menu

Film / Video on Demand / Video on demand - VOD

zoeken in:
Heb het overzicht van KPN On Demand van de site moeten halen, kan geen bron (meer) vinden van het totale filmaanbod van deze dienst.

starbright boy (moderator)
Berichten verplaatst naar Film > Video on Demand > Disney+

Wel een beetje raar dat men voorbij gaat aan het feit dat je voor live-TV vaak toch wel gewoon online terecht kan. Een hoop zenders streamen tegenwoordig toch gewoon de live programmatie.

kappeuter (crew)
Ja hier heb je NPO start, NL ziet.

Maar ze bedoelen denk ik vooral linear / live tv kijken.
Wel jammer dat je nog amper geld kunt besparen via 'cord cutten'.

Disney en Apple geven startschot voor streamingoorlog - AD

Netflix, Videoland en nu Disney: de strijd om je televisie neemt toe | AD.nl

kappeuter schreef:
Maar ze bedoelen denk ik vooral linear / live tv kijken.
Wel jammer dat je nog amper geld kunt besparen via 'cord cutten'.

Ik volg het verschil niet helemaal. Of ik nu naar Live kijken | VRT NU surf of m'n TV zou opzetten, daar is toch geen enkel verschil tussen?

kappeuter (crew)
Als je via je provider een tv-abonnement afneemt (inclusief veel extra zenders), betaal je daar voor.
Uiteraard kun je vaak ook gratis online tv-kijken naar publieke zenders.

Niet enkel naar publieke zenders hoor. Ik heb eergisteren nog live naar een match van de Champions League gekeken en dat werd niet uitgezonden op een publieke zender (en ik heb zelfs geen distributie meer).

kappeuter (crew)
Beetje overkill wellicht, alle media berichten er nu over:

Strijd om kijker steeds heviger: kies jij Disney, Netflix of toch Videoland? | NOS

Driekwart Nederlanders bingeviewt, VOD meest populair - Telecompaper
Ruim driekwart Nederlanders heeft in de afgelopen zes maanden aan bingeviewing gedaan. Vooral streaming video-diensten (VOD) zijn sterk gestegen in populariteit. Bijna de helft van de Nederlanders doet aan bingeviewen via streaming video zoals van Netflix of Videoland. Bingeviewing van een serie op dvd of opgenomen van tv is de afgelopen jaren gedaald in populariteit.

kappeuter (crew)
Grote Nederlandse mediapartijen bundelen krachten tegen Netflix en YouTube | AD.nl

AD schreef:
De grootste mediapartijen van Nederland – waaronder de NPO, RTL, Talpa, NOS en De Persgroep – werken aan een nationaal kijk- en luisterplatform. Daarmee willen zij de strijd aangegaan met giganten als Netflix en YouTube, stellen ingewijden.

Volgens diverse bronnen verliepen de gesprekken zeer moeizaam door verschillende belangen. Een voorbeeld: Nederland heeft al jarenlang de videodienst NLZiet, waar kijkers voor een vast maandbedrag reclamevrij alle tv-programma’s van de publieke omroep, RTL en Talpa (met onder meer SBS6) kunnen zien. Dit werd nooit een succes, omdat de drie mediabedrijven zich liever concentreerden op eigen abonneediensten als Videoland (RTL) en NPO Start.

Tsja, als ze al geen succes weten te maken van NLZiet...
Ook niet echt een pakkende naam trouwens.

kappeuter (crew)
Plex Prepares Ad-Supported Movie Service, Strikes Warner Bros. Deal – Variety

Variety schreef:
Get ready for yet another ad-supported video service: Media center app maker Plex is gearing up to add free movies and TV shows to its app, starting with content from Warner Bros. Plex announced a deal with Warner Bros. Domestic Television Distribution Thursday, which will allow it to add a still-unspecified amount of the studio’s movie catalog to its app when it launches ad-supported video streaming later this year.

But Plex isn’t just looking to compete with ad-supported video services like Tubi and Pluto. Instead, the company is aiming to turn its app into a kind of one-stop-shop for digital media, capable of serving up anything you might want. To that end, Plex has plans to begin reselling video subscription services via its app, and add transactional VOD, in the first half of 2020.

Dit is verrassend. Eens kijken of ik hier dit weekend meer info over kan vinden, want deze move verrast me wel als lifetime Plex Pass gebruiker, zag ik van beide kanten niet aankomen.

Flavio (moderator)
Berichten verplaatst naar Film > Video on Demand > ThrillFlix.com

Ik zie niets van een plan oid.

