• 15.735 nieuwsartikelen
  • 177.886 films
  • 12.199 series
  • 33.965 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.951 gebruikers
  • 9.369.783 stemmen

Video on demand - VOD

zoeken in:

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Pff, KPN biedt gewoon geen alternatief voor HBO als gratis pakket. In plaats van uit vier kun je straks uit drie pakketten kiezen, met een verhaaltje erbij dat het Pluspakket ook films en serieus biedt... Ja, grabbelbaktitels.

Wat een aanfluiting.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

KPN breidt Pluspakket uit voor wegvallen HBO - Telecompaper

Dat is inderdaad wat teleurstellend, al komt er wel degelijk on demand content bij. HBO NL vond ik matig, maar dit zal qua aanbod nog kariger zijn denk ik. Ach, ik ben er niet van afhankelijk.

Ik zou wel graag willen weten of andere partijen als Netflix, Videoland of Film1 simpelweg niet wilden (of teveel vroegen).

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Meer on demand dan ze nu bieden bedoel je?

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Dat maak ik eruit op ja.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Ok, ben benieuwd. Van hun novemberaanbod word ik niet bepaald warm.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Videodienst Wuaki.tv volgend jaar in Nederland van start | Nieuws | Entertainment Business

Afgelopen maanden vond er een besloten bèta-test plaats in Nederland. Deelnemende consumenten konden een bescheiden aantal film huren en kopen van Warner, Universal en Disney. De vod-prijs voor nieuwe films als The Legend Of Tarzan bedraagt 3,99. Films zijn online aan te schaffen vanaf 11,99 euro. Het is niet bekend of Wuaki.tv deze prijzen blijft hanteren als de dienst voor iedereen beschikbaar komt.

"woordvoerder Jordi Torrent"

LOL

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Ik vind het wel lef hoor, om dat segment nu te betreden.

en ja dat was grappig idd!

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Hollywood films twee weken na release op iTunes? | Film Nieuws - XGN.nl

Apple is naar verluidt met verschillende bedrijven in gesprek om Hollywood films twee weken na release in de iTunes Store beschikbaar te krijgen. Volgens Bloomberg zijn enkele grote bedrijven, waaronder 21st Century Fox en Warner Bros, geneigd om hun films on-demand aan te bieden voor hoge prijzen kort nadat ze uit zijn gekomen. Enkele studios willen zelfs dat films al na twee weken thuis te bekijken zijn. Voor filmliefhebbers die niet graag naar de bioscoop willen gaan, kan dit een mooie optie zijn.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Mondiale SVoD-markt naar 428 miljoen huishoudens in 2021 - Telecompaper

Het wereldwijde aantal huishoudens dat gebruik maakt van SVoD-diensten zal tot 2021 groeien naar 428 miljoen in 200 landen. In 2015 stond de teller op 177 miljoen.

De wereldwijde omzet uit SVoD—diensten zal in 2021 doorgegroeid zijn naar 32,18 miljard dollar, 20 miljard meer dan de 12,20 miljard omzet in 2015.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

bedankt voor dit soort berichten kappeuter. Ik ben zelf behoorlijk op de hoogte, maar er fietsen altijd berichtjes tussendoor, en die pak je regelmatig!

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

John Milton

Met alle plezier!

Ik hoop dat het zich ooit nog eens ontwikkelt tot een walhalla voor filmliefhebbers, maar er komt sowieso steeds meer keus.

Onderhond

• 87585 berichten
  • 12834 stemmen

kappeuter schreef:

Ik hoop dat het zich ooit nog eens ontwikkelt tot een walhalla voor filmliefhebbers, maar er komt sowieso steeds meer keus.

Njah, daar zal de filmwereld dan toch een reden voor moeten hebben en die is er nog steeds niet. Follow the money, op dat gebied is er eigenlijk helemaal niet zoveel veranderd.

De filmwereld heeft de échte filmfan niet nodig (misschien enkel om wat extra Super Final Special Editions te verkopen van een film die ze al 5 keer uitgegeven hebben), ze moeten hun geld bij het grote publiek halen en er wordt dan ook alles aan gedaan om het die mensen zo gemakkelijk mogelijk te maken. Iets wat meteen die dwaze Netflix interface verklaart.

