menu

Film / Video on Demand / Video on demand - VOD

zoeken in:

kappeuter (crew)
geplaatst:
Kortrijkse cineast werkt mee aan ‘Thrillflix’: “Onbeperkt films kijken voor 6,99 euro per maand” - HLN

HLN schreef:
Honderden films bekijken voor 6,99 euro per maand? Nu kan het. De Kortrijkse filmmaker Johan Vandewoestijne lanceert, samen met producer Luc De Buck en de Nederlandse acteur Anton Zwijsen, het entertainmentkanaal ThrillFlix. Dat is een platform voor films en series van onafhankelijke filmmaatschappijen.

https://www.thrillflix.com

geplaatst:
Een soort Netflix voor Science Geeks en verdrietige Nerds die de teloorgang van Discovery en National Geographic betreuren, voor slechts $2,99 in de maand of $20 per jaar:

Curiositystream

https://cdn.curiositystream.com/social/fb_share.jpg

CuriosityStream is the Home of Award-Winning Documentaries. 2,400+ shows worldwide across science, nature, history, technology, society and lifestyle.

John Hendricks' CuriosityStream Raises $140 Million in Funding - Variety

Een van mijn kennissen is er zeer over te spreken, misschien ook maar eens een proefabo doen.

geplaatst:
Sympathiek idee.

En er is wel meer groots klein begonnen. Maar of je je als VOD dienst in dit stadium nog met een handvol ingewijden zonder flink startkapitaal genoeg kunt onderscheiden om de kijker aan je te binden, ik weet het niet. Je concurreert niet alleen met Netflix, maar als ik huidige aanbod zo zie ook redelijk met Horrify en Fear Unlimited.

Zeer veel klassiekers met onder andere de fameuze B-films uit de jaren 50 en 60. Om maar te zeggen dat alle commerciële genres zoals comedy, western, politiefilm, thriller, horror en sciencefiction aan bod komen, zowel oud als nieuw. We beschikken over duizenden films in originele versie

Duizenden films bekijken die je anders niet ziet. Dat is het doel van ThrillFlix, het filmplatform dat Johan Vandewoestijne, Luc De Buck en Anton Zwijsen oprichten. Het trio toont er onafhankelijke films en eigen producties.

“In eerste instantie stappen we af van het idee dat films een bioscooploopbaan moeten krijgen. Onafhankelijke films, de zogenaamde Indies, krijgen zo goed als geen kans meer in het gewone bioscoopcircuit. Dat wordt gedomineerd door beursgenoteerde groepen. Kleine onafhankelijke films hebben ook het budget niet om miljoenen aan reclame uit te geven voor een succesvolle release. Daarbij komt dat de dvd-markt in elkaar gestort is.”

Het Sentiment erachter is positief; ik juich een goed platform voor onafhankelijke films absoluut toe. Nu nog het aanbod (er staat nog niet zoveel op lijkt het) en natuurlijk een fatsoenlijke app en website. Op dit moment ontbreekt zelfs de FAQ nog. Wordt er aan een app gewerkt, welke kwaliteit beeld en geluid kan er worden gestreamed; allemaal vragen waarop momenteel het antwoord nog ontbreekt.

Maar goed, JM is fameus ongeduldig en kritisch op hoe een dienst de markt betreedt. OH zou waarschijnlijk zeggen dat ik rustig af moet wachten.

Wat vinden jullie?

De drie brainstormden en kwamen met een eigen Video On Demand. Vandewoestijne is met zijn intussen 38 jaar ervaring op de Amerikaanse filmmarkt naar eigen zeggen goed geplaatst om gemakkelijk aan zowel nieuwe als oude films te geraken. “Zo is er op dit moment een akkoord met SGL entertainment, Zeno Pictures, Film en Media, zijn er onderhandelingen met Troma Inc bezig en is er onlangs een samenwerking met Film Chest ontstaan. Dit laatstgenoemde bedrijf heeft een hangar van 15.000 vierkante meter vol films van 1940 tot 1980”, zegt Vandewoestijne.
Een hangar vol films. Ik hoop wel dat ze een beetje cureren, en de dienst niet gewoon volplempen met filler en misbaksels.

