• 12.950 nieuwsartikelen
  • 169.127 films
  • 11.084 series
  • 31.746 seizoenen
  • 629.334 acteurs
  • 196.173 gebruikers
  • 9.175.891 stemmen

Persoonlijke flop 10

zoeken in:

beavis

• 6606 berichten
  • 14252 stemmen

uit mijn 37 films met de laagste score zijn er een aantal die ik bijna zou kunnen haten

Çanakkale 1915 (2012)

Abandoned House (2007)

Rua Aperana 52 (2012)

Kingpin (1996)

Problem Child 2 (1991)

What the #$*! Do We (K)now!? (2004)

Mancanza-Inferno (2014)

New Rose Hotel (1998)

Al Doilea Joc (2014) The Second Game

Cartaio, Il (2004) The Card Player

deze tien behoren dus ook wel bij of de meest idiote films of de grootste mislukkingen waarvan ik ooit het ongeluk had ze te mogen aanschouwen. zeer grote afraders.

Onderhond

• 87403 berichten
  • 12403 stemmen

Kingpin is geinig

horizons

• 5677 berichten
  • 2374 stemmen

1.Puppy Love

2.Flodder in Amerika

3.Battle of Los Angeles

4.Grease 2

5.X-Files I want to Believe

6.Honneponnetje

7.Jackie Brown

8.Honey, we shrunk ourselves

9.The Switch

10.Stop! or my mom will shoot

TornadoEF5

• 5578 berichten
  • 1565 stemmen

1: Titanic II

2: 2012: Ice Age

3. Category 6: Day of Destruction

4. Exorcist II: The Heretic

5. Impact

6. Scary Movie

7. Pineapple Express

8. Transsylmania

9. Men in Black II

10. The Expendables

11. Taxi 4

12. American Pie presents Band Camp

13. 11-11-11

14. Cop Out

15. Drive Angry

16. Battle: Los Angeles

17. The Interview

18. Grandma's Boy

19. Dude where's my Car?

20. Snow White and the Huntsman

horizons

• 5677 berichten
  • 2374 stemmen

Nr15 en nr19 uit je lijst zijn leuk.

TornadoEF5

• 5578 berichten
  • 1565 stemmen

horizons schreef:

Nr15 en nr19 uit je lijst zijn leuk.

Omdat amber heard meedoet in die film, of omdat de special effects zodanig goed zijn, of omdat het plot zo voorspelbaar is als iets .

En heb het niet zo voor die komedies. Ik vind ze zelfs onbeschoft.

horizons

• 5677 berichten
  • 2374 stemmen

Nee, omdat Cage en Fichtner met zoveel schmierend plezier hun rol spelen en mooi over the top gaat.

TornadoEF5

• 5578 berichten
  • 1565 stemmen

Als ik fichtner aan het werk wil zien kijk ik wel prison break. En voor cage kies ik wel national treasure of wat oudere films.

Mochizuki Rokuro

• 18926 berichten
  • 15496 stemmen

Na zes jaar maar eens een update:

01 [01] Forrest Gump / Zemeckis

02 [02] Twentynine Palms / Dumont

03 [03] Melancholia / Von Trier

04 [XX] Happy End / Haneke

05 [XX] Zidane / Gordon & Parreno

06 [XX] The Messenger / Besson

07 [XX] The Polar Express / Zemeckis

08 [XX] Mar Adentro / Amenábar

09 [04] One From the Heart / Coppola

10 [XX] Historias Extraordinarias / Llinas

En dan is er geen plek meer voor Cloud Atlas, De Eso no se Habla, De Kassière, Ice Age: Continental Drift, The American, Armageddon, An Inconvenient Truth, Funny Games etc etc

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Ik mis Östlund en Costa.

TornadoEF5

• 5578 berichten
  • 1565 stemmen

Mijn lijstje.

