menu

Film / Genres en landen / Films met een femme fatale in de hoofdrol

zoeken in:
speranza
The Last Seduction

In de hoofdrol vind je ze niet vaak, denk ik (hoewel ik jouw film niet ken). Een femme fatale in de hoofdrol haalt het mysterie dat errond hangt wellicht wat weg.
Brian de Palma 's "Femme Fatale" is de enige die ik zo kan bedenken. Gilda kwam in me op vanwege de titel, maar daarin is Gilda ook niet echt de protagonist(e) .

The Graduate: Mrs. Robinson

Hoffman speelt de hoofdrol in the Graduate eigenlijk... Voor de duidelijkheid even een vraagje aan speranza: moet ze echt DE hoofdrol hebben of gewoon een belangrijke rol?

speranza
goongumpa schreef:
Hoffman speelt de hoofdrol in the Graduate eigenlijk... Voor de duidelijkheid even een vraagje aan speranza: moet ze echt DE hoofdrol hebben of gewoon een belangrijke rol?
Eén van de hoofdrollen is ook goed.

The Graduate telt dus mee

Ik vind de film trouwens meer over Mrs. Robinson gaan, dan over het knullige jochie.

Graduate gaat volgens jou in de eerste plaats over mrs. Robinson? Dan hebben we een andere film gezien . Het hoofdpersonage of de protagonist is degene die we doorheen de film volgen , waarmee het publiek geacht wordt mee te leven. Hoffman is de protagonist, want hij is degene die tijdens de film wezenlijk verandert, die alle belangrijke keuzes maakt.Mrs. Robinson is afhankelijk van de beslissingen en acties van Hoffman.

Dick2008
Je noemt al vier film-noirs. Die films hebben vaak allemaal een femme fatale.

Als je pietje-precies wil zijn:
Femme fatales zijn vooral functioneel en hoewel je er vast een aantal uitzonderingen eruit weet te vissen, zijn het vooral personages die de werkelijke hoofdrollen/ protagonisten motiveren tot hun daden.

Ga maar na:
Double Indemnity gaat toch vooral over MacMurray die in Stanwyck kansen en bedreigingen ziet.
Hetzelfde met Garfield en Turner in Postman ... Tierney is de ondode catalysator in Laura.

En Mrs. Robinson, tsja. Het is Hoffman die de verandering doormaakt. De enige verandering die Mrs. Robinson treft, is dat ze een heks wordt, wat ze ook al in het begin had kunnen zijn. Haar rol als 'object van Verlangen' verdwijnt zodra haar dochter verschijnt. Da's niet echt een hoofdrol in mijn beleving.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:39 uur

geplaatst: vandaag om 09:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.