menu

Film / Video on Demand / Favoriete VOD-diensten

zoeken in:
kappeuter (crew)
Ik ben benieuwd of er met de komst van Disney+ en AppleTv+ voor jullie iets veranderd is.
Ik heb dit jaar ook kennis gemaakt met Cinetree. Dat is me wel bevallen.
Zo heb ik Den Skyldige (2018) eindelijk kunnen zien.
Wel wat jammer dat ze te veel titels van jaren terug presenteren. Die heb ik dan meestal al gezien.

Kijk Cinetree een maand gratis

joachimt (crew)
Ik heb ondertussen diverse diensten een keer gehad, maar probeer er nooit meer dan twee tegelijk te hebben.

Netflix:
Jarenlang gehad. Zeer geschikt voor de kinderen. Mijn vrouw was ook lang zoet met series, maar raakte uitgekeken. Voor mij was al gauw slechts enkele interessante toevoegingen per maand. Te veel B-films.

Film1:
Jaar lang gehad tot aan de overname. Was een tijd lang een goede bron voor zeer recente titels. Laatste maanden voor de overname werd er bijna niks toegevoegd, dus was het weggegooid geld (maar ik had al voor een jaar betaald). Ik verwacht niet op korte termijn een nieuw abo te nemen.

Videoland:
Een keer een trial genomen. Binnen twee weken alles gezien wat ook maar enigszins interessant was. Veel te beperkt aanbod. Niet interessant.

Cinemember:
Prima aanbod. Heb ik een paar maanden gehad. In die tijd zo'n 100 films gekeken. Dat is toch een flink percentage van hun aanbod. Uiteindelijk was ik er wel een keer doorheen en dan is het toch net als bij de andere diensten wachten op genoeg nieuwe toevoegingen. Wellicht dat ik over een tijdje weer een abo neem, als hun aanbod voldoende ververst is.

Disney+:
Dit hebben we nu na het opzeggen van Netflix ruim een maand geleden. Kinderen zijn er blij mee. Ikzelf pik er ook wel wat uit, maar het zal geen grote bron voor mij zijn de komende tijd.

Amazon Prime:
Al eens een trial gehad. Toen stuk of 20 films gezien binnen de trial en toe was het aanbod alweer op voor mij. Nu sinds kort weer een trial op naam van mijn vrouw. Zij is er blijer mee dan ik. Ik heb er een stuk of 15 uitgezocht, maar ben er alweer bijna doorheen. Het wordt tijd dat hun aanbod vergelijkbaar wordt met het aanbod in de VS. Dan zouden ze wellicht echt kunnen concurreren met Netflix.

Mooie toelichting joachimt, ik heb zelf alleen ervaring met "Netflix" (via een account die ik van iemand mag gebruiken, maar daar maak ik eigenlijk hoogst zelden gebruik van) en "Film 1" en de laatste heb ik sinds september (vlak na de overname) niet meer vanwege hun beperkte aanbod, wat ook nog bestaat uit veel oude films.

Van "Cinemember" had ik nog niet gehoord, maar kan wel eens interessant zijn.

kappeuter (crew)
Bij mij is de lijst sinds mijn eerste bericht hier in april 2018 wel wat gewijzigd:

1. Netflix
Ik hoop dat er nog veel meer films volgen zoals Marriage Story.
Het reguliere filmaanbod is wel heel wisselend, maar dat is bijna altijd al zo geweest.
Ik kijk uit naar nieuwe seizoenen van Fargo, Ozark en Stranger Things.
Het documentaire-aanbod valt me overigens tegen. In true crime is Netflix wel goed maar verder is het op documentaire gebied niet veel.
2. MUBI - weet me het meest te verrassen, must have voor de filmliefhebber
3. Cinemember - leuk om af en toe een periode te gebruiken, vrij veel filmhuisfilms
4. Cinetree - sympathieke 'kleine' dienst
5. iTunes
Er komen helaas nog nauwelijks nieuwe €0,99 titels bij, dat aanbod wisselt veel te weinig.
Soms leuke filmhuisfilms voor maar €2,99 tot €3,99. Het nieuwe films aanbod is te duur, dat doe ik maar af en toe.
6. Amazon Prime
Nog niet echt serieus aanbod in Nederland, misschien verandert dat nog met de komst van Amazon naar Nederland deze maand.

