menu

De Site / Gebruikers / Het school en studie topic

zoeken in:
kos schreef:
(quote)

Bovendien heeft het ook zeker zn voordelen.

Heeft het ook, maar het is erg storend als het niet loopt, bv als er een paar zijn die helemaal niks doen. Of juist 1 of 2 van die studiegasten die juist veel te veel gelijk willen doen. En dan heb je bij sommige opleidingen ook nog de PEER assesment, moet je elkaars werk beoordelen wat invloed op het cijfer heeft. Nou, dat kan ook ellende opleveren kan ik je zeggen

Elineloves schreef:
(quote)

Jup. Ik heb 2 jaar in Sittard gestudeerd en ga het nu in Eindhoven afmaken. Allebei gewoon Fontys. Ik heb wel een kopie en ook alle e-mails e.d. bewaard, maar de communicatie tussen die twee is om te huilen. Maar volgens mij is het nu opgelost, en anders was ik wel eens met mijn vuist op tafel gaan slaan daar. Twee jaar opnieuw doen omdat zij een fout hebben gemaakt.

Is dat van Sittard niet in de Havikstraat naast het Trevianum(waar ik nu zit)? Of heb ik nu een andere HBO in gedachte?

Euh, nee, volgens mij is dat een andere. Ik zat aan de Mgr. Claessensstraat.

Edit: Ja, dat is Zuyd Hogeschool-Sittard, ik zat op Fontys Hogeschool Sittard.

En opeens krijg je bijna ruzie met 2 mocro-petten vlakbij de ingang van school Altijd heerlijk om je schooldag te beginnen.

Wolla, zweer?

Ja, inderdaad. Maarja, hun hadden wel petjes en handtasjes... Dus daar moeten we wel respect voor hebben.

HBO stage regelen voor 1 februari? Haalbaar?

Hangt af wat voor stage (betaald, uren, richting) en uiteraard je instelling.

Kan van alles, is namalijk CE. Marketing/communicatie lijkt mij wel leuk. Is geen afstudeerstage. 5 dagen per week en dan volgens mij 5 a 6 maanden.

Flinke dagen dan. Heb je nog ondersteuning van school in vorm van een lijstje van erkende en/of beschikbare adressen? Anders kan je heen en weer gaan om te solliciteren.

Als je een lijstje hebt zou dit makkelijk te behalen zijn. Anders wordt het wel wat lastiger, aangezien de meeste adressen je niet terugbellen (wat erg laks en onverantwoord is).

Ik moet ook nog een stage zien te vinden, volgens mij ook voor 1 februari. Al is het in het onderwijs wat makkelijker, ik heb zo'n 6 stagescholen gehad de afgelopen jaren en daar kan ik sowieso weer terug. Weet alleen niet of ik dat wil.

Ja, ik kan ook zo aan de slag bij één of ander saai uitzendbureau in Utrecht of Amsterdam. Maar daar heb ik geen zin in. Ben op zoek naar een trendy, leuk marketing bedrijf. Ben natuurlijk veel te laat begonnen, maar ik probeer er nog het beste van te maken.

Viel Glück

brabusRUS schreef:
Kan van alles, is namalijk CE. Marketing/communicatie lijkt mij wel leuk. Is geen afstudeerstage. 5 dagen per week en dan volgens mij 5 a 6 maanden.

weet toevallig hier van een stage: Rabobank recruitmentsite - Stagiair Marketing, Communicatie en Coöperatie

Ochja de stage. Ik heb vorig jaar mijn eerste gehad en was eigenlijk maar gewoon een snuffelstage. Dus niet echt wat bijzonders ,maar wel leuk. Heb toch een goede tijd gehad daar bij het gemeentehuis van Geleen. Wat vergaderingen (met flink wat koffie en die ging er altijd wel in) over bijvoorbeeld enkele projecten in de gemeente Sittard-Geleen en enkele lekker wegstemmen.

EW101 schreef:
Ochja de stage. Ik heb vorig jaar mijn eerste gehad en was eigenlijk maar gewoon een snuffelstage. Dus niet echt wat bijzonders ,maar wel leuk. Heb toch een goede tijd gehad daar bij het gemeentehuis van Geleen. Wat vergaderingen (met flink wat koffie en die ging er altijd wel in) over bijvoorbeeld enkele projecten in de gemeente Sittard-Geleen en enkele lekker wegstemmen.

HBO? Welke opleiding?

brabusRUS schreef:
(quote)

HBO? Welke opleiding?

Was een snuffelstage. Gewoon de stage die je krijgt op het VWO. Niks bijzonders eigenlijk.
En het gaat niet zo goed nu met school. Duits is echt slecht terwijl de rest toch wel goed is ,maar volgens de regels kan het dat ik blijf zitten of zelfs naar HAVO moet gaan.

