• 15.741 nieuwsartikelen
  • 177.896 films
  • 12.201 series
  • 33.969 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.954 gebruikers
  • 9.369.908 stemmen

Video on demand - VOD

zoeken in:

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Vimeo laat plannen voor eigen streamingdienst varen | Homecinema Magazine

Vimeo, een enigszins op YouTube gelijkende internetdienst waar filmpjes op kunnen worden gedeeld, laat zijn plannen voor een eigen streamingdienst varen.

Vimeo had plannen om een Netflix-achtige dienst te beginnen. Daartoe was een paar maanden geleden speciaal een team voor opgericht. Dat team wordt nu weer ontbonden.

skinny_tie

• 1227 berichten
  • 3648 stemmen

De filmfan heeft hier nog weinig aan

Film.nl, een zoekmachine voor legaal aanbod – en een belangrijk instrument in de strijd tegen illegaal downloaden – vertoont een half jaar na zijn lancering nog veel mankementen

Artikel in NRC gisteren.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

bedankt voor het delen!

sleutelzin voor mij: "Maar ga dat maar eens uitleggen aan de gebruiker. Die tikt gewoon die filmtitel en wil dat het werkt.”

Ik heb hem een paar keer gebruikt, maar liep inderdaad de meeste keren tegen een muur op, of incorrecte gegevens. Benieuwd of ze hier een succes van weten te maken. Geen veelbelovende start.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

De gup vergat (o.a.) Mubi en Cinetree. Maar goed, hij moest sowieso even op zijn blaadje kijken

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

'We zetten de grootste streamingdiensten voor je op een rij.'

Cinetree zal wel in de marge opereren, ben ik bang.

Pathé Thuis is wel groter, die staat ook niet in het overzicht.

skinny_tie

• 1227 berichten
  • 3648 stemmen

Pathé Thuis is dan ook geen all-you-can-eat dienst, dat maakt wel een verschil.

Overigens vraag ik me af waarom het belangrijkste verschilpunt niet wordt aangestipt: waar de andere streamingdiensten in eerste instantie leverancier zijn (maar ook gedeeltelijk distributeur en/of producent geworden zijn), is Disney in eerste instantie een producent en distributeur, die nu ook leverancier wordt.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Dit is Apples plan om de Netflix-concurrent van de grond te krijgen - iphoned.nl

Er mag geen twijfel meer over bestaan: Apple gaat zich mengen in de wereld van Hollywood. The Wall Street Journal schrijft vandaag dat het bedrijf een budget van een miljard dollar heeft vrijgemaakt om het komende jaar originele tv-content te produceren en binnen te halen.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Jammer dat er niets over het platform staat. Of gooien ze die shows gewoon in de iTunes store of zoals hier staat dat ze via apple music erbij zitten?

Ik ben best van de apple, maar ik zie hier niet gelijk een gedegen plan voor een Netflix concurrent in. Maar goed, het is pril en nog wat te vroeg om conclusies te gaan trekken.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

John Milton schreef:

Jammer dat er niets over het platform staat. Of gooien ze die shows gewoon in de iTunes store of zoals hier staat dat ze via apple music erbij zitten?

Ik ben best van de apple, maar ik zie hier niet gelijk een gedegen plan voor een Netflix concurrent in. Maar goed, het is pril en nog wat te vroeg om conclusies te gaan trekken.

Nou het is idd wellicht nog wat te vroeg om conclusies te trekken, maar als ze daadwerkelijk 1 miljard gaan uitgeven aan eigen content zullen ze er wel een multi-platform app maken lijkt mij (AppleTv, Airplay, website, iTunes).

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12834 stemmen

Op die website zou ik niet teveel rekenen, ze zullen het wel binnen het eigen ecosysteem houden. Het is geen geheim dat die content vooral dient om mensen naar het ecosysteem te lokken eerder dan echt bezig te willen zijn met content providen.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Ja goed punt. Mij maakt het niet zoveel uit. Ik weet überhaupt niet of ik ooit hun VOD dienst zal afnemen, als die er al komt.

Zo stelt Amazon hier in NL nog niet zoveel voor. Ik hoop dat er ooit eens combi-deals zullen komen waarbij je voordeel kunt hebben als je meerdere VOD-diensten afneemt, maar ik ben bang dat men elkaar nog liever kapot concurreert.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Toename gebruik Video on Demand vooral door Netflix - Telecompaper

De afgelopen twee jaar verdubbelde ook het aantal Netflix-abonnementen: van 1,1 miljoen naar ruim 2,3 miljoen huishoudens. Daarmee wordt momenteel bijna een derde van alle Nederlandse huishoudens bereikt.

