• 15.735 nieuwsartikelen
  • 177.873 films
  • 12.196 series
  • 33.962 seizoenen
  • 646.802 acteurs
  • 198.940 gebruikers
  • 9.369.475 stemmen

MovieMeter Awards 2001

zoeken in:

Goodfella_90

• 10407 berichten
  • 2595 stemmen

Beste Mannelijke Hoofdrol:

Jake Gyllenhaal (Donnie Darko) 11 pt. (43)

Russell Crowe (A Beautiful Mind) 10 pt. (37)

Billy Bob Thornton (The Man Who Wasn't There) 10 pt. 5)

Nanni Moretti (La Stanza del Figlio) 4 pt. (13)

Kenichi Endo (Visitor Q) 3 pt. (14)

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Voor wat er van te maken was is het best goed tot nu toe . Behalve die mannelijke hoofdrol dan .

Goodfella_90

• 10407 berichten
  • 2595 stemmen

Beste Engelstalige Film:

Mulholland Drive 16 pt. (65)

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring 9 pt. (55)

Donnie Darko 9 pt. (40)

Artificial Intelligence: A.I. 3 pt. (11)

The Others 2 pt. (10)

Goodfella_90

• 10407 berichten
  • 2595 stemmen

Winnaars MovieMeter Awards 2001:

Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain 4x

Mulholland Drive 3x

Ghost World 2x

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring 1x

Sen to Chihiro no Kamikakushi (Alternatieve title: Spirited Away) 1x

Donnie Darko 1x

Minoes 1x

Art

• 13507 berichten
  • 3658 stemmen

Ik had toch wel verwacht dat Mulholland Dr. de grote winnaar zou worden maar Amélie strijkt met de eer en daar is ook niks mee! En dat Ghost World wat wint is ook erg leuk natuurlijk!

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Als je beste film en beste regisseur krijgt ben je de winnaar bij zo'n uitreiking hoor .

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Overall zeer teleurstellend....maar met als favotieten Moulin Rouge!, Visitor q en LOTR viel dat te verwachten.

Jorick

• 8776 berichten
  • 2335 stemmen

Goodfella_90 schreef:

In mijn ogen geen sterke winnaar. Evenals de winnaar voor de beste vrouwelijke hoofdrol. Er zijn betere, maar smaken verschillen zal ik maar zeggen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

idd zwakke winnaar, zat ook maar een sterke tussen de nominaties, maar die werd nog laatste ook...

Kenichi Endo (Visitor Q)

Onderhond

• 87585 berichten
  • 12833 stemmen

Rest enkel nog de dagdroom wat Endo met meneer Darko zou aanvangen moesten ze elkaar ooit ontmoeten :evil

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Een van de meest suffe, karakterloze, uitstralingloze en lege rollen ooit gespeeld wordt hier beloond met een prijs? Ik hoef niet eens te zeggen welke rol ik bedoel

Scarlett Johanssons rol in Ghost World stelde overigens ook niets voor; ze doet bijna niets. Steve Buscemi was daarentegen zeer terecht. Hij maakte de film.

Mulholland Dr. is gelukkig wel een sterke winnaar en alle prijzen voor Amélie kan ik niet goed genoeg toejuichen (ik heb er ook veel op gestemd). Jammer dat LotR alleen maar beste script won (niet de beste kant van de film), maar ik kan er mee leven.

SuperSideSwipe

• 4464 berichten
  • 2890 stemmen

Jammer dat Crowe het net niet redde als beste acteur, dat had zeker verdient geweest.

Ook dat LOTR het verliest bij beste film van de enige bioscoopfilm van de afgelopen 5 jaar (100en films) die ik geheel ben vergeten, zo wijnig indruk moet MD op mij hebben gemaakte, en dan nog winnen van het magistrale LOTR :S

Goodfella_90

• 10407 berichten
  • 2595 stemmen

Ik vond het wel opvallend dat Mulholland Drive voor scrip in de 1e ronde 2x zoveel punten had als de nummer 2 en nu maar als 3e eindigt.

Doom

• 8214 berichten
  • 1540 stemmen

Dit is toch wel een beetje triest, hoe kan een enorme flop als Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain nu zoveel awards binnen slepen. Belachelijk. Beschamend en diep triest.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3278 stemmen

Flop? Die film was een enorm succes, meneer.

maxcomthrilla

• 15578 berichten
  • 2841 stemmen

Doom schreef:

Dit is toch wel een beetje triest, hoe kan een enorme flop als Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain nu zoveel awards binnen slepen. Belachelijk. Beschamend en diep triest.

Super uitslag! Met mooie winnaars, ik ben nu ook wel benieuwd naar Ghost World. Leuk ook dat Amelié sportieve revanche neemt op Mulholland Drive ( uitschakeling in de halve finale, beste film van het decenium ).

