ad
  • 139.659 films
  • 6.615 series
  • 20.019 seizoenen
  • 432.078 acteurs
  • 280.259 gebruikers
  • 8.087.427 stemmen

MovieMeter Awards 2001

zoeken in:

Goodfella_90

• 10378 berichten
  • 2298 stemmen

Daar zijn de MovieMeter Awards al weer. Ditmaal voor het jaar 2001. De regels zijn denk ik inmiddels ongeveer wel bekend: iedereen kan zijn 3 favorieten per categorie naar mij PM'en. Hieruit zullen 5 nominaties volgen voor het eindoordeel.

Hier vind je de huidige toplijst van 2001 en via deze link kun je zien welke films je hebt bestemt uit 2001 (moet je alleen van die 14122 je eigen nummer maken ):

http://www.moviemeter.nl/user/14122/votes/2001

De categorieen zijn:

Beste Engelstalige Film

Beste Regie

Beste Mannelijke Hoofdrol

Beste Vrouwelijke hoofdrol

Beste Mannelijke Bijrol

Beste Vrouwelijke Bijrol

Beste Originele Script

Beste Bewerkte Script

Beste Muziek

Beste Cinematografie

Beste Animatiefilm

Beste film uit de Benelux

Beste Niet-Engelstalige film

Barst maar los, want ik zet de ultieme datum op 14 april. Mogen de besten doorgaan naar de volgende ronde!

Goodfella_90

• 10378 berichten
  • 2298 stemmen

Al 1 lijstje binnen

Angrod_Pallanén

ps Hoe is de puntentelling precies?

Angrod_Pallanén

• 6688 berichten
  • 1042 stemmen

Lijst gestuurd. We hadden dit jaar veel moois. Op animatiegebied, hoofdrollen noem maar op. Twee 5.0, Zeven 4.5 en maarliefst Elf 4.0!

The One Ring

• 29974 berichten
  • 3960 stemmen

Een tegenvallend jaar als ik naar mijn stemmen kijk. Ik moet zelfs voor beste film een film met maar 3,5 sterren in de lijst zetten. Misschien zoek ik eerst nog wat films uit dat jaar voor ik stem. Wel heb ik een erg duidelijke favoriet: LotR: Fellowship of the Ring.

Angrod_Pallanén

• 6688 berichten
  • 1042 stemmen

Logisch, One Ring

@Goodfella volgens mij is het gewoon aantal nominaties voor een film en de film met de meeste nominaties in die categorie gaat door.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 3960 stemmen

Wat is er zo logisch, Angrod?

moviefreak#1

• 14104 berichten
  • 14565 stemmen

Goodfella_90 schreef:

ps Hoe is de puntentelling precies?

1-Je krijgt 3 nominaties binnen :

De nummer 1 krijgt 5 punten, de nummer 2 krijgt 3 punten en de nummer 3 krijgt 1 punt

2-Je krijgt 1 nominatie binnen :

Die krijgt dan 5 punten

3-Totaal

Alle punten bij elkaar optellen en de top 5 is genomineerd in de eindronde. Bij gelijke stand telt de film met de meeste stemmen (bijvoorbeeld 3x nummer 2 en 1x nummer 3 gaat voor 2x nummer 1)

moviefreak#1

• 14104 berichten
  • 14565 stemmen

Ik was er al bang voor dat we dit jaar gingen doen

Ik vond dit echt een waardeloos jaar. Behalve Piñero heb ik weinig echt goeds uit Amerika zien komen (misschien Mulholland Drive) Spirited Away is de enige film die van mij 5* krijgt en het enige wat daar nog in de buurt komt is Nekojiru-sou (een anime van amper een half uur).

Ik zal eens kijken of ik er toch nog iets van kan maken

Chr.s

• 3668 berichten
  • 1684 stemmen

What time is it there van Tsai bij mij de grote winnaar.

Onderhond

• 85369 berichten
  • 9879 stemmen

Geweldig jaar. Avalon, Visitor Q en Pistol Opera als 5* trio. Hoop prachtige 4.5*, waaronder Millenium Actress, Vidocq, Mulholland Drive, Qianxi Manbo, Electric Dragon 80000 V .

En waarschijnlijk een ramp in dit topic, aangezien het allemaal nogal obscure films zijn. Millenium Actress verdient de animatieaward iig dubbel en dik, maar het zal wel weer naar een kleuterfilmpje gaan

The One Ring

• 29974 berichten
  • 3960 stemmen

Ik heb de toplijst van 2001 eens bekeken en er staan relatief weinig Engelstalige films in. Ik ga maar eens op zoek naar The Man Who Wasn't There. En laat ik ook Amelie maar eens kijken.

Angrod_Pallanén

• 6688 berichten
  • 1042 stemmen

The One Ring schreef:

Wat is er zo logisch, Angrod?

Je naam is 'The One Ring', nogal logisch dat je 'The Lord of the Rings' goed vind.