Na Netflix zijn Videoland en RTL XL (abonnementsvariant) de meest populaire on demand diensten met allebei ruim 300.000 abonnees. Het succes van Amazon Prime Video, wel gerealiseerd in de Verenigde Staten, Duitsland en Engeland, blijft vooralsnog uit in Nederland.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12834 stemmen

Prime heeft dan ook enkel een silent launch gehad. Vooralsnog wordt er weinig tot niks gedaan met het aanbod (behalve dan eigen series), lijkt me meer een inloopperiode om alle kreuken uit het system te krijgen (en er waren er nogal wat in het begin), om daarna meteen goed te launchen. Althans, dat hoop ik dan maar.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Ben jij (nog steeds) prime abonnee, OH?

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12834 stemmen

Ja, staan nog steeds wat films op die ik wil zien. En het kost ook niet bepaald veel momenteel

doncorleone

• 278 berichten
  • 109 stemmen

Na lange tijd kijk ik weer eens in dit topic in de hoop dat er licht gloort aan de horizon.

Ik ben dus zo'n lijstjes kijker, en bij voorkeur thuis. Dat houdt in dat ik gedurende het jaar titels noteer (vooral de herfst als de Globes/ Oscar nominatie voorspellingen beginnen op Indiewire). Samen met de nieuwe werkjes van favoriete regisseurs kom ik zo vaak tot zo'n 100 per jaar die ik graag zou willen zien.

Hoeft niet meteen, mag een ook half jaar later.

Ik ben geen Netflix kijker dus (ofwel, iemand die a la Mac Donalds door grote tegels verleid wordt wat te gaan kijken). Ik weet zelf wat ik wil zien!

Vroegah kwam je er met 80% wel uit via een grote videotheek, die het filmhuis spul bestelde bij omliggende vestigingen. Nu moet je dus van online clubs lid worden, met elk hun eigen interface, tarieven etc. Om gek van te worden!

Dat Film.nl leek een goed idee. Zomaar wat titels van mijn lijstje intypend kom ik toch vaak bij iTunes uit voor €3,99 Maar verpest Netflix het, en soms kun je de film alleen maar kopen..

Begrijp ik het nu goed dat Apple van plan is om een filmaanbod te creëren vergelijkbaar met de dekking van het muziek aanbod? Waarom bieden ze geen abonnement mogelijkheden?

€3,99 per film is natuurlijk best duur afgezet tegen het belachelijk goedkope (maar imo verschrikkelijke Netflix).

Wat zou het toch fijn zijn als er 1 partij zou zijn die je alles (internationaal) laat zoeken, betalen en spelen (en zeg de knikkers verdeeld over de juiste winkeltjes). Maar ja.. dat zou je makkelijk zijn (maar tegelijk het illegaal downloaden grotendeels doen stoppen).

Alastor

• 2634 berichten
  • 3018 stemmen

Explore Genres - fandor.com

Fraaie catalogus, maar niet beschikbaar in Europa helaas.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

doncorleone schreef:

Begrijp ik het nu goed dat Apple van plan is om een filmaanbod te creëren vergelijkbaar met de dekking van het muziek aanbod? Waarom bieden ze geen abonnement mogelijkheden?

€3,99 per film is natuurlijk best duur afgezet tegen het belachelijk goedkope (maar imo verschrikkelijke Netflix).

Het is allemaal nog speculatief natuurlijk, want volgens mij is er nog niets officieel door Apple naar buiten gebracht, hoe de dienst er uit zal gaan zien.

Voor bioscoopfilms zal je dan wel diep in de buidel moeten tasten:

Mocht de nieuwe online streamingdienst er uiteindelijk komen, dan moet rekening gehouden worden met een stevige huurprijs per bioscooptitel. Die gaat volgens ingewijden tussen de dertig en vijftig dollar per film bedragen. De hoge prijs is te billijken omdat bij huiselijke vertoning door meerdere mensen tegelijk naar de film gekeken kan worden. Hierdoor komt het bekijken van de film thuis uiteindelijk goedkoper uit dan een bioscoopbezoek.