1. 2012: Ice Age

2. Titanic II

3. V for Vendetta (+)

4. The Legend of Tarzan (-)

5. Inception

6. The Weather Man (-)

7. Requiem For A Dream

8. Experimenter (*)

9. Category 6: Day of Destruction

10. Antichrist (*)

* niet uitgekeken, grootste deel wel gezien

+ 3/4e zeer aandachtig gevolgd, daarna wel verder gekeken maar "laten lopen"

- eerste deel aandachtig gevolgd, daarna verder gekeken maar verhaal niet echt meer gevolgd

Wel moeilijk om te beoordelen omdat ik heel veel films afleg wanneer ik zie dat het niet gaat of er geen zin meer in heb en dan nooit meer verder kijk. Bij bepaalde films kan het ook wel zijn dat ik het niet begrijp, in slaap viel en dus te moe was (bvb. Suicide Squad) of moeite had om me erop te concentreren of veel informatie te verwerken, en vooral bij die laatste kan het dan een pak beter zijn bij een volgende kijkbeurt. Bij films waar ik het dus niet 100% zeker van ben (opnieuw laatste categorie) neem ik ze niet mee.

En dan heb je ook nog de films die obviously gewoon van slechte kwaliteit zijn, maar wel nog eens grappig zijn om te zien of niet doodsaai zijn.

stephan-0115

• 1356 berichten
  • 2028 stemmen

Zitten een aantal grote namen tussen:

01) The Grand Budapest Hotel

02) Fences

03) Moonrise Kingdom

04) Avatar

05) Antichrist

06) Full Circle

07) Power, Passion and Murder

08) Antonia

09) Grizzly Man

10) Life of Pi

Titels als 'Ghost', 'Lost in Translation', 'La Grande Bellezza' en 'Another Year' hebben de dans nog maar nèt ontsprongen. Allicht dat bij Lost in Translation een herziening wonderen doet, maar voorlopig zit dat er nog niet in

TornadoEF5

• 5578 berichten
  • 1565 stemmen

1. An Inconvenient Truth (2006)

2. Titanic II (2010)

3. V for Vendetta (2005)

4. The Legend of Tarzan (2016)

5. 2012: Ice Age (2011)

6. Cars 2 (2011)

7. The Weather Man (2005)

8. Requiem For A Dream (2000)

9. Experimenter (2015)

10. Star Wars: Episode I - The Phantom Menace (1999)

Duidelijke nummer 1 voor slechtste film, en haalt het voor mij met voorsprong. Ik ben enorm geïnteresseerd in de klimaatwetenschap, en heb er ook een hobby / interesse van gemaakt, en weet er bijgevolg ook veel van. Niet enkel en alleen over de huidige klimaatverandering, die trouwens wel degelijk ernstig is. Die film is een gedrocht voor wat ik doe. Een absoluut gedrocht. Niet alleen voor de klimaatwetenschap, maar ook voor film. De film neemt zichzelf extreem serieus, maar vertelt uiteindelijk niet de volledige waarheid of maar halve waarheden (met name over de oorzaken, waarin de vleesindustrie niet wordt genoemd, maar ook over hoe elke ramp, droogte of elke dagrecord zogezegd gelinkt moet worden aan klimaatverandering). Ik heb er op de pagina zelf al meer over geschreven, dus ik ga er niet verder op in. Voor de filmindustrie is het verder een gedrocht omdat het gewoon een lezing is dat verfilmd wordt. Niets meer. Het gaat gewoon louter om een lezing. De meeste lezingen van profs in universiteiten in Nederland en Belgie zijn het trouwens verder meer waard om verfilmd te worden, dan deze lezing trouwens. Hoe je het ook in jouw hoofd kan halen om als presidentskandidaat jouw powerpointpresentatie als film te presenteren over een onderwerp waar je duidelijk niet alles over kent, en dan nog eens met alle prijzen gaat gaan lopen, simpelweg omdat de boodschap urgent is, en er een politiek statement moet gemaakt worden. Onbegrijpelijk. Tot vandaag heb ik als amateurklimatologist moeite om steeds opnieuw te moeten uitleggen dat Al Gore niet bij ons hoort, en enkel uit is op zelfgewin en de volledige klimaatproblematiek aan zijn eigen toe-eigent. Al Gore wilt God zijn.

Verder, Cars 2 en Star Wars Episode I die allebei volledig hun doel missen. Cars 2 is geen film voor de kleine kindjes. Star Wars Episode I is meer een politieke film, dan een film die zou moeten vermaken, en neemt te veel hooi op de vork (beschikt over een slecht script, lelijke CGI en geen hommage naar originele trilogie). V for Vendetta neemt zichzelf veel te serieus. Requiem for a Dream is een mislukte anti-drugs propagandafilm (op dezelfde manier dat er zoveel anti-rusland of anti-sovjet unie films bestaan, die duiding, relativering en gebrek aan aanvullend perspectief missen, met name minder zwart-wit denken). Experimenter en The Weather Man waren al snel heel erg saai. En de andere twee waren C-films die ik eigenlijk nooit gezien zou mogen hebben, maar het wel deed als kind omdat ik Titanic en 2012 toen erg mooi vond.

