- Home
- Filmforum
- Film - Video on Demand
- Video on demand - VOD
Video on demand - VOD
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
oup
-
- 586 berichten
- 3180 stemmen
Zag gisteren ineens Band of Brothers en The Pacific op Netflix staan. Dat deed mijn wenkbrauwen fronsen. Hoezo dat dan, beide series horen toch tot het betere werk uit de HBO-stal. Dat bied je dan toch exclusief aan op je eigen streamingsdienst. Waarom zou dat in vredesnaam ook op Netflix staan? Wat blijkt, HBO heeft deze series (tijdelijk) verhuurd aan Netflix. Zie ook Deze HBO-series kun je allemaal op Netflix verwachten
Binnenkort komt bijv. ook het hooggewaardeerde Six Feet Under naar Netflix.
Ik snap de beweegreden van HBO Max, maar wat is de toegevoegde waarde van deze dienst dan nog als een belangrijk deel van je content ook gewoon op Netflix te zien is. Een abonnement op HBO neem je met name vanwege de Originals. Het filmaanbod is niet uniek (nieuwe aanwas is er ook nauwelijks) en veelal ook elders te zien. Ik denk dat ik maar eens werk maak van het legen van mijn kijklijst (ik kijk eerlijk gezegd zelden iets op HBO Max) en dan vlak ik niet uit dat ik de boel - ondanks de ‘levenslange’ korting - maar eens op ga zeggen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ja absurd.
Het filmaanbod van HBO Max vind ik ook erg pover.
Ik zit er ook aan te denken HBO Max op te zeggen, maar ik wacht nog even op een verwachte aankondiging van de nieuwe Max dienst. Als daar een prijsverhoging bij zit dan zeg ik mijn 'vaste' abonnement voor HBO Max op.
En als er een nieuw seizoen komt van bijv. White Lotus abonneer ik me wel weer.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ach, voor die 4 Euro per maand zeg ik het niet op. Maar ik bekijk HBO Max niet al te vaak, terwijl Netflix hier wekelijks wel iets voor me heeft. Dat HBO hun diensten verhuurt aan Netflix zegt wel voldoende ja. Dat deze markt van streamingdiensten ook aan het verzadigen is.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
'Netflix wordt nog duurder: streamingdienst gooit prijzen omhoog vanwege acteursstaking'
Pfff...
Netflix gaat zo stadig aan richting 20 euro per maand.
Laten ze zich wat minder bezig houden met games ontwikkelen. Dat is toch zonde van het geld en daar betaalt de klant uiteindelijk toch voor.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Sony-dienst streamt films in 3x Netflix-kwaliteit, nu ook op PS4 en PS5 - Bright
De streamingdienst van Sony was al langer beschikbaar onder de naam Bravia Core, maar dan alleen op de Bravia-tv's van het Japanse bedrijf. Nu is de dienst ook te ontvangen via de PlayStation 4 en PlayStation 5. Sony Pictures Core biedt toegang tot 2000 films huur- of koopfilms. Die worden gestreamd via een zeer hoge bitrate van 80 Mbps.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Shinobi
-
- 4305 berichten
- 2550 stemmen
Unicum: HBO Max buigt voor Omroep MAX en wijzigt in Benelux niet van naam | Show | AD.nl
Oei, dat is wel pijnlijk zeg. Maar aan de andere kant ben ik wel blij dat de naam ongewijzigd blijft, want alleen Max zonder HBO erin, is maar niets.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ja, beter, alleen krijgen we dan bij samengaan diensten wel de Discovery+ shit erbij.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Nieuwe streamingdienst MAX komt in voorjaar 2024 naar Nederland | Media | NU.nl
Gaan wij als HBO Max abonnees nu meer lappen of verandert er weinig?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Afwachten inderdaad. Jammer dat er nog geen duidelijkheid over is gekomen.
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7268 stemmen
Volgens deze link op hun eigen Klantenservice: voor dezelfde aantrekkelijke prijs. Dat biedt hoop, maar expliciet staat het nog nergens vermeld: Ontdek meer over Max, de nieuwe dienst van Warner Bros. Discovery
Montorsi
-
- 9715 berichten
- 2374 stemmen
Volgens deze link op hun eigen Klantenservice: voor dezelfde aantrekkelijke prijs. Dat biedt hoop, maar expliciet staat het nog nergens vermeld: Ontdek meer over Max, de nieuwe dienst van Warner Bros. Discovery
Ik denk dat ze daar mee bedoelen dat alle content voor dezelfde 'aantrekkelijke' prijs te zien is. Niet dat Max dezelfde prijs als HBO Max heeft.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Netflix ziet aantal abonnees flink stijgen - nos.nl
De Amerikaanse videostreamingsdienst Netflix heeft er in het afgelopen kwartaal fors meer abonnees bij gekregen. 8,8 miljoen mensen namen een abonnement; het is voor het eerst in jaren dat het aantal klanten in een kwartaal zo sterk steeg.
Volgens Netflix is de groei mede het gevolg van het nieuwe beleid, waarbij het voor consumenten moeilijker is om een account te delen. Er zijn daardoor meer mensen die nu een eigen abonnement hebben bij het videoplatform.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Streaming in Vlaanderen: welke toekomst heeft Streamz nog? | De Standaard
Streamz, ooit ingehaald als het ‘Vlaamse Netflix’, mag de hoop om een sterke nummer twee op de streamingmarkt te worden, stilaan opbergen. Het slaagde er niet in om betekenisvol te groeien of uit de rode cijfers te geraken, en krijgt er volgend jaar concurrentie bij van zijn jarenlange partner, HBO. Maar eigenlijk is er maar één bedrijf dat het goed doet in streaming: Netflix.
Blijkbaar toch niet het succesverhaal zoals Videoland in Nederland is?
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
35% of Users Who Cancel an SVOD Service Return Within a Year — Study IndieWire
Aardig stukje. Ik voel me wel gezien door deze zin
"In another poll, Roku and HarrisX found that nearly one-quarter (23 percent) of coupled-up streaming subscribers say they’ve pretended to like a show just to please their partner. "
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Apple verhoogt prijzen van TV+, Arcade en de Apple One-bundeldienst - Bright
Ook de streamingdienst van Apple blijft dit keer niet achter bij de prijsverhogingen. Apple TV+ hoorde met 7 euro per maand tot de wat betaalbaardere diensten, maar schiet nu naar een tientje per maand.
Pff.. Veel te duur voor deze beperkte dienst.
Ik neem wel eens een gratis proefabonnement. Gemiddeld komt er dan in die tijd een film beschikbaar.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Disney+ met reclames nu al even populair als het reclamevrije abonnement - Bright
Volgende week start Disney+ in Europa met zijn goedkopere abonnement met reclameblokken. In de VS biedt de streamingdienst het reclame-abonnement al bijna een jaar aan. En met succes: het reclame-abonnement is daar nu even populair als de reclamevrije variant.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Wat een ongelofelijke onzin is dit toch zeg.
Laten we nog meer van die middelmatige Nederlandse troep produceren omdat het verplicht is.
Ik neem streamingdiensten voor goed buitenlands spul, anders had ik Videoland wel genomen.