evolutie te zien. Hardy zag er toen ook heel vreemd uit: als een echte zwerver met een monocle, kapotte hoge hoed, stoppelbaard en kapotte kleren.

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Aan de ene kant is het best grappig, dat L&H, hoe oud ook, dat ze nog zo populair zijn. Ik vind lang niet alles leuk van wat ze heb gemaakt, de korte films vind ik de leukste bijvoorbeeld dat ze dat huis aan het bouwen zijn, ook The Music Box, The Flying Deuces blijven leuk.

Bij Bart Smit voor 5 euro, 3 dvd's (met Lucky Dog, Hop to it, Enough to do, Mud and sand, Wizard of Oz) bijna gekocht, geen geld toch eigenlijk, maar toch laten liggen want zo'n groot liefhebber ben ik er toch ook niet van. Maar de tv besteed er ook verdraaid weinig aandacht aan, in het verleden had je Comedy Capers en Maarten van Rooyen op tv, lachen was dat.

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Dk2008 schreef:

de korte films vind ik de leukste bijvoorbeeld dat ze dat huis aan het bouwen zijn

Dat is dus: The finishing touch (1928)

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Mijn favoriete Laurel & Hardy scene. Die lach en die mimiek van Stan Laurel: onbetaalbaar!

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

Het beste komische duo aller tijden!

Acteurs die je ook bij de honderdste keer bekijken van dezelfde film nog steeds kunnen laten lachen moeten wel érg goed zijn.

Boenga

• 2628 berichten
  • 1532 stemmen

Ik hab de afgelopen weken alle kortfilms bekeken op Talkies 1 & 2. Gewoon legendarisch en onnavolgbaar.

Wat ik daar niet op terugvond: een scene waar Laurel met een revolver tegen z'n hoofd zelfmoord wil plegen, maar er naast schiet.

Kan iemand me de naam van dat filmpje bezorgen? Of was dat toch ergens in een langere film...?

mayhemblik

• 1389 berichten
  • 731 stemmen

Volgens mij is dit uit een ''lange'' film van ons olijke duo, ze komen bij een sheik terecht waar zich de jouw gevraagde scene zich afspeelt.

Vroeger wist ik alles van ze uit mijn hoofd, tijd om weer te gaan studeren want ze zijn het het waard!!

Boenga

• 2628 berichten
  • 1532 stemmen

mayhemblik schreef:

Vroeger wist ik alles van ze uit mijn hoofd, tijd om weer te gaan studeren want ze zijn het het waard!!

Als het je weer te binnen schiet, zeker iets laten weten, hè!

pumpking

• 442 berichten
  • 0 stemmen

Ik moet waarschijnlijk het gelukkigste knulletje op deze planeet zijn...

Mijn grootmoeder heeft namelijk de volledige (helemaal compleet!) collectie van alle films van L&H. Dit was een duo die ik dagelijks moest zien als ik 5 jaar was, en die ik jammer genoeg al jaren vergeten was tot ik ze weer ergens tegenkwam.

Ik durf zonder twijfel te zeggen dat dit de allerbeste komieken ooit zijn, dat het zo lang geleden is geeft dan nog eens een echte meerwaarde aan hen.

Btw: voor de geïnteresseerden, 'Drinking Scene' van hierboven komt uit de film: Fra Daviolo.

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

@ pumpking:

("Ik durf zonder twijfel te zeggen dat dit de allerbeste komieken ooit zijn")

Ook ik twijfel daar niet aan

The kings of comedy !

pumpking

• 442 berichten
  • 0 stemmen

Ik begin nu aan een L&H marathon:

1. Babes In Toyland

2. Fra Daviolo

3. Sons of the Desert

4. Be Big

5. Bonnie Scotland

6. The Laurel en Hardy Murder Case

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

Ik zou een andere afsluiter gekozen hebben (Sons of the desert) maar verder een lovenswaardig initiatief.

Ik voorspel kramp in je kaken

Veel plezier gewenst!

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.