- Home
- Filmforum
- Film - Video on Demand
- Video on demand - VOD
Video on demand - VOD
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Het illegaal downloaden van films en series is weer terug van weggeweest | FilmTotaal filmnieuws
Geen verrassing. We moeten gewoon toe naar een Spotify voor films en series. Gaat nooit gebeuren, maar dat er streamingsdiensten gaan omvallen is wel duidelijk.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Waarom je veel meer gaat betalen voor Netflix, Prime, Facebook en Instagram - NRC
Netflix en andere streamingdiensten worden duurder omdat ze acteurs en filmmakers niet langer kunnen blijven onderbetalen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Netflix's New Movie Strategy: Make Fewer, Better Films - variety.com
Now, Netflix is shifting strategy again and opting to take fewer bets. Instead of making roughly 50 films annually, the goal is to back between 25 and 30. The result of this judiciousness is one of the company’s strongest fall film slates in recent memory, a compelling mixture of broadly appealing comedies, thrillers and sci-fi adventures, along with Oscar contenders from the likes of Bradley Cooper and the Obamas.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
oup
-
- 587 berichten
- 3181 stemmen
MUBI heeft een tijdelijke actie. € 60 voor een heel jaar. Loopt tot maandag 13 nov.
Er is genoeg interessante en unieke content geplaatst. Zoals bijvoorbeeld vier titels van Tarr. Zelf wil ik graag Kárhozat (1988) zien. Voor de diehards is ook zijn Sátántangó (1994) beschikbaar.
Qua recenter werk zijn bijvoorbeeld An Cailín Ciúin (2022) (moet ik ook nog steeds zien), Aftersun (2022) en het voor mij persoonlijk erg sterke Holy Spider (2022) te zien.
robertinho
-
- 1512 berichten
- 2935 stemmen
Onderzoek: 40% van de Amerikanen overweegt Netflix-abonnement op te zeggen - Spreekbuis.nl
Overweegt, overweegt. Net als dat pakweg 50% van de Nederlanders overweegt om minder te vliegen, tenzij ze dan niet meer op vakantie kunnen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Overweegt, overweegt. Net als dat pakweg 50% van de Nederlanders overweegt om minder te vliegen, tenzij ze dan niet meer op vakantie kunnen.
Ja maar er zijn toch ook prima en goedkopere alternatieven voor Netflix.
Als ik niet zo'n brede filmsmaak zou hebben, zou ik prima met Prime Video en Skyshowtime en HBO Max toe kunnen, dan heb je 3 diensten ipv 1 heel dure.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Tien niet te missen films op MUBI - VPRO Cinema - VPRO Gids - vprogids.nl
Streamingdienst MUBI blinkt vooral uit in klassiekers, eigenzinnige arthouse en films die nergens anders te zien zijn. De redactie van VPRO Cinema tipt tien van de beste films.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Wauw, daar zitten we allemaal echt op te wachten zeg.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Er zijn nog niet genoeg VOD-diensten.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Cinetree en Hivos lanceren online klimaatfilmfestival - Filmkrant
Smeltende ijsschotsen, stijgende temperaturen en op hol geslagen barometers. Vrijwel ieder filmfestival besteedt er wel aandacht aan. Maar een evenement volledig gewijd aan het klimaat was er nog niet, zeker niet met positieve inslag. Streamingdienst Cinetree en ontwikkelingsorganisatie Hivos springen in het gat met het Tomorrow Filmfestival.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Aki Kaurismäki - Films, Bio en Lijsten op MUBI
Aki Kaurismäki films op MUBI! 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Er zijn nog niet genoeg VOD-diensten.
Het meest vervelende van al die diensten is dat 70-80% van het aanbod dubbel loopt (al dan niet met een paar weken verschil). Zeker die kleinere spelers zouden toch iets gedifferentieerder kunnen zijn. Dat men bepaalde topfilms (drie)dubbel laat lopen (Wil bijvoorbeeld), dat zie ik in de drie bioscopen die Gent rijk is ook, maar het aanbod is los daarvan erg gescheiden.
