- Home
- Filmforum
- Film - Video on Demand
- HBO Max
HBO Max
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Bij Film > Video on Demand > Video on demand - VOD:
En nog maar een erbij:
Netflix, Amazon en later Videoland krijgen concurrentie: HBO Max komt eraan | Totaal TV
Warnermedia heeft de nieuwe online streamingdienst HBO Max in Amerika aangekondigd. Na de marktintroductie in eigen land wordt HBO Max ook in andere landen op de markt gebracht. Uiteindelijk zal de dienst ook in Nederland beschikbaar komen. Wanneer blijft echter de vraag. Ook het maandelijkse prijskaartje dat Warnermedia aan HBO Max wil hangen, is op dit moment nog onbekend. Duidelijk is wel dat Warnermedia eigen films en series exclusief voor de nieuwe streamingdienst wil houden. Ook gaat Warnermedia voor HBO Max titels van andere mediabedrijven kopen. Het gaat hiervoor op een langere termijn miljarden euro’s voor vrijmaken.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Netflix killer HBO Max gaat mei 2020 live - Emerce
De nieuwe videodienst HBO Max van AT&T en WarnerMedia gaat mei 2020 van start voor 14,99 dollar per maand. De dienst belooft zeker 10.000 uur aan programmering, waaronder 1800 speelfilms.
HBO Max wordt gratis aangeboden aan de huidige 10 miljoen HBO abonnees. Het platform rekent op maximaal 80 tot 90 miljoen abonnees in de VS, Latijns Amerika en Europa. Of het platform volgend jaar ook meteen in de Benelux verkrijgbaar is is niet duidelijk.
badfans69
-
- 3958 berichten
- 6124 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Zal hier nog wel niet meteen komen:
This site is not available in your region.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Volgens mij kan het door de deal tussen HBO en Ziggo nog wel even duren voor we het in Nederland hebben. Erg jammer.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Wordt het wat met HBO Max? - De Standaard
Sinds woensdag heeft de wereld, of toch de VS, er weer een streamingdienst bij. HBO Max is erg ambitieus, de vraag is of er vraag naar is.
HBO Max is vanzelfsprekend meer dan Friends alleen. Alle kwaliteitsfictie van HBO staat erop, maar nog veel meer: tal van populaire tv-reeksen uit de WarnerMedia-portefeuille (waaronder de Friends van de 21ste eeuw, The big bang theory), en een haast onuitputtelijke voorraad vaak uitstekende films. En dan is er nog de razend populaire animatiepoot van Studio Ghibli. HBO Max heeft volgens Wired bij de lancering meer dan 10.000 uur aan programma’s in de aanbieding. Dat is veel, vergeleken met Disney+, dat het met ongeveer 3.000 uur moet stellen, maar weinig in vergelijking met de 36.000 uur van Netflix, en zeker met de 63.000 uur van Amazon Prime.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Gaat heel wat teweeg brengen vooral voor de grote bioscoopketens.
skinny_tie
-
- 1227 berichten
- 3648 stemmen
HBO Max isn’t the future of movies — but it is a panicked plan - Polygon
Analyse van de beslissing om alle films van 2021 op HBO Max te plaatsen. Labuza meent dat het vooral bedoeld is als redding voor HBO Max, dat met een grandioos tekort aan abonnees kampt - zelfs mensen die dankzij een bundel met hun telefoonabonnement gratis kunnen kijken nemen geen abonnement.
Als mensen weten dat de ene na de andere grote film op de dienst komt worden én blijven ze abonnee, zou de achterliggende gedachte zijn.
Wie had een paar jaar geleden gedacht dat juist HBO de dienst zou zijn zonder een spraakmakende tv-serie?
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Het is dan wel hopen dat het niet de gewenste aantal
Abonnees haalt voor de bioscopen. Als het trucje met tegelijkertijd release werkt, dan kunnen ze moeilijk terug...
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 berichten
- 5066 stemmen
Ik ben benieuwd of HBO Max uberhaupt wel deze kant op komt. In Belgie gaan ze in zee met een bestaande aanbieder, het lijkt me veel waarschijnlijker als het hier gewoon Ziggo blijft eigenlijk. Lijkt me dat ze met het paniekvoetbal van de laatste maanden al te grote risico's uit de weg zullen gaan. Ik denk dat er gewoon geen HBO Max in Nederland in aantocht is.