Zwolle84
geplaatst:
Wie weet wordt het wat, maar met zo'n naam heb ik er weinig vertrouwen in. Als je zo doorzichtig probeert mee te liften op Netflix' naam kan er nooit heel veel denkwerk aan voorafgegaan zijn.

geplaatst:
Inderdaad, lijkt me een beetje een meellifter van een populaire naam. Maar kan wel leuk worden.

geplaatst:
John Milton schreef:
Een hangar vol films. Ik hoop wel dat ze een beetje cureren, en de dienst niet gewoon volplempen met filler en misbaksels.
Beginnen over een hangar vol films en dan je dienst openen met 89 films....

kappeuter (crew)
geplaatst:
Just4Kids lanceert een online videodienst voor kinderen - Telecompaper

Het wordt wel beetje (te) veel, al die niche diensten...

geplaatst:
Het is wachten op een Blendle voor VOD.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Netflix concurrent van Warner Bros. krijgt opvallend prijskaartje - WANT
Want schreef:
Ook WarnerMedia gaat met een eigen platform komen. Bronnen beweren nu dat deze dienst zo’n 16 tot 17 dollar voor een abonnement gaat vragen.
Dit is natuurlijk niet bepaald goedkoop. Al helemaal als je jezelf bedenkt dat Disney Plus maar 6,99 per maand gaat kosten en de dienst van Apple voor bestaande klanten zelfs gratis gaat zijn.
Wel is het zo dat leden daarbij ook toegang krijgen tot de zenders HBO en Cinemax. Wat betekent dat gebruikers ook van Westworld, Chernobyl en Game of Thrones kunnen gaan genieten. Gezien een HBO-abonnement op zichzelf ook al 15 dollar kost valt het dus eigenlijk allemaal nog wel mee.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Lumière is nu ook toegevoegd aan het VOD-overzicht op MM:

Nieuwe films bij Lumière

kos
geplaatst:
Niet erg verrassend helaas.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Zit wat in maar ik vind dat de gouden tijden op een andere manier juist wel zijn aangebroken.
Als je slim bent kun je vrij voordelig meerdere VOD-diensten combineren.
Elke week een of meerdere €0,99 titels via iTunes (/AppleTv). Regelmatig een maand gratis MUBI via uitnodigingen versturen. Of eens een promotie via Grolsch met gratis maand Cinetree.
Bestel je eens wat via Amazon, pik je ook zo een gratis maand Amazon Prime mee (al is die dienst hier helaas was karig).
Wij hebben hier ook nooit het extreem grote filmaanbod op Netflix gehad als in de VS.

geplaatst:
Ik verwacht wel dat downloaden weer toe gaat nemen met zoveel versnippering. Niemand die zich op 10 diensten gaat abonneren, maar mensen willen over het algemeen wel alle bekende titels en series kijken. Ik vind het helemaal niks, heb liever gewoon 1 grote aanbieder die desnoods iets duurder dan nu is.

geplaatst:
Sorry, ik vind het een onzinnig artikel dat niet verder kijkt dan zijn neus lang is.

We hebben nooit alles kunnen kijken dat er was, zolang ik leef. Ook toen Netflix en HBO er net waren niet. Er was gewoon een hoop dat je niet kon kijken omdat het nergens was, behalve misschien te koop op dvd. Soms zelfs dat niet. Dat al die content nu ergens legaal te kijken valt is een verrijking. Dat dat dat niet zomaar bij een enkele aanbieder gebeurt is misschien op het eerste gezicht jammer, maar niet gek (en misschien zelfs wel wenselijk, kom ik op terug).

Ja bepaalde titels verdwijnen naar Disney+, maar het is niet dat het gehele aanbod van Disney+ plus daarvoor bij Netflix te zien was, slechts een selectie. Als je nu tijdelijk Disney+ neemt kun je echt los. Niemand die je tegen houdt om zoals kappeuter zegt je geld wat selectiever te besteden; je kunt niet alles tegelijk kijken, er is zelfs voor veelvreters als ik teveel content.

Voor mij is de oplossing simpel: Ik heb TV opgezegd, en heb structureel Netflix en MUBI, kost minder dan TV me kostte. Het plan is om af en toe een maandje iets te doen, of langer met een mooie aanbieding. Jaar CineMember voor 70 euro bijvoorbeeld, prima.

Als je perse The Office wil zien kun je prima 1-2 maanden NBC nemen, (mits ze het aanbieden hier, maar anders zouden ze Netflix NL alsnog een licentie kunnen geven en U.S. niet, bijvoorbeeld); ik zie het probleem niet. Zin om die Marvels te herleven? Paar maandjes Disney+. Het idee dat je op ieder moment ieder denkbaar stukje content at your fingertips moet hebben, vind ik van de zotte. En dat je het gevoel zou hebben dat men aanstuurt dat we ons op alle diensten tegelijk moeten abonneren snap ik ook niet. Dan betaal je je compleet de pokketering inderdaad, niet omdat het gefragmenteerd is, maar omdat je ook betaald alleen om die andere 90% content simpelweg TE KUNNEN ZIEN (maar kan niet, want daar heb je geen tijd voor, of zelfs zin in).
Ajax&Litmanen1 schreef:
Ik vind het helemaal niks, heb liever gewoon 1 grote aanbieder die desnoods iets duurder dan nu is.
Tsja, wat is iets? Ik snap het gemak wel, maar wat denk je dat het zou kosten om al die licenties te kopen, wetend wat Friends en The Office kosten om een jaar te mogen vertonen? Ik weet niet of 60 euro in de maand genoeg is, en dan betaal je dus ook de rechten voor alle High School Musicals, Bollywood meuk, sport etc. Je wilde toch alles? Ik vond het al erg dat Fox probeerde af te dwingen dat iedere KPN abonnee een paar euro voor sport moest betalen, ik wil zelf bepalen waarvoor ik wel en niet betaal, toch?

En als er nog slechts één enkele aanbieder is, is ook alle concurrentie weg. Goede app? Waarom zouden we? Alle concurrentie is weg. Prijsstijging, waarom niet, ze kunnen nergens anders heen (even los van de downloaders, en dat zijn er fors minder dan tien jaar terug denk ik)

Enige oplossing die ik zie, is een umbrella constructie waarin alles zichtbaar is, los van de VOD diensten waar het oorspronkelijk vandaan komt, en waarbij je zonder vast abo voor een redelijk bedrag iets kunt kijken van Disney, HBO, Netflix of wat dan ook.

Alles kunnen kijken voor 2 tientjes kan gewoon niet, tenzij het budget van al die content een freaking nosedive maakt en ze de kruimels van het abonnementsgeld verdelen conform de kijkcijfers per aanbieder/show/film. Zal de kwaliteit van de content ook niet ten goede komen denk ik. Dan krijgen we vooral veilig kijkvoer dat zoveel mogelijk mensen min of meer tevreden op de bank houd. Brrr.

geplaatst:
John Milton schreef:
Het idee dat je op ieder moment ieder denkbaar stukje content at your fingertips moet hebben, vind ik van de zotte.

Hoezo dat dan? Het idee dat je moet inlezen, plannen, op zoek moet naar promoties en whatnot als je één of ander ding wil zien vind ik dan weer van de zotte. Ik wil dingen kijken, geen Sherlock Holmes spelen op zoek naar content.

