menu

De Site / Gebruikers / Het school en studie topic

zoeken in:
Liberal Arts & Sciences aan de UU. Weet iemand nog een leuke major?

Yekezzez schreef:
Anwärter ski in Kaprun, Oostenrijk over twee weken.

Ik heb er nu al zin in. Hopen dat het weer zo blijft
http://www.kitzsteinhorn.at/de/shared/internal/webcam.htm?stream=5234

Yekezzez schreef:
Anwärter ski in Kaprun, Oostenrijk over twee weken.

Zeer mooie plek om te skien

Art
Yekezzez schreef:
Ik heb er nu al zin in. Hopen dat het weer zo blijft

Veel plezier alvast!

Dank je...

joyce.b
ik herinner me ergens een topic met een discussie of het hier een `elite groepje` moest worden/taalgebruik, of `voor iedereen`,en dan maar wat `platvloerser`.

Als ik hier bij de studieeen kijk, en wat wie gedaan heeft, dan lijkt het nogal op een `elite groepje`.

Niemand hier lbo-metselwerk ?..of gewoon alleen lagere school,maar wel een interesse in fim, en verder gewoon wat fatsoen?

Wellicht dus ietwat beledigend of misschien is `reactie-remmend`een beter woord , voor diegenen die nu helemaal niks meer durven zeggen met hun ``maar `` lbo`tje.``

wat doet het ertoe wat je gestudeerd hebt,of je een ton verdient of niks...het gaat hier om films dacht ik zo.

(er zijn meer topics die op zn manier bekeken wel wat stemming zouden kunnen maken voor sommige users)

joyce.b schreef:
ik herinner me ergens een topic met een discussie of het hier een `elite groepje` moest worden/taalgebruik, of `voor iedereen`,en dan maar wat `platvloerser`.

Ik kan mij niet herinneren dat hier iemand voor een elite bedoening heeft gepleit. Het enige dat wordt gevraagd is dat ieder zich een beetje netjes houdt.

Als ik hier bij de studieeen kijk, en wat wie gedaan heeft, dan lijkt het nogal op een `elite groepje`.

Valt toch wel mee? Mijn opleiding is ook bepaald geen universiteit.

Niemand hier lbo-metselwerk ?..of gewoon alleen lagere school,maar wel een interesse in fim, en verder gewoon wat fatsoen?

Wat zou er volgens jou dan mis zijn met zo'n opleiding? Bovendien zijn mensen met een dergelijk traject vaak eerder aan het werk, terwijl de leeftijd hier op de site toch al wat hoger ligt. Misschien moet je in het 'waar werken de MM Users'-topic kijken.

Wellicht dus ietwat beledigend of misschien is `reactie-remmend`een beter woord , voor diegenen die nu helemaal niks meer durven zeggen met hun ``maar `` lbo`tje.``

wat doet het ertoe wat je gestudeerd hebt,of je een ton verdient of niks...het gaat hier om films dacht ik zo.

(er zijn meer topics die op zn manier bekeken wel wat stemming zouden kunnen maken voor sommige users)

Ik weet niet wat jouw probleem is?

Alsof iemand die een universitaire studie doet niet trots mag zijn op wat hij/zij bereikt heeft. Persoonlijk heb ik keihard gestudeerd om te komen waar ik nu ben. Net zoals een LBO'er dat misschien ook heeft gedaan.

Om nou te concluderen dat een LBO'er niet zou durven reageren met hun 'maar LBO'tje' komt op mij over als een respectloze opmerking. Het is juist leuk om zoveel verschillende studie-ideeen te zien. Misschien zitten er voor middelbare scholieren wel wat verfrissende tips tussen.

Dat ik toevallig op dit topic reageer heeft niets te maken met een 'elite' of 'superieur' gevoel. Bovendien garandeert een universitaire opleiding geen extreem hoge bankrekening. Stel dat ik later een huismoeder wordt die vrijwilligerswerk doet.

