• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.954 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.946 acteurs
  • 198.985 gebruikers
  • 9.370.957 stemmen

Video on demand - VOD

zoeken in:

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Tien jaar Netflix in Nederland: 'niet direct een groot feest' | BNR Nieuwsradio

Netflix 10 jaar in ons land: van primeur naar niet meer weg te denken | RTL Nieuws - rtlnieuws.nl

Toch wel opvallend dat in de grafiek Prime Video pas op de 7e plaats staat (april 2023).

Nou moet ik zeggen dat ik het ook alleen nog continu heb in combinatie met gratis verzending op Amazon, anders zou ik vaker wat maandjes skippen. En de lage prijs zorgt ervoor dat ik het niet zo gauw opzeg.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Na een tijdje zonder ga ik terug een abootje nemen op Cinemember. Er lopen toch toevallig geen speciale promoties?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Fisico schreef:

Na een tijdje zonder ga ik terug een abootje nemen op Cinemember. Er lopen toch toevallig geen speciale promoties?

Ik heb toevallig ook kort geleden een abonnement genomen.

Ik kon en kan momenteel helaas nog steeds geen lopende aanbiedingen vinden.

Ik kijk momenteel The Kingdom: Exodus van Lars von Trier.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

kappeuter schreef:

(quote)

Ik heb toevallig ook kort geleden een abonnement genomen.

Ik kon en kan momenteel helaas nog steeds geen lopende aanbiedingen vinden.

Ik kijk momenteel The Kingdom: Exodus van Lars von Trier.

Die staat zeker ook op het lijstje! Met dat nieuwe seizoen alles nog eens van in het begin zien. Hoever sta je?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Fisico

Ik heb 3 afleveringen van het laatste seizoen gezien. Hierna nog 2 te zien.

Het sluit perfect aan op de eerdere seizoenen.

wendyvortex

• 5196 berichten
  • 7268 stemmen

Fisico schreef:

Via de VIP kaart van de vriendenloterij heb je 50% korting op de eerste 3 maanden. Ze hebben nog wel andere aardige filmaanbiedingen: Film Acties Vriendenloterij

De loterij daar win je nooit geld mee, af en toe mag je een boek of keukenhulpje uitzoeken, maar die VIP-kaart is wel handig, gratis entree in een hoop musea en zo.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Er zijn nu wel al films geweest waar ik ook snakte dat het wat sneller vooruit ging, alleen was er geen magic button beschikbaar

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Fisico schreef:

Er zijn nu wel al films geweest waar ik ook snakte dat het wat sneller vooruit ging, alleen was er geen magic button beschikbaar

Oh echt, zou je dat serieus willen?

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Niet echt, maar kan me inbeelden dat het voor sommigen wat sneller mag. Je mist dan soms wel de pointe of een bepaald gevoel, maar niet iedereen ligt daar wakker van, vermoed ik.

Nu, een ander gegeven. Iedereen hier kan wel een aantal films opsommen waarbij het tempo de sfeer en het gevoel van de film bepaalt. Maar bij tal van andere films is dat dan eerder ondergeschikt. Valt het dan beter te kaderen als mensen dit daar dan wel doen?

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Volgende week trouwens een interview met een BV of BN die erotische scènes vertraagd bekijkt, die heb je ook. Uiteraard met nadien een gedragspsycholoog die een wetenschappelijke verklaring wenst te geven

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Fisico schreef:

Niet echt, maar kan me inbeelden dat het voor sommigen wat sneller mag. Je mist dan soms wel de pointe of een bepaald gevoel, maar niet iedereen ligt daar wakker van, vermoed ik.

Nu, een ander gegeven. Iedereen hier kan wel een aantal films opsommen waarbij het tempo de sfeer en het gevoel van de film bepaalt. Maar bij tal van andere films is dat dan eerder ondergeschikt. Valt het dan beter te kaderen als mensen dit daar dan wel doen?

In het artikel worden nadrukkelijk series genoemd. Ik denk dat het een doorgeslagen vorm is van bingewatchen.

Te verslaafd aan de cliffhangers en ontknopingen en dan maar op hogere snelheid gaan kijken.

Ik zou het bij films nog meer een armoe vinden eerlijk gezegd.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Fisico schreef:

Volgende week trouwens een interview met een BV of BN die erotische scènes vertraagd bekijkt, die heb je ook. Uiteraard met nadien een gedragspsycholoog die een wetenschappelijke verklaring wenst te geven

Haha. Tantra watching.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

kappeuter schreef:

(quote)

In het artikel worden nadrukkelijk series genoemd. Ik denk dat het een doorgeslagen vorm is van bingewatchen.