Ondertussen is het vooral hopen op een aantal niche services, die je dan voor een gecombineerde stevige prijs kan aanschaffen om zo tot een volwaardig aanbod te komen.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Ja het is wishful thinking en er zijn inderdaad tegenstrijdige belangen.

Misschien dat je als filmliefhebber uiteindelijk een drietal VOD-abonnementen hebt die elkaar hopelijk zoveel mogelijk aanvullen.

Onderhond

• 87585 berichten
  • 12834 stemmen

Amazon Prime zou ook naar Nederland (hopelijk dan Benelux) komen, die hebben toch ook een ruim (en grotendeels ander) aanbod dan Netflix. En dan misschien nog aanvullen met iets niche ala een horror VOD of die nieuwe Arthouse VOD dienst. Of god forbid eentje die zich op Aziatische films richt

Als het 10eur/maand is zit je aan 30eur ... niet goedkoop, maar het vervelendste is eigenlijk nog over al die diensten bij gaan houden wat er nieuw is en wat je nog wil zien. Zit je met verschillende watch queues en een paar externe sites die je moeten vertellen welke nieuwe toevoegingen er zijn. In dat opzicht is die nieuwe Apple app wel interessant, maar die hebben Netflix dan weer niet kunnen strikken

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

In dat opzicht is die nieuwe Apple app wel interessant

Welke is dat? Die heb ik even gemist.

Onderhond

• 87585 berichten
  • 12834 stemmen

Apple TV geloof ik ... die bundelt een aantal VOD/TV diensten, zit zelfs een single sign on feature in (gisteren gereleased ofzo?). Maar geen Netflix dus, niet compleet onbegrijpelijk.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Ah ok, zal wel voor die laatste (dure) generatie Apple TV zijn.

Mr Thee

• 1588 berichten
  • 1197 stemmen

IFFR unleasht IFFR UNLEASHED. HIER ook een mooie tijdlijn.

skinny_tie

• 1227 berichten
  • 3648 stemmen

Dat Amazon Prime mag nog wel beter georganiseerd worden. Op de app staat een sectie Bollywood, staan 15 films onder. Tik ik Bollywood in als zoekterm krijg ik 19 Bollywoodfilms als zoekresultaat.

skinny_tie

• 1227 berichten
  • 3648 stemmen

In het bericht stond:
Eind oktober gaat het nieuwe platform van start.
maar de site zegt nu nog 41 dagen.

Onderhond

• 87585 berichten
  • 12834 stemmen

Die site ook lijkt meer op iemand's hobby projectje dat halverwege afgeblazen is.

skinny_tie

• 1227 berichten
  • 3648 stemmen

Ik dacht, eens zien of Saving Christmas ergens legaal te halen is, maar helaas pindakazen.

Onderhond

• 87585 berichten
  • 12834 stemmen

Ook sterk m'n twijfels bij in hoeverre diensten als Netflix en Prime aan een inititief als dit wensen deelnemen. Als je dat soort spelers niet kan strikken kan je je website maar al beter opdoeken.

skinny_tie

• 1227 berichten
  • 3648 stemmen

Het initiatief kom uit "de sector". Onbekend of Netflix en Prime zich hebben aangesloten bij "de sector", maar zolang distributeurs op de site aangeven aan wie zij hun 'content' in licentie hebben gegeven zie je Netflix en Prime er wel tussen staan.

Whatswithandy

• 62 berichten
  • 86 stemmen

In Film > Algemeen > Goede online videodiensten?:

Ik heb al ongeveer een jaar Netflix, maar ik vind het aanbod aan films erg matig. Het zijn, naar mijn mening, voor het merendeel slechtere films. Weet iemand een goed alternatief voor Netflix met een beter aanbod?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Whatswithandy

Pathé Thuis

iTunes

Je betaalt hier per film, en het is wel prijzig. Ik meen €5,99

Ook met abonnement en iets meer nieuwe films: Film1

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Tijdelijke aanbieding voor Ziggo klanten: nu 1 maand Videoland gratis (maandelijks opzegbaar)

Videoland is nu beschikbaar als app op de Horizon Mediabox.

Bij Netflix is die aanbieding er altijd, maar ik meld het toch maar even.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Wereldwijde omzet in Home Entertainment meer dan 230 miljard Euro - DVD.NL

Ik zet het hier maar even hier neer, omdat grootste groei wordt gegenereerd door VOD.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.