Door zo hard te werken als je kan word je juist rijk. Ontelbaar rijk. En dan heb ik het niet over geld, maar over kennis. Niemand hoeft zich hier ook maar het kleinste beetje te schamen voor zijn of haar opleiding!

djelle
Op zich heb ik geen problemen met dit topic. Wie het interessant vindt kan meedelen of lezen wat men studeert, maar het is inderdaad wel opvallend dat nog niemand zei: "ik zit in houtbewerking" of iets dergelijks. Toeval, aanschouwd als niet interessant genoeg of is er nog altijd dat "schaamtegevoel" errond dat leeft? Of houden de meeste mensen die meer technisch dan intellectueel ontwikkeld zijn, zich simpelweg minder (intensief) bezig met kunst en cultuur? ...

(zou hier een verklaring voor kunnen zijn?)

Hi-Tek
LBO misschien niet, maar er staan toch wel een aantal mensen bij die hebben aangegeven dat ze onder het MBO vallen (waaronder ik). Maar goed, ondanks dat er toch ook wel veel jongere/minder-ontwikkelde (op filmgebied) komen, wat overigens voor de nodige nuance zorgt, komen hier toch wel een select groepje aan mensen die zich willen verdiepen in de cinema. Vaak zijn dit dus niet de mainstream groepen en ligt het niveau hier relatief gezien wat hoger dan de doorsnee Nederlander. Maar zoals ik al aangaf wordt dat de laatste tijd wel steeds meer teruggebracht heb ik het idee.

Ja djelle, dat valt mij inderdaad ook op nu je het zegt.
Maar ik vind niet dat mensen zich hier voor moeten schamen ofzo.
Misschien is het wel zo hoor, dat iemand die meer intellectueel ontwikkeld is, zich meer met dit soort dingen bezig houdt.
Maar ik denk, houthakkers of wat dan ook(:P), dat er daar ook veel mensen van zijn die veel films kijken en hier iets berichten. Maar ja, misschien schamen zij zich daarvoor. En willen ze dat liever niet zeggen. Terwijl ik dat niet begrijp. Iedereen wordt toch hetzelfde behandeld..

Hi-Tek
Ik denk niet echt dat het met schaamte te maken heeft. Tussen het MBO en de Universiteit zit al een zeer groot verschil en wij schamen ons toch ook niet daarvoor. Oké tussen LBO en het MBO zit ook al een aardig verschil, maarja om nou te zeggen dat er niet voor durven uit te komen. Persoonlijk denk ik dat dit meer te maken heeft met het niveau van de site. Immers veel van mijn vrienden - waaronder voornamelijk wat mbo'ers, vmbo'ers, ongeschoolde en zelfs werklozen tussen zitten - zal ik niet of te nimmer aantreffen op deze site.

Feit is en blijft dat je beroep een zeer groot gedeelte van je leven is. Dat iedereen zoveel mogelijk geld probeert te verdienen is ook logisch (wil ik zelf ook), maar er zijn ook mensen die om bepaalde redenen (leerproblemen e.d.) gewoon niet kunnen leren en zich erbij neerleggen. Maar dat maakt je niet arbeidsongeschikt toch?
Ik heb zelf keihard moeten knokken om m'n opleiding te halen en ben best blij met het resultaat. Er zijn ook mensen die pas blij zijn als ze het hoogste van het hoogste hebben bereikt, ook goed.

Ik hou er ook helemaal niet van als mensen doen alsof vakken als loodgieter, timmerman, schoonmaker e.d. niets is. Het zijn gewoon vakken die maatschappelijk en economisch nodig zijn. Een bedrijf kan niets zonder hen.

Mensen die te lui zijn om te werken en bewust op een uitkering leven, dat is pas erg.

U-96 schreef:
Ik hou er ook helemaal niet van als mensen doen alsof vakken als loodgieter, timmerman, schoonmaker e.d. niets is..

Wie beweert dat?

Hi-Tek
Of je bent te naïef om in te zien dat te veel mensen dit denken of je bent er gewoon niet van bewust.

Kijk jij neer op mensen?

Beetje wat Hi-Tek zegt, Yekezzez.