Film1 is het vermelden eigenlijk niet meer waard en is dus uit deze lijst gevallen. Die dienst staat op omvallen, dat zal niet lang meer duren.
AppleTv+ en Disney+ zijn vooralsnog niet zo aantrekkelijk voor mij. Van Disney heb ik toch het meeste al wel gezien. AppleTv+ loopt jaren achter op de concurrentie en heeft nog een enorme inhaalslag te maken.

joachimt (crew)
joachimt schreef:
Ik heb ondertussen diverse diensten een keer gehad, maar probeer er nooit meer dan twee tegelijk te hebben.

Laat ik mezelf eens quoten, want dit is ondertussen mislukt door toedoen van kappeuter, hoewel ik hem daar dankbaar voor ben. Momenteel heb ik Disney+, Amazon Prime en MUBI. Ik kijk vooral veel de laatste, maar Prime heeft toch ook regelmatig wel wat titels ertussen die ik wil zien en in iets mindere mate geldt dat voor Disney+. Toch, om eerlijk te zijn, zonder mijn vrouw had ik Prime waarschijnlijk al weer opgezegd en zonder mijn kinderen hadden we Disney wellicht al niet meer.

geplaatst:
Mijn filmverslaving - zo kan je het toch stilaan noemen als je er tussen de 450-550 kijkt op een jaar - wordt gevoed vanuit verschillende bronnen.

VOD-gewijs kom ik procentueel gezien terecht op:

- Netflix: 11%
Netflix heb ik ongeveer een jaartje. Nog geen moment spijt gehad en wel een leuke toevoeging om "mee te kunnen praten". Series kijk ik (voorlopig) zelden wegens "tijdsgebrek" en de blijvende kijklust naar films. Het vervelende blijft de onoverzichtelijkheid en het plots wegvallen of opduiken van sommige titels.

- Telenet: 4%
Geen echte VOD in de pure definitie van het woord. Sporadisch krijg ik als jarenlange trouwe klant soms een gratis maandje Play aangeboden. Met de coronacrisis en het uitgeholde Play Sports heb ik momenteel ter compensatie "gratis" Play More ter mijne beschikking. Mja, eens je door het programma-aanbod heen bent, snel op uitgekeken. Ook ontzettend duur: 24,95 € p/m geloof ik. Onverantwoord.

- Cinemember: 1%
Heb ik sinds een maand of 2-3. Nog geen spijt van gehad. Heb een jaarabo genomen (had dan een fikse korting). Kijk er momenteel iets te weinig naar om goed te zijn (5 p/m). Maar het arthouse aanbod is zeer de moeite.

- De voorbije periode hier en daar ook eens een probeersel of gratis proefmoment mogen ervaren met CineTree (beperkt aanbod en maar wekelijkse toevoeging. Het gros blijft verborgen of moet je extra voor betalen) en Lumière via De Standaard. MUBI en Uncut België staan eventueel ook nog on hold ...

De overige geschatte 85% komt blijkbaar van elders, met die nuance dat mijn oudste VOD slechts een jaar oud is. Het voorbije jaar zal VOD 50% van mijn totaal kijkgedrag uitmaken.

Mijn andere bronnen zijn op 3 jaar: TV 36,50%, de (gratis) bibliotheek 30%, mijn eigen collectie 10%, Youtube 1,50%.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Tussenstand 2020 - aantal films gezien via VOD diensten:

1. Netflix (41 films)
2. MUBI (26 films)
3. iTunes (11 films)
4. Cinemember (10 films)
5. Pathé Thuis (6 films)
6. Film1 (4 films)
7. AppleTV+ (1 gratis film)

Cinemember en Pathé Thuis ben ik meer gaan gebruiken.
Film1 significant minder.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:36 uur

geplaatst: vandaag om 11:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.