Zie mezelf niet snel geld richting Berlusconi overmaken, eigenlijk. Not a fan.

kappeuter (crew)
Nee ik ook niet. Maar het klinkt nog weinig concreet inderdaad.

Hier prijkt zijn naam zelfs op de poster:

(afbeelding)

Mediterraneo (1991)

Loro (2018) wil ik nog steeds graag zien. Raar dat 'ie op iTunes alleen te koop is, en niet te huur.

Niels Baas?

Ik vind het wel Boss, anders

Maar hij gelooft er wel in, zo te lezen. Inderdaad niet de allerbeste naam, NLZIET.

kappeuter (crew)
‘Marvel-fans laten Netflix vallen voor Disney+’ | AD.nl

AD schreef:
Toch ziet het overgrote deel van de respondenten Disney+ als aanvulling op hun huidige abonnementen.

Ik denk niet dat Netflix gauw een pauzeer abonnement functionaliteit zal introduceren zoals MUBI die heeft, maar het zou wel handig zijn.
Het voordeel voor Netflix kan zijn dat mensen met anderen gedeelde abonnementen hebben. Dan zeggen die mensen hun abonnement minder gauw op.
We zullen de komende jaren denk ik wel veel marktaandeel berichten krijgen.

kappeuter schreef:
Het voordeel voor Netflix kan zijn dat mensen met anderen gedeelde abonnementen hebben. Dan zeggen die mensen hun abonnement minder gauw op.
Ik denk dat dat heel waar is.

Ik ben er daar een van. Het levert wel iets minder op voor Netflix, maar betekent eveneens dat ik het niet snel (in de praktijk niet) op zal zeggen, er kijken immers anderen naar ook al zou ik er wel even klaar mee kunnen zijn (niet het geval).

En het is exact om diezelfde reden dat ik tegen de vrouw des huizes kan zeggen wanneer ze protesteert tegen nóg een VOD dienst: "Skat, we hebben hebben geen TV abonnement en we betalen maar een paar euro voor Netflix. Het kan er echt wel af. Wat denk je dat die harde schijven kosten?"

Ik hoef om die reden geen pauze functionaliteit van Netflix, het mag doorkabbelen. En Netflix en Cinemember aan en uit zetten vind ik prima. Enige dat ik niet uitzet is Mubi, dat $35 abo houd ik tot het niet anders kan.

kappeuter (crew)
Toch wel jammer dat Loro (2018) alleen te koop is op VOD-diensten, en niet te huur voor een schappelijker prijs. Wat voor logica anders dan (grof) geld verdienen zit hierachter?

Toch wel raar dat deze alleen via MovieMax wordt aangeboden: Évolution (2015)

NBCUniversal start in april volgend jaar met videostreamingdienst Peacock

NBCUniversal heeft details over zijn eigen streamingdienst bekendgemaakt. Die krijgt de naam Peacock en start in april 2020. Wat een abonnement kost is nog niet bekend. Ook is nog niet duidelijk of de dienst in Nederland en België uitkomt. Als de dienst uitkomt zal er 15.000 uur aan materiaal op te zien zijn, schrijft NBCUniversal in een aankondiging. Het mediabedrijf bezit onder andere de rechten op de series The Office en Parks and Recreation.

Als ik voor mijn beurt mag spreken: kansloos.

Die gaat opgekocht worden of failliet, ik zie het niet gebeuren

John Milton schreef:
NBCUniversal start in april volgend jaar met videostreamingdienst Peacock

(quote)

Als ik voor mijn beurt mag spreken: kansloos.

Die gaat opgekocht worden of failliet, ik zie het niet gebeuren

Die hebben wij al toch? Alleen bij ons is het een late night talkshow?

Ik zou het niet weten, ik kijk misschien 5 keer per jaar tv

kappeuter (crew)
Waarom een op vier jobs bij VTM moet verdwijnen | De Morgen

Bij DPG Media hopen ze die kloof te dichten met de opstart van een Vlaamse Netflix-variant, een eigen streamingplatform met een betalend digitaal aanbod van binnen- en buitenlandse series en films. Op die manier zou het bedrijf zijn televisie-inkomsten niet enkel meer bij de adverteerders moeten halen maar kan het ook op abonnees rekenen.
Een lanceringsdatum voor het nieuwe platform is er nog niet en ook over de prijs van een abonnement houden ze bij DPG Media de lippen voorlopig stijf op elkaar.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:36 uur

geplaatst: vandaag om 09:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.