Feit is dat niemand het heeft beweert, maar het idee komt wel ergens vandaan en wel bij joyce.b. Wat zegt dat over joyce.b? Ik ben niet naïef en ik ben me wel bewust dat er mensen zijn die op anderen neerkijken of tegen anderen opkijken. Als ik achterom kijk op het toilet dan is mijn stront bruin, net als dat van ieder ander. Ik ga met iedereen op dezelfde manier om en wel op een gelijkwaardige basis. Misschien ben ik uniek, maar dat lijkt me sterk.

Hi-Tek
Yekezzez schreef:
Kijk jij neer op mensen?

Eerlijk gezegt betrap ik mijzelf erop dat ik wel eens neer kijk op mensen. Ik denk dat niet alleen ik, maar toch ook meer mensen aan de hand van vooroordelen zich hier onbewust schuldig aan maken. Het is natuurlijk niet terrecht, maar zeker wel zo begrijpelijk. Als ik bijvoorbeeld in de supermarkt zo'n typische kassajufrouw zie dan denk ik wel eens ''gelukkig wordt ik zo later vast niet en heb een 'goede' baan''. Ik geef tenminste toe dat ik mij hieraan schuldig maak. Ik weet dat MBO ook niet al te geweldig is, maar onbewust wil mijn gedachte daar wel eens naar toe gaan. Een stukje arrogantie (lees ook als zelfverzekerd) zit nu eenmaal in mijn karakter.

Hi-Tek schreef:
Als ik bijvoorbeeld in de supermarkt zo'n typische kassajufrouw zie dan denk ik wel eens ''gelukkig wordt ik zo later vast niet en heb een 'goede' baan''.

Ik kijk op niemand neer. Ik weet van van waar ik en mijn vrouw komen en dat is van heel gewoon werkvolk. In onze tijd was het niet zo evident om heel hoge studies te doen.
Daarom ben ik echt blij dat onze dochter nu op de universiteit les volgt. Zij krijgt van ons gewoonweg de kansen die wij niet hadden.

Trouwens, mijn dochter heeft als jobstudente al in de vleesafdeling en aan de kassa gezeten in een hypermarkt en ze reageert nu met veel respect op mensen die dit de rest van hun loopbaan moeten doen.

Hi-Tek
Het niet echt dat ik ze niet respecteer (ik behandel ze zoals elk persoon) maar toch gebeurt het wel eens dat ik me opgelucht voel dat zij daar staan te zweten en ik hen (rot) klusjes niet hoef te doen. In feite kijk dus (een beetje) neer op deze mensen. Tegelijkertijd kijk ik ook tegen mensen op en ook dit gebeurt vaak onbewust. Bijvoorbeeld je ziet een zakenman in een Rolls Royce voorbij rijden dan denk ik toch wel even van ''damn hij heeft het gemaakt'' of van ''het zou wel ubercool zijn als ik die wagen had''. Hetzelfde geld voor jou niet al te kleine dvd collectie, tegen zo iemand als jij kijk ik dan echt tegen op. Zeker rond mijn leeftijd zijn er jongeren die zulk gedrag vertonen. Ik weet dat iedereen gelijk aan elkaar is, maar soms vergeet ik dat even en realiseer ik dat niet.

''gelukkig wordt ik zo later vast niet en heb een 'goede' baan''

Life is like a box of chocolat. You never know what you're gonna get.

Hi-Tek
Mee eens de nadruk lag dan ook op vast. Misschien had ik het wel anders moeten formulieren

Dit gaat overigens ook best offtopic.

Hoe kan je in godsnaam neerkijken op die mensen?

Hi-Tek
Ben ik nou echt zo'n kootzak

Mug
Zullen we het vanaf nu maar gewoon weer ON TOPIC hebben.

Kai
Ik doe accountancy in Breda, volgens mij heb ik ooit gelezen dat er nog een mm'er was die dat doet of deed. Maar zou niet weten wie

Je hebt het vast over Rogier (U-96).

Gast
geplaatst: vandaag om 06:50 uur

geplaatst: vandaag om 06:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.