Hehe, gemeentehuis van Geleen. Lijkt me best leuk om daar stage te lopen. Kende vroeger een man die daar ook werkte, ondertussen niet meer geloof ik.

Ik zit in een toets periode, ben maar begonnen met planningen en overzichten maken, als ik ergens een hekel aan heb is het leerwerk. Laat mij maar verslagen schrijven, prima, maar dat 'er in stampen' vind ik vreselijk.

(afbeelding)
Heb nog +/- 3 weken.

Ik heb daar ook last van, Eline. Maar ik leer nog altijd liever voor een toets dan een verslag maken. Toetsweken zuigen!

Proefwerkweken zijn best chill.De PCP-weken zuigen juist enorm.
Dan heb je bijvoorbeeld de eerste paar uur een proefwerk en daarna moet je nog lessen volgen tot wel kwart op vier en andersom.
Als je thuis komt moet je dan nog leren voor de dag erna.

Bij gewone proefwerkweken heb je vrij voor twaalf uur en kan je nog wat leuks doen voordat je gaat leren.(of erna)

Elineloves schreef:
Hehe, gemeentehuis van Geleen. Lijkt me best leuk om daar stage te lopen. Kende vroeger een man die daar ook werkte, ondertussen niet meer geloof ik.

Ik zit in een toets periode, ben maar begonnen met planningen en overzichten maken, als ik ergens een hekel aan heb is het leerwerk. Laat mij maar verslagen schrijven, prima, maar dat 'er in stampen' vind ik vreselijk.

(afbeelding)
Heb nog +/- 3 weken.

Ik dacht dat je niet meer op de pabo zat?

filmliefhebber92 schreef:
(quote)

Ik dacht dat je niet meer op de pabo zat?

Klopt, ik was gestopt, maar sinds februari ben ik weer begonnen. Ik moet nu 1 dag per maand naar school (lesdag van 9 tot 5) en dan krijg ik uitleg over alle opdrachten / toetsen, en de rest doe ik thuis. En ik loop ook weer stage op een basisschool, dus ben ook weer juf Eline.

Succes Eline

Dit jaar wordt het geen afstudeerjaar voor mij.

Rond februari heb ik mijn niveau 3 diploma behaald. Nu nog een niveau 4 en mijn MBO detailhandel opleiding is voltooid. Omdat ik mijn niv. 3 diploma wat aan de late kant heb gehaald, loop ik flink achter wat betreft kerntaken, verslagen en toetsen voor niv. 4. Ik zal zoveel mogelijk dingen proberen af te ronden voor eind juni, maar het 100% afkrijgen gaat erg lastig worden. Dus ik vrees dat ik volgend jaar weer moet oppakken waar ik gebleven was.

sinterklaas schreef:
Succes Eline

Thanks Caz!

Minotaures schreef:
Dit jaar wordt het geen afstudeerjaar voor mij.

Rond februari heb ik mijn niveau 3 diploma behaald. Nu nog een niveau 4 en mijn MBO detailhandel opleiding is voltooid. Omdat ik mijn niv. 3 diploma wat aan de late kant heb gehaald, loop ik flink achter wat betreft kerntaken, verslagen en toetsen voor niv. 4. Ik zal zoveel mogelijk dingen proberen af te ronden voor eind juni, maar het 100% afkrijgen gaat erg lastig worden. Dus ik vrees dat ik volgend jaar weer moet oppakken waar ik gebleven was.

Maar dan moet je volgend jaar alleen het e.e.a. inhalen toch? Of moet je echt het hele jaar afmaken?

Gewoon verdergaan waar ik gebleven was en natuurlijk alles wat ik nog moet herkansen.

l-d
Bah bah..mn laatste periode is nog niet eens begonnen (morgen wel ) Ik zit op zondag avond alweer heerlijk 150 blz te leren en samen te vatten...Komende week nog even 300 erbij en dan..jawel tentamen op dinsdag ochtend 9u (de dag na Koninginnedag) wie het verzonnen heeft!?! Het is dat ik hard blokken, strakke planning, iedere minuut van de dag efficiënt benutten, gewend ben...

Same here, ik moest gisteren een tentamen maken en a.s. vrijdag weer. Niet normaal hoeveel leerstof! (En hoe verschrikkelijk saai....) Daarnaast moesten we ook nog 4 grote opdrachten af hebben en het is toch best lastig om zowel het leer- als maakwerk zo goed mogelijk te doen.

Nu heb ik net gehoord dat ik voor mijn essay over faalangst een 'uitstekend' heb gekregen maar de toets van gisteren heb ik volgens mij op 1 á 2 vragen na nét niet gehaald. Baaaalen.

Ik haat toetsen sowieso. Liever 5 werkstukken dan 1 toets. Verschrikkelijk zeg.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:38 uur

geplaatst: vandaag om 05:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.