- Home
- Filmforum
- Film - Video on Demand
- Video on demand - VOD
Video on demand - VOD
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Kun je nagaan hoeveel ze zouden kunnen omzetten wanneer ze écht hun best deden om er wat van te maken.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Kun je nagaan hoeveel ze zouden kunnen omzetten wanneer ze écht hun best deden om er wat van te maken.
Ja inderdaad. Ik zou best nog een VOD abonnement erbij willen hebben voor zo'n 10 euro per maand, als aanvulling op Netflix.
Ik heb al Film1 in mijn pakket als bundelbonus, maar ik zou er niet 10 euro voor over hebben. Er is momenteel niet een complementaire dienst voor de filmliefhebber. Of je moet vooral de wat meer obscure en filmhuistitels willen zien (MUBI).
Al langer aangekondigd, wellicht alleen op reis van toepassing:
EU gaat Europese barrières streamingdiensten verwijderen | NU.nl
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8538 stemmen
Alleen op reis (voor het moment) inderdaad.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Netflix krijgt concurrentie van 'Looneyflix' | BNR Nieuwsradio
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Organiatie achter Leuvense filmfestivals start eigen streamingdienst | Video-on-demand | De Morgen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Berichten verplaatst naar Film > Algemeen > Amazon Prime
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
'Filmstudio's willen bioscoopfilms eerder in diensten als iTunes'
Handig, zo'n VOD-dienst voor miljonairs. 
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Vandaag ook op Tweakers, dat bericht. Heerlijk zo'n stroom kortzichtige reacties eronder...
Maar kappeuter, wat die miljonairs betreft:
Het voorbeeld wat in de slashfilmcast werd aangehaald door een pro-meneer was dit ongeveer:
Man, vrouw, 2 kinderen 4x12 dollar, paar dollar bezine, parkeergeld, 30 dollar eten en drinken. Die meneer zat meestal tussen de 85 en 100 dollar voor een bioscoopbezoekje, en zou er geen enkele moeite mee hebben om de film vlak na release te kunnen huren voor 30 dollar, als het een film is waar ze niet lang op willen wachten.
Dan valt het nog wel mee, toch?
Mijn wederhelft en ik zouden dat ook niet doen voor één film. Wat we wel probleemloos doen, is het betalen voor een Pathé Unlimited èn een Cineville pas (zelfde idee maar dan voor de filmhuizen, eigenlijk nog fijner), dat kost met zijn tweeën ook al 76 in de maand zonder wat je aan hapjes en drankjes uitgeeft, maar we gaan dan wel vaak. 12 euro uitgeven voor een nieuwe blockbuster gaat me vaak te ver, maar 19 euro om er 5 te kunnen zien vind ik dan weer prima. Kanttekening: we moeten wel steeds van Woerden naar Utrecht, en voor sommige van de arthouse filmpjes zouden we het niet erg vinden om in plaats van een uurtje heen en terug te reizen, Filmthuis | De online zaal van het filmtheater aan te kunnen slingeren met onze onbeperkt pas. Nu kan dat nog niet. Aanbod is ook zeer beperkt. Mag zelfs een paar euro duurder worden in dat geval, al kost het de studio's op termijn zelfs minder. Netflix en Mubi volstaan nog niet voor de VOD Veelvraat 
Wat ik mis in de verslaggeving én reacties, en ook zelf niet goed kan overzien, is wat voor gevolgen dit voor de bioscoopbranche zou kunnen hebben. Met oog op inkomsten.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12834 stemmen
Man, vrouw, 2 kinderen 4x12 dollar, paar dollar bezine, parkeergeld, 30 dollar eten en drinken. Die meneer zat meestal tussen de 85 en 100 dollar voor een bioscoopbezoekje, en zou er geen enkele moeite mee hebben om de film vlak na release te kunnen huren voor 30 dollar, als het een film is waar ze niet lang op willen wachten.
Dan valt het nog wel mee, toch?
Puur op kost wel, maar een film thuiskijken wordt qua kost gewoon vergeleken met het huidige thuiskijkaanbod. Het moet al een verdomd goeie film zijn willen mensen die klik naar bioservaring maken denk ik.
