• 15.735 nieuwsartikelen
  • 177.885 films
  • 12.199 series
  • 33.965 seizoenen
  • 646.802 acteurs
  • 198.943 gebruikers
  • 9.369.537 stemmen

HBO Max

zoeken in:

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Tuurlijk kan dat

Nitefall

• 74 berichten
  • 258 stemmen

Voor eenmalig 80 euro heb je de Sopranos bluraybox.

Gehenna

• 657 berichten
  • 6728 stemmen

Als iemand die de 50% levenslang korting heeft en ook tot voor kort een jaarabonnement op Discovery+ ben ik heel erg benieuwd wat de maandprijs gaat worden voor het premium abo + sport, ik betaalde €3,99 voor HBO en €59,99 per jaar voor Discovery+ wat neerkomt op €4.99 per maand dus als de prijs rond de 10 euro ligt voor het premium + sport abo met de 50% korting die ik heb ga ik er bijna niets op achteruit. Wordt het meer dan dat zal ik even goed moeten nadenken.

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5398 stemmen

Discovery+ is onlangs al naar maandabonnementen overgestapt (e.g. jaarabonnement is geen optie meer), dus daar hebben ze vast op de overgang voorgesorteerd. Ik had ook een jaarabonnement.

oup

• 586 berichten
  • 3176 stemmen

Beter komen ze eens met wat knappe content. Het laatste jaar was het echt huilen met de pet op.

Het is dat ik toch nog steeds wat in m’n kijklijst heb zitten (bijv. Paradise Lost 3 en ik wil Wonka nog kijken) en ik eigenlijk en beetje te lui ben geweest (want het kost maar een paar € per maand en er zal vast wel een keer wél interessant werk worden geplaatst), anders had ik het allang opgezegd.

Als er nu door deze fusie alleen maar reality TLC/Discovery-shit bij gaat komen, zal ik het - ondanks de levenslange 50% korting - alsnog snel voor bekeken houden.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Het verlossende woord lijkt er te zijn:

Na lancering blijf je de gereduceerde prijs van € 3,99/maand betalen. Op je eerstvolgende verlengdatum, op of na 13 augustus 2024, blijven we jouw levenslange korting van 50% toepassen op de dan geldende maandprijs van het nieuwe Standaard-abonnement (momenteel € 9,99/maand) zolang je je abonnement behoudt en je voldoet aan de algemene voorwaarden van de actie. Je nieuwe gereduceerde prijs zal veranderen in € 4,99/maand. De nieuwe prijs voor het Standaard-abonnement is hoger dan je huidige maandelijkse prijs vanwege aanzienlijke verbeteringen in het aanbod en de functionaliteiten van onze vernieuwde service.

Als je jouw abonnement met deze nieuwe prijs niet wilt behouden, kun je je abonnement voor je eerstvolgende verlengingsdatum, op of na 13 augustus 2024, op elk moment wijzigen of opzeggen in de abonnementsinstellingen van je HBO Max-account.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Op zich goed nieuws, maar dan mogen ze ook wel rap met evenveel content komen als Prime Video (effectief zelfde prijs). Die reality shit daar zit ik sowieso niet op te wachten.

HBO blijft met name achter met nieuwe films.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Maar voor goede series zit je er prima

Minder jouw ding weet ik, maar voor mij zeker de moeite.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

John Milton schreef:

Maar voor goede series zit je er prima

Minder jouw ding weet ik, maar voor mij zeker de moeite.

Klopt. The White Lotus kijk ik overigens wel.

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5398 stemmen

Standaard-abonnement impliceert wel ook een Premium-abonnement. Is/wordt dat geen addertje onder het gras? Ik heb me er nog niet verder in verdiept, maar meen dat HBO Max er tot nu toe nog geen variatie in het abonnementaanbod op nahield. Bij Discovery+ had je al wel verschillende opties (reality/sport of beiden).

Nitefall

• 74 berichten
  • 258 stemmen

Dat die korting zou blijven, was wel duidelijk toch? Deze mail heeft, behalve de datum, eigenlijk niets nieuws verteld.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ik vind een euro meer lappen niet zo erg, heb de mail vandaag ook gehad. Het enige waar ik nog niks van weet is het Standaard abonnement. Wat zit er dan in een uitgebreidere versie? Krijg ik dan nu mindere beelden of minder content? Ik gebruik HBO overigens vrij weinig, dus ga zeker niet upgraden. Het is dankzij de korting dat ik lid ben gebleven.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Nitefall schreef:

Dat die korting zou blijven, was wel duidelijk toch? Deze mail heeft, behalve de datum, eigenlijk niets nieuws verteld.