GoodOldJack

• 1338 berichten
  • 4526 stemmen

Moeilijk om in volgorde te noemen:

Borat (2006): Ik heb duidelijk een ander soort humor, oh wat wis dit een lange zit om uit te zitten, maar ik "moest" wel aangezien er twee andere kotgenoten hem wel konden appreciëren, in ieder geval vermoedelijk de minst grappige komedie die ik ooit gezien heb.

An Inconvient Truth (2006) : Hoort er ook zeker tussen, tijdens een schoolvoorstelling gezien, nadien met een groepje overdreven sarcastisch opgestaan tijdens de end credits, en geklapt alsof het de beste film aller tijden was (nog een nota voor gekregen zelfs ) credits hadden sowieso niet gegeven hoeven worden want er is nul verdienste aan dit gedrocht dat als film door het leven gaat.

Requiem For A Dream (2000): Nog steeds het grootste raadsel uit de hele filmgeschiedenis voor mij, waarom dit abominabel kijkstuk door mensen meer dan het minimum van de punten krijgt. Was letterlijk niks goed aan maar het aller slechtste is uiteraard heel de moeder historie, op de voet gevolgd door het "arm" stuk van de film, zelden zo gelachen terwijl het de bedoeling zal moeten geweest zijn dat ik geschokt achterbleef (toegegeven dat lachen kwam ook omdat de film me al bijzonder lang kwijt was).

De Heineken ontvoering (2011) : Vrij recent gekeken en mijn mening op de pagina van de film verkondigt, in ieder geval van een zeldzame slechte kwaliteit de film.

The Girlfriend experience (2009): Sasha Grey was vermoedelijk het beste uit de ganse film, veel meer is niet nodig denk ik qua uitleg.

Jupiter Ascending (2015) : Van mensen die wel al bewezen hebben dat ze kwaliteit kunnen afleveren verwacht ik nét iets meer (sarcasme) dan dit weerzinwekkend excuus voor een film.

Season Of The Witch (2011) : Verbazend dat Cage hieraan meewerkte, echt alles is slecht, maar dan ook alles, inclusief Cage die ik normaal best kan appreciëren.

Sunshine (2007): Zie Jupiter, voor mensen die al bewezen hebben wel in staat te zijn iets goeds (o.a. Slumdog Millionaire) of geniaal (zie Trainspotting) te maken verwacht ik écht meer dan deze verschrikking, helaas al twee keer bekeken en was de tweede keer even slecht (nog slechter was gewoon amper mogelijk).

13 (2010): Herinner me nog een paar scènes en die waren dus blijkbaar zo onvergetelijk slecht dat ik ze onthou.

Paranormal Activity 3 (2011): Als je ooit je kinderen wil afkrijgen van schrik voor geesten en wat het ook allemaal moge zijn, dan kan ik deze film van harte aanraden!

Jumper (2008): Poor good old Samuel L Jackson, zal tot in de eeuwigheid een gigantische smet op zijn carrière zijn dat hij hier aan heeft meegewerkt, meeste van dit "soort films" zijn doorsnee, af en toe is een uitschieter naar boven maar uitschieters die zo hard richting het absolute dieptepunt gaan zijn (gelukkig) toch zeldzaam.

Valt me op dat het allemaal post 2000 films zijn, k vermoed omdat ik daar minder kieskeurig in ben en bij "oude" films vaker naar de klassiekers terugga die bewezen hebben dat minstens een groot deel van de filmkijkers het een goede film vindt.

TornadoEF5

• 5578 berichten
  • 1565 stemmen

GoodOldJack schreef:

An Inconvient Truth (2006) : Hoort er ook zeker tussen, tijdens een schoolvoorstelling gezien, nadien met een groepje overdreven sarcastisch opgestaan tijdens de end credits, en geklapt alsof het de beste film aller tijden was (nog een nota voor gekregen zelfs ) credits hadden sowieso niet gegeven hoeven worden want er is nul verdienste aan dit gedrocht dat als film door het leven gaat.

Helden!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.