Wat blijft dat toch een prachtige film: het intro, de entourage, de sfeerbeelden van Parijs, de muziek, schattige Audrey, die toch ook haar onzekerheden heeft, haar oprechtheid, etc.

Ik zie dat je romantische films als The Notebook wel weet te waarderen. Wat maakt Amelié t.o.v. die film nou zo diep triest?

V

• 8369 berichten
  • 3362 stemmen

Amélie terecht in de prijzen.

Helaas maar één award voor Donnie Darko, wel een zeer terechte.

Monsters Inc. verliest van Spirited Away

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

The One Ring schreef:

Een van de meest suffe, karakterloze, uitstralingloze en lege rollen ooit gespeeld wordt hier beloond met een prijs? Ik hoef niet eens te zeggen welke rol ik bedoel

.

't Is wel een obsessie voor je, hè, dat D. D.?

Doom

• 8214 berichten
  • 1540 stemmen

maxcomthrilla schreef:

Ik zie dat je romantische films als The Notebook wel weet te waarderen. Wat maakt Amelié t.o.v. die film nou zo diep triest?

Pijnlijk deze vergelijking met The Notebook. Waarbij The Notebook bestaat uit heerlijke romantiek, prachtige beelden, goede personages, chemie tussen hoofdrolspelers, lekker tempo, leuke gebeurtenissen, een prachtig einde enzovoort bestaat Amelié voornamelijk uit het tegenovergestelde hiervan.

Belachelijke personages, gebrek aan enige romantiek, enorm irritante (saaie) voice-over, humorloos, slecht (te kinderachtig) uitgewerkt, saaie langdradige scènes in het eetcafé etc. Te veel om op te noemen, allemaal zeer slaapverwekkend.

Enorm overschat werk. Tweemaal gezien en het kan mij totaal niet bekoren. Geef mij maar echte heerlijke romantiek zoals The Notebook, Before Sunrise, Eternal Sunshine of the Spotless Mind etc. Alles behalve het beschamende overgewaardeerde Amelié.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25160 stemmen

Wat een vreselijke uitslagen

Maar het is ons eindelijk gelukt

Hollywood is verslagen in de categorie animatie

SuperSideSwipe

• 4464 berichten
  • 2890 stemmen

V schreef:

Monsters Inc. verliest van Spirited Away

Eigenlijk naast de award voor Johansson de meest terechte winnaar. Spirited Away is toch echt veel beter als het middelmatige Monsters inc.

aegron

• 4030 berichten
  • 1265 stemmen

Amélie Meest terechte winnaar! en dat Spirited away heeft gewonnen van Shrek valt me ook dik mee.

Onderhond

• 87585 berichten
  • 12833 stemmen

SuperSideSwipe schreef:

(quote)

Eigenlijk naast de award voor Johansson de meest terechte winnaar. Spirited Away is toch echt veel beter als het middelmatige Monsters inc.

De terechte winnaar in de categorie animatie is overduidelijk Sennen Joyu, maar ja ... ben ook al lang blij dat het geen Shrek of Monsters Inc is

Angrod_Pallanén

• 6687 berichten
  • 1042 stemmen

De grote winnaar heb ik niet eens gezien, maar ik ben toch tevreden over Sen to Chihiro no Kamikakushi.

Mc

• 1006 berichten
  • 2092 stemmen

Angrod_Pallanén schreef:

De grote winnaar heb ik niet eens gezien...

Wel een gemis, je zou Amelie zeker weten kunnen waarderen zo te zien aan je filmsmaak. Een aanrader.

donnie darko

• 6140 berichten
  • 2816 stemmen

Ik vind het spijtig dat Amélie er zoveel heeft gewonnen en mulholland dr. en donnie darko relatief weinig maar.

Vooral Moulin Rouge! is een verschrikkelijke teleurstelling,maar dat was wel te verwachten.

Vooral ook beste actrice vind ik heel onverdiend gewonnen door domme audrey tatou.

bebdn

• 1884 berichten
  • 1148 stemmen

Een beetje respect graag voor Tatou, in de meeste gevallen wel eens met de uitslag

timbo_

• 13116 berichten
  • 3859 stemmen

Zeer mooie winnaar waarbij ik vooral erg blij ben dat de geweldige rol van Jake Gyllenhaal beloond wordt.

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

Dan kunnen we verder met de MovieMeterAwards 2000, lijkt me. Zou Goodfella_90 dat weer organiseren? Ik wil het eventueel ook wel zelf organiseren, maar wil anderen niet voor de voeten lopen als er al andere afspraken waren gemaakt over de organisatie.

Pieter Montana

• 6678 berichten
  • 2285 stemmen

Wanneer komen er eigenlijk de awards van 2005?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.