Te verslaafd aan de cliffhangers en ontknopingen en dan maar op hogere snelheid gaan kijken.

Ik zou het bij films nog meer een armoe vinden eerlijk gezegd.

Onze minister is natuurlijk een drukbezette madam. Zo´n serie beslaat toch al gauw een tiental afleveringen van minstens 50 minuten tot een uur. Willen mee zijn is natuurlijk zo´n doorgeslagen fenomeen.

Nu, ik merk net op dat mijn vrouw dat soms ook wel doet bij Neighbours Eveneens druk bezig en bijzonder weinig tijd, en ze moet er zo nog dik 70 inhalen Het is wel het enige wat haar interesseert. Geen film of serie die aan haar besteed is. Maar in Neighbours kan je nu toch weinig diepgang of pointe bespeuren, denk ik. Een guilty pleasure zeg maar.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

HBO Max zet bioscoopfilms gemiddeld na 60-70 dagen online - streamwijzer.nl

Ik zie bijna niks interessants meer op HBO Max. Behalve de prijswinnende series vind ik het filmaanbod maar karig.

Gemiddeld zie ik maximaal 1 film op de dienst per maand.

Als ik de levenslange (?) korting niet had zou ik het abonnement al eens hebben stopgezet.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

'Minder bezoekers voor Netflix na stappen tegen delen account' | RTL Nieuws - rtlnieuws.nl

De controle die Netflix eerder dit jaar heeft ingevoerd om het illegaal delen van accounts tegen te gaan, heeft volgens GfK invloed op de dalende populariteit van deze streamingdienst. Mensen die de inloggegevens van iemand anders gebruiken, bezochten het platform vorige maand 40 procent minder vaak dan in die maand twee jaar eerder. Daar staat tegenover dat mensen met een eigen of een gedeeld abonnement juist vaker een film of serie op Netflix bekeken.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Amazon Prime Video gaat reclames tonen - Bright

Bright schreef:

Amazon volgt concurrenten als Netflix en Disney en gaat ook advertenties tonen aan abonnees van zijn streamingdienst. Wil je geen reclames, dan moet je meer betalen. Dat nieuwe beleid voert Amazon begin volgend jaar in, maar voorlopig nog niet in Nederland.

Hmm...

John Milton

• 24219 berichten
  • 13383 stemmen

Prime heeft hier thuis het geluk dat het maar 2,99 is en we ook van de bezorgvoordelen en af en toe een prime deal genieten. en ik claim de gratis videogames die ik (net als bij Epic) nooit speel

Reclame is sowieso een nog go. Ook al is het weinig. Opbokken. Als dat hier komt ga ik dus of meer betalen of toch opdoeken. Gaat helemaal van het bedrag afhangen. Heb dit jaar niet bijster veel op prime gekeken. En voor jullie gniffelend constateren dat JM Rizzoli & Isles, of the Duggars kijkt, he DOES NOT! Dat was Miss Milton.

Ja Zuster, Nee Zuster en het Zakmes was ik dan weer wel

UmbraVitae

• 4315 berichten
  • 4022 stemmen

Begon de recente film No One Will Save You te kijken op Disney+, altijd fijn een nieuwe horrorfilm en als ik er UHD en Dolby Vision of HDR zie bijstaan, begin ik net wat xtra te glunderen. Maar wat me meteen opviel, was het ohzo stille/zachte geluid, zelfs al van bij de 20th Century Studios intro was dit al direct hoor/merkbaar, volume (min 0 - max 40) stond op 18 en tikte al direct naar 25 en bij uiteindelijke start vd film naar 30, 36 tot nu het max volume en hierbij wou ik gewoon nog steeds luidere en vollere sound, 't is echt zo zwak.

Je merkt dit ook bij verschil in de standen, bij, hetgeen ik als normaal en deftig geluid bestempel, is het verschil tussen vb standen 18 en 22 giga en kan je perfect passend volume kiezen, terwijl je bij films als deze, binnen de intro en begin vd film, van 25 op 40 (max) gaat in enkele seconden en het echt nog meer mocht zijn. Vind dat dit vaker en vaker voorkomt bij recentere films/content.