Wel waar, je weet dus wat je nieuwe maandbedrag gaat worden.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

HBO Max krijgt nieuwe abonnementsvormen en komt in juli naar België - - Tweakers

Basic met reclame:

Stream op 2 apparaten tegelijk

Full HD 1080-resolutie

Alles van de Olympische Spelen 2024 in Parijs

Standaard:

Stream op 2 apparaten tegelijk

Full HD 1080-resolutie

30 downloads

Premium:

Stream op 4 apparaten tegelijk

Stream in 4K UHD en Dolby Atmos (indien beschikbaar)

100 downloads (beperkingen van toepassing)

*

Naam Basic met reclame Standaard Premium

Hoeveelheid apparaten 2 2 4

Resolutie 1080p 1080p 4k en Dolby Atmos

Aantal downloads Geen 30 100

Maandprijs 6 euro 10 euro 14 euro

en waar ik al wel bang voor was: er is nu alleen basic en standaard (4k erbij) en daar komt straks dus premium bij. En als je dat wil, verlies je je korting. Dat is wel naaierij.

https://tweakers.net/fotoalbum/image/h4eXMfVmyB64wpv6hwrGpScU.png

lees in de comments zowel dat je zou kunnen upgraden met behoud van korting, als dat dit niet kan. Ik vermoed zelf van niet en ga de gok zeker niet wagen.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Wel schandalig dat 4K niet de standaard is bij een standaard abo.

Enige reden waarom ik lid blijf is dus het kortingsbedrag. Maar ik kan me ook voorstellen dat ergens dit jaar dat hele HBO de deur uit doe. Er is zelden nieuwe content waarbij ik denk, nice.

Ik moet nog wel Succession bekijken.

oup

• 586 berichten
  • 3176 stemmen

Ok, ik ga van Basic € 2,99 naar Standaard € 4,99 per maand. Dat is wel een fikse verhoging. En dan kijk ik zelfs niet eens in de beste kwaliteit. Ben eigenlijk wel klaar met onze vrienden van HBO Max.

Ik heb nog een slordige 15 films en een handjevol series in mijn watchlist. Sopranos staat al geruime tijd klaar op HBO, maar gelukkig heb ik een paar jaar geleden ‘The Complete Series’ op dvd gekocht. Komende maanden de lijst leegtrekken en dan gaat zo goed als zeker ergens in augustus 2024 de opzegging de deur uit.

centurion81

• 2066 berichten
  • 1986 stemmen

Ik zeg HBO wss op, hou Netflix en Disney vast aan en al naar gelang ik iets wil zien pk ik er tijdelijk wat bij

Gehenna

• 657 berichten
  • 6728 stemmen

Dat wordt voor mij dan het standaard abo met de sport uitbreiding, dan gaat het me €10 euro kosten (ik heb de levenslange 50% korting) en 10 was wat ik ervoor over had aangezien ik ook Discovery+ abonnee was. Wel een beetje jammer dat 4K functionaliteit wegvalt, maar dan gebruik ik wel Stremio voor die titels.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Ik moet zeggen dat als ik pindakaas ik gemakshalve ook vaak tevreden ben met fatsoenlijke 1080p files, dus ik voel nog niet de behoefte om op te zeggen. Maar ook zeker niet de behoefte om voor de premium te gaan voor het volle pond. Daar gebruik ik HBO echt niet vaak genoeg voor. Wanneer account sharing niet meer fatsoenlijk werkt, dan zeg ik wèl op.

Gehenna

• 657 berichten
  • 6728 stemmen

Bij mij is het ook een morele kwestie, ik heb Stremio genomen omdat SkyShowtime waarop ik geabonneerd ben sinds het hier lanceerde het vertikte om het laatste seizoen van Ray Donovan online te zetten, nadat ik de serie compleet had ge-binged kwam ik daar pas achter toen ik klaar was met het zesde seizoen. Contact opgenomen met de klantenservice en ook die konden me niet vertellen wanneer het erop kwam, we zijn 9 maanden verder en het staat er nog steeds niet op heb ik net nog gecheckt terwijl de afsluitende film er wel op staat, echt logica!

Toen dus Stremio genomen, daar kon ik het zevende seizoen wel vinden en heb het op die wijze maar gezien. Omdat het zó goedkoop is en perfect werkt, 16 euro voor een halfjaar voor de add-on waarmee je dus alles kunt vinden hou ik het gewoon aan, superhandig. Maar als HBO dus stopt met hun blockbuster films in 4k aan te bieden voor mensen met het levenslange 50% korting abonnement, dan voel ik me niet geroepen om voor die enkele film in 4k mijn lopende abo te upgraden en dus de korting die ik heb sinds het begin te laten vallen, ik vind dat écht niet oké. Ze hadden de 50% korting natuurlijk ook moeten toepassen wanneer je upgrade - naja upgrade - het was eerst gewoon standaard. Maar dat je dus voor 7 euro p/m klaar bent, dan had ik het gedaan. Nu is van 5 naar 13,99 echt véél te gortig en dat graaien wil ik niet steunen.

