menu

Filmdragers en apparatuur / Winkels en webshops / Bol.com

zoeken in:
Zie ik niet gebeuren, Bol wil immers voorkomen dat je winkels kunt beoordelen waar je niks koopt. Glitch in the system.

Maar ik snap je frustratie. Ik heb die niet, in mijn schijfjesloze leven

(tip, geen kloppen op eigen schouder)

geplaatst:
Oefff... Weer eens een heel duidelijk voorbeeld dat bol.com heel, maar dan ook héél erg duur is in het algemeen. Veel films die onder meer een boekenvoordeel verkoopt (het aanbod is dan wel beperkt) zijn vrijwel altijd goedkoper, ook nieuwe releases. Daar hebben ze een bol.com wat mij betreft al mee ingehaald.

Bij zavvi pas de Blu ray's van Black Panther en Avengers: Infinity War besteld, die daar 2 voor 17 euro kosten. En bij bol.com kosten ze doodleuk 29,99 per stuk!

En dan maar aangeven dat de verkopen van fysieke dragers afneemt, maar voor fysieke dragers heb je nog maar weinig verkooppunten over, en dan heb je als één van de verkooppunten met het grootste aanbod vooral veel woekerprijzen.

Ik denk dat die boekenvoordeel nog vrij behoorlijk loopt, maar vooral het importeren is vermoed ik veel populairder (het is tenslotte vaak goedkoper en het assortiment is groter).
Er is denk ik nog wel een markt voor fysieke dragers (al zal dat wel verminderd zijn), maar die belachelijke prijzen helpen daar zeker niet aan mee en bol.com al zeker niet, daar moet je het echt van aanbiedingen hebben.

Zwolle84
geplaatst:
Ik zit ook al een week een bestemming te zoeken voor m’n bol-cadeaukaart van € 20, maar het houdt allemaal niet over.

geplaatst:
Een film die 42 euro kost bol.com | Dellamorte Dellamore (Dvd) | Dvd's en wat staat er bij omschrijving:
EEN GOED ARTIKEL IN NETTE STAAT, VOOR EEN NETTE PRIJS, ZOALS U AL 10 JAAR GEWEND BENT VAN ONS ALS VERKOPER BIJ BOL.COM...(dezelfde dag verzonden)

'Een nette prijs' ach ja...

kappeuter (crew)
geplaatst:
Ja het is gekkenwerk. Dat is tegenwoordig eerder regel dan uitzondering.

bol.com | A Pigeon Sat On A Branch (Reflecting On Existence) (Dvd), Lotti Törnros | Dvd's
49,95 + € 1,99 servicekosten

Als verkoper krijg je op BOL een waarschuwing als je boven de relevante advies / marktprijs verkoopt, maar er wordt niet opgetreden tegen dit soort woekerprijzen.

geplaatst:
Ik wist niet dat je een waarschuwing kreeg maar toch goed dat bol.com dat doet. Maar ik kan begrijpen dat bol.com er verder niks mee mee doet. Iedereen heeft het recht om te vragen wat hij of zij wil, of je het ook krijgt is weer wat anders. Het 'sfeertje' door de buitensporige hoge prijzen wordt hierdoor wel een beetje verpest vind ik aangezien het vrij vaak voorkomt.

Zwolle84
geplaatst:
En dan zijn dit nog de extotischere titels. € 25 tot zelfs wel € 30 vragen voor een mainstream blu-ray (Marvel, Star Wars etc.) is steeds vaker doodnormaal voor ze.

geplaatst:
Ze hebben ook gewoon te weinig concurentie. Vaak zijn ze de enige die zo'n film ned. Ondertiteld verkoopt.
Dan kun je vragen wat je wilt...

Zwolle84
geplaatst:
Zou dat het zijn? Volgens mij zit het probleem eerder bij de distributeurs, aangezien zo'n Boekenvoordeel met altijd scherpe prijzen ook gewoon meegaat met die prijzen voor Marvel en Star Wars. Ik denk dat de inkoopprijzen gewoon schandalig hoog liggen omdat dit zo ongeveer de enige overgebleven melkkoeien zijn in een tijd waarin nauwelijks meer fysiek wordt verkocht.

geplaatst:
Maar dat geldt dan alleen voor Nederland?

Solo: A Star Wars Story Blu-Ray

Bol.com: €24.99
Amazon UK (ook nederlandse subs): €11.57
Amazon Frankrijk (identieke aan de nl release, maar dan met Frans artwork/hoes): €14.99

Ik snap dat bizarre verschil niet. Bol.com heeft de prijs voor de GOT- blu-ray box in eerste instantie met €20 verlaagd (naar €110) naar aanleiding van 'mijn' klacht, en nu zie ik zelfs dat de prijs opeens gehalveerd is naar €65!!!! Het is dus compleet random. Zij doen daar gewoon wat ze willen met de prijs. Ik ga ze boycotten in ieder geval! Zelfs als het probleem bij de distibuteur ligt, is BOL verantwoordelijk voor hun marktonderzoek plus inkoop- en verkoopbeleid. Mijn advies; zie je een Blu-ray bij BOL te koop staan; zoek dan even 10 minuutjes binnen de rest van Europa en koop daar! Scheelt je de helft van je geld (of zelfs meer).

geplaatst:
Mijn post van 2 jaar terug:

Alexander1900 schreef:
Bij Bol.com schommelt de dvd prijzen bijna dagelijks... waarom ze dat doen mag Joost weten. Het lijkt mij een hoop gedoe en kost tijd en dus geld. Tuurlijk kijkt bol.com ook naar wat hun grote concurrenten doen en vice versa.
Heel soms kun je nog best leuke prijzen tegenkomen - als er kortingen worden gegeven. Maar lang niet alle kortingen zijn ook daadwerkelijk kortingen, dan betaal je nog steeds de hoofdprijs.

Maar tegenwoordig vind ik dat bol.com betere prijzen hanteert dan een paar jaar terug. Ook zonder korting zitten er soms best goede 'koopjes' tussen. Vroeger kocht ik er zelden, tegenwoordig een stuk vaker.

geplaatst:
Ik kocht d'r in 't verleden zo nu en dan nog wel eens, maar nu hooguit als ze bijvoorbeeld een actie zoals laatst hadden van 10 Blu-ray's voor €50.
Bij Boekenvoordeel bijvoorbeeld pas Galvestone en The Sisters Brothers gekocht in de 3 voor €25 terwijl die op Bol staan voor €15 per stuk.

Zwolle84
geplaatst:
Ramon K schreef:
Het is dus compleet random. Zij doen daar gewoon wat ze willen met de prijs.

De ene keer denk ik inderdaad dat het dát is, maar als je dan Media Markt en Wehkamp doodleuk mee ziet doen met die prijzen vermoed je dat er toch meer achter steekt.

Momenteel zijn de Marvels wel redelijk goedkoop daar, maar dat heeft vast te maken met alle acties die er internationaal zijn. Zullen nu wel goedkoper in te kopen zijn.

geplaatst:
Distributeurs hebben geen enkele invloed op de prijs - toevallig een paar maanden terug nagevraagd.

Zwolle84
geplaatst:
Verhoeven schreef:
Distributeurs hebben geen enkele invloed op de prijs - toevallig een paar maanden terug nagevraagd.

Weet jij waarom o.a. de genoemde titels (Marvel, Star Wars) vaak zo extreem duur zijn in Nederland?

geplaatst:
@ Zwolle84

Ik denk toch vooral dat het proberen is met de prijzen en dat er altijd mensen zijn die de volle mep willen betalen. Hier verdienen de bedrijven er dan ook veel aan en daar moeten ze het misschien wel van hebben. Niet al direct met 'normale' prijzen beginnen. Dan hebben ze maar een kleine winst percentage lijkt me. En zo kun je de prijzen kunstmatig hoog houden en lijkt het veel waarde te hebben, puur omdat er veel geld voor wordt gevraagd.
Alles wat nieuw is, is eenmaal duur en dat is met alles zo. Pas als de 'nieuwigheid' er af is, dan worden de prijzen (een stuk) verlaagd, en ja, dan sta ik in de rij om het te kopen.

Zwolle84
geplaatst:
Alexander1900
Ik begrijp dat dat meestal zo werkt. Alleen heb je het hier over prijsverschillen van 60-70% met het buitenland (waar de titel dan ook nieuw is). Dat is echt heel extreem.

geplaatst:
Misschien dat je in Nederland meer mensen hebt die bereid zijn de volle mep te betalen (en niet weten dat het in het buitenland een stuk goedkoper is). Dan kan je als bedrijf 'wegkomen' met die belachelijk hoge prijzen. Het heeft geen zin om hoge prijzen te vragen als echt niemand het koopt.

Zwolle84
geplaatst:
Dan nog zou ik het raar vinden. Er even van uitgaande dat de inkoopprijzen niet torenhoog zijn, zou je denken dat er wel iemand in dat gat tussen 18 (buitenland) en 25-30 euro (Nederland) duikt.

geplaatst:
Waarom doe jij het niet? Het is schijnbaar een gat in de markt, tenzij je de pech hebt dat je bedrijf goed loopt en de andere bedrijven geld mislopen en jou volgen qua prijs waardoor je niet veel meer zal verdienen.

geplaatst:
Wat ik nu net weer heb meegemaakt:

Vorige week een paar 4K films gekocht bij bol.
Ik maak er net eentje open, namelijk de eerste Tomb Raider met Angelina.
Zitten de schijfjes er niet in, alleen een rare, zelf gemaakte dvd-r, die ook niets met deze film te maken heeft. Ra, ra, hoe kan dit? Je koopt immers een nieuw geseald artikel, geen gebruikte tweedehands en zelfs dan zou dit niet mogen kunnen.

Ga er niet van uit dat dit door iemand in de fabriek is gedaan, dus dan zou dit een terug gestuurd artikel zijn en zonder te controleren terug geseald en nu als nieuw naar mij zijn opgestuurd?

Ga dit natuurlijk niet pikken, zo eens even bellen, want die automatische Billy, of hoe het ook genoemd wordt, heb je geen bal aan.

geplaatst:
Geen idee hoe dit kan. Wat voor raars staat er op dat gebrande DVDtje?

Ik ben bang dat je het antwoord gaat krijgen dat ze ook geen idee hebben hoe dat nou kan.

Denk wel dat je als het leverbaar is dat je gewoon een goed exemplaar opgestuurd krijgt.
Ik ben wel benieuwd hoe dit afloopt. Post je dat ook hier?

geplaatst:
Ajax&Filmfreak schreef:
Wat voor raars staat er op dat gebrande DVDtje?

Ben ik ook wel benieuwd naar

geplaatst:
Dat is wel héél bizar zeg.
Nu ben ik ook wel nieuwsgierig naar wat er op staat

geplaatst:
Ik heb gebeld. Kan het terug sturen en ondertussen wordt er een andere voor me geregeld en aan me opgestuurd.

Ok... ik heb mezelf voor jullie opgeofferd en een stukje van de dvd-r bekeken. Daar er een Oosterse dame, op een vaag plaatje, op het schijfje stond, wat er duidelijk op was geplakt, had ik al wel een vermoeden:

het was een, aan het logo in de rechter onderhoek te lezen, van één of andere site gekopieerd seksfilmpje.

Dit klinkt wellicht grappig, maar het kan natuurlijk echt niet! Er is totaal geen controle gebeurd, waar het ook is in gepakt en je mag er toch vanuit gaan dat, wanneer je bij een internetwinkel iets nieuw koopt, voor een hoofdprijs, want dat kan ik toch dertig euro wel noemen, het in orde moet zijn, of op zijn minst toch nieuw.

geplaatst:
Vreemde zaak.

geplaatst:
Alexander1900 schreef:
Een film die 42 euro kost bol.com | Dellamorte Dellamore (Dvd) | Dvd's en wat staat er bij omschrijving:
EEN GOED ARTIKEL IN NETTE STAAT, VOOR EEN NETTE PRIJS, ZOALS U AL 10 JAAR GEWEND BENT VAN ONS ALS VERKOPER BIJ BOL.COM...(dezelfde dag verzonden)

'Een nette prijs' ach ja...

bol.com | The X-Files: I Want To Believe. (Dvd) | Dvd's

Bij het koppelen kwam ik deze tegen.

Maar inderdaad een rare situatie die hier werd genoemd. Voor mij is bol.com al lang niet meer de winkel die het is geweest. Dure prijzen, slechte ervaringen met klantenservice en klantvriendelijkheid ook niet foutloos.

kappeuter (crew)
geplaatst:
https://partnerprogramma.bol.com/click/click?p=1&t=url&s=5935&url=https%3A%2F%2Fwww.bol.com%2Fapple-touch-icon.png&subid=rwrt

Ligt het aan mij, of heeft het BOL-logo ineens een vreemde kleurstelling?
Donkerder blauw.

geplaatst:
Ja. Normaal was het licht blauw?

Zwolle84
geplaatst:
Hele huisstijl/website heeft een makeover gekregen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:55 uur

geplaatst: vandaag om 03:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.