menu

Film / Genres en landen / Films met poppen(theater)

zoeken in:
Op zoek naar zoveel mogelijk films waarin poppen en meer specifiek poppentheater voorkomen. Dit mogen films zijn volledig gemaakt met poppen, maar evengoed gewoon films waarin bijvoorbeeld slechts een minuut lang poppentheater in beeld komt. TV-series mogen ook.

Films gemaakt met poppen:
-Labyrinth
-The Dark Crystal
-Meet The Feebles
-Team America: World Police
-Muppetfilms: Muppet Musicians of Bremen, Tales from Muppetland: The Frog Prince, The Great Muppet Caper, ...

Films geïnspireerd op of door het poppentheater:
-Dolls
-Being John Malkovich
-La Double Vie de Véronique
-Pinokkio

Films waarin poppentheater (zeer) kort te zien is:
-The Godfather II en III
-Once Upon a Time in America
-Forgetting Sarah Marshall
-The Sound of Music

TV-series met poppen:
-The Muppets
-Fraggle Rock
-Spitting Image
-Thunderbirds
-Sesamstraat
-Liegebeest
-Samson
-Fabeltjeskrant
-Fur TV

In Bamboozled spelen poppen ook een rol.

Pastichio Rocker
The Never Ending Story deel 1-3.
The Great Yokai War

Chainsaw (moderator)
Puppet Master III: Toulon's Revenge. Net als de rest van die reeks, overigens.

G.I. Blues van Elvis,
Knock on wood met Danny Kay,
Lili (deze weet ik niet helemaal zeker) uit 1953 met Leslie Caron en Mel Ferrer.

Mug
thunderball schreef:
Lili (deze weet ik niet helemaal zeker) uit 1953 met Leslie Caron en Mel Ferrer.

(die weet ik wel helemaal zeker)

Ok dan is mijn herinnering toch goed.
Deze ooit als kind samen met mijn moeder zitten kijken op een zaterdagmiddag, waarschijnlijk op de Belg.

Pastichio Rocker
Je hebt nu op MTV ook zo'n show met van die ranzige poppen a la Meet The Feebles. Best grappig.

Pastichio Rocker schreef:
Je hebt nu op MTV ook zo'n show met van die ranzige poppen a la Meet The Feebles. Best grappig.

Dit is Fur TV, best leuk inderdaad. Zo goed als alle afleveringen zijn te bekijken op Youtube:

http://www.youtube.com/results?search_query=Fur+TV&search_type=

Er zijn al enkele mooie titels opgesomd voor de rest.

Probeer de korte films van Brothers Quay. Allemaal Stopmotion met poppen. Ik kan het hier niet checken, maar met een beetje geluk staan er wat op youtube...

Jan Svankmayer: zelfde verhaal(Faust en Alice zijn wel aanraders)

Ik dacht dat ook in een paar Bergmanfilms poppentheater voorkwam? Kan iemand hier uitsluitsel over geven?

En hoe zit het met The Puppetmaster van Hsiao-Hsien Hou?

Leuk poppen films

Team Amerika, JackBoots, Apollo 13 1/3 die films heb ik al gezien en in bezit (op dvd)
In de tijd van 2008 (volgens mij) volgde ik ook de poppen serie DOL op Comedy Central.

Team Amerika vond ik wel leuk, erg grof en tegen het flauwe aan qua grappen.
JackBoots is een zeer luchtige film met wat minder grappen, maar is wel weer op geluid gebied erg indrukwekkend.
Apollo 13 1/3 leuk maar ook niet enorm leuk, poppen en het verhaal is wel goed uitgewerkt.

Sombre (1998) -> klik (geen poppen te zien, maar wel kinderen kijkend naar poppentheater)
Les Quatre Cents Coups (1959) -> klik
Fanny och Alexander (1982) -> klik

En ook verschillende Japanse films met bunraku, maar daar weet ik zo niet de titels van (buiten het al genoemde Dolls).

Dick2008
Urmel Urmel aus dem Eis ? Wikipedia - de.wikipedia.org (kinderboeken en daarna tekenfilms en uitvoeringen met mensen, maar eerst met marionetten)

Last of Sheila
in de finale, als ik het mij goed herinner, weet het niet helemaal zeker.

Dead Silence!

Dolly Dearest (1991)
Een killer doll film.

Fun and Fancy Free (1947)
Dit zijn tekenfilms maar er komen ook stukken in met Edgar Bergen en zijn buiksprekerspoppen.

Dick2008
Halverwege de film, buikspreker I'm from Arkansas (1944) - IMDb

kappeuter (crew)

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=63NAagrKOcc

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Judy & Punch (2019)

Gast
geplaatst: vandaag om 08:13 uur

geplaatst: vandaag om 08:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.