• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.899 films
  • 12.201 series
  • 33.969 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.955 gebruikers
  • 9.369.979 stemmen

Video on demand - VOD

zoeken in:

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Ik wil zoiets ook voor Nederland. Al moet ik zeggen dat ik die 36 maanden regel complete waanzin vind, en iets van het VHS tijdperk. Lijkt wel iets om te gaan regelen, niet?

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Disney Buying Fox? It Could Happen - slashfilm.com Zou dat wat te maken kunnen hebben met de VOD plannen?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

John Milton

Zou best eens kunnen ja. Dat wordt hier ook gesuggereerd:

Beurs.NL - 'Disney aast op grote delen 21st Century Fox'

Disney is wél groot genoeg om te concurreren met bedrijven als Netflix die de mediasector op zijn kop hebben gezet. De film- en televisieproductietak van 21st Century Fox kan een belangrijke rol spelen in de plannen van Disney om zelf een streamingkanaal op te zetten om direct te concurreren met Netflix.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Ziggo biedt klanten nieuwe topseries | Totaal TV - totaaltv.nl

Ziggo heeft meerdere nieuwe topseries aan het Movies & Series-aanbod toegevoegd. Dit zijn onder meer Chaussée d’Amour, Crashing en Curb Your Enthusiasm. Van deze series zijn alle afleveringen gelijktijdig beschikbaar.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

'Netflix blijft flink groeien, Facebook en WhatsApp op maximum' | NOS

4 miljoen Nederlanders hebben de Netflix-app op hun telefoon staan. Dat schrijft onderzoeksbureau Telecompaper, het ondervroeg hiervoor 1750 mensen.

Het Amerikaanse videoplatform laat met die aantallen Nederlandse concurrenten ver achter zich: Videoland heeft 390.000 abonnees, NPO Plus zit de RTL-concurrent dan weer wel op de hielen met 360.000 abonnees. Amazon, dat eind vorig jaar Prime Video in Nederland lanceerde, is volgens De Bruyckere nog niet het vermelden waard. "Het heeft minder dan 200.000 abonnees."

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Vod-dienst New Faith Network van start gegaan | Nieuws | Entertainment Business

De video-on-demand-markt is een nieuwe dienst rijker: New Faith Network. Dit vod-platform wil ‘gelovigen aanspreken die niet meer naar de kerk gaan, maar wel met vragen rondlopen aan God of over God’.

Het platform heeft een breed aanbod van eigen producties met en door Nederlandse sprekers, verrijkt met films, series en muziek. New Faith Network zegt gelovigen verdieping te bieden en laat mensen kennismaken met een positieve manier van het beleven van het geloof.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Ik ben benieuwd. Ben niet noodzakelijkerwijs een voorstander van dit soort bubble versterkende zaken die kennismaking met andere ideeen verkleinen, maar ik ben wel geïnteresseerd in of er hier een markt voor is....

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12834 stemmen

Je hebt ze beiden nodig. Vind het zelf nogal vervelend in de Aziatische bubble te zitten terwijl er geen enkele VOD dienst is die op dat gebied ook maar de start heeft van een degelijk aanbod

Cikx

• 2120 berichten
  • 1083 stemmen

Wat moet ik me voorstellen bij dat filmaanbod? The Passion of the Christ, Silence en Jesus Christ Superstar? Ze hebben in ieder geval al bijna 900 likes op Facebook. Dat kan haast niet meer fout gaan zou je zeggen.

Mr Thee

• 1588 berichten
  • 1197 stemmen

Dank voor de tip. Enigszins uitzichtloos verhaal, zo lijkt het, voor NLziet. Het interview/ de CEO van NLziet geeft een blik op het heden en verleden: hoe wordt de "content" beheerd?

2 onderwerpen:

Internationaal:

Disney koopt 20th CF en breidt zo de cirkel van invloed uit.

Nationaal:

NLziet hoopt op een uniforme Nederlandse aanpak en komend jaar een verdubbeling van het aantal gebruikers (100k moet 200k worden). Het lijkt een ijdele hoop...maar wie weet....

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Voor fans van contemplatieve/slow cinema:

het VOD platform tao-films.com is inmiddels een jaar live, iemand dat al eens een maandje geprobeerd? De wereldpremière van Sleep has her House, die binnenkort bij Filmclub De Spiegel draait en in Eye, was daar ook. Best een prima deal, dat je al die films voor een tientje een maand lang kunt kijken. Benieuwd of dat aanbod ook veel ververst.

Doet een beetje aan Mubi denken voor langzamere cinema, maar dan in de opstartende fase. Ach, voor zo'n niche mogen we blij zijn dat het er is, dunkt me.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Op naar de 500 series: is het einde van de tv-hausse in zicht? - NRC

2018 wordt opnieuw het jaar van de tv-serie. Van Netflix én van andere aanbieders. De concurrentie neemt toe, maar het aantal video-on-demand-abonnees groeit minder snel.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

International Film Festival Rotterdam lanceert eigen streamingdienst - numrush.nl

Naar eigen zeggen bestaat het aanbod uit “niet alledaagse films”. Het zijn dan ook veel onbekendere titels die je na het festival nauwelijks meer kunt zien. Maar via de nieuwe streamingdienst dus wel. In de Benelux betaal je daar 5 euro per keer voor. Ook is er een jaarabonnement waarmee je onbeperkte toegang krijgt. Dat abonnement kost zolang het filmfestival nog bezig is (tot 4 februari) 60 euro. Daarna stijgt de prijs naar 90 euro. Je kunt de streamingdienst twee weken gratis uitproberen.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Ziggo breidt aanbod films en series uit | Totaal TV - totaaltv.nl

Ziggo-klanten met de abonnementsvormen Ziggo Movies & Series L en Ziggo Movies & Series XL kunnen online naar enkele nieuwe films en complete seizoenen van series kijken.

Hoewel het zwaartepunt van nieuwe titels bij Ziggo dit keer op series ligt, heeft het kabelbedrijf ook enkele nieuwe titels aan het online aanbod toegevoegd. Het gaat hier onder andere om Kingsman: The Golden Circle.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Videoland populairder, Netflix blijft veruit grootste aanbieder on-demand video - Telecompaper

Het aantal Netflix-abonnees blijft doorgroeien. De dienst bereikt inmiddels ruim een derde van alle huishoudens (meer dan 2,4 miljoen huishoudens). Ook Videoland werd populairder. De Nederlandse streaming-videodienst zag haar abonneebestand met 50 procent toenemen naar zo’n 400.000 huishoudens.

Videoland is daarnaast steeds beter in staat om klanten die uit de gratis proefperiode komen als betalende klant vast te houden. Het percentage betalende klanten van Videoland nam wederom toe. De populariteit van series stijgt binnen de dienst, waar voorheen ook films veel bekeken werden.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Vanaf vandaag kun je ook het aanbod van Ziggo en MUBI raadplegen op MovieMeter

In het Ziggo overzicht ontbreken nog het een en ander, dat wordt de komende dagen aangevuld

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Jordy schreef:

In het Ziggo overzicht ontbreken nog het een en ander, dat wordt de komende dagen aangevuld

Dat is fijn Jordy, dank!

luukve

• 247 berichten
  • 658 stemmen

Eindelijk Ziggo, thanks Jordy

Door al die pagina's bladeren op hun trage website was me toch vervelend.

Ook fijn dat op alle filmpagina's nu precies staat op welke on-demand services een film te vinden is. Gaat me toch heel wat tijd schelen.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

VOD dienst die hier nog steeds niet beschikbaar is helaas...

https://www.filmstruck.com

Alastor

• 2634 berichten
  • 3018 stemmen

Jordy schreef:

Het toevoegen van meer on-demand catalogi is een goede zet om MovieMeter relevant te houden, zowel vanuit de vraag- als de aanbodkant. Bedankt, Jordy.

Cinetree - Films met een goed verhaal

IFFR|UNLEASHED - Not your everyday films

Kans dat de catalogi van deze Nederlandse VOD-diensten hier ook verschijnen?

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Ja misschien wel

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Ik heb nu kennis gemaakt met films huren via iTunes; ik heb inmiddels twee films gekeken. Dit bevalt me wel. Kidnap (2017) was vorige week film van de week voor €0,99.

Gisteren heb ik Defending Your Life (1991) gezien voor €1,99

Dat vind ik leuke prijzen voor pay-per-view.

De 'normale' prijzen voor nieuwe titels vind ik dan wel weer extreem hoog.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Cinemien gaat via eigen website video-on-demand aanbieden | Nieuws | Entertainment Business

Via de website van Cinemien is het nu mogelijk om on demand films te bekijken. Cinemien is hiermee de eerste Nederlandse distributeur die deze dienst aanbiedt.

Via Online bij Cinemien kunnen diverse films van Cinemien on demand bekeken worden. Het assortiment bestaat uit prijswinnende films als 45 Years van Andrew Haigh, Walk With Me en de Nederlandse arthouse-productie Layla M.

De komende maanden worden meerdere filmtitels toegevoegd.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Zou het eindelijk doordringen? Nu de rest nog

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12834 stemmen

Verdere versnippering gaat echt niet helpen denk ik, zeker niet voor de kleintjes.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.