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1725 stemmen
In Belgie gaan ze in zee met een bestaande aanbieder
Welke aanbieder?
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 berichten
- 5066 stemmen
Streamz
badfans69
-
- 3958 berichten
- 6124 stemmen
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
HBO Max komt in 2022 naar Nederland
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Wie echt staat te trappelen en alvast even wil gluren of zich inschrijven om op de hoogte gehouden te worden:
HBO Max | Een epische stream-ervaring, beschikbaar vanaf 8 maart 2022 - hbomax.com
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
HBO Max maakt Nederlandse abonnementsprijzen bekend voor lancering in maart - MovieMeter.nl

skinny_tie
-
- 1227 berichten
- 3648 stemmen
Van de site:
Dus het is niet de prijs die de hele looptijd blijft gelden, maar de korting.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Lekker hoor.
Mooi concurrerende prijs, zeker met die korting. Dat neem ik er zeker bij voor 4 euro p/maand. Helemaal als je het zou delen is dat verwaarloosbaar. 
Montorsi
-
- 9715 berichten
- 2374 stemmen
Is er al bekend wat de content in Nederland gaat zijn eigenlijk?
Er zijn nog wel wat HBO Originals die ik eigenlijk een keer (opnieuw/helemaal) moet zien zoals OZ, Game of Thrones (al kwam ik daar een jaar of wat terug niet door het eerste seizoen heen), Boardwalk Empire, Six Feet Under.
En The Sopranos en The Wire kun je natuurlijk blijven kijken.
scorsese
-
- 13155 berichten
- 11068 stemmen
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
@Tim94, is het doenlijk om het Max aanbod bij release al doorzoekbaar te hebben op MM? Of is dat iets wat even op zich zal moeten laten wachten?
En wat een stapel goede series heeft HBO toch gemaakt door de jaren heen. Niet tekort.
Montorsi
-
- 9715 berichten
- 2374 stemmen
Geen Oz, dat is dan weer jammer.
Was wel vergeten dat ik True Detective S3 nog moet zien. Nog los van de draak die S2 was wel een mooie om mee te starten.
IH88
-
- 9725 berichten
- 3182 stemmen
@Tim94, is het doenlijk om het Max aanbod bij release al doorzoekbaar te hebben op MM? Of is dat iets wat even op zich zal moeten laten wachten?
En wat een stapel goede series heeft HBO toch gemaakt door de jaren heen. Niet tekort.
Ha Fringe. Was ik toen helemaal verslaafd aan. The OC en One Tree Hill zijn pure jeugdsentiment series. Rachel Bilson en Sophia Bush waren toen kleine 'jeugdcrushes'
.
IH88
-
- 9725 berichten
- 3182 stemmen
Het jammere is alleen dat ik die lange series (seizoenen van 22 afl.) heel slecht trek de laatste jaren. Door al die '6-13 afl. per seizoen series' heb ik het concentratievermogen van een tienerjongen na 10 Red Bulls haha. Lost heb ik geprobeerd om opnieuw te gaan bekijken, maar daar kwam ik ook gewoon niet meer in.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
HBO Max wil snel tot de grootste van Nederland behoren | RTL Boulevard
Met de komst van HBO Max is het vanaf dinsdag nog drukker op de toch al volle markt voor streamingdiensten in Nederland. Toch ziet de Amerikaanse streaminggigant de toekomst in ons land rooskleurig in. "Het is ons doel om een van de grootste drie spelers in Nederland te worden", zegt Christina Sulebakk, de General Manager van HBO Max in Europa, het Midden-Oosten en Afrika in gesprek met het ANP.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Ik werd met name getriggerd door deze quote:
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Terechte vraag. Dat wordt denk ik nog een hele uitdaging...
Dan zullen ze net als Netflix doet Europese producties moeten aankopen, dan kom je al gauw uit bij oudere films en klassiekers. Anders krijgen ze dat nooit voor elkaar, want ik neem aan dat het eigen aanbod volledig Amerikaans is.