Goodfella_90

• 10378 berichten
  • 2298 stemmen

Hartelijk dank Moviefreak#1!

Weer 3 lijstjes binnen trouwens:

Chr.s, Onderhond, Turekeyloverz

TOTAAL: 4

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

PM-ed Go Visitor Q!

Goodfella_90

• 10378 berichten
  • 2298 stemmen

Haha, wel lekker werk trouwens. Eén lijstje invoeren is 10 - 15 minuten.

Mc

• 1006 berichten
  • 1955 stemmen

Eindelijk, mijn lievelingsjaar (denk ik). Met A.I. Artificial Intelligence, Band of Brothers én Mulholland Dr.

moviefreak#1

• 14104 berichten
  • 14565 stemmen

Goodfella_90 schreef:

Haha, wel lekker werk trouwens. Eén lijstje invoeren is 10 - 15 minuten.

Dat is alleen in het begin (lijstje Onderhond ), daarna is het alleen maar bijtellen als het goed is.

Ik heb die van mij ook gestuurd met nog een verzoek aan een aantal users : Ga Piñero kijken, fantastische film !

BoordAppel

• 14269 berichten
  • 2947 stemmen

Mc schreef:

Band of Brothers

Daar zeg je wat. Miniseries toegestaan?

Poisonthewell

• 4939 berichten
  • 11303 stemmen

Opvallend weinig films gezien van dit jaar.

Koekebakker

• 2535 berichten
  • 3732 stemmen

moviefreak#1 schreef:

De nummer 1 krijgt 5 punten, de nummer 2 krijgt 3 punten en de nummer 3 krijgt 1 punt

Ah, is er hierarchie? Dat was mij bij 2002 ontgaan...

Maar wel een leuk jaar. De films die van mij de meeste nominaties zullen krijgen zijn allicht What Time is it There?, Ghost World, Amelie en L'Emploi du Temps.

Wie weet maken de eerste drie zelfs een kans op de uiteindelijke nominaties.

Mc

• 1006 berichten
  • 1955 stemmen

BoordAppel schreef:

(quote)

Daar zeg je wat. Miniseries toegestaan?

Ik heb hem er gewoon bij gezet, met een alternatief ernaast voor de zekerheid...

donnie darko

• 6107 berichten
  • 2413 stemmen

Ook duidelijk mijn lievelingsjaar. Maar liefst drie films in mijn top 10: Mulholland Dr., Moulin Rouge!(al vrees ik dat die het hier niet goed gaat doen, schandelijk ondergewaardeerd op deze site) en donnie darko.

Ik ga mijn lijstje dan ook maar eens doorsturen.

eRCee

• 9925 berichten
  • 1679 stemmen

Mulholland Dr. en Amelie zijn mijn nominaties voor bijna alle categorieen. Verder weinig bijzonders gezien van dat jaar.

Goodfella_90

• 10378 berichten
  • 2298 stemmen

Weer 11 lijstjes binnen!

Reinbo, Mc, Moviefreak#1, Naomi Watts, Poisononthewell, aegron, donnie darko, tovenaar, eRCee, Pieter Montana en Respekked

TOTAAL: 15

Mc

• 1006 berichten
  • 1955 stemmen

donnie darko schreef:

Ook duidelijk mijn lievelingsjaar. Maar liefst drie films in mijn top 10: Mulholland Dr., Moulin Rouge!(al vrees ik dat die het hier niet goed gaat doen, schandelijk ondergewaardeerd op deze site)...

Inderdaad, wat een fantastische film. Ook A.I. zal het niet ver schoppen gok ik, ben een van de weinigen die er een meesterwerk in ziet hier op MM volgens mij. En zeker van de mensen die aan deze awards mee doen...

Angrod_Pallanén

• 6688 berichten
  • 1042 stemmen

In 2 dagen al vijftien lijsten is dat een record?

Mc schreef:

ben een van de weinigen die er een meesterwerk in ziet

Een meesterwerk vind ik het niet, maar erg goed wel. Toch haalt hij het niet bij alle topfilms uit dat jaar die ik hier niet heb gehoord.

Chainsaw

• 8549 berichten
  • 2983 stemmen

Met films als Mulholland Drive, Fellowship of the Ring, Donnie Darko, Frailty en Man Who Wasn't There was dit voor mij een erg makkelijk jaar om de lijst in te vullen.

Denk alleen niet dat veel van mijn nominaties ook daadwerkelijk als genomineerden uit de bus zullen komen. We zullen zien ...

Goodfella_90

• 10378 berichten
  • 2298 stemmen

Angrod_Pallanén schreef:

Geen wonder, met mij als promotor.

Angrod_Pallanén

• 6688 berichten
  • 1042 stemmen

ga zo door Goodfella, miss. bljiven we dan op 16

moviefreak#1

• 14104 berichten
  • 14565 stemmen

Angrod_Pallanén schreef:

neen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.