Ik heb voor de ruimte best meer dan çva speakers, LG soundbar + subwoofer (samen 400W) en 2 achter-speakers (140W: 2 x 70W). Kijkafstand is 2,5m en achterspeakers dikke meter pal achter sofa/mij en 1.5m uit elkaar. TV is LG 60" UHD OLED HDR 10+ (2j oud). Bij huidige tv's is minstens een deftige externe soundbar/speaker nodig, maar vind achterspeakers zeer de moeite, want ipv het nabootsen van een surround-geluid, heb je een echte surround ervaring. Dit verschil heb ik al van dag 1 mogen ervaren. De soundbar + subwoofer voorzien elke vorm van geluid en de achterspeakers verzorgen puur voor extra dimensie vh geluid van actie, omgeving, alle geluid behalve deze vh praten eigenlijk, waardoor je nog meer middenin de film zit en bij geweldige actiescènes ervaar je dit verschil het hardst, maar overall gewoon surplus. Regelmatig eens ff achterspeakers uitgezet en is echt zoooo'n sterk verschil.

Volume 18-20 vaak heel goed volume en bij lineaire tv, (waaronder ook voetbal en F1) is 20 vr mij vaak echt het maximum om aangenaam te zijn. Daar zit soms echt giga verschil op, neem nu de serie Glitch op Netflix als vb, daarbij geeft volumestand 20-22 echt mooie krachtige sound, mr zoals ik ben, zet ik het dan op 24-25, omdat je de sound bij films en series vr mij echt mag voelen, mr dit is dan ook echt krachtige sound waar je middenin zit.

Ook luister ik via deze speakers nr muziek en echt, 18 is goed luid (en ik kan wat verdragen) en op standje 20, gaat het echt loeihard, maar steeds zonder enige vorm van kwaliteitsverlies, blijft altijd vette mooie sound. Alles knalt of fluistert door deze speakers, van films/series met vette actie, heerlijke scifi, animatie, heftig drama, tot meest beklijvende horror en qua muziek, van zware beats/bass zoals hardcore, agrotech tem super dreamy shoegaze en klassieke muziek. Dit vertel ik om juist in de verf te zetten, dat de speakers top sound afleveren in heel uiteenlopende content/muziek en dat wanneer ik bij content tot max stand 40 kan/moet gaan, deze uitzonderlijk povere/zwakke sound heeft. Voor streamingdiensten en/of dragers vind ik dit onaanvaardbaar. Het gaat hier niet om illegale downloads e.

En bij elke film is dit echt een enorme zwakte, met actiefilms op 1, maar ook hier, daar het al eerder een film is met de nodige stiltes en door de zwakte vh geluid overall, boet je in aan beleving, zeker daar waar die specifieke sfeergeluiden zooo belangrijk zijn en daar waar de sound dan op z'n intenst zou moeten zijn. Stilste momenten vs luidste momenten horen maximaal te zijn en niet stil vs zacht-gewoon geluid. En 't klote is, dat puur de content is en je niet zelf nog iets kan af- en instellen. En ja ik heb graag een goede, luide, volle en krachtige sound bij content, steeds het luidst mogelijke, waarbij alles intens, maar zonder enige vervorming en/of irritatie binnenkomt, ik mag geluid gerust voelen.

En ja staat dan op max volume, moet je oppassen bij volgende kijkbeurt, waarbij de sound dan terug 'normaal' of zelfs luider is, dan wil je geen max volume door je speakers horen knallen.

Soit ik weet niet of anderen dit ook ervaren bij bepaalde content.

Er is al langer het probleem bij huidige content, van stille stemmen vs luid actie- en omgevingsgeluid, heb je die volume-toetsen steeds in de aanslag, lekker irritant, maar daarvan weten we de reden, de grote microfoons werden micro, bijna afwezig. Door vaak ondertiteling, wordt dit issue ook deels al minder erg.

Maar huidige content dat overall veel té stil is, begrijp ik ni echt en voor mij echt het ergste bij films/series. Dan mag je nog UHD, HDR en Dolby Vision beeld hebben, zonder volwaardig geluid, nee srry dan veel liever een FullHD of zelfs 720p film, met écht GELUID zoals het hoort.

Het beste beeld met daar dergelijk zwak geluid onder, is gewoon onbegrijpelijk vr mij.

