• 12.686 nieuwsartikelen
  • 167.990 films
  • 10.906 series
  • 31.287 seizoenen
  • 626.429 acteurs
  • 195.683 gebruikers
  • 9.160.723 stemmen

Het school en studie topic

zoeken in:

jordandejong

• 4697 berichten
  • 1394 stemmen

Elineloves schreef:

Volgens mij wel, dan is het net alsof je al op vakantie bent en dan sturen ze het op.

Dat zou in ieder geval wel het beste zijn. Maar volgens mij moet je zo'n ding altijd ondertekenen. Denk dat ik me er dan toch maar door heen moet slaan.

Minotaures

• 7808 berichten
  • 2444 stemmen

Mijn diploma dit jaar was gewoon tijdens les. De leraar kondigde alleen aan dat ik mijn niv. 3 diploma heb en iedereen kon weer verder met werken. Ik hou ook niet van al die onzin. Maar het is een soort traditie om het met een speech/act je school af te sluiten.

2 jaar geleden bij de diploma uitreiking van verschillende soorten niveau's zaten er tientallen studenten en hun ouders. Bij elk leerling kwam een speech en bij mijn speech wou de leraar graag vertellen, met mijn toestemming natuurlijk, wat voor baan ik deed. Iedereen was er stil van. Grappig moment, want er zijn niet veel studenten die in de uitvaart business meelopen. Nah, heb ook liever een diploma en straight-to-the-exit.

Minotaures

• 7808 berichten
  • 2444 stemmen

A.s. maandag om 15:30 begint mijn school weer. Elke maandag om 15:00 tot 21:00 saaie lessen.

Alles wordt met de computer gedaan en na een tijdje begint het toch te irriteren...

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Metalfist schreef:

Daarjuist mijn uitslag gekregen, 4 herexamens dus ik ben content vermits ik er vorig jaar 6 had. Het hadden er twee moeten zijn maar ik ben zo stom geweest om met één examen een verkeerd oplossingsbestand door te sturen => gebuisd voor dat vak => beide examens terug opnieuw doen..

Knal, boem, patat. Voor alle 4 geslaagd, op naar het laatste jaartje

sinterklaas

• 11692 berichten
  • 3248 stemmen

jordandejong schreef:

Heb zo meteen m'n diploma uitreiking van VMBO TL.

Zie er echt enorm tegen op. Geef me gewoon dat papiertje en wegwezen maar er zal wel weer een hele ceremonie komen. Weet iemand nog hoe dat bij hun op school in elkaar zat?

En dit voorspelt ook al niet veel goeds (diploma uitreiking van mijn school een paar jaar geleden) Ik hou niet van populaire gedoe van die irritante leraren en heb al helemaal niet de behoefte om ze in hun blootje te zien dansen. Denk dat het aan mij ligt want iedereen ligt dubbel maar ik heb hier echt niks mee. Het lijkt wel een optreden voor een kleuterschooltje.

(embed)

Wat een verrekte mongols die leraren.

Najah, op de dag van de uitreiking had ik gewoon het voorgevoel dat ik zou slagen. En ja hoor. Niet eens zo heel goed geleerd enzo.

En dat filmpje is wel heel debiel ja. Ach, ik zat op een vervolgopleiding en dat was wel even erger. Gelukkig duurde het maar 2 maanden, maar daar hadden we 10 weken lang kennismakings weken. En toen moesten we dingen doen waarvan ik die al sinds groep 3 van me basisschool al niet meer heb gedaan.

Minotaures

• 7808 berichten
  • 2444 stemmen

Minotaures schreef:

A.s. maandag om 15:30 begint mijn school weer. Elke maandag om 15:00 tot 21:00 saaie lessen.

Alles wordt met de computer gedaan en na een tijdje begint het toch te irriteren...

Zoals verwacht; school is weer een zooitje. Miscommunicatie, onduidelijke leraren (of leraren die niet weten wat wel of niet meetelt, waar we een examen van krijgen en waar niet...), computers zijn net zo verrot als eerder, maar nu met minder computers, waarvan de helft het niet doet, lokalen gewijzigd... incomplete roosters... te weinig uren voor NL, ENG en REK (45 minuten maar!), dus dat houdt in dat er voor elke vak heel wat thuis moet worden gemaakt. Of je moet héél serieus zijn om 30 minuten er van te voren zijn en meteen je boeken induiken.

Mijn gebruikersnaam en wachtwoord doen het niet (samen met meerdere studenten), dit jaar geen opdrachten met de pc meer maar meer met boeken werken. Dus dat betekent nog méér boeken bestellen...