Los daarvan blijft het voor een hoop mensen ook gewoon een avondje uit, da's logisch dat dat een beetje geld kost. Rondhangen op de bank is vooral lui en relatief gratis. Denk niet dat ze hier veel mensen mee gaan kunnen overtuigen.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Nee ik denk het ook niet, maar zoals gewoonlijk kijk ik geïnteresseerd mee met de ontwikkelingen 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Vooralsnog zijn de gevolgen van de populairiteit VOD-diensten voor bioscoopbezoek nog niet te zien:
Bioscoopbezoek blijft stijgen ondanks populariteit van thuis kijken | Adformatie
Ze zullen die VOD prijzen voor VOD-premières wel bewust zo hoog willen houden zodat het elkaar niet te veel bijt, maar het is idd een andere ervaring. Combinaties van bioscoopabonnement met VOD-abonnement zijn wel interessant ja.
Of dat je bij bioscoopkaartje een kortingsbon krijgt voor film op pay-per-view VOD-dienst.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Ik had die ook gezien inderdaad van het stijgen. Fijn nieuws. Ik verwacht (ook?) in Nederland geen dramatische impact, wat dat bijten betreft.
En korting doe ik het niet voor met alle VOD en bios abonnementen die ik al heb 
Of het moet echt een behoorlijk flinke zijn.
N.B. Ik heb Filmstruck weer opgezegd, ik kreeg het niet via de chromecast aan de praat door de Google DNS die niet te omzeilen is. En om nu alles via de pc te kijken, das ook niets. ergo, daar gaat weer tien euro p/m die naar de makers had kunnen gaan naar de pindakaasfabriek, bij gebrek aan werkbaar alternatief (voor JM althans).
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
niet mij prostitueren zonder mijn toestemming he? John on Demand. 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Waarom ik Netflix weer verruild heb voor HBO - vn.nl (opinie-artikel)
Hier maar even gepost, omdat het over 2 diensten gaat.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Ietwat sensationele kop voor de inhoud, maar Nolan's houding verbaast me niet echt.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12834 stemmen
Nolan staat er sowieso om bekend nogal ouderwets te zijn als het op zulke zaken aankomt.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Daarom. Ondanks dat ik een VOD fan ben, verwelkom ik zijn overigens vaak 'dissidentie' wel.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
horizons
-
- 5687 berichten
- 2402 stemmen
Daar heeft Will wel gelijk. En de hele echte hebben thuis 4k televisie en sterke geluidsinstallatie met een beleving die beter is dan het 'ergernissen in de bioscoop' topic. 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
GfK: 49% van de Nederlanders kijkt naar betaalde online videocontent | GfK Netherlands
Ik heb zelf Netflix en Film1 on Demand.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
- Netflix
- KPN pluspakket (nu HBO gestopt is, dat had ik eerst ook)
- Mubi
- Hier en daar Google Play films of iTunes.
-FilmStruck heb ik stopgezet vanwege het gebrek aan ondersteuning en slechte functioneren met regio-omzeiling (de DNS in de chromecast houdt geen rekening met je VPN verbinding, en ik wil niet met een laptop of pc in de weeer hoeven in de woonkamer)
- Film 1 valt vooralsnog af omdat Sundance kanaal niet in HD is
- Cinetree valt af door gebrek aan ondersteuning meerkanaals geluid.
- Amazon Prime wordt pas echt interessant als ze er meer mee gaan doen, en ook de webwinkel wat actiever wordt in Nederland.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
- Film 1 valt vooralsnog af omdat Sundance kanaal niet in HD is
Ik kijk altijd alles On Demand (via Ziggo box). Ik weet niet beter dan dat alle films HD zijn.
Of is dat alleen bij KPN misschien?
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Ik kijk altijd alles On Demand (via Ziggo box). Ik weet niet beter dan dat alle films HD zijn.
Of is dat alleen bij KPN misschien?
edit: drie maanden na dat bericht kwam het bij KPN ook in HD beschikbaar. Ga ik toch eens overwegen...
Lol, en ik werk er ook nog eens. Vast het memo gemist... 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen