- Home
- Filmforum
- Film - Video on Demand
- HBO Max
HBO Max
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Vandaag werd bekend dat de catalogi van HBO Max en Discovery+ zelfs worden uitgebreid.
HBO Max zal geselecteerde content krijgen van Magnolia Network Shows (waaronder het klusprogramma Fixer Upper: The Castle) en binnenkort valt er op Discovery+ content van CNN te vinden.
Ik heb juist wel veel met HBO Max, meer dan met Prime Video.
Ik heb wat met HBO content kunnen streamen, of dat HBO Max heet zal me worst wezen; zolang ik nog maar bij hun catalogus kan, en er series gemaakt blijven worden die de HBO naam waardig zijn.
Kon het me al niet voorstellen dat dat zou verdwijnen. HBO is toch juist een sterke naam, lijkt me?
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Geen idee hoe je dat doet, ik vermoed je account delen, maar ik betaal 4 Euro en zit er niet op te wachten als dit 6, 7, 8 gaat worden.
Daarom nu Netflix, Mubi, Prime, Disney Plus, HBO Max. Drie daarvan zijn gedeeld. Kosten zitten ergens tussen de 10 en 15 euro per maand bij elkaar opgeteld, dat bedrag heb ik wel over voor het gemak.
Maar Apple TV+ en Viaplay, of Paramount Plus weer niet. Ik maak er wel een afweging in. HBO zou ik voor 4 euro ook zeker houden, maar als het 6,7 of 8 zou worden om er Discovery bij te krijgen, dan weet ik ook niet of ik dat zou doen. Ik denk wel dat ik liever mijn geld naar HBO dan Netflix breng, trouwens.
Even los van de kutstreek die moederbedrijf Warner Bros.Adil en Bilall geflikt heeft.
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
Kan ik met een gerust hart 'The Sopranos' afkijken

John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
-HBO Max And Discovery+ Will Officially Merge Into One Streaming Service In 2023 - slashfilm.com
-Streamingdiensten HBO Max en Discovery+ worden volgend jaar samengevoegd - nos.nl
Maar als me dat als geëngageerde consument nu alweer eenzijdig wordt ontnomen, dan ga ik wel zeuren. Dan is levenslang wel heel kort. Neem aan dat ze er wel iets leuks voor verzinnen.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Dat kunnen ze niet meer terugdraaien lijkt me. Tenzij ze een gigantische imagoschade willen riskeren en natuurlijk heel veel schadeclaims.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Erg jammer. Al die fusies, nergens goed voor. Het moet maar groot, groter grootst.
SergioMalick
-
- 1230 berichten
- 1830 stemmen
Voorlopig gaat HBO max door met het toevoegen van redelijke tot goede films. Voor de meesten hier zijn het films die we al kennen, maar voor de gemiddelde streamingdienst-gebruiker (en toekomstige generaties die geen discs meer gebruiken) wel prima om meer van de filmwereld te ontdekken. De transitie van discs/videotheek naar streamingdiensten heeft er toch voor gezorgd dat een groot deel van de films, tussen de blockbusters en arthouse in, zijn verdwenen voor het publiek.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Erg jammer. Al die fusies, nergens goed voor. Het moet maar groot, groter grootst.
Uiteindelijk ontkom je er niet helemaal aan dat diensten gaan fuseren. Vooral diensten die erg lijken op andere kiezen eieren voor hun geld.
Wel jammer dat het zo een pauper zender is Discovery. Ik keek net op de website allemaal van die televisie dingen die ik juist niet wil op mijn vod. Moet je weer zo zoeken tussen alle crap. HBO was nu best fijn dat alles toch een zekere kwaliteit heeft.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ja het is ook heel heel lang geleden dat ik überhaupt naar Discovery keek. Op een gegeven moment ken je het (veelal survival) genre wel.
Zag laatst een leader voor een programma, een home makeover programma van Discovery. Een ADHD Amerikaanse gast ging mensen in de bouwmarkt lastig vallen en ze overhalen voor een grote makeover in de tuin of hun huis.
Dat is toch inderdaad het soort programma waar je helemaal niet op zit te wachten. Misschien hooguit zappend op tv maar niet op een streaming dienst.
Netflix heeft overigens ook wel redelijk wat reality achtige dingen, maar die hebben ze wel netjes weggestopt onder een noemer.
Als je voor het pakket met Discovery erbij nou weer extra moet betalen word ik daar niet blij van.
Shinobi
-
- 4305 berichten
- 2550 stemmen
https://i.imgur.com/JSgayzt.png
Europa is begin 2024 aan de beurt, al kijk ik als VPN-gebruiker wel met een schuin oog naar de veranderingen die gaan plaatsvinden in de zomer van 2023.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Discovery + is de zender die een docu-soap heeft over Jaimie Vaes, die opgespoten cokesnuivert die tussen een autodeur werd geramd door haar ex-vriendje de Pauper Kabouter.
Dat soort content krijg je er dus dan bij. Dan weet je wel hoe treurig het gaat worden.
En als HBO Max dan zelf ook geen nieuwe content meer gaat maken, dan gaat dit gewoon een drama worden. Ik ga maar eens tot die fusie de series kijken die ik nog altijd wou zien zoals The Sopranos en dan mogen ze hun dienst terug hebben zonder mij.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Eigenlijk moet het nog eens groter, groter in mijn ogen. Dit slaat nergens meer op, gooi al die streamingdiensten gewoon samen tot Streaming + ofzo, maak er een Spotify van. Ooit had je Netflix alleen, nu heb je 25 verschillende diensten. Het is op deze manier geen hol meer aan. Lekker maar weer allemaal naar The Pirate Bay.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Eigenlijk moet het nog eens groter, groter in mijn ogen. Dit slaat nergens meer op, gooi al die streamingdiensten gewoon samen tot Streaming + ofzo, maak er een Spotify van. Ooit had je Netflix alleen, nu heb je 25 verschillende diensten. Het is op deze manier geen hol meer aan. Lekker maar weer allemaal naar The Pirate Bay.
Nou, hoe groter hoe duurder he. Ik heb liever Netflix + een paar goedkope aanvullende diensten die ik af en toe tijdelijk even stopzet, dan een hele grote die ik niet kan aanpassen.
Als Discovery erbij komt heb ik geen keus om te kiezen voor de voordelige variant zonder Discovery.
En het VOD equivalent van Spotify zou ongetwijfeld 45 euro per maand kosten dan. Door concurrentie en kleinere diensten blijven de prijzen van HBO Max en Prime Video juist laag. Dus de consument is juist gebaat bij diensten die iets kleiner zijn dan Netflix.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Nou, hoe groter hoe duurder he. Ik heb liever Netflix + een paar goedkope aanvullende diensten die ik af en toe tijdelijk even stopzet, dan een hele grote die ik niet kan aanpassen.
Als Discovery erbij komt heb ik geen keus om te kiezen voor de voordelige variant zonder Discovery.
En het VOD equivalent van Spotify zou ongetwijfeld 45 euro per maand kosten dan. Door concurrentie en kleinere diensten blijven de prijzen van HBO Max en Prime Video juist laag. Dus de consument is juist gebaat bij diensten die iets kleiner zijn dan Netflix.
Is Spotify dan ook zo duur? Lijkt me dat 1 gezamenlijke streamingdienst heel veel kosten kan reduceren. Ik zou best 25 euro per maand willen betalen voor zoiets, 45 zou ik weer te veel vinden.
Ik zet zelf een dienst zelden stop, meestal als ik dat doe neem ik 'm daarna ook niet meer terug. Uit luiigheid hou ik diensten dus vaak maar lang aan.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Zo duur is Spotify niet maar als Netflix al 12 euro kost dan verwacht ik niet dat alles voor slechts 25 euro afgekocht kan worden.
Het lijkt me totaal niet realistisch zo'n één dienst VOD model.
Ik snap dat je dat graag wil, maar het gaat er natuurlijk never nooit komen.
Montorsi
-
- 9715 berichten
- 2374 stemmen
Het streamen van muziek en films/series lijkt me ook niet bepaald met elkaar te vergelijken. Kijk alleen maar naar de kosten van productie.
Het verdienmodel voor de artiest is bij Spotify volgens mij ook helemaal anders dan bij Netflix etc.
Over HBO Max, ik vind het eigenaardig dat net dit model de nek om gedraaid wordt terwijl het juist zo'n kickstart heeft gehad in Nederland. Juist dit soort content, in deze omvang, daar neem je een streamingsdienst voor. Althans, als je echt liefhebber bent. Wie neemt er nu streamingsdiensten voor al die real-life soaps, home improvement en afval-shows die er in talloze varianten ook al op lineaire tv te zien zijn.
edit: Trouwens eens met kappeuter dat concurrentie vooral goed is om het betaalbaar te houden, maar wel met een grens. Als je content te versnipperd is schiet je je doel ook nogal voorbij. Je neemt er ook niet 'even' een dienst bij om 1 of 2 films te gaan kijken, en dan weer stop zetten. Dan kijk je wel wat anders lijkt me. Ik vind het nu een wildgroei worden.
Netflix vind ik steeds slechter worden, maar hou ik nog vooral voor de kinderseries (of dat de prijs waard is kun je je afvragen, maar afijn).
HBO Max vind ik zelf top.