En daarnaast ben ik sinds 1 augustus weg bij mijn leerbedrijf. Voor BBL (1 dag school, 3+ dagen werken), móet er een leerbedrijf zijn. Staat een student 1 maand zonder leerbedrijf, mag die de eerst volgend deur met 'exit' erboven nemen. Dus dat wordt ff zoeken. En zodra ik een bedrijf heb gevonden, moet ik ff resetten en ff kijken wat ik nog moet doen, want ben nu op 2/3e van m'n laatste jaar - dus zo'n 70% aan m'n hele opleiding heb ik verslagen gemaakt van m'n oude leerbedrijf - dus nu moet ik switchen naar m'n nieuwe en ff kijken wat er nog gedaan moet worden.

Yep, school is inderdaad weer begonnen.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

School is leuk. Kan je fijn vanalles bijleren.

Minotaures

• 7808 berichten
  • 2444 stemmen

Dat blijkt maar weer haha

Elineloves

• 24051 berichten
  • 3605 stemmen

Weet iemand trouwens hoe het werkt met studiefinanciering als je in loondienst bent? Heb je, wanneer je in loondienst bent, geen recht meer op stufi, of heeft het betrekking tot sociale verzekeringen?

Apollinisch

• 21283 berichten
  • 0 stemmen

Zolang je niet meer dan 13k (en nog wat) verdient geen probleem.

Elineloves

• 24051 berichten
  • 3605 stemmen

Ja, want als student zijnde mag je dat bijverdienen ofzo, toch? En aangezien ik op twee verschillende plekken werk, moet 13k het totale jaarinkomen zijn, van beide werkplekken?

En wat nou als het wel daarboven uit komt?

Apollinisch

• 21283 berichten
  • 0 stemmen

Gaat om het totaalbedrag ja. En dan vervalt je recht op stufi.

Elineloves

• 24051 berichten
  • 3605 stemmen

Ah oke, dat is 'alles'. Ik dacht dat ik dan moeilijkheden zou krijgen op mijn nieuwe werkplek, dat het mijn sociale verzekeringen of loon daar zou aantasten. Zoiets meende ik te begrijpen vanmiddag.

Thanks anyway.

Apollinisch

• 21283 berichten
  • 0 stemmen

Elineloves schreef:

Ah oke, dat is 'alles'. Ik dacht dat ik dan moeilijkheden zou krijgen op mijn nieuwe werkplek, dat het mijn sociale verzekeringen of loon daar zou aantasten. Zoiets meende ik te begrijpen vanmiddag.

Lijkt me sterk, maar ik zou het voor de zekerheid dan toch maar even bespreken met die werkgever of het aan iemand vragen die hier verstand van zou moeten hebben.

$pecial

• 1147 berichten
  • 545 stemmen

Langstudeerboete van de baan Dat wordt weer onbezorgd feesten

Minotaures

• 7808 berichten
  • 2444 stemmen

Ah, meer Project Xjes

$pecial

• 1147 berichten
  • 545 stemmen

Ah aan die onzin doe ik niet mee hoor. Zie de link niet tussen feest en die onzin als 'project x' (overigens wel een leuke film). Leg het me eens uit?

Maar mooi dat de boete weg is. Zo is de druk wat minder om mijn scriptie asap af te hebben. Budget kan weer worden verruimd. (Ja o.a. aan stappen - de eeuwige student)

Minotaures

• 7808 berichten
  • 2444 stemmen

Mja, Project X liep uit omdat maar enkele tientallen mensen zouden worden uitgenodigd, maar dat eindigde snel dat de hele school het wist en die lieten dan hun vrienden weten en die lieten hun eigen vrienden weten wat er aan de hand is, etc. etc.

Met Facebook wou dat kind privé bekend maken dat ze een feestje gaat geven (ws. aan minder dan 150 mensen ofzo?), maar dat werd gewoon openbaar gemaakt, waar dus duizenden mensen op af zijn gekomen.

Wat mijn opleiding en school betreft, gaat het niet geweldig lekker, maar da's ook weer grotendeels mijn schuld.

Walkure

• 1690 berichten
  • 0 stemmen

Sinds een aantal weken begonnen met de opleiding autonome beeldende kunst aan de Willem de Kooning academie in Rotterdam. Tot nu bevalt het wel, lekker vrij..

EW101

• 1256 berichten
  • 2284 stemmen

Vrijdag begint weer een PTA-week en ik heb er zo zin in...

IK begin met economie en scheikunde die ik direct achter elkaar moet maken(met nog nauwelijks een pauze ertussen). Moet voor beide zeker zo'n 10 hoofdstukken uit de kop kennen.

Ik ben er best bang voor dat ze enorm diep op de stof misschien gaan ingaan.

mrmojorisin123

• 1868 berichten
  • 1801 stemmen

Dit is nu mijn laatste jaar Toegepaste Economische Wetenschappen. Mijn bachelorpaper ging over vruchtgebruik maar ik zit op een dood spoor en wil graag veranderen naar iets wat mij meer interesseert. Ik wil mijn thesis schrijven over filmmarketing, heeft iemand hier al ervaring mee gehad en/of tips?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.