Ik heb het dan niet over Netflix of Disney, maar wel de kleinere spelers als Cinemember, Sooner, Picl en zelfs MeJane.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Bij pay-per-view vind ik het juist wel handig als er meerdere diensten zijn om te kiezen waar je de betreffende film kunt zien. Dan kies je gewoon de dienst uit waar de film het goedkoopste is.
MUBI biedt nu exclusief de wat oudere Kaurismäki films aan (de nieuwere titels zijn wellicht ook op andere diensten te zien). Dat kan ik zeer waarderen.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Klopt, Sooner is steevast een euro goedkoper, minder nieuwe en gekende zelfs gratis. Alleen heb je er daar het raden naar wat wanneer verschijnt, als het al verschijnt. Bij Picl en Mejane is er een "verschijnt binnenkort" optie, dat is dan wel weer handig.
robertinho
-
- 1512 berichten
- 2935 stemmen
Het mailtje van Disney+ over de verhoging met 2 euro is binnen. Na de decembermaand toch maar eens heroverwegen. Komen echt weinig nieuwe dingen op.
John Milton
-
- 24220 berichten
- 13385 stemmen
Ik had hem ook gekregen idd. Maar ik heroverweeg pas als de crackdown op accountsharing merkbaar wordt.
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
Ik gebruik Disney+ eigenlijk alleen voor Star Wars of nieuwe Marvel films die ik wel zou willen zien. Ik zeg het dus ook vaak voor een langere tijd op, en schaf het aan bij een nieuwe seizoen en/of film.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
John Milton
-
- 24220 berichten
- 13385 stemmen
Fijn, ik kan dat doorgaans erg waarderen, de combi van dans en cinema. Gelijk opzetten, want alleen dit weekend nog gratis te zien 
Edit: de eerste twee shorts gezien en die zijn behoorlijk duister zeg. Geen blije huppel dans.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
MUBI Apple TV App van het Jaar
MUBI, de wereldwijde streamingdienst, productiemaatschappij en filmdistributeur, is verheugd te kunnen melden dat het is uitgeroepen tot Apple TV App van het Jaar als onderdeel van de App Store Awards 2023 van Apple.
Apple heeft eerder vandaag de winnaars bekendgemaakt. Deze zijn uit bijna 40 finalisten gekozen vanwege hun uitzonderlijke technische innovatie, gebruikerservaring en design. De winnaars van dit jaar zijn gekozen door het redactieteam van de App Store voor het bieden van zinvolle ervaringen aan gebruikers en het inspireren van culturele verandering.
In de aankondiging van Apple zei Tim Cook, CEO van Apple: “It’s inspiring to see the ways developers continue to build incredible apps and games that are redefining the world around us.” “This year’s winners represent the limitless potential of developers to bring their visions to life, creating apps and games with remarkable ingenuity, exceptional quality, and purpose-driven missions.”
MUBI is een wereldwijde streamingdienst, productiehuis en filmdistributeur die zich richt op geweldige films. De streamingdienst is beschikbaar in 190 landen en is een plek om ambitieuze films van visionaire filmmakers te ontdekken. Van iconische regisseurs tot opkomende auteurs. Allemaal zorgvuldig uitgekozen door de curators van MUBI.
Abonnees van MUBI kunnen films streamen zoals Ira Sachs' PASSAGES, Charlotte Wells' AFTERSUN en Emma Seligman's SHIVA BABY.
bron: persbericht MUBI
Toch wel leuk nieuws.
Ik moet zeggen dat ik de navigatie in de AppleTV app nauwelijks gebruik, omdat ik de films vooraf in mijn kijklijst zet op de pc via de website in de browser.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Heel vervelend nieuws dat ze Viaplee weer geld hebben gegeven. Zo vertrekken die kneuzen nooit uit ons land. Elk land verlaten ze behalve de onze.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Apple TV en Paramount + misschien samen?
Kijk, het is wachten op dit soort nieuwtjes. Iedereen heeft door dat het niet werkt met alle losse diensten naast elkaar.