Viaplay kijk ik mee om af en toe eens F1 te kunnen zijn.
Disney+ heeft mijn interesse niet, dat komt misschien als de kinderen wat ouder worden.
Videoland vind ik ook maar matig, daar staan misschien 1 of 2 films of series op die de moeite waard zijn.
Prime neem ik uit principe niet.
Discovery+ zou ik dan nog alleen voor Eurosport nemen.
Ik koop dan nog liever een losse film op Picl of Cinemember voor €5,- als we echt iets willen zien dat de moeite waard lijkt.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
centurion81
-
- 2066 berichten
- 1986 stemmen
Unsung hero / verborgen pareltje op HBO Max: Everyday People (Film, 2004) - MovieMeter.nl
Erg van genoten gisteravond. Nu 18 jaar na verschijnen is het ook een mooi tijdsbeeld van begin 21e eeuw geworden! 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Hartelijk dank voor de tip!
Ik ben erg benieuwd. Ik ga 'm vanavond kijken.
Ik heb sinds de geweldige Elvis film nog niets op HBO Max gezien.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Leuke tip. Ik wacht het oordeel van kapp af.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Leuke tip. Ik wacht het oordeel van kapp af.
Mooie film over echte mensen. Aanrader. 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Prima filmpje inderdaad.
Heb jij nog een filmtip voor HBO Max?
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Judas and the black messiah vond ik goed.
En The fallout, die helemaal, maar die heb je al gezien op mijn advies. 
schram101
-
- 16683 berichten
- 2293 stemmen
The Little Things al gezien?
Verder ben ik vandaag met seizoen 3 van True Detective begonnen die weer een stuk beter begint dan het tweede seizoen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
oup
-
- 586 berichten
- 3177 stemmen
Hoe is bij jullie de beeldkwaliteit op HBO Max? We kijken hier nu bijv. The Wire. Maar het is soms niet te doen. Je ziet de scherpte van de beelden verspringen.
Op sommige momenten zelfs op het punt gestaan om de boel uit te gooien. Je mag toch wel iets meer verwachten dan vage YT-achtige beelden bij een betaalde streamingsdienst. Op Netflix een dergelijk probleem nog nooit gehad.
schram101
-
- 16683 berichten
- 2293 stemmen
Ik stream vanaf mn telefoon via Apple TV naar mn tv (helaas heeft KPN nog geen kanaal/app voor hbo). Op de eerste 10 seconden na van een aflevering (True Detective laatst gezien en een aantal films) en dat was prima kwaliteit.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Hoe kijk je precies oup? Die beeldkwaliteit zou prima moeten zijn, en The Wire wil je inderdaad zonder afleiding kijken.
Met hoe bedoel ik: hoe is het apparaat waar de Netflix app op draait met het internet verbonden? In mijn geval is dat mijn smart tv, die bekabeld rechtstreeks op mijn modem aangesloten zit. Zelden issues. Zit je op de wifi, dan hangt het helemaal van de kwaliteit van je wifi verbinding af. En uiteraard hoe goed je internetverbinding in de basis is.
Als ik bekabel 200 Mbps haal en ik verlies 50% over wifi is dat geen big deal. Maar als je 4,5 km van de centrale woont en bekabeld 10 Mbps haalt, en je houdt over wifi daar slechts 3-5 mbps van over, dan gaan streaming apps dat soort kuren vertonen. Ze schalen de resolutie naar de kwaliteit van je verbinding. Ik heb heel af en toe bij Netflix dat hij dat heel even doet wanneer ik iets start, dat hij onscherp begint voor een seconde of vijf.
In de HBO app kun je weinig testen, maar in de Netflix app (als je die ook hebt) kun je onderin op get help drukken en onder network de kwaliteit van je verbinding meten, dat zou ik even doen. Wat komt daar uit? Bij mij 93 Mbps.
schram101 ik verwacht dat dat er wel aankomt, al kan ik het niet met zekerheid zeggen, of wanneer. Maar er wordt wel aan gewerkt.
oup
-
- 586 berichten
- 3177 stemmen
Dank voor het uitgebreide antwoord John Milton! Ik kijk zowel Netflix als HBO Max via de app op mn LG smart tv. Gaat via wifi.
Even de verbindingssnelheid getest in de Netflix app (prima tip!). Daar kom ik inderdaad wel een stukje lager uit dan jouw score. Kennelijk is dat voor Netflix afdoende, maar ‘trekt’ HBO Max dit dan soms net niet. Zeker niet als het netwerk wat drukker bezet is met thuiswerken en kids die zich op de digitale snelweg begeven.
Ben ook nog even bezig met de klantenservice van HBO Max of er misschien wat anders speelt. Ik schat in dat we ons internet ff moeten pimpen