Als consument is er amper nog iemand die voor je opkomt, van alle kanten proberen bedrijven je leeg te zuigen, op allerlei manieren. Het is toch te gek dat je een halve administratie moet doen om geld te kunnen uitgeven aan het juiste platform, binnen de juiste periode? Ik vind dat we als consument best een stuk kritischer mogen zijn en meer mogen eisen voor ons geld (en data).

John Milton schreef:
En als er nog slechts één enkele aanbieder is, is ook alle concurrentie weg. Goede app? Waarom zouden we? Alle concurrentie is weg. Prijsstijging, waarom niet, ze kunnen nergens anders heen (even los van de downloaders, en dat zijn er fors minder dan tien jaar terug denk ik)

Niet oneens, maar het is duidelijk dat content momenteel de onderscheidende factor is, NIET de kwaliteit van apps en/of andere randzaken. Als je kijkt met wat voor troep Netflix en Prime hun content aanbieden, dan denk ik niet dat concurrentie daar veel verbetering in gaat brengen.

geplaatst:
Onderhond schreef:
Het idee dat je moet inlezen, plannen, op zoek moet naar promoties en whatnot als je één of ander ding wil zien vind ik dan weer van de zotte. Ik wil dingen kijken, geen Sherlock Holmes spelen op zoek naar content
Je kunt dingen kijken, meer dan je tijd hebt om te kijken. De enige reden om je op al die diensten tegelijk te abonneren, is: 'Ik wil NU persé DAT ene ding kijken en het MOET binnen één minuut op mijn beeldscherm lopen!!' Iets gechargeerd natuurlijk, maar voor zich in die uitspraak niet herkent, lijkt een roedel abo's tegelijk, mij gewoon niet nodig.

Ik ben daar misschien wat relaxter in, gezien mijn enorme kijkachterstand. Hmm, bladibla is van Netflix af, nou dan kijken we toch iets anders? oeh, die nieuwe star wars serie wil ik wel zien (probably not)... Disney+? aight, komt later wel, doen we eerst Bloodline Seizoen 2 wat ik nog af wilde kijken. En anders zijn er er nog 100 andere dingen. En als die op zijn gaan we op ons gemakje bijvoorbeeld een maandje videoland nemen voor The Handmaids Tale, en misschien daarna pas 2-3 maanden Disney+... Ik kan het niet allemaal tegelijk kijken. En het boeit me echt nul om een maandje te moeten wachten. Of een jaartje als het moet; vraag maar maar eens aan Tornado hoelang het duurde voordat ik Victoria en Kreuzweg heb gekeken, en die wilde ik nota bene erg graag zien. Het hoeft alleen niet persé op mijn all you can eat VOD dienst te staan, om dat te bewerkstelligen, en het hoeft zeker niet nu direct.

Je hoeft overigens niet persé te zoeken, er is meer dan je kunt consumeren. En vroeger moest je ook wel eens zoeken, jij weet dat, want je hebt een kost vol import dvd's staan, toch?
Onderhond schreef:
Als consument is er amper nog iemand die voor je opkomt, van alle kanten proberen bedrijven je leeg te zuigen, op allerlei manieren. Het is toch te gek dat je een halve administratie moet doen om geld te kunnen uitgeven aan het juiste platform, binnen de juiste periode? Ik vind dat we als consument best een stuk kritischer mogen zijn en meer mogen eisen voor ons geld (en data).
Europa heeft al wat geoblocking en shopping blokkades weggehaald, ik denk daar iets milder over. En als consument stem je voornamelijk met je geld, toch? Je kunt niet eisen dat contenteigenaren tezamen komen en hun producten aanbieden op een manier die jou toevallig goed uitkomt (en hen wellicht niet). Ik heb me daar wel iets meer bij neergelegd dat een Spotify for movies niet echt haalbaar is op korte termijn, dan moet de industrie echt gezamenlijk tot inzichten komen wanneer al hun losse VOD diensten niet blijken te werken; dat gaan ze niet uit zichzelf doen vrees ik. Je kunt natuurlijk wel kiezen je niet aan hun achterhaalde modellen te conformeren.

Ik ben zeker kritisch, en heb evenmin weinig scrupules wanneer iets niet legaal verkrijgbaar is, of dat het je bewust moeilijk wordt gemaakt om waar je woont (jij mag dit niet kijken, al wil je betalen). Die frustratie deel ik. Maar wat die zogenaamde fragmentatie betreft, ik zie echt het probleem niet. En zo mellow is John Milton nu ook weer niet. Misschien scheelt het dat ik (en die moet ik Ajax&Litmanen1 toegeven) inderdaad nog naar de pindakaas grijp als iets niet wil, en me daarom minder hoef te frusteren.

Aan de financiën van een 'zowat alles moet erop staan' dienst ga je trouwens voorbij, hoe zie je dat voor je? kosten content maken/licenties/abo-kosten? Ik voel me allerminst uitgezogen overigens, ik vind alle diensten ik nu afneem hun geld waard, sinds ik mijn TV opgezegd heb en niet meer betaal voor al die butt-zenders waar we nooit naar keken. En een VOD dienst waar alles opstaat, doet precies dát : week in week uit grof betalen voor een immense alles dekkende catalogus vol meuk (die moet worden terugverdiend) waar je niet niet eens naar kijken wilt (want je vindt niet alles leuk) of de tijd niet voor hebt (maar het moet er wel allemaal jaar in jaar uit opstaan ook al heb jij geen tijd), dat vind ik dus uitzuigerij.

Het moet wel gewoon worden betaald. 'Sorry artiest, je liedje is niet veel gedraaid dus hier is je honderd euro' heeft voor de muziekbusiness niet direct verregaande consequenties, maar bij filmmaken ligt dat iets moeilijker. Ik zie het gewoon niet voor me, maar hoor graag wat ik over het hoofd zie.

geplaatst:
John Milton schreef:
Je kunt dingen kijken, meer dan je tijd hebt om te kijken. De enige reden om je op al die diensten tegelijk te abonneren, is: 'Ik wil NU persé DAT ene ding kijken en het MOET binnen één minuut op mijn beeldscherm lopen!!' Iets gechargeerd natuurlijk, maar voor zich in die uitspraak niet herkent, lijkt een roedel abo's tegelijk, mij gewoon niet nodig.

Nee, omdat jij ook écht geregeld je gading vindt op die VOD services neem ik aan. Ik niet. Welke service ik ook bekijk, het is aanvullend film materiaal voor mij. Als men ook dat randgebeuren nog gaat verspreiden over 8 services dan is het wel slim pickings voor iemand als ik. De pareltjes per jaar zijn op twee handen te tellen, daar hou ik m'n hobby gewoon niet levend mee.

En het zal je misschien verbazen, maar ik zoek zelden naar iets specifieks. Net zoals VOD services werken torrent boards best als menukaart. Bekijk de "specials of the day", maak daar je keuze uit en dat elke dag opnieuw. Dat zorgt ervoor dat je niet eindeloos zit te wachten op iets wat misschien nooit komt én dat je dingen ontdekt die anders nooit op je radar gekomen waren. Maar ik ga dat niet dagelijks liggen bijhouden voor 10 services, om dan te gaan uitvlooien waar ik welke het goedkoopst wanneer kan nemen. Dan is het gewoon VOD buiten en terug naar het '00 tijdperk voor mij.

Mijn collectie is trouwens allemaal post-watch aangeschaft, dus ook daar weinig uitvlooiwerk. Al komen ook daar steeds meer gaten in, aangezien bepaalde "originals" niet meer fysiek of digitaal aan te schaffen zijn. Ook daar hang je dan weer vast aan je abonnement. Ook een mooie evolutie hoor.

John Milton schreef:
En als consument stem je voornamelijk met je geld, toch?

Idealiter wel, maar dan moet je het ook wel kunnen kopen. Geen VOD service waar je niet gedood-dataharvest wordt, Prime serveert brakke reclames (van hun eigen shows, maar toch) voor content, je betaalt 13EUR voor een bioscoopticket maar zit alsnog naar reclame te kijken voor de film. En als de film kut was heb je toch gewoon je ticket betaalt. "Stemmen met je geld" is een utopie geworden.

John Milton schreef:
Ik heb me daar wel iets meer bij neergelegd dat een Spotify for movies niet echt haalbaar is op korte termijn.

Ik noem 25 jaar geen korte termijn meer. Verder zie ik de problemen ook wel, maar als ik als consument ook nog de problemen van de content providers moet gaan oplossen mogen ze me zo onderhand wel betalen om me te abonneren op hun diensten.

Kijk, als ik hoor dat een filmpje van 3 miljoen dollar low-budget is en ik kijk de volgende dag een film van 30.000 dollar die 10 keer beter is, dan lijkt me dat de hele filmwereld dik boven hun stand leeft. Nu zal in dit voorbeeld het talent van zo'n film van 30.000 dollar ook wel onderbetaald zijn, maar als men er met 3 miljoen niet meer uitgeraakt, dan moet men maar naar oplossingen zoeken om er met 300.000 dollar ook te komen. Het excuus dat je dan zwaar op kwaliteit inboet is onzin.

De barricades die rond content opgeworpen worden om de consument extra te laten betalen, op welke manier dan ook, gewoon om aan de content te komen zin een verouderd model waar we gewoon vanaf moeten. Als dat wil zeggen dat er nog maar eens een downloadravage aangericht moet worden dan zij het maar zo. Je zal wel zien dat ze daarna wél weer met oplossingen kunnen komen.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Waar blijft de Spotify voor films en series? - vpro cinema - VPRO

vpro cinema schreef:
Netflix krijgt binnenkort concurrentie van Disney, Warner en nog veel meer partijen. Digitaal films en series kijken dreigt daardoor steeds duurder en ingewikkelder te worden. Kan het niet wat gebruiksvriendelijker?

kappeuter (crew)
geplaatst:
Netflix, Disney+, Apple TV+... Wie is het best gewapend voor de strijd? - Humo: The Wild Site

Humo schreef:
De vurige finale van ‘Game of Thrones’ was niks vergeleken met de strijd die gaat losbarsten tussen de streaminggiganten. Vandaag zit Netflix nog op de troon, maar de claim van Amazon Prime krijgt binnenkort het gezelschap van Disney+ en Apple TV+. Wie van de grote vier is het best gewapend voor de toekomst? En wie moet zich zorgen maken?

kappeuter (crew)
geplaatst:
Horrify is nu ook opgenomen in ons VOD-overzicht!

Nieuw op Horrify

geplaatst:
Het is niet een van mijn Favoriete VOD-diensten, maar ik vond het op zich wel leuk op even te vermelden, dus dat doe ik dan maar hier.

Ik was al even op zoek naar de film Ingili (2013) uit de Malediven, en die blijkt sinds begin dit jaar op een mini VOD platformpje te staan, specifiek ingericht op Maldivaanse (?) content: Baiskoafu (ook voor iOS).

Ik zal vermoedelijk alleen die ene film kijken en hoogstens wat rondklikken, maar dit soort initiatieven juich ik van harte toe. Deze content zal nooit in zijn geheel elders beschikbaar komen (vermoedelijk niet eens een enkele titel), dus fijn dat ze het zo doen! Ook leuk dat ze zowel audio als video aanbieden en zo sterk gericht zijn op lokale producties. Ondertiteling lijkt alleen wel een dingetje

Voor wie geïnteresseerd is hoe zoiets in zijn werk gaat: Building a Streaming App: QBurst's Journey with Baiskoafu

Gast
geplaatst: vandaag om 02:27 uur

geplaatst: vandaag om 02:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.