Ik voel me verder ook echt niet schuldig omdat ik gewoon geabonneerd ben op de dienst(en), superveel koop fysiek maar ook digitaal. Het zou anders zijn als ik alleen Stremio had gehad en de studio's niet steun, toch? Van veel films heb ik de DVD of Blu-ray en kijk ik op Stremio bijvoorbeeld in 4K om te zien of het de upgrade naar de fysieke UHD waard is, wat is jullie mening daarover? Ben oprecht benieuwd hoe daar tegenaan gekeken wordt. Want de licentie om het te zien heb ik vaak in de kasten hier staan.

Gehenna

• 657 berichten
  • 6728 stemmen

HBO Max heeft tóch goed nieuws voor mensen met de levenslange korting - bright.nl

Zoals het hier uitgelegd wordt behouden mensen die nu het levenslange 50% korting abo hebben 4K streamen?

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Gehenna schreef:

HBO Max heeft tóch goed nieuws voor mensen met de levenslange korting - bright.nl

Zoals het hier uitgelegd wordt behouden mensen die nu het levenslange 50% korting abo hebben 4K streamen?

Dit zou fijn zijn. En een reden om gewoon abonnee te blijven. Of ik nou 3,99 of 4,99 betaal maakt me weinig uit. Geen 4K was voor mij wel een issue geweest. Sowieso vind ik eigenlijk dat 4K de standaard moet zijn anno 2024.

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5398 stemmen

Vertel dat maar eens aan Viaplay

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Tweakers meldt het ook, dat is fijn nieuws!

Montorsi

• 9715 berichten
  • 2374 stemmen

Gehenna schreef:

Ik vraag me toch af of dat klopt. Technisch zou het wel moeten kunnen maar dat betekent in de praktijk dat er 2 verschillende "Standaard" abonnementen zijn. Misschien ben ik wat cynisch maar dat betekent dat ze hier altijd rekening mee dienen te houden met toekomstige ontwikkelingen.

Gezien de laatste bijzin in de reactie vermoed ik zomaar dat dit er op termijn wel degelijk uitgehaald gaat worden.

Nitefall

• 74 berichten
  • 258 stemmen

Volgende week wordt het dus samengevoegd met Discovery. Mis ik nou nieuws qua updates, veranderingen etc of is de berichtgeving nou gewoon heel matig?

Gehenna

• 657 berichten
  • 6728 stemmen

Het is inderdaad nogal onduidelijk allemaal. Kreeg van Discovery+ te horen dat ze gewoon nog actief blijven voor de huidige abonnees dus ja, dat abonnement heb ik nog aangehouden vooral voor de Discovey ID programma's en sport zoals nu Roland Garros.

Ook hoorde ik en ik weet niet zeker of dat echt waar is, maar dat niet het gehele aanbod van Discovery+ over gaat naar Max, da's voor mij nog een reden om Discovery+ aan te houden want je zult altijd zien dat net de programma's die je leuk vindt niet overgaan. Bovendien kost een extra sportpakket 5 euro extra, nu betaal ik 5.99 voor Discovery+ inclusief de sport dus hou ik dat gewoon aan.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Het vernieuwde HBO Max lanceert morgen in Nederland

Jeroen van Koningsbrugge in nieuwe lokale productie

Olympische Spelen van Parijs 2024 inbegrepen bij ieder abonnement

Ranomi Kromowidjojo, Jip van den Bos, Nesim & Fraasie, Neal Petersen en Herbert Cool aangekondigd als presentatoren & experts tijdens Parijs 2024

Nieuwe seizoenen Eating With My Ex: Going Dutch, De Frogers: Happy Campers en Louisa & Rowan: De Italiaanse Bruiloft komen naar HBO Max

House of the Dragon seizoen 2 verschijnt op 17 juni, The Penguin en Dune: Prophecy dit najaar te zien

Wordt gewoon een soort van Videoland meets TLC. De Frogers.

Laat Jeroen van Koningsbrugge toch lekker bij Ik Hou van Holland blijven zucht.

Zonde dat het geld naar Olympische Spelen gaat. Dat kunnen we al genoeg kijken op tv.

Ik wil gewoon wat meer films op HBO Max zien, teleurstellend hoor. Geen één woord over een aangekondigde film? Wat een aanfluiting.

Het samengaan van HBO en Discovery / Eurosport is een ramp voor de kijker.

Nitefall

• 74 berichten
  • 258 stemmen

Het ziet er niet veelbelovend uit nee. De Amerikaanse Max heeft echt wel een leuk aanbod, maar in NL blijft het nu al een jaar achter. Mondjesmaats een paar nieuwe films. Ik kreeg al de indruk dat ze nog net niet vergeten waren om Barbie en Dune 2 beschikbaar te stellen. Ik kijk het nog heel even aan (waarschijnlijk tot de laatste aflevering van House of the Dragon), maar als het filmaanbod niet gaat verbeteren, dan zeg ik mijn abonnement op.

Nitefall

• 74 berichten
  • 258 stemmen

Op het eerste gezicht is er, buiten de content van Discovery, niets nieuws toegevoegd. Eigenlijk had ik wel een paar zoethoudertjes verwacht.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.