ad
  • 139.745 films
  • 6.651 series
  • 20.180 seizoenen
  • 434.315 acteurs
  • 281.265 gebruikers
  • 8.104.588 stemmen

Bol.com

zoeken in:

eddie010

• 16 berichten
  • 0 stemmen

Volgens mij doet Bol niet meer aan 3 voor 25. Sinds de jaarwisseling is het ineens verdwenen. Bij Boekenvoordeel doen ze nog wel aan 3 voor 25 maar het aantal titels is een stuk beperkter helaas.

Ajax&Litmanen1

• 54259 berichten
  • 3370 stemmen

Sinds de coronacrisis doet bol.com geloof ik niet meer aan dvd/bluray acties...

mister blonde

• 11786 berichten
  • 4662 stemmen

Moeten jullie ook zo hard lachen wat BOL in de 'Altijd Scherp Geprijsd' categorie durft te stoppen? Of huilen kan natuurlijk ook. 22 euro voor de nieuwe Star Wars film vragen is 1 ding... Dat ze hem ook nog in die categorie durven te plaatsen. Maar de lijst is eindeloos.

eddie010

• 16 berichten
  • 0 stemmen

Er is me opgevallen dat de 3 voor 25eu actie weer aanwezig is op bol.com al zou het om een tijdelijke actie kunnen gaan in verband met Vaderdag wat eraan zit te komen.

de grunt

• 4155 berichten
  • 2029 stemmen

Eindelijk!

eddie010

• 16 berichten
  • 0 stemmen

Vanaf 3 mei is er geen tweedehands verkoop van films meer mogelijk op bol.com door particulieren. Heel jammer, want soms pluk ik daar nog wel wat van weg.

kappeuter (crew)

• 59676 berichten
  • 4963 stemmen

Huh, wat een rare actie zeg.

Vele titels zijn out-of-print, wat zonde dat particulieren dat niet meer mogen verkopen, dat drijft de prijs alleen maar verder op. En winkels mogen die 2e hands titels nog wel verkopen?

40 euro voor een OOP titel is niet zeldzaam. Als er minder concurrentie op de prijs is doordat alleen een winkel het kan aanbieden, dat lijkt me niet gunstig. Of ze moeten nu een maximale prijs aan dvd's gaan vaststellen.

Bijvoorbeeld:

bol.com | Safe (Dvd), Susan Norman | Dvd's € 40,78 via DVDIGITAL.NL

eddie010

• 16 berichten
  • 0 stemmen

Tweedehands films kunnen nog steeds aangeboden worden, maar het verkopende account moet een kvk-inschrijving hebben en dus verkooppartner zijn van bol.

Bron van het sneue nieuws

Ajax&Filmfreak

• 2961 berichten
  • 3114 stemmen

Ik zie dit niet als louter negatief.

Misschien dat er wat minder idiote prijzen gevraagd worden als die particulieren via Marktplaats gaan verkopen...

neo (crew)

• 15353 berichten
  • 8514 stemmen

Ik vind het geen probleem. Een site als deze is al jaren veel en veel te duur, net als vele anderen. Fysiek (tweedehands) aankopen, hoewel nu wat moeilijker, is ook al vele jaren zoveel goedkoper. Het enige dat je moet accepteren is dat je gewoon per dag moest kijken wat per winkel beschikbaar is. Een online winkel als Bol.com schiet werkelijk alle kanten op.

Ik kan nu, en al veel jaren geleden honderden/duizenden titels noemen die ik in een fysieke winkel veel goedkoper kon krijgen als een Bol.com.

kappeuter (crew)

• 59676 berichten
  • 4963 stemmen

Bedoel je bijvoorbeeld kopen via Marktplaats?

Het aantal oplichters en afhakers is mij daar te groot.

Ik heb geen zin in bekraste dvd's.

Zaken als Used Products hebben al jaren geen interessant aanbod meer.

Ik heb wel begrepen dat bepaalde lokale kringloopwinkels nog wel eens wat leuks hebben, maar dan moet je het wel net treffen en niet per se op zoek zijn naar een bepaalde titel.

filmliefhebber92

• 1189 berichten
  • 2287 stemmen

Ik koop heel veel op marktplaats. Wel vaak bij dezelfde aanbieders (die ik inmiddels genoeg vertrouw op een serieuze bestelling te plaatsen).

Bij bol.com koop ik nooit meer dvd's/blu-ray (behalve als ik een cadeaubon heb).

neo (crew)

• 15353 berichten
  • 8514 stemmen

kappeuter schreef:

Ik heb wel begrepen dat bepaalde lokale kringloopwinkels nog wel eens wat leuks hebben, maar dan moet je het wel net treffen en niet per se op zoek zijn naar een bepaalde titel.

Het vereist inderdaad wel een andere manier van 'denken'. Vooral vaak langsgaan en eigenlijk op voorhand niks verwachten of specifieke titels zoeken.. Of het nu een Plaatboef is, of een kringloopwinkel, beiden verrassen mij vrijwel altijd. Ik ben de gekste dingen tegengekomen bij kringloopwinkels; vorig jaar een heel groot pakket (zo'n 50) Homescreen dvd's voor een tientje. Op Marktplaats zou ik het niet hebben aangedurfd om te kopen. Zo zijn er er honderden voorbeelden. Terwijl de gemiddelde andere kringloopwinkel gerust 7,50 vraagt voor een dvd met drie afleveringen van de Smurfen. Ik ben de tel kwijt, maar ik heb vele, vele duizenden films zo gekocht. Ondertussen al zo'n jaar of 7 geleden, mede dankzij de alsmaar groeiende hoeveelheid tweedehandswinkels, mijn filmcollectie moeten gaan opbergen in een souterrain en kelder.

eddie010

• 16 berichten
  • 0 stemmen

Weer terug van weggeweest; de 3 voor 25 actie. Zelf onder andere Tenet en The Lighthouse op de kop getikt (En nog wat 2de hands DVD's nu het nog kan (en bij gebrek aan aanbod op mp))

eddie010

• 16 berichten
  • 0 stemmen

Dit is de laatste week dat particulieren films 2de hands kunnen aanbieden op Bol. Komende maandag wordt het aanbod verwijderd.

Lang Poot

• 201 berichten
  • 0 stemmen

eddie010 schreef:

Dit is de laatste week dat particulieren films 2de hands kunnen aanbieden op Bol. Komende maandag wordt het aanbod verwijderd.

Hier had ik nog niet over gehoord, enig idee waarom?

kappeuter (crew)

• 59676 berichten
  • 4963 stemmen

Er staat geen valide reden bij:

BOL.com schreef:

Per 3 mei 2021 stopt bol.com met de verkoop door particulieren van tweedehands boeken, muziek en films. Er is veel veranderd in de afgelopen jaren. Inmiddels worden 60% van alle artikelen op ons platform verkocht via onze zakelijke partners. Het particulier verkopen vraagt daarnaast om een andere verkoopomgeving dan voor zakelijke verkooppartners. Omdat de zakelijke verkoopomgeving zo hard groeit is er daarom voor gekozen om hier volledig op te focussen.

bol.com | Klantenservice | Tweedehands particulier verkopen stopt

M.a.w. BOL geeft niets om de particuliere verkopers. Ze zijn die liever kwijt dan rijk, want via zakelijke verkopers verdienen ze makkelijker meer en hoeven ze hier minder moeite voor te doen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.