Ter verduidelijking gaat het niet over Netflix, hun prijs van €17,99/m duld ook niet de fouten zoals bij Prime Video (€2,99/m + webshop) en Disney+ dat ik na maaaanden nog eens heb, via provider aan €1,99/m vr 3 maanden. Maakt ook weer duidelijk dat dit niet mijn streamingdienst is, 1 serie gevonden, de atypische remake van The Little Mermaid meegepikt, waarbij de Kleine Zeemeermin nog bij de positieve zaken hoorde, maar een Botje en de Zeekoning waren schim van hun originele karakter. En dan is er eens nieuwe horrorfilm, ist geluid veel te stil, zie hierboven. Ook hun koers mbt diversiteit die bizarre toestanden oplevert, zie beelden live action remake Sneeuwwitje. Sneeuwwitje, het personage kan niet duidelijker zijn en de 7 dwergen, die worden gewoon weggevaagd om plaats te maken voor groepje v mensen met 'normale' lengte, maar gelukkig wel met diverse uiterlijkheden, culturele en/of etnische achtergronden...da's meer dan dwaas. De heer Walt Disney draait zich meermaals om in zijn graf

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Ik heb vooral last van de verstaanbaarheid van personages bij bepaalde Nederlandse films.

Ik kijk sommige Nederlandse films gewoon met ondertiteling.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

John Milton schreef:

Prime heeft hier thuis het geluk dat het maar 2,99 is en we ook van de bezorgvoordelen en af en toe een prime deal genieten. en ik claim de gratis videogames die ik (net als bij Epic) nooit speel

Reclame is sowieso een nog go. Ook al is het weinig. Opbokken. Als dat hier komt ga ik dus of meer betalen of toch opdoeken. Gaat helemaal van het bedrag afhangen. Heb dit jaar niet bijster veel op prime gekeken. En voor jullie gniffelend constateren dat JM Rizzoli & Isles, of the Duggars kijkt, he DOES NOT! Dat was Miss Milton.

Ja Zuster, Nee Zuster en het Zakmes was ik dan weer wel

Ik denk er precies zo over.

Ik kijk ook maar 1 tot 3 films per maand op Prime Video. Al vind ik dat het dan op dit moment nog wel uit kan, met dat lage bedrag. Als het duurder zou worden zou ik het opnieuw gaan bekijken.

Ik zou best een paar maanden zonder Prime Video kunnen en ik ben ook niet afhankelijk van Prime voor mijn bestellingen. Ik heb ook nog BOL select.

Amazon is niet altijd meer de goedkoopste merk ik recent op.

Waar ik me meer zorgen op maak is HBO Max. Ik ben al bijna een jaar ontevreden over het filmaanbod.

Alleen in het begin hadden ze nog geregeld mooie filmhuis films en leuke primeurs.

Daar is vrijwel niets meer van over.

Als ze doorgaan naar Max en de 'levenslange' korting zou verdwijnen dan is Max de eerste dienst die ik ga opzeggen.

Dan abonneer ik me wel weer eens als het aanbod me meer aanspreekt of als een serie als White Lotus weer een nieuw seizoen heeft.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

kappeuter schreef:

Ik heb vooral last van de verstaanbaarheid van personages bij bepaalde Nederlandse films.

Ik kijk sommige Nederlandse films gewoon met ondertiteling.

Ah, jullie ook? En omgekeerd wellicht ook, neem ik aan?

Vooral bij DVD´s een probleem, zeker bij de oudere hoezen is er vaak zelfs geen ondertiteling beschikbaar. Als ik het extra luid zet, dan lukt het meestal wel.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Fisico schreef:

Ah, jullie ook? En omgekeerd wellicht ook, neem ik aan?

Jazeker. Het verschilt per film, maar sommige films zijn echt slecht te verstaan.

En dat zijn dan gewoon ABN gesproken films.

Wat bedoel je met omgekeerd? Bij Vlaamse films denk ik? Ja daar ook.

Maar dat is meer ter ondersteuning en gemak hoor, het meeste is wel te verstaan.

Vooral bij DVD´s een probleem, zeker bij de oudere hoezen is er vaak zelfs geen ondertiteling beschikbaar. Als ik het extra luid zet, dan lukt het meestal wel.

Ja herkenbaar.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Bijna helft van Belgen kijkt films en series via Netflix, ook VRT MAX en VTM GO steeds populairder  | VRT NWS: nieuws

Vooral Netflix is populair bij de Belgen. Volgens het jaarlijkse onderzoek van Centrum voor Informatie over de Media (CIM) kijkt 45 procent van de Belgen films en series via het platform. Goed voor een stijging van meer dan zeven procent. De enige Vlaamse streamingdienst Streamz bereikt een derde van de Vlamingen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.