Bioscoopfilms mogelijk al na twee weken online in huiskamer | Totaal TV - totaaltv.nl

Maar goed, volgens mij is dit allemaal nog puur speculatief. Ik denk dat het bij zo'n prijs geen succes gaat worden...

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

'Apple heeft legendarische Hollywoodstudio op het oog' | Bright.nl

Apple heeft zijn oog laten vallen op de filmstudio waar onder meer The Matrix en E.T. zijn opgenomen.

Apple zou van plan zijn zelf series te gaan maken, en dat wil het bedrijf doen in The Culver Studios. Dat zeggen ingewijden tegen de Financial Times.

The Culver Studios werd in 1918 opgericht en kent een lange geschiedenis van bekende films.

Gone With the Wind werd in de studio opgenomen, maar ook The Matrix, Kill Bill, E.T. en Argo werden in The Culver Studios geschoten

Alexander1900

• 1708 berichten
  • 563 stemmen

kappeuter

Dus als ik het goed begrijp komen de films niet in de bios en op dvd uit? Of sla ik de plank hier mis?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Alexander1900 schreef:

kappeuter

Dus als ik het goed begrijp komen de films niet in de bios en op dvd uit? Of sla ik de plank hier mis?

Nee, dat zal denk ik niet zo zijn. Bioscoopinkomsten hebben ze ook hard nodig. Het gaat specifiek om 4-5 films die ze exclusief maken voor de app, begrijp ik uit dit artikel.

Dvd-verkoop is tanende maar ook daar zullen ze nog mee willen verdienen. Maar wellicht de genoemde titels niet, om de VOD dienst te promoten.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

De grootste uitdaging zit hem echter in de tijd die er nu is tussen de bioscooprelease en de beschikbaarheid op Pathé Thuis. Dat consumenten drie à vier maanden op een film moeten wachten, is niet meer uit te leggen.

skinny_tie schreef:

Ik neem aan dat dit als grap bedoeld is? Aangezien Pathé NietThuis toch de belangrijkste pleitbezorger van het aanhouden van dit window is.

Verder vind ik Pathé Thuis helemaal ok, gebruik het zelf bijna nooit, maar vroeger huurde ik ook nooit een dagfilm bij de videotheek. Vind een prijs van 6 euro niet problematisch voor een net uitgekomen VOD-titel. Vind het vooral stom dat ze zowel HD als SD, en dan ook nog eens voor verschillende prijzen, aanbieden.

Eens.

SD mag nu toch echt wel uitgefaseerd worden. ITunes heeft nu al 4K films ertussen, en reeds gekochte HD titels worden gratis geupgrade naar 4K.

Apple will sell 4K movies via iTunes, and upgrade your HD purchases | TechCrunch

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12834 stemmen

Je kan ze alleen niet downloaden, enkel streamen

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Ik had het langs zien komen idd, op tweakers. Weet nog niet wat ik daarvan vind...

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Crap.

Krijg ik eindelijk film 1 vanuit het werk, stopt het sundance kanaal van Film1. Dat was juist het enige dat me ervan trok. Zonde...

Film1 stopt met themakanaal Sundance | Totaal TV - totaaltv.nl

De premiumfilmaanbieder wil zich meer focussen op haar on demand-aanbod; volgens de zender was de animo voor het Sundance-kanaal relatief laag en wordt de content-samenwerking met Sundance beëindigd.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

John Milton

Ja inderdaad erg spijtig...

Zie ook discussie hier: Overig >> Televisie >> Film1

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Online videotheken springen in gat dat Netflix laat - De Standaard

(betaalartikel, maar wellicht krijg je 1 artikel gratis)

Enkele vrij nieuwe spelers springen in dat gat, en ze hebben de wind in de rug. De origineelste is wellicht Mubi. Op de website staan maar dertig titels: elke dag komt er een nieuwe film online, die vervolgens na dertig dagen weer van de site verdwijnt. Op dit moment vind je er een kortfilm van experimenteel filmmaker Chris Marker, maar ook de klassieker Au Hasard Balthazar van Robert Bresson en Night of the Living Dead van de recent overleden George A. Romero.

De gids is ervaren

‘Onze gebruikers zijn cinefielen met zin voor avontuur’, zegt Bobby Allen van Mubi. ‘Wij zullen nooit kunnen concurreren met de grote jongens. Het is eerder een aanvulling voor dat publiek. Veel